MELDA İLE MODA ve SAKLI KÖŞK KEYFİ

>> 12 Ağustos 2012 Pazar









Sene de bir kez görüyorum çocukluk -okul arkadaşım Melda'yı,  tüm kış yazışıp -konuşup program yapıyoruz, nereyi görmek isterse planlar yapıp  gidiyoruz, ama Tümm arkadaşlarım gibi onunda bir şartı var, nereye gideceksek plan program hep  bana bırakılıyor !

Bugün sükunet istiyorum ikimiz için de, sessizlik olsun ki sevgili arkadaşımı dinliyeyim, dünyanın bir ucundaki kıtada,  kanguruların ülkesinde yaşarken, neler olmuş bitmiş bir bir anlıyayım istiyorum ..
Bizimle beraber Ağaçlar olsun, çiçekler olsun, gözlerimize mutlaka ama, mutlaka şenlik olsun, birde  öyle tatlı nağmeler olsun ki ,kulaklarım ruhumla  dans etsin diyorum, etrafımızda avuç kadar  sayılı az insan olsun hatta hiç olmasın diye diliyorum !..
Orada ağaçların altında saklanalım istiyorum, hem böyle bir yer biliyorum diye seviniyor  ,tek adres saklı köşk yakışır bu güzel oyuna  diyorum ..
------------------

Moda 'dayım Melda'yı bekliyorum, nasıl sıcak bilemezsiniz o gün ! daha haziranın  sonları ama ateş çıkıyor asfalttan adeta ...
Az sonra O geliyor, Buluşuyoruz sarılıyoruz, güneşten, havadan, asfalttan  her şeyden daha sıcak bir kucaklaşma bu..
Hediyeler getirmiş bana Cıvıll Cıvıllar hepsi de.. ( nelermi ? kışa  vhepsini göreceksiniz  :) !
Başlıyoruz özlem gidermeye,,..sohbet bal gibi..

Melda Cadde kızı  :)  akrabaları Moda'lı, ama '' biliyormusun ' vallahi ilk kez geliyorum buraya diyor  :)    Gülümsüyoruz..
İstanbul'un 2 tane tranvayı var İstiklal -Beyoğlu  diğeride Moda -Kadıköy hattı. Tam köşkün  önünden, karşısındaki kiliseyle kesişen yoldan geçiyor, gidiş -geliş kolay ve rahat yani sizler için.

  ....... Köşkü gezdiriyorum O 'na.. Harkulade antikalar var.. sanırsınız saray;  küçük bir saray sanki... Koltuklar , Piyano çok zarif, müzik programları da var,  aydınlatmalar ise Muhteşem ! hep sevdiğimden....merdivenler enfes, konsollar, sehpalar göz alıyor, Tablolarlar  bak bak doyama diyor  adeta ! Bahçesi ve giriş  anlatılmaz, sadece yaşanır diyorum .

 1909 yılında Romanya Sefiri Miltiadi Patos tarafından kızı Mari Mesko için yaptırılmış. 1937’de ünlü karikatürist Cemil Cem (1882-1950) tarafından satın alınmış.
Bulunduğu sokağa adı verilmiş olan aile tarafından muhafaza edilmiş.

İşletmenin Şefi Hüsyin Bey 52 yıldır bu meslekte,, dedesi Atatürk'ün, dayısı Adnan Menderes'in kendiside Süleyman Demirel'in aşçılarındandır !!

Menü bir harika çok seviyorum sunumu, çünküüüüü...  Padişah fermanı şeklindedirSevdiklerim ise :

Zeytinyağlı yaprak dolma: Böylesini ancak Halep ve civarında yersiniz.
Humus: Hatay’da Saklı Köşk için özel imal ediliyor.
Çerkez tavuğu:
Mücver:
Cheese kroket:
ve nelerr nelerr......

Tatlılar da çok özel:
Galato Böreko: Bizden mi Atina’ya gitti, oradan mı buraya geldi belli değil. Galato Böreko müthiş bir şey. Baklava hamurunun içine özel kreması konuluyor, hamur börek şeklinde sarılıp fırında pişiriliyor. Üstü kızarınca çıkarılıp üzerine şerbet dökülüyor. Sıcak sıcak yiyorsunuz.
Fırın sütlaç sakızlı
krokanlı krem karamel
kestaneli sufle ve niceleri....
HAYDİ GELİN SEÇİN..
KAHVALTI HARİKA  SAKIN ELEMEYİN ! :=)
Bekliyoruzzzz    ...


İSTANBUL'U SEVMEZSE GÖNÜL, AŞKI NE ANLAR....

10 yorum:

NEŞELİ MUTFAK 12 Ağustos 2012 12:07  

nunucuğum ne kadra güzel bir köşk bu bayıldım.

Sevgiler

Nilgünden gülücükler - El işi sitesi 12 Ağustos 2012 14:02  

İstanbul'un en güzel mekanlarını tanıtmanız çok hoşuma gidiyor.Teşekkürler.

LeylaK 12 Ağustos 2012 17:13  

Moda'da harika günlerim geçti, çok seviyorum oranın sokaklarını, kokusunu, tramvay yolunu, Bahariye'den inerken Mango'ya girişimi :)

Fotoğraflar harika, eğlendiğiniz herhalinizden belli :)

mihrimah 12 Ağustos 2012 19:28  

mekana bayıldım fotoğraflar harika ama siz dostlar daha harikasınız ... sevgiler.

dogada.blogspot.ru 12 Ağustos 2012 22:14  

sana gezdiğin yerlere hayran olmamak elde değil göz lerimiz bayram ediyor nunum ne kadar ince zevklisin gezdiğin yerler bile zevkini yansıtıyor sevgilerrrrrr canım

Dostbahcesindenlezzetler 13 Ağustos 2012 03:37  

Resimler harika..paylasim icin tesekkurler.. en cok ta dondurmaaaa:))hmmm ..keyifli bir gun olmus, sevgiler

NzlGl 13 Ağustos 2012 09:26  

Bayıldım resimlere ve listeye , umarım bizede kısmet olur:)))
sevglerimle nunucuğum

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 13 Ağustos 2012 18:32  

Ahhh Moda; doğup büyüdüğüm yer:)

Heyyfi 15 Ağustos 2012 23:10  

Harika resimler nUnU, İstanbul da çok yer bilmem ama buralar en sık geldiğim yerlerdir. Çok eğlenmişe benziyorsunuz. Sevgilerimle...

Blogger Bolat 15 Ağustos 2012 23:27  

Oh ne güzel bir gün olmuş ama, İstanbul'u sevmezse gönül, Aşkı ne anlar:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP