BEYOĞLU'NUN ARKA BAHÇESİ

>> 30 Aralık 2012 Pazar



 Cezayir sokağından basamakları ine ine, alt  kapıdan çıkıp, sağ kolu takip ederek, bahçenin yolunu tuttuk..
hafifçe yokuşu tırmanmaya başladık arkadaşlarla.. Sol kolda enfes eski cumbalı evleri seyrederek , hemen sırasındaki kostümcüye kendimizi attık :)
Şapkalar taktık, kostümleri hayranlıkla seyrettik, eski vintage ne varsa evirdik çevirdik..
Tüm dönem dizileri ve  kostüm baloları  sanırım buralardan besleniyordur ...
Ama açlık gözlerimizi karartmaya iyiden iyiye başlayınca, yan kapıdan girip, aşağıya süzüldük..


İşte geldik Beyoğlu'nun arka bahçesine !!


Sakinliği nezihliği yine göz kamaştırıyordu..
 Yemyeşil bir ortam gibisi varmı ?


Benim olduğum mekanlar, yapım gereği  mutlak bir özelliğe sahip olmalılar..
Ya deniz, ya sahil, ya yemyeşil tabiatı olmazsa olmaz !! Yada bir kimliği mutlak olmalı ki beni cezbetsin !
 Zaten öyle değillerse de ,ben orada OLmam !!

Birde ne konuştuğumu hani neredeyse fısıltıyla konuşacağım yerler başlıca tercihim olur hep.
Bağıra bağıra konuşulan uğultu dolu, yemek kokan mekanlara asla tahammülüm yoktur.
 Hele desibelli müzikLER de  çalıyorsa, aman amannn  ..iyisimi  unutun siz beni .....  :)))


Nasıl açız !!! Nasıl yorgunuz bilemezsiniz !
 Hepimiz menüdeki tek bir noktaya odaklanıyoruz, ama vakit hayli geç olunca kalmadığını üzülerek öğreniyoruz   :((
Etli lahana sarmasıydı efendim tercihimiz :(  Birde sebze çorbası :(  Napalım bir dahaki sefere diyelim..
Ama hepimizin aynı şeyi istemesine çok gülmüştük !
Ya ikinci tercih ? Şaka gibi herkez yine ızgaraya talim etmesin mi ?  :)))))
Bizim Ağız-damak tadları ,yıllar içinde , artık bir olmuş demek ki...


 Güzelce dinlendik, eneri topladık, velhasıl  güzelce geçti saatler..
Yorgunluk çayları da geldi...Sohbet iyiden iyiye koyulaştı saatlerce ..

Biraz da mekan hakkında bilgi vereyim sizlere..
Burası yaklaşık 10 seneyi geçti .. Gencecik işletmeciler ve  elemanlarla bezeli. Hepsi çokk eğitimli ve güleryüzlü.. Yemekleri hakikaten mükemmele yakın !!!! Fiyatlar makul ! Hele kahvaltılarını ne çok severim ben.. Mekanın 3 tane dev kaplumbağası var buranın maskotları :)) salatalık verirseniz hiç de hayır demezler  :)
Mevsim itibariyle hava bizden yanaydı, arkada şömineli kapalı mekanda v var ama biz güneşin altında gayet iyiydik, Yinede bahar ayları, hele  yaz başı olursa o güzelim ıhlamurun kokusu, yaseminlerin başdöndürücü parfümü, adını aldığı limon ağaçları, güller, sardunyalar hepinizi sabah serinliğinde sarhoş edecektir..
Birde misler gibi tazecik hazırlanan frozenler ve tüm içecekler favoriniz olacaktır ...Erik severler özellikle sizde yazın elinizi çabuk tutun lütfen !  :))


İşte kış ayı da olsa, biz her mevsimin tadını çıkartan İstanbul Aşıklarıyız...
Yemekler güzel, çay nasıl taze ! ve yorgunluk alıcı, sıklemenler iç açıcı, yeşilin ferahlığı ile adeta arınıyoruz..
her yanımızı saran dizi oyuncuları, spikerler, gazeteciler ve ünlülerle ayaksütü sohbet bile ediyoruz..  :)))

Böyle güzel bir yerde günü bitirip, hepberaber deniz yolculuğu için öne Tünel'in sonra da ,Karaköy'ün yolunu tutuyoruz....

yENİ YIL GEZİLERİNDE BULUŞMAK ÜZERE.. HEPİNİZE SEVGİLER....

22 yorum:

maviumut 30 Aralık 2012 20:29  

limonlu bahçede limonatayı tercih ediyorum genelde hem sevdiğimden hem çağrışımdan:)ortamını,kuytuda oluşunu bende çok seviyorum.. epeyde oldu gitmeyeli aklıma yazdım yakın zamanda uğramak gerek......

MAZES 30 Aralık 2012 20:34  

HÜZÜNLÜ KIVILCIM TİTRİYOR KALPLERDE
2012 YILIN GÖTÜRDÜKLERİ İLE
GÜLÜMSEMEMİZ ASLA DÜŞMESİN YÜZÜMÜZDEN
SADECE MUTLULUK 2013 GETİRSİN HEPİMİZE
ARKADAŞLAR......................................................

kış güneşi 30 Aralık 2012 20:36  

cennetemi gittiniz canım bu ne güzel yer

Unknown 30 Aralık 2012 21:10  

2013 senesinin tüm insanlık alemi için sağlık,huzur,mutluluk, sevgi, saygı,barış,bol şans ve bereket dolu geçmesini yüce RABBİMDEN niyaz ederim...Öpüyorum...

sihirlirloklava 30 Aralık 2012 21:31  

çok hoş bir yermiş..kaplumbağaları da görmek isterim doğrusu...sevgiler..iyi yıllar..

fadinin sanati 30 Aralık 2012 21:38  

oh oh sefanız olsun, yılın son günlerinide böyle güzel mekanlardan bizlere tanıtmanın keyfiyle gezinirken, limonlu çaydan bir yudum almış gibi keyifleniyoruz.. dostluklarınız hep daim olsun, şimdiden yeni yılınızı kutlarız sevgiler....

*mehtap 30 Aralık 2012 22:01  

İstanbul 'da keşfedilecek ne kadar çok yer var, çok güzel bir mekanmış.MUTLU YILLAR...

pie kurabiye 30 Aralık 2012 22:28  

Mutlu bir yeni yıl diliyorum.Bol gezmeli,bol yazmalı.Sevgiler.

hdidem95 30 Aralık 2012 23:02  

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!
www.hadisofraya.com

Bengi Özkan 31 Aralık 2012 00:02  

mekan çok hoşmuş, ilk fırsatta denenmeli..

Yeni yılınızı kutlarım..

Sevgiler,

Bengi

reyhan kokulu mutfağım 31 Aralık 2012 08:18  

Gercekten harika bir mekanmis:) okudukca sanki kendimi ordaymis gibi hissettim. Sevgilerimle , mutlu seneler....

NzlGl 31 Aralık 2012 08:21  

Nunucuğum
ben çoktan bıraktım zaten hızınıza yetişmeyi düşünmeyi bile:)))))))

hep diyorum sayenizde başka İstanbul'u tanıyoruz:)))))

Sohbetinizin hep bol, neşeli olmasını dilerim

sevgiler

SEVALCE LEZZETLER 31 Aralık 2012 09:10  

Nunucum,sayende ne güzel yerler öğreniyorum.
İst.kızıma gidince hadi şuraya gidelim dedikçe kızım anne sen benden iyi biliyosun buraları diyor:)
Eee Nunucum ve arkadaşlar sağolsun:)

Ailen ve tüm sevdiklerinle bir arada sağlık huzur başarı ve mutluluk dolu yeni bir yıl dileklerimle sevgiler...

Pelin 31 Aralık 2012 09:52  

Mutlu yıllar Nunucuğum.
Sevgiler

Zeugma 31 Aralık 2012 17:27  

Sana ve sevdiklerine mutluluk ve huzurun hiç eksik olmadığı, güzelliklerin art arda sıralandığı muhteşem bir yıl diliyorum sevgili Nunucuğum...

Her zamanki gibi;İstanbul'un dokusunu ve kokusunu yoğun biçimde hissettiğim güzel postun için teşekkürler...
Sevgiler...

Bulbulunyeri 31 Aralık 2012 17:32  

Canım,
ne güzel yermiş burası.Görmemiştim çok hoşuma gitti. Cennet gibi.
Yeni yılın tüm güzellikleriyle gelmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

bir dilim bir tutam 31 Aralık 2012 23:54  

Sevgili Nunum,013 yillinda tüm arzularinin gerceklesmesi dilegi ile…

Muhterem'le Afiyetle 1 Ocak 2013 00:23  

Sevgili Nuray,
Senin gözünden bu güzelim mekanları gezmeye bayılıyorum, harika anlatıyorsun.
Bu arada;
Yeni yılın kutlu olsun.
Sağlıklı, huzurlu ve mutlu daha nice güzel senelere...

Birkaselezzet blogspot.com 1 Ocak 2013 17:58  

canım sakin ve huzur veren yerleri çok severim.
muhabbetiniz daim olsun.
nice senelere:)

MERVE 1 Ocak 2013 23:13  

o kadar gideriz geçeriz hiç duymamıştım adını :) isminden kazanıyor en başta..

Emel Yılmaz Akan 19 Ocak 2013 18:48  

Genelde herkezin bahsettiği nezih bir mekan paylaşımınız için teşekkürler...15 yıl İstiklalin göbeğinde çalıştım ve birtürlü gitmek kısmet olmamıştı ama tez zamandan gidilecek bir mekan gibi görünüyor anlattıkları kadar varmış üzerine bir de sizin anlatımınızla muhakkak uğramalı...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP