İÇLİ KÖFTE HARÇLI MUSKA BÖREK

>> 11 Aralık 2012 Salı



Sevgili Arkadaşlarımdan Sevtap Mardin 'lidir.. Kuvvetli bir mutfağı, çok keyifli sofraları vardır yıllar yılı..
Çok yakından bildiğimiz, tüm kitaplarına, şiirlerine hayran olduğumuz  Murathan Mungan'la da  yakın akrabasıdır desem, hatta bizlerde ne şanslıyız bu sebeple diye de öğünsem ! :)))
*
Efendim o yörelerden bir tarif sunuyorum size.. Biz her ne kadar yapsak da, Sevtap kadar nedendir bilmem başarılı olamadığımızı düşünüyorum !
İlla onun harkulade sofralarında olup, elinden yemek gerek..

Ama sizin eliniz değdiğinde de çok farklı olacaktır..Özellikle farklı lezzetler, farklı tarifler denemek isteyenler için hemen yapmanızı önereceğim bir  börektir.


İÇLİ KÖFTE HARÇLI ÜÇGEN BÖREK

Hazır yufkalar üçgen olarak kesilir   ( üçgen sarıldığı için adedi siz belirleyin )
400 gr .Orta yağlı kıyma
1 iri soğan, incecik doğransın
1 y.k salça
1 çay bardağı ince bulgur ( 1 ç.bar.  sıcak suyla, kısır gibi dinlensin)
1 sb. iri dövülmüş ceviz
Biraz galete unu
1 yumurta sarısı
Tuz- karabiber (tadına göre)
**
Soğan kıyma kavrulup, ıslanmış bulgur ilavesiyle sotelenir
Baharatlar ve ceviz eklenip soğutulur
**
2 yumurta- süt- -2.yk sıvıyağ- 2 .yk yoğurtla karıştırılıp
üçgen kesilmiş yufkaya fırça yardımıyla sürülür.
Harcından ilave edilip üçgen sarılır
2-3 saat dinlendirilir  !!!!!

tekrar fırçayla sos üzerlerine sürülür
Yumurta sarısına bulayıp , galete ununa batırılarak  175* pişirilir.
Mutlaka ılık-sıcak yenir !!!
**

BİZ ÇOOKK BEĞENİYORUZ..
SIRA SİZDE DOSTLAR.

AFİYETLER OLSUN

18 yorum:

HÜLYA 11 Aralık 2012 15:38  

değişik bir lezzet nunucum denenecekler listesine eklendi bile. teşekkürler.

ayamaya 11 Aralık 2012 15:46  

Açken bu tarifi görmek pek iyi olmadı, şimdi bu saatte nereden börek bulsam , işyerine siparişmi versem bilemedim :)) emeklerinize sağlık harika görünüyor

Bulbulunyeri 11 Aralık 2012 16:17  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Yazlık komşularımızla aile gibiyiz.Onlarda Mardin'li. Bir çok güzel tatla sayelerinde tanıştım ama bunu yememiştim en kısa zaman da bunu yemek istediğimi söyleyeceğim.Gerçekten çok lezzetli yemekleri. Otları, baharatları çok güzel.
Sevgiyle kal.

hepsusluydum 11 Aralık 2012 16:54  

Mımmmm güzelmiş,ellerine sağlık Nuray'cığım..Sevgiler

evcilik 11 Aralık 2012 17:20  

Aşağıda ki sofra da bu böreklerde şahane görünüyor..
Canım nasıl çekti bir bilsen...
Yapıvereyim hemen...
Bu arada galiba en güzeli bitmeyen dostluklar ve o keyfine doyulmaz sohpetler....

Sevgiler...

Unknown 11 Aralık 2012 18:02  

Sultanım nefis olmuş börekler elleri
ne sağlık öpüyorum...

Unknown 11 Aralık 2012 18:08  

arkadaşının eline sağlık nunucuğum
değişik bir tarif olduğu kesin
sevgiler

Heyyfi 11 Aralık 2012 18:16  

Nunu'cuğum bu görsel bir sanat :)))
Not ettim kesin yapacağım. İç malzeme müthiş.
Bu arada Murathan Mungan'ı çok severim.
Sevgiler canım...

Birkaselezzet blogspot.com 11 Aralık 2012 18:18  

mmmm kokusu geldi canım harika :)
nasılsın iyisin demi:))))

Unknown 11 Aralık 2012 18:24  

Ben bu börekleri biraz önce hazirlayip, dis harcina bulamadan ve pisirmeden buzluga attim desem...:) Bu kadar olur, hemüz mutfaktan cikip sayfama bakmaya geldim ve yayinini gördüm... Dudaklarimda hafif bir tebessüm... Ellerimize saglik diyelim o zaman..::) Sevgilerimle arkadasim....

Dostbahcesindenlezzetler 11 Aralık 2012 18:59  

Ellerinize saglik diyorum cok guzel gozukuyor ve eminim tadida cok cok lezzetlidir..Afiyet Olsun.sevgiler..

keyf_i sibel 11 Aralık 2012 19:08  

sadece içi yeter ağzı sulandırmaya.deneyeceğim ama biraz sonra.tutturdum cheesecake diye 1 haftada 3.oluyor:))teşekkürler tarif için..

yemekbiraşk 11 Aralık 2012 19:28  

nunucum harika bir lezzet yemeden bayıldım ben:) ellerine sağlık denemekde isterim hani..
sevgilerimle..
seval

Adsız 11 Aralık 2012 20:09  

Sanki içli köftenin yufkayla yapılmışı gibi!
Yarın deneyip sonucu bildirecem nasipse. Çok iştah açıcı görünüyorlar doğrusu;-)

Kurabiye Atölyesi 11 Aralık 2012 20:15  

İçli köfte harcı zaten süper bide börekle harika olur :) ellerinize sağlık

reyhan kokulu mutfağım 11 Aralık 2012 21:10  

mardin mutfagı harika olur :) sevtap hanımın emeklerine sağlık nunucuğum...

snow white 11 Aralık 2012 21:22  

Çok güzel bir tarif.Çok da güzel görünüyor.En kısa zamanda deniycem.Bloğumu ziyaret ettiğiniz için de çok teşekkür ederim.

TATESAL 12 Aralık 2012 09:56  

Offf harika bir lezzet nunucum...biraz da avcı böreğine benziyor sanki....sevgiler...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP