GOJİBERRY'Lİ LİMONLU KEK

>> 25 Mayıs 2013 Cumartesi








Ama böyle sitem sitem nereye kadar allahaşkına..  :)))
Mutfak kapalı diyorum I-ıh. :))
Hiç merakım kalmadı diyorum  I-Ih :))
Uzun süren diş tedavilerimden yeme şeklim değişti diyorum I-Ihh :))
Aldığım kiloları verdim ! Bana mutfak-Misafir demeyin diyorum I-Ihh :))

E..peki siz kazandınız..
Kıyıda köşede  fotoları hiç beğenmesem de bir kek var hatrınıza .
O gelsin bari.. Yapmadı olmayayım .. :))

AMA BENİMDE SİTEMLERİM VAR HABERİNİZ OLA : AŞAĞIDA SIRALADIM !!



Gelelim Kekimize

Gojiberry benim kışın aldığım 3 kiloyu vermemdeki, tatlı şeker isteğimi dengeleyen bir çeşit oldu !
0 karbonhidrat ve bol protein-sebze dengesiyle ,6 haftada 3 değil -4 kg gitti bile.. Sporu eklemeden olmaz ! 1 saat yürüyüş- yarım saat egzersiz de ekledim bitti gitti... Çözdüm bu işi kendimce 2 yıldır :))
Tiroidimin de olduğunu hatırlatırım.
Gojiberry artık çantamda, arabamda,evde  can dostum uzun zamandır.. Üzüm kurdu da deniyor.

100 gr kurutulmuş goji berry içeriği:
  • Kalsiyum: 112 mg
  • Potasyum: 1,132 mg
  • Demir: 9 mg
  • Çinko: 2 mg
  • Selenyum: 50 mikrogram
  • Magnezyum: 109 mg
  • B1 Vitamini (Thiamin): 0,15 mg - 27 mg
  • B2 Vitamini (Riboflavin): 1,3 mg
  • B3 Vitamini (Niacin, Nikotin asidi): 4,5 mg - 88 mg
  • B5 Vitamini (Panthothen asit): 1,3 mg
  • C Vitamini (Askorbik asit): 29 mg - 148 mg
  • Provitamin A (Beta-karoten): 7,4 mg - 12,6 mg
  • Zeaksatin: 25 mg - 200 mg
  • Polisakkarin şeker: 31 gr. (yüzde 31 oranında)
 Goji Berry, dünyadaki besin değeri en yüksek olan meyvelerden biri. Çok kuvvetli bir antioksidan olan bu meyve Çin’de tıp alanında 2000 yıldır kullanılıyor.
Goji küçük yumuşak meyveleri olan çalı formunda bir bitkidir. Çinliler yüzlerce yıl gojiden yaptığı ilacı, böbrek ve karaciğer tedavisinde kullandılar. Goji, Çin tıbbında kolesterolü ve kan basıncını düşürmek için kullanılır ve kanı temizler.
 
 GOJİBERRY LİMON VE PORTAKALLI  KEK (Tam Buğday Unlu)
 
3 yumurta
1 sb şeker
1 sb süt
1/2 sb zeytinyağ
2  - 2.5 sb Un (kıvama göre ekleyin)
ya da 2 sb tam buğday unu
1 limonun rendelenmiş kabuğu ve suyu
1 yk. portakal kabuğu rendesi
1 pk kab.tozu
1 pk vanilya
1 çb gojiberry ( tüm kuruyemiş-aktarlarda var)
 
Yapılışı
 
Yumurtanın Beyaz ve sarılarını ayrı çırpalım
Şeker-süt karıştırıp- yağ ekliyelim
Un--vanilya ve limonları ekleyelim
en son kab. tozunu da koyup çıpalım ve ısınmış 170* fırında pişirelim.
 
Neye dikkat edelim:
 
Gojiberry üzüm gibi dayanıklı değildir ! Asla hamurun üzerine serpmeyin. İyice hamur içine hapsolsunlar.. Yanınca  benim gibi hata yaptığınızı anlarsınız :)
Ben sonradan tek tek çekip attım. yerlerine tazelerini ekledim !!
 
İpek gibimi desem, sünger gibi mi desem bilemedim .. Güzeldi kısaca.
Çikolatada çok yakışıyor nasıl isterseniz..
 
AFİYET OLSUN.

****************************************************************************

Anlaşılıyor ki, öyle tarih marih, miraslarımız -kültürel detaylar  çoğunuzu ! pek sarmıyor !
5- 10 kişiden başka ses alamıyorum.
Aylardır Bloğa dönüp, Yazmak istemeyişimin en büyük sebebi BUYDU aslında  !!

Ben de sadece karşılıklı yorumlaşıyorum !!
Yakında korkarım masala da tamamen yazmayacağım !! İçimden ciddi olarak gelmiyor !

ÜZÜLÜYORUM ASLINDA  SİZE !
Bu ülkenin bizim- vatanımızın ise herşeyin üstünde olduğunu hissettirmek istiyorum size ! Yapılan yanlışlar-eksikleri not düşüp ısrarla birlik olalım diye mesaj veriyorum !! Dikilin karşılarına hak arayın diyorum !

Bana illa yemek-masa-sofra-sunum diye ısrar etmeyin. Eksiklerimiz DAHA KIYMETLİ. Bu ülke hep eksiklerden dolayı, hatalarından dolayı başa dönmektedir !!
Görüyorum  rastlıyorum, abuk bir yarışma programı tonlarca yorum yazma sebebiniz oluyor !
Ya da magazindeki bir gereksiz insan nasılda sizi eğliyor ! Hayret ediyorum buna.
Yılın rengi, trendy vs..  birinci sırada !
Ama vatan-millet-sorunlarımız alt sıralarda bile değil..

Blogger olarak da ,bildiğiniz üzere ,emin olun gezerken resim çekmek kolay değil !! Zamandan konfordan keyfinizden yanınızdakilerden feraget etmektir !
Bilmem anlatabiliyor muyum ? ))
-
-
-
 
 

25 yorum:

PAPATYA PRENSES 25 Mayıs 2013 19:48  

Nunum senin kadar gezemesemde ben de gittiğim yerleri paylaşırım. Ama dediğin gibi hiç bir zaman ilgi görmez ne Emirgan gezim, ne Sultanahmet, ne Nevşehir vs..
İnsanlar bakar geçer.. Oysa ben İstanbul'da olup gezemeyenler, İstanbul'a hasret çekenler için o kadar özenle çekerim fotoğrafları, eve gelir heyecanla düzenler yayınlarım. Şu ana kadar bu tip yayınlarıma aldığım yorum 4'ü geçmedi....

Ben bi kaç gündür başlıklara göz attım sadece, açıp tek tek bakma fırsatım olmamıştı. Sitemini görünce buradan başlayayım dedim :)

Ellerine sağlık kek için ve emeklerine sağlık yazdıkların için..

Didem Özkan 25 Mayıs 2013 20:05  

Ama yapılır mı bu şimdi? :( Rüyama falan girecek yani :)
Nasıl özendim, misler gibi olmuş..
Ellerinize sağlık ;)

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Mayıs 2013 20:06  

papatyam.
bu maalesef okumayan büyük bir kitle oluşumuzdan, Tarihimize olan bilinçsiz sevgisizlikten, meraksızlıktan vs kaynaklanıyor..

masalar yemekler sunumlar görsellere bayılıyoruz !!
ama ehemmiyetli şeyler maalesef son sırada bir yer almaz !
Alakana sıcak ilgine her zaman müteşekkirim.
Lakin eski blogger havası kesin söylüyorum
BİTMİŞTİR.
Bende dükkanı kapayıp gitmeliyim..
Bak ne güzel geziyorum :)
keyif alıyorum :)
hakkını veriyorum.
Bana kalsın bence de :))

Çok sevgiler papatyama.

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Mayıs 2013 20:14  


didemciğim

teşekkürler.
çOK FAYDALI canım.. yapmalı yapmalı yapmalı :))

Emel Yılmaz Akan 25 Mayıs 2013 21:33  

Nefis olmuş ve faydaları hakkında bilgi sahibi ettiğiniz için çok teşekkürler...Bu kadar ara vermeseniz çok iyi olur güzel bilgiler ve paylaşımlarınıızı merakla bekliyorum...Ellerinize sağlık...
Sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Mayıs 2013 21:41  

EMEL,

Paylaşım benim içinde çok keyif vericiydi emin olun..
Şimdilerde ise gayret içindeyim..

takibinize teşekkürler..
sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Mayıs 2013 21:50  


emelcim
sayfanda ben sana bir türlü yorum bırakamadım :((

nesrin 25 Mayıs 2013 22:02  

Sevgili Nunu,
Fotoğrafları paylaşımlarını görünce içim sızlamadı değil ne zamandır şöyle bir gezi yapamadım diye mazeretim yok, günlük telaşlarım üzerine birde torun eklenince olamadı ne yazık ki... yorum yaz(a)mayanlara kırılmayın ne olur bazen elimiz değmiyor ama kendi adıma söyleyeyim mutlu oluyorum sizi takip ettikçe. Birde saçma sapan şeyler yazıp sizin hevesinizi kıracakların bırakın hiç yazmasınlar :) sevgi ve selamlarımla Nesrin Bilgi

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Mayıs 2013 22:11  

nesrincim
güle güle büyüsün can yarısı torunlar :))
Sorumluluklar değil gezmek kapının tokmağına uzanmamıza bile fırsat vermiyor ço haklsın ..

ben farkındayım takipçilerimin. binlerce ziyareti sayacımda görüyorum !!
sağolsunlar.

AMA BİRAZ KENDİNE GELMEDİ DOSTLAR..
Öyle gel,Bak git olmaz ! :)

Yoksa ben onlara Oğlum bak git diyeceğim
:)))))))))))))

Çok sevgiler nEsrinciğim...

NzlGl 25 Mayıs 2013 23:41  

Ne yazık ki Nunucuğum böyle duyarsız, ilgisiz, algısız bir toplum olduk :(
Allah sonumuzu hayretsin. İş işten geçtikten sonraki ahhhh lar neye yarayacak...

elinize sağlık olsun, sevgilerimle, iyi geceler

TATESAL 26 Mayıs 2013 00:04  

Bizlerde seninle gezip görüyoruz senin gözünle ve yorumunla sindiriyoruz içimize harikasın sen her zaman bir numarasın nunum.... yiyecek veya gezi önemli olan seni görebilmek benim için önemli olan zerafetini güzelliğini görmek....sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Mayıs 2013 01:13  


Nazlım
kabul etmek istemesem de öyle haklısın ki:(
çaresizlikten nereye saldıracağımı şaşırdım sanırım !!


Tülin' ciğim

canım :) çok teşekkür ederim samimiyetine sevgine sıcak mesajına :)

bende arkadaşlarımı önemsemesem neye yarar bu fedakarlıklar..

Çok teşekkür ederim..

Bulbulunyeri 26 Mayıs 2013 10:02  

Canım,
benim de tek korkum var yakın komşumuzda olduğu gibi bir gün eyvah diyeceğimiz günün geldiğinde iş işten geçtiğinde ne yapacağımız. Öylesine bazı konuları es geçiyoruz ki dilerim korktuğumuza uğramayız.
Ellerine sağlık. Kekin süper görünüyor. Yararlarını okuyunca daha da önem kazandı.
Sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Mayıs 2013 10:13  


Birgülcüğüm,
çok nokta atışı bir yere değindim canım !!

hala ayakkabı modeli, yemek tarifi,
bu yıl nereye gitsek, magazindeki gereksiz uçurtmaların kuyruklarında dolanıyor Bizim Kadınlarımızın bir çoğu..
aklı selimler çare peşinde-bilgi donanım peşinde..

gençler marka, gece hayatı- yasaklanan alkolleri- yetmeyen paraları -dertli sevgilileri- vs vs peşinden sürüklüyor kendilerini. Farkındalık- kültür- sahiplenme resimdeki çerçeve sadece
bak bak dur :(((

Teşekkür ederim canım..
Ağzına sağlık.

Unknown 26 Mayıs 2013 11:10  

Sultanım çok haklısın artık yorum yazmıyor kimse eskisi gibi herkes face'den takip ediyor.Nasıl özlemişim
senin nUnU marka tariflerini ve muhte
şem sunumlarını ellerine sağlık, öpüyorum...

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Mayıs 2013 11:36  


deryam
canım çok çok teşekkürler...

haklıısın artık takip farklı boyutlarda.. !!!


bendende kocaman sevgiler

Zeugma 26 Mayıs 2013 13:35  

Sakın o alta eklediklerini yapma, sakın. Bu aylarda insanlarda da bloglarda da bir durgunluk oluyor.
Pek çok kişide yazma isteği yok.
Bu demek değildir ki buradaki kaliteli paylaşımlarını kimse okumuyor. Vakit ayırıp ince ince özümsemek lazım senin yazdıklarını. Görsellerle birlikte içinde kaybolmak lazım.
Verdiğin mesajlar alınıyor sevgili Nunucuğum.
Emeğin ve yüreğin karşısında teşekkürlerim eşliğinde ve de sevgiyle, saygıyla eğiliyorum...

Muhterem'le Geziye 26 Mayıs 2013 14:06  

Sevgili Nunu,
Ne yazık ki blogların eski tadı yok.
Her moda gibi bu da eskidi galiba.
Şimdi moda facebook, twitter gibi sosyal paylaşım siteleri.
Bir tuşla beğen yapmak, herkesin kolayına geliyor.
Bir kaç seneye kalmaz ona da üşeniriz.
Blogların sessizleşmesinin bir sebebi de sıcakların başlaması, hava ısınınca kimse oturup, yazı ya da yorum yazmıyor.
Hele okullar kapanınca buralarda kimsecikler kalmıyor.
Ben yıllardır gezi yazıları ve resimleri paylaşırım ama neredeyse hiç yorum gelmez, istatistik sayılarım olmasa kendim çalıp, kendim oynuyormuşum gibi hissedeceğim.
Kimseyi kafana takma, biz hem tariflerini, hemde gezilerini severek takip ediyoruz.
Bu yazılar bizim geleceğe bıraktığımız anılarımız.
Bu arada;
Kekin her zaman ki gibi nefis görünüyor, ellerine sağlık.

neseersoy 26 Mayıs 2013 15:04  

Nunum kekin çok güzel ama bu sitemlerin çok ama çok değerli tabi anlayana , herşey için emeğine sağlık canım , sevgiler.

neseersoy 26 Mayıs 2013 15:04  

Nunum kekin çok güzel ama bu sitemlerin çok ama çok değerli tabi anlayana , herşey için emeğine sağlık canım , sevgiler.

melis 26 Mayıs 2013 23:19  

merakla takip ediyorum tarifleri sevgili nunu, ellerinize sağlık :)

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Mayıs 2013 23:48  


zeugmacığım
Çok kıymetlisin teşekkür ederim..
bloggerların ne yazı- ne kışı- bahanelerimiz bitmez kii :))


muhteremciğim
çok can onulara parmak basmışsın. Okuma alışkanlığı -merak olmayınca geriisi hiç olmuyor..
bazen uzun ayrıntılar gerekli, onada sabır yetmiyor :))
napalım...bizden söylemesi !!!
:)))))))

neşem

varol canım...bodruma kucak dolusu sevgiler.


Çok teşekkür ederim.
takibe devam ozaman :)))

sevgiler dostlar.

dogada.blogspot.ru 28 Mayıs 2013 12:47  

canım çok haklısın ama ben sağlık sorunlarım yüzünden nerdeyse evden 2 senedir çıkamıyorum üstüne torun bakıyorum yaşlı annem bendeydi 2 ay kaldı nerde gezmek doktor kontrollerime bile zor gidiyorum ve ciddi rahatsızlıklarım var gönül ister gezmek bu güzel yurdumuzun istanbulumuzun güzelliklerini görmek tanıtmak birde yaş var nunucum beni affet yerden göğe hak veriyorum sana sadece yemek olmamalı bende elişlerimle zenginleştirmeye çalışıyorum bloğumu sevgiler canım

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Mayıs 2013 12:56  

Gülcüm,
şifalar diliyorum.. istisnalar insan olarak hepimizin hayat alanında elbet..
biz bloggerlar olarak takipçilerimize, hayatın sadece yemekten -gezmekten ibaret olmadığı, sahip çıkmamız gereken değerlerin her şeyin üzerinde olduğu mesajını vermeye çalışmıştım dilerim yanlış anlaşılmamışımdır !

Vatan ilkeler bu ülke ve şehirlerimizin içler acısı durmuna dikkat çekiyorum.

Yoksa hayat herkesin dilediği gibi yaşamasıdır Mutlak surette.

Hepimize güzellikler yaraşır.

Çok sevgiler

ihlamurcum 1 Haziran 2013 11:09  

Nunucum, bu sanal ortam sizsiz olmaz...güzel ve özgür yazılarınız bu ortamın tadı tuzu, biliyorum dönemsel hepimizin yazmak istemediği oluyor ama sizin blogunuz farklı...en önemlisi duydularınızı çok işten yazıyorsunuz,kendinizi özletmeyin.
Gojiberry'e gelince, bende bunun lorlusunu hiç şekersiz yapıyorum, hani çayın yanına ittirsin diye.
Sevgiyle kalın, ama kendinizi özletmeyin :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP