MELDA İLE / BÜRYAN KEBABI / ZEYREK / SULTANAHMET

>> 5 Eylül 2013 Perşembe





MELDA'm  GELMİŞ HOŞGELMİŞ :))

Kocaman bir yılı ,teknoloji sayesinde sanal da olsa geride bırakıp, gerçeğe kavuşup sarılıyoruz Melda ile... 
Avusturalya nere... Türkiye nere !!!!


Bu sefer nice geçmiş yıllara göre, dereden tepeden değil de,  daha çok hayatlarımıza dair dertleşiyoruz sabah kahvelerimiz eşliğinde....saatler o sohbetin eşliğinde, taaa Haliç'e, oradan Galata'ya, oradan da doğup büyüdüğümüz Boğaziçi'ne kadar akıyor usul usul...


Gelmeden önce tüm gezi rotalarımızı, Melda'nın beğenileri üzerine ayarlıyorum.. Güzergahları ustalıkla birleştirip, zamandan kazanıyorduk böylelikle..
Zeyrekhane'yi çok beğeniyor... Camiisini, atmosferini, hele manzarasını o kadar seviyor ki, püfür püfür esen o ağustos sıcağında, hiç terlemeden ,saatler boyu orada kalıyoruz....



Sonra kadınlar pazarının içinden geçip, öğlen yemeğini burada, çok eski ve çok ünlü olan Büryan Kebapçısında yemek için mola veriyoruz...


Önce dev bakır fincanlarda buz gibi ayranlar geliyor, serin serin içiyoruz,


Gülümseyerek Melda'ya diyorum ki '' vallahi traş köpüğünü aratmıyor bu ayran' diyor gülüşüyoruz...
Melda o anları kayıt altına alıyor hemen :)))


Hava çok sıcak , evet bu havada yemek tercihimiz biraz ağır kaçacak ,bu sebepten,'' her şeyi bölüşelim ben hayatta yiyemem koyun - kuzu eti ,hem bitiremem de  '' diyorum..
Kesinlikle onaylıyor ve gelen her şey kardeş payı yapılıyor memnun da kalınıyor.
Sertçene tırnak pidesi üzerinde, tandırda nar gibi pişen kuzu etleri servis ediliyor, yağlı parçalarda çok, ama ayıklıyoruz !!! Güzel mi derseniz, evet güzel...


İşte en özlediğim tek şey burada !! Siirt Perde Pilavı ''' N-E-F-İ-SSSSSSSSS :))
Burada seviyorum bunu. Dış hamuru börek kadar enfes, kıtır kıtır tam sevdiğim gibi, içi de gayet başarılı... ben bol mantar ve etli tercih ediyorum ! bu ise mantarsız ve tavuklu !!
Melda da mutlu çok beğenerek yiyor :)

Yemekler yendi, bunları öğütmek kolay değil, biraz yürüyürek üzerine de çay içerek mola vermek istiyoruz...


Bakırcılar çarşısına iniyoruz, her şey öyle otantik ve hoş ki, Melda'ya Bakır kahve fincan takımı alıyoruz... Ben de Kütahya porselenin ,çay servisini alıp  hediye ediyorum.. Çok beğeniyor..

Yeni Camii önüne geliyoruz yürüye yürüye.. Çocukluğumuzu yad edip güvercinlere yem atıyoruz, camiiyi gezinip, Sultanahmet'e Yeşil Eve çay molası için gidiyoruz...


Bayılırım buraya.. yaz kış buradan çıkmadığımı herkes bilir.. Melda ilk kez geliyormuş, nasıl esintili,  nasıl asırlık ağaçların gölgesinde seriniz anlatılır gibi değil...
Çaylar birer ikişer ferahlık katıyor bünyelerimize... 
**********
***********
Ama çay servisi yıllaaar sonra değişmiş :( minnacık bardakta 4.5 lira olmuş !!!!!!! Haberiniz olsun
:((((((
Oysa çok uzun yıllar porselen demliklerde ve fincanlarda sevis edilir çok uygun miktar alınırdı.
Hemen yönetime şikayetleri bildirdik (duyarsız kalmayalım !! gittiğinizde tavrınızı koyunuz lütfen ) 


Her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi, tatlı yiyelim tatlı söyleyelim diyor, o güzel terasa tekrar çıkıyoruz....
Mest oluyor Melda !!!!!

Dondurma söylüyoruz... O çok kötü, buz dolu, anında sulanan dondurma kuplarını öylece bırakıp hüsranla şikayetlerimizi bildiriyoruz :(((((
daha önceleri de gelmiş,donduırma eşliğindeki berbat bir irmik tatlısını geri yollamıştım !! 
hele akıl almaz astronomik fiyatları insanın asabını iyice bozuyordu.... yine şikayet etmiş -geri yollayıp ödeme de yapmamıştım...

Bunlar bizim suçumuz değildi, keyfimizi de bozamazdı, gerekeni yapmış şikayetleri 3 kez bildirmiştik... artık bişey yemem burada !!!

dönüşte mis gibi mısırlar burnumuza kokunca , yeni vapurun teras katında , güzelim Yarımada eşliğinde seyredile seyredile yenmiş, sohbete devam edilmiş, bir başka zamanda da Galata da keyfe eşlik etmişti ....

Melda şu anda Avusturalya'da evinde ve işe dönüş hazırlığı yapıyor..
Bense şimdiden seneye ! gideceğimiz güzergahların bir kısmını taslaklara alıyorum....
Sevgili Okul arkadaşımı da  özlemle öpüyorum.

Ne diyelim, ALLAH KAVUŞTURSUN tez zamanda..

HEPİNİZE SEVGİLER.....




32 yorum:

Unknown 5 Eylül 2013 08:06  

Sultanım Allah kavuştursun...Her kare harika ve sevgi dolu İstanbul'a sayen
de tekrar aşık oluyorum:)))Yüreğine sağlık öpüyorum...

NzlGl 5 Eylül 2013 09:02  

Nice uzun yıllar beraber vakit geçirmeniz dileğiyle.....tabii bize düşen resim ve anlatımlarla :)))))

TATESAL 5 Eylül 2013 09:03  

Harika bir buluşma olmuş ne güzel gezmişsiniz sefanız olsun...kuzu koyun etini bende yiyemem ama güzel yapılırsa azıcık alırım...sevgiler...

MAVİANNE 5 Eylül 2013 15:15  

harikaymış herşey
bayıldım yediklerinize
ağzımdan su aktı :))
keyifli günler diliyorum

Sevil Şahin 5 Eylül 2013 18:31  

Ah ne uzun zaman oldu nunum senin yazını okuyamayalı ziyarettim nede aksamış çok kızdım kendime neden mahrum bıraktım bu keyifli yazılardan kendimi diye ama hep bebek üzerine yazı okuyunca buraları sanırım aksatmam ondan..
Ama bilirim nunumun kalbi yüreği büyüktür hemen hatırlar hemen affeder değil mi nunum canımm ay çok özlemişim buraya yazmayı :)
Nunum ne güzelde vakit geçirmişsiniz melda ile ne yalan diyeyim azıcık kıskandım bende olaydım dedim.. :)
ama saende yazınla sanki, sizinle beraberdim.
Allah tekrar kavuştursun ama birgün bende seninle bir kahve içmek isterim haberin olsun.
öperim
sevgiyle kal

reyhan kokulu mutfağım 6 Eylül 2013 14:27  

çook zarif ve hoşsunuz... ne güzelde vakit geçirmişsiniz... çook opüyorum..

sevgilerimle...

ayse nur fogan 7 Eylül 2013 08:19  

Yuregi guzel, yuzu guzel, zevkli arkadasim harika bir gun gecirmisiniz senden de baska bir sey beklenmezz :)))) saglikla nice keyifli gunler diliyorum ....optummm

Seda'nın Günlüğü 7 Eylül 2013 12:24  

Fotoğraflar harika içim açıldı Nunu'cum. Kuşlarla olana özellikle bayıldım, her günün güzel geçsin inşallah.
Sevgiler.

KİZHATCE 8 Eylül 2013 19:46  

sefanız olsun,allah kavuştursun,aklım perde pilavında kaldı bilesin :) :)

lezzettabağı 11 Eylül 2013 11:44  

Güel arkadaşım ikinizde çok zarif ve tatlısınız . Buluşmak dertleşmek eminim her ikinize de çok iyi gelmiştir. sanal arkadaşlıkları böyle gerçeğe dönüştürdüğüm benimde yıllardır görüştüğüm bir kaç arkadaşım vardır buluştuğumuzda zamanın nasıl geçtiğini anlamayız.. herşeyin gönlünüzce olmasınıo dilerken sevgiler bırakıyorum manzaralar ve siz harika çıkmışsınız..

Aybike Ceylan 11 Eylül 2013 18:24  

Canim harikasin, hersey de harika, seviyorum seni :)

SEVALCE LEZZETLER 13 Eylül 2013 13:00  

Merhabalar Nunucum:)
Benden de sevgiler canım:)

Juliette Koc 19 Eylül 2013 11:11  

çok keyifli bir gün olmuş çok özendim şimdi ;)
güzel dostlarla bu mekanların keyif ve anlamı çok daha farklı.
muhabbetiniz bol bol olsun.
sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Eylül 2013 12:50  


Hepinize çok teşekkürler
Sevgiler ..

Baharcicegi 21 Eylül 2013 14:27  

Keyifli yemeli iclemeli en güzelide arkadasla edilen sohbetli güzel bir gün olmus Nunucum her zamanki gibi harikasin

Adsız 26 Eylül 2013 06:33  

Seref Buryan Kebabcisinin yemegin parasini cebinden odeyecek musteriye dev kirmizi harflerle ekmegi israf etmeyin diye bagirmasi cirkin. Ne kadar hoduk adamlar var. Gitmem ben boyle bir isletmeye.

Size ve arkadasiniza paylasimlariniz icin tesekkurler. Muhabbetiniz bol olsun efendim.

kristalkelebek(aslı) 26 Eylül 2013 10:37  

Dostlarla geçirilen böyle günler ne kadar da kıymetli..Harika bir gün olmuş Nunucum. İstanbul'a ben de hayranım:).
Çoook öpüyorum canım Nunumm:)
Sevgiler..
kelebeğin

Adsız 1 Ekim 2013 01:13  

özledik siziii.....beste

IŞILCA TATLAR 2 Ekim 2013 00:05  

Nuraycığım,

Çok özlemişim seni ve bu güzel İstanbul fotğraflarını. Sağol güzel ve zarif arkadaşım.
Ama ben buraları hiç bilmiyorum ve bilmediğim için de çok utanıyorum. Nolur bir gün de birlikte gezelim. Sımsıcak anlatımın, güzel fotoğraflarınla ve içtenliğinle bizleri çok mutlu ediyorsun.

Çoookkkkk öpüyorum güzel NUNU'm.

sare 11 Ekim 2013 11:40  

NuNucum, sevdiklerinizle yaptığınız İstanbul turları bana da çok keyifli anlar yaşatıyor. Güzel fotoğraflara bayılıyorum.
Sevgili arkadaşım, sevdiklerinizle güzel bir bayram geçirmenizi diliyorum.
Çok sevgiler.

Adsız 22 Ekim 2013 21:52  

inşallah iyisinizdir??deniz

lemanice 23 Ekim 2013 22:41  

Nunu ben seni ziyarete geldm...hatrlarmsn blmem ama ben unutmadm hic brnizi...istanbul kokulu arksdsm.....sevgler kocaman

Bulbulunyeri 5 Kasım 2013 09:31  

Canım,
dostluğun güzelliği burada. Hiç ayrılmamış gibi olmak. O güzel mekanlar, bu güzel bayanlar ve samimi sohbetler bundan güzel gün olur mu? Artsın eksilmesin bu muhteşem dostluk. Sağlıkla kavuşmanız dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Bulbulunyeri 17 Kasım 2013 10:25  

Canım,
nasılsın demek için uğradım.Seni özlediğimi söylemek istedim.
Sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Kasım 2013 17:08  

Hepinize çok teşekkür ederim

Aylar oldu haklısınız...
Ama sebepsiz değil bu ayrılık ..
Bir müddet sonra biraz daha yoluna girmesi gerek herşeyin

Görüşmek üzere
Çok sevgiler

AsOrTiK 26 Kasım 2013 09:36  

kadınlar pazarı şokundan sonra güzel bir gün geçirmişsiniz, sevindim sizler adına. ve beğenmediğini şikayet edip geri gönderme konusundaki hassasiyetine bayıldım nUnU'cum.
allah kavuştursun sevgili arkadaşına:)
kucak dolusu sevgiler

ozguluntarifleri 26 Kasım 2013 22:52  

Nunum uzun zaman oldu sayfani ziyaret etmeyeli ozlemisim senin cani gonulden yazilarini bundan boyle arkadaslarla karar verdik canim nunum blog ziyaretlerimizi,ve blog sohbetlerimize kaldigimiz yerden devam edecegiz,ne kadar cok sey kaybetmisiz :( opuyorum cok <3

Bulbulunyeri 9 Aralık 2013 16:06  

Canım,
nasılsın, iyi misin demek istedim? Dilerim yoluna girmesi gereken şeyler dilediğin gibi olmuştur.
Seni ve yazılarını çok özledimmmm.
Sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU 12 Aralık 2013 00:16  

Nasıl yazıyordum ?
Neler pişirip yaratıyordum öyle ?
Onlar benim miydi ?
O benmiydim ?
Ne çok şey yapmışım !
Ne sofralar , masalar , hazırlıklar yapmışım ?
Neler geçmiş içimden yazmışım yazmışım !

Sahi nerelerdeyim ?

Hiç elim gönlüm yok yok desem buralara !!!!!!
Artık tadı da yok gibi.

:((((((

Bir tılsım
Bir sihir
Bir şey gerek bana !
Ama Ne ?

Baharcicegi 22 Aralık 2013 21:15  

Nunucum aynen bende senin gibiyim ne elim nede gönlüm yok buralarda
dedigin gibi tadi da yok sanki eskisi gibi buralarin face cikti cikali
canim yeni yilini simdiden kutlarim sana ailene saglik huzur mutluluklar getirsin
Sevgiyle kal

durutarifler 30 Aralık 2013 13:55  

2014 sağlık ve mutluluk getirmesini ve tüm dileklerinin gerçekleşmesini dilerim Nunu'cum.
Sevgiler

Bulbulunyeri 31 Aralık 2013 00:30  

Canım,
yeni yılın sağlık, huzur, bolluk ve bereket getirmesi dileğiyle, iyi yıllar.
Sevgiyle kal.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP