CEZAYİR ( Fransız) SOKAĞI

>> 29 Aralık 2012 Cumartesi



İstanbul'u İstanbul yapan en önemli yerdir Pera- Beyoğlu ! Gitsem hiç doyamam, gitmesem zaten olamam !

Hiç üzmem ben şehrimi.. şikayet de etmem, kalabalıkmış, trafikmiş  hiçç söylenmem, söz ettirmem..

İnsanlara dargınım , , bu şehre karşı sevgisiz, saygısız insanlara hatta tabiri caizse çok da  takığımdır..

Yoksa böyle cennet  kabilinden hediye edilmiş bir şehre , haşa ne sözüm ola ki..

Ya  Siz ? Siz ne düşünüyorsunuz ?

İnsan bakmalara doyamıyor değil mi ?
Haklısınız !
..



Havanın güzel olduğu,bu  kış günlerinde ,fırsat yakaladıkça soluğu  Beyoğlu' nda aldık bizim eski arkadaşlarla..
Havayı yakalamışız, eh bizim havada tam yerinde öyleyse bir güzel Beyoğlu yapalım diyorum sizinde tanıdığınız, ''bizim kızlara ''

Burnumda tütüyor, İstiklal, Pera, Cihangir, Çiçek pasajı, kiliseler, cezayir sokağı ve nostaljik  tranvay..

Harika bir vapur yolculuğu ile Karaköy'e .oradan da Tünel -Beyoğlu'na geçiyoruz ..


Heryer ışıl ışıl , gecesi gündüzü ayrı güzel  ama ,şimdi yeni yıl dolayısı ile, tadından yenmiyor tabii her yerin :)

çok hoş butikler- dükkanlar- bakıpda doyulamayan mekanlar var, saatler alır herbişeyi incelemek , ama zaman kıymetlidir  malum kış günlerinde ...



Kıvrılıyoruz Galatasaray Lisesi'nin ( Mekteb-i Sultani ) yanından dosdoğruca aşağıya ...

Adımlar heyecanla ard arda  atıldıkça, ilerlemekten çok dura dura  bir hal oluyorduk !
Zira sağlı sollu olağanüstü yerler var.. ama illa  o bayıla bayıla evimde dinlediğim, çocukluğumda hepsine neredeyse sahip olduğum plaklarımın,  tamamını çalan  45'lik bara uğramadan da geçmiyoruz !

seyredenler bilir ki, Issız adam filminin 45 lik plak sahneleri burada çekilmişti, ama artık  vizyonu değişti,
Sizde uğrayın ! görmeyenler yeni haliyle  de görsün derim..


kızlar ; kimi karşı kaldırıma geçiyor, kimi  yokuşun başında kalıyor ,yani herbiri bir yere dağılıyor sokakta :))
ben nostaljiye zaman ayırıyorum, birimiz butiklere, diğeriyle vıntage mağazalara uzun uzun bakınıyoruz, cicili bicili cafelerde de pek aklımız kalıyor doğrusu !

velhasıl, aklımız gördüklerimizde asılı ,  nihayet Cezayir sokağının kapısından giriyoruz...

Bu noktada kızlar,'' hoopp ! dur bakalım  ayak bastı deyip :) resmimi çekiyor !


ARTIK HEPİMİZ BİR KÖŞEDEYİZ, BİRARADA DURMAK NE MÜMKÜN ?

bu sokaklar hayat dolu, bu merdivenlerden ,kaldırımlardan indikçe her adım tarih dolu !!!
bu renkler bendeki anılarla  nasılda dopdolu ...




100 yıllık binalar herbiri,  hatta fazlası var da, eksiği yok !
1800'lerin  sonu -1900 'lü yıllara  ,an be an şahittir her biri ...

19. yy. Beyoğlu nun ilk oteli, ilk kahvesi, ilk tiyatrosu ve sineması Fransızlar tarafından burada  ,açılmıştı o yıllarda !!


Şu gördüğünüz yer ise ,Ünlü Modacımız Cemil İpekçi'nin evi ve Ofisidir.

Bu da geniş açıdan görünüşü..

Bilgilerime devam edersek,
sokağın solundaki tüm binalar Fransız Mühendis ve Müteahhitlere aittir..
Ayrıca bu Fransız mühendisler Karaköy- Eminönü rıhtımınıda yapmışlardır..

Fransız geçidini de eminim hatırlayacaksınız  diğer Karaköy gezimizden ...  !!


Burada sokakları süsleyen lambaları ,Paris Belediyesi yollamıştır ve hava gazıyla çalışır, yer taşları ise Paris'ten gelen mimarlarla beraber çalışılarak düzenlenmiştir..


her bir cafe hemen hemen Fransız yemek kültürüne ait menülerle bezeli..

her mekanın bir ağırlığı, anlamı ve ifadesi var !
kimi kitap, kimi çokça sergi, kimi müzik, kimi şarapevi, kimisi pasta, kimi otel, kimisi bar, kimi hediyelik eşya, kimi de  kitap evinden oluşuyor..
ama hepsi yeme- içme kültürüne hakim !!

Fakat, sanata meraklıysanız ,her birine girin çıkın , gezin derim ! çok kıymetli Fransız ressamların tabloları var, ben hayranım o resimlere çünkü !
Sevgili sanatçımız , Vedat Sakman'ın mekanıda buradadır..


İlk gördüğümden bugüne çok şey değişti şu yaklaşık 10 yılda..
2003 yılında açılmış ve biz sevgili masal kahramanımın kardeşi Oya ile, çok sıcak bir yaz günü beraber gezmiştik.

Herşey değişiyor, mekanlar aynı kalsa da insanların bakış açısı, mekanla bağdaşmayan hal ve tutumlar içindeki :( çalışan personel ve çalışanarıyla. bazen çok sinir bozucu oluyor buralar !!!  :((

Hatta elemanlara , laubaliliğe, gayrıciddiyetsizliklerine öyle bir kızıyorum ki, açlığın son sınırında olmamıza rağmen , ''hadi arkadaşlar , düşün peşime, ben sizi çok cici  ,bahçeli bir yere götüreceğim, hem açık hava, hem güneş, hem güzel yemekler ,bolcada ünlü var diyorum :)))
ve orada yeme zevkinden mahrum oluyoruz !


Taksimde, Beyoğlu'nda öyle bahçeli ağaçlı sakin sessiz yer pek bulamazsınız efendim..
Neresimi ?
:)))))))))))))))))

Haydi sizde düşün peşime..
Arkası diğer postta :))))
****************************************************
SEVGİLER YOLLLUYORUM TÜM TAKİPÇİLERİME..

11 yorum:

*mehtap 29 Aralık 2012 21:24  

bekliyorum devamını canım,benden de sevgiler..

Unknown 29 Aralık 2012 21:39  

Ahhhh ben bir gelebilsem İstanbul'a önce Büyükada:)))Sultanım seninle gezmiş kadar oldum yüreğine sağlık.
Sağlık,huzur,mutluluk dolu güzel bir yıl dilerim öpüyorum...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 29 Aralık 2012 21:56  

Offf çok özledim İstanbul'u.
Yeni yılınız kutlu olsun şimdiden.
Sevdiklerinizle nice güzel yıllar olsun :)

mosguetravelerMosguetraveler 29 Aralık 2012 22:11  

BAYILDIM BAYILDIM RESİMLERE
TEŞEKKÜR EDERİZ BU GÜZEL PAYLAŞIM İÇİN
HAYIRLI AKŞAMLAR

PAPATYA PRENSES 29 Aralık 2012 23:22  

içim açıldı fotoğraflarla ama yine gözüm takıldı kalbimi acıtın birşeye: o lale maketi/saksını/heykeli..üzerinde karamalar,yazılar.. nasıl bir nesil geliyor böyle.

en ama en nefret ettiğim şeylerden biridin İstanbula bilmem nerelerden gelip, pisleten, kalabalıklaştıran yetmiyor gibi İstanbulumdan şikayet eden insan güruhu. kardeşim beğenmiyorsan git memleketine.
bizlerde kendi memleketimizde insan gibi, ferah ferah aşk ile yaşamaya devam edelim...

biraz fazla dolmuşum sanırım bu konu hakkında..

gelecek postu dört göze bekliyorum Nunum..

Dostbahcesindenlezzetler 30 Aralık 2012 04:55  

Bu guzel Istanbulu adim adim gezen ve sonrada yayinladigin postlarin ve resimlerinle gitmis kadar oluyorum cok hosuma gidiyor cok seviyorum..tesekkurler paylasim icin ve size ve ailenize Iyi seneler, mutlu 2013 diliyorum..

evcilik 30 Aralık 2012 12:09  

Bir İstanbul'lu değilim ama orda okuyupta oralardan kopamayan kızkardeşime,İstanbul'da doğup büyümüş olan kayınvalideme ve eşime sonuna ^kadar hakveriyorum..Her köşesi ayrı bir hikaye olan bu şehre sahip çıkıp,hırsları uğruna değiştirme çabası olanlara engel olmak lazım...

Mutlu,umutlu bir yıl diliyorum Nunu'cuğum..
sevgilerimle...

Güngör Ekinci Saglik 30 Aralık 2012 18:01  

Ayy Nunu´cum nostalji yasattin resmen. Canimin Içi ile ikinci bulustugumuz gun, Fransiz sokagina gitmistik, o gunleri hatirladim simdi. Tesekkurler canim. optum çok sevgiler.

Bulbulunyeri 30 Aralık 2012 19:53  

Canım,
senin ayak izlerinle İstanbul'u gezmeye bayılıyorum. Ne güzel fotoğraflar. Her tarafın renk renk olması, renklerin uyumu,ışıltılar bana mutluluk veriyor her şeye rağmen.
Yeni yılın sağlık, neşe, huzur ve mutluluk getirmesini dilerim. İyi seneler dileğiyle,
Sevgiyle kal.

fadinin sanati 30 Aralık 2012 22:18  

canım ablan siz çok yaşayın saglıkla ...evet ben bir karadenizli olarak istanbul aşigı biriyim bu resimlere bakarken çok mutlu oldum. bende fransız sokagını çok severim 4,5 yıl oldu gitmemiştim evet bayagı degişmiş benada kalabalık falan vız gelir en kısa zamanda bebişimle gitmek istiyorum bahara kaldı artık sevgiler....

nesrin 31 Aralık 2012 08:40  

Cok hos, cok da renkli bir yer. Sizinle Istanbul`u gezmek ne güzel.
Mutlu yillar
Nesrin

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP