2013 / EMİRGAN PARKI LALE FESTİVALİ

>> 9 Mayıs 2013 Perşembe

 
 
 










 
 
 
 

 

 









Mevsimi henüz geçmişken, hala sağda solda tek tük  bize veda eden lalelerle ilk postumu açmak istedim..
Resimleri yükleyeli 1ay geçmiş, zamanı geçmiş ama güzelliği hala  gözlerimde!

Ömrü bu kadar kısa olup, kelebek misali zarifliğe haiz  hangi çiçek vardır ki ?
Lalenin yeri de bir başkadır biz Türk Milletin de ! Osmanlı'da başlayan muhteşem çağ, artık evimde yastıklarda, döşeme olmuş koltuklarımda, kolye- yüzük olmuş elimde boynumda, tepsi olmuş çay tabaklarıma, peçete olmuş servis takımlarıma, örtü olmuş masalarıma....Takıntı yani.. En sevdiğim objelerdir, biri semazen, biri tuğra,  diğeri de laleler..

Haydi öyleyse onlara yakından bakmaya diyor, Validemi koluma takıp, enfes bir nisan sabahı boğazın bir yakasından, diğer yakasına yollarına düşüyoruz.

Yollara sığamamış, kaldırımlardan taşmış laleler adeta o mevsim .. Her rengi  bir bir flaş misali patlıyor gözlerde...
Öğlen üzeri olduğundan Rumeli'de O çok sevdiğim kafelerden birinde  mola veriyoruz.. Nefis bir yemek yiyoruz ana-kız.. Boğaz şırıl şırıl güneşin altında akıp gitmekte.. Henüz karşı kıyılarda erguvanlar ve leylaklar beraberce tomurcuklanmakta, ne hoş tabiat uyanıyor, ağaçlar filizleniyor, meyveleri  için hazırlık yapıyorlardı..

Yol boyu anılara dalıyoruz, ben bırakıyorum Valide Sultan devam ediyor, O bırakıyor ben devam ediyorum.. 5 yaşımdaymışım ki net hatırlıyorum O ilk gelişimi. Hele o kocaman  göleti hiç unutmamışım.. Yokuş aşağı topu kaçırışımı, rahmetli babamın koşturmasını, göldeki ördeklere elimdeki simit diye topu atışımı uzun uzun konuşuyoruz  ))
 Ne köprü var ne de trafik derdi o yıllar..
Zaten Validem diyor ki, Beylerbeyi'nden tekneyle geçtik  Emirgan'a, o yıllar , doğrudur ki hep böyle yapardık !

Vardığımızda arabaya park yeri bulana dek sanırım yarım saat kaybettik. Mahşer gibiydi Emirgan parkı......

Bu sene çok başkaydı Koru ! Yollar gidiş gelişler parkurlar her şey değişmişti az çok !  Müthiş bir ferahlık, gözle görülür bir görsellik hakimdi...

Her yıl gelirdik, her yaz mutlaka gezerdik.. Bende bu geleneksel alışkanlığı hiç bozmadım. 
Bu sene de  n2-3 kez laleler arasında Boğaz'ı seyre daldım..
İtiraf ediyorum Bebek ve Rumeli baş kalelerim ama , ne mutlu bu sene de Emirgan'a  da hiç borçlu kalmadım...

Yarın da Bebek yapalım o zaman :))))

SEVGİLER..

3 yorum:

MERVE 9 Mayıs 2013 23:03  

fotoğraflar biraz eski sanırım :)
çünkü şuan bütün laleler ölmüş durumda..
keşke ömürleri bu kadar kısa olmasa..

Heyyfi 10 Mayıs 2013 10:23  

Çiçekler harika gerçekten.
Valide'nin de ellerinden öpüyorum:)
Sevgiler...

MAZES 10 Mayıs 2013 21:31  

çok güzel kareler ...hem görmelik,hem yemelikler...iyi akşamlar canım.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP