LALE KAFE / SÜLEYMANİYE KÜLLİYESİ

>> 25 Mayıs 2013 Cumartesi




MART-2013

Güzeller güzeli Muhteşem Süleymaniye'ye geldiğinizde camiinin önünden yürüyüp, güzelim laleleri seyrede seyrede hafif uğultulu , şen kahkahaların yükseldiği seslere doğru çekiliyorsunuz !


Her yer kendini bana o kadar büyülü hissettiriyor ki , daha kaç kere gelsem doyamam diyorsunuz !
Başınızı kaldırdığınızda önünüzde Lale Kafe- Lale bahçesi yazan tabelayı görüp şu kapıdan içeri giriyorsunuz..


500 yıl öncesinden kalmış, dimdik duruşuyla suskun ama sırlarla dolu duvarlar sizi karşılıyor !


Tuhaf bir derinlik var içerde, biraz kasvetle karışık, büyük ve  gizli bir mabet havasını kokluyorum !


henüz sabah saatlerindeyiz, her yer gencecik hayal dolu, ümitlerle dolu Üniversiteli gençlerle dolu..


hava öyle güzel ki, mart başı değil de, mayıs ortası kadar berrak -ılık ve güneşli..



Biraz dinleniyorum, etrafımdaki insan profillerini izliyorum.. Turistlerin sayısı şu saatte bile azımsanmayacak kadar çok !


Limonlu çayımı söylüyorum.. Fena değil taze, ama yine de şehir suyu kokusunu aldığımdan ilk yudum sonrası ,hatıra pozumu verip bırakıyorum !!!





Bu güzel tarih kokulu bahçe, Büyük Mimar Sinan'ın Yapımını 7 sürdürdüğü Süleymaniye Külliyesinin bir parçasıdır..
Hemen Darülziyafe nin kapı komşusu küçük bir mekan.
Ortasında havuzu, serin bahçesi, duvarlarından size kulaklarınıza fısıldayan sırları üfler gibi adeta..
Her anı Üniversite öğrencilerinin şen enerji dolu sesleriyle dolu..
Turistlerin dinlenme sığınağı adeta !
Nargile tutkularının uğrak köşesi.. Üniversite öğrencilerinin der çalışma alanı,
Çay ve kahve müptelalarının baş adresi..


Bende O gün sabah çayımı minik bir mola ile aralıyor, yine tüm olumsuz gözlemlerimle kaşlarım çatık, ama yine de enerjimi toplamış halde, Muhteşem Süleymaniye Camiine doğru yol alıyorum..

Görüşmek üzere...
Sevgiler..



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olumsuz yanları ise böyle bir mekanda arabesk müzik neyin nesidir ! ? Aklım almadı !

Yeni başlayan sezonda bu pislik, bu düzensizlik, yakışık almış mıydı ? ! Bu ne denetimsizlik !

Onca turistin dudak bükmesi çok normal değil mi ?  Hep kötü not almak zorunda mıyız !

Lale bahçesi adını alıyor, ama tek bir lale soğanı bile yok bahçede ! ?  Ne çelişkidir !

9 yorum:

MERVE 25 Mayıs 2013 13:39  

bizim bölümün arka tarafında kalıyor lale kafe..
bilgisayarları toparlayıp ders çalışmaya gitmiştik bir kaç kere.. doğum günü süprizi için de uygun bir yer.. ama bakımsızlık konusunda katılıyorum size ;)

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Mayıs 2013 13:53  


Bence bir doğum günü burayı haketmiyor Mervecim :((

İnsan yeni yaşını havadar İstanbul büyülü, çiçekler yeşillikler yada mavilikler içinde kutlamalı !
:))

Ben tabii müessesenin kulaklarını çektim.. ama neye yarıyor Ki..
Yinede bıkmadan devam.
Sahip çıkmayana SAHİP ÇIKMAYA Yani ..

sevgiler..

Heyyfi 25 Mayıs 2013 16:45  

Nunucuğum, seninle İstanbul bir başka keyifli inanki. Nasıl da güzel anlatıyorsun...
Sevgiler canım...

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Mayıs 2013 19:27  

Heyyfi çiğim

gayret ediyorum çok teşekkürler..
korkarım yakında yayında yapmayacak ve yazmayacağım..
:(((
Maalesef kültürel ve tarihsel yatkınlık bizde yok..

PAPATYA PRENSES 25 Mayıs 2013 19:52  

Arabesk müzik de dangur dungur yabancı müzikler de böyle güzel mekanlarda çok itici ve alakasız..

1 senedir annemle Sülaymayine turu yapalım diyoruz ama kısmet oluyor.

Bu fotoğraflar aşka getirdi beni :)

Muhterem'le Geziye 26 Mayıs 2013 14:13  

Nunum, geçen yaz kızımın Süleymaniye'de sınavı vardı, geç kalmayalım diye erken gittik.
Bu yazıda bahsi geçen lale kafeye oturduk.
Yazın en güzel günleriydi, her yerde turist vardı ama kafenin hali içler acısıydı.
Koltuklar ve sandelyeler silmeden oturulmayacak kadar tozluydular.
Mekan sahiplerinin hiç bir şey umurlarında değil, gelen gelir, gelen sağlar bizimdir mantığı ile iş yapıyorlardı.

ufukmutfakta 27 Mayıs 2013 12:09  

Sevgili Nunu, öğrencilik yıllarımdan beri Lale Cafe'ye gitmemiştim. O havayı uzaktan da olsa fotoğraflarla bana tekrar hissettirdiğin için çok teşekkürler. Olumsuz detaylara gelince; yıllar öncesinde de aynıydı. Demek ki hiçbir şey değişmemiş:( Ellerine sağlık, sevgilerimle....

ufukmutfakta 27 Mayıs 2013 12:09  

Sevgili Nunu, öğrencilik yıllarımdan beri Lale Cafe'ye gitmemiştim. O havayı uzaktan da olsa fotoğraflarla bana tekrar hissettirdiğin için çok teşekkürler. Olumsuz detaylara gelince; yıllar öncesinde de aynıydı. Demek ki hiçbir şey değişmemiş:( Ellerine sağlık, sevgilerimle....

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Mayıs 2013 08:26  


papatya prenses

çok hakllsın heryerin özel bir dokusu var..
ama gelde işltemeye anlat.
ZİHNİYET MESELESİ HERŞEY :((


Muhteremcim,

şikayet ÇOKKK ÖNEMLİ.
Utandıra utandıra söyleyeceksin..Ben gerçekten nezaketi bıraktım. Belediye gibi zabıta gibi rahat vermiyorum !
Birde söyleceklerim bitince bir kuruşumu bile bırakmıyorum oraya.
YAPMAK LAZIM. !!!


uFUK,
Ne çok anı ulaşmıştır şimdi sana..
:))

Olumsuzluklar tüm kış bir ömür hasta etti beni..
Ne Milletmişiz vesselam dedirttiyor vallahi.. :(((


Hepinize çok sevgiler.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP