PEKMEZLİ - ARMUTLU - GÜNKURULU KIŞ KEKİ ( nUnU mArKa)

>> 27 Ocak 2012 Cuma










Bu sabah da kara Uyandı İstanbul'um.
 Tabiat ana bu sessizliğin içine, en şahane mucizesi olan beyaz kristallerini , durmaksızın , usul usul düşürüp  yağdırdı  yeryüzüne..
Camdan dışarı baktığımda bahçe çok şeker göründü gözüme, henüz kar çok doldurmadığı halde  o klasik manzarası bu sabahı  çok sevmeme yetmişti,  saatse  o kadar erkendi ki, henüz 7 bile değildi. Bu sefer hava çok soğuktu, - 5 gösteriyordu termometre, dışardaki tüylü, kanatlı dostlarımız aklıma geldi, Öncelik onlaraydı,  çıkıp kuşlara rahat yemeleri için  çardakta temiz bir yer açtım, ılık su ve yem bıraktım, sonra kedilerin mamalarını verdim, köpekcikler içinde hazırlıklarım vardı onları da dışarı çıkıncaya kadar arabada  hazır beklettim..
Sizde unutmayın lütfen bu tüylü tatlı, can dostu ÇARESİZ ! dostlarımızı... Çünkü siz kendinize, çocuklarınıza istediğiniz an yemek verebilir, bulabilirsiniz, ama onlar doğada sadece  bizden  geriye kalanlara çok , ama  ÇOK muhtaçlar (!)


Kek ise dün  yapıldı. Bugün sadece 2 dilim kadar mevcut servis tabağında ! Yeni bir tanesi de ,  misss gibi kokularıyla pişmekte masal mutfağımda ..
Armutlu, gün kurulu, pekmezli ,tarçınlı ve zencefilli... İnanın çok keyifli bir kek daha tükendi masal evimizde ..
Sert armut harika bir sonuç veriyor, elmadan daha farklı ! kayısı ile çok iyi bir ikili oluşturdular, baharatlar kış soğuğunu alıp, limon lezzetiyle, sıcacık yaz aylarına bezedi desem abartmış olmam sanırım...
Denemek isterseniz tarif hazır.. AFİYET OLSUN..

ARMUTLU GÜNKURULU  PEKMEZLİ KEK

3 yumurta
1 sb şeker
1 sb süt
1/ sb sıvıyağ
1/2  türk kahvesi  fincanı dut pekmezi
6 adet minik kesilmiş günkurusu kayısı ( kahverengi doğal kayısı)
1 adet, irice doğranmış ! büyükçe deveci armut
2.5 sb un ( belki 1 -2 yk daha ilave istiyor)
1 çk tarçın
1/2 çk zencefil
biraz limon kabuğu rendesi
1 kb tozu
1 pk vanilya.

Sırasıyla çırpıp, yağlanmış kaliba dökelim.
En son doğranmış meyveleri ekleyip çok hafifçe karıştıralım
Isınmış 175* fırında 35 dakika pişirelim ! (fırına göre değişebilir sanırım )
Seveceksiniz.

44 yorum:

zeynep 27 Ocak 2012 13:43  

canım ben de sabah ilk iş bahçeye inip su , yiyecek , kuşlara ekmek kırıntısı vs. bıraktım , onları da düşünmek lazım .

kekin , soğuk günlerde sık sık içtiğimiz çayın yanına ne de güzel gider , eline sağlık , afiyet olsun canım , sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com 27 Ocak 2012 13:43  

Ellerine sağlık canım harika görünüyor:))))))))))))

kalpkurabiye 27 Ocak 2012 13:45  

ablacımm sen ve keklerin nefissiniz:))
şu uzaydaki karadelikteyken kaçırdığım meşhur kekin var ya onu deneyeceğim:))

Şehnaz 27 Ocak 2012 13:48  

buram buram kış kokuyor..mükemmel..ellerine sağlık nunucum..

Adsız 27 Ocak 2012 13:50  

sarı şekerim severim seni keki kedini
bahçeni ismini cisminiiiiiiii
çok güzelller, en güzeli sen

öpüyorum canım, kedin büyümüş tombikleşmişmi ne,
çok yedirme şunu patlıcak )))

Sema N

Unknown 27 Ocak 2012 14:15  

lapa lapa yagan karı görmeyeli çok uzun zaman oldu ne yazıkki.ellerine saglık.

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Ocak 2012 14:29  

elifin terazisi,
masal kuşları yediiii :)


zeynepcim
ne güzel yapmışsın,
sana kekimin hepsini armağan ediyorum :=)

bir kase lezzet
evet ! buda haaarikaa oldu !!


kalp kurabiye- deniz

:))) Çok gülmğştüm okurken denizim. hadi afiyetle canım benim.


şehnaz
sorma aman ne mutluyum bu aralar ben böyle ! :)


Sema N
güzel arkadaşım, tatlı komşum çok teşekkürler ederim,
kapıyı çal kekini al :=)))


eylemin mutfağı

ne acı o zaman :(((

Kafe de Mola 27 Ocak 2012 14:51  

Görseli mükemmel.Lezzetide öyledir kesin.Ellerinize sağlık.Ahh İstanbul..Biz daha hiç kar göremedik akdenizde.

Adsız 27 Ocak 2012 15:13  

SEVSİNLER O RESİMLERİ, Kedini
kendinide

kekden isterim isterim / banu

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ 27 Ocak 2012 15:27  

afiyet olsun canım ne güzel bir tarif
tmda zamanı malzemede var üşenmeyip yamalı :)
teşekkürler sevgiler:)

NEFİSE 27 Ocak 2012 15:35  

Merhametli arkadaşım benim...ellerine sağlık.

reyhan kokulu mutfağım 27 Ocak 2012 15:43  

sıcacık çayın yanına tam bir kış keki olmuş ellerine emeklerine sağlık sevgilerimle...

SMİLENA 27 Ocak 2012 15:56  

sende kekin de harikasınız.burası da karlı....
güzel b,ir haftasonu dilerim...

Adsız 27 Ocak 2012 16:00  

kış resmlerin, kış kekin harika görünüyor, ah bide yeseydim tazecik çayınla işte tam olcaktı o zaman
eline sağlık nunum..
kara ne güzel yazmışın bayıldım
ASU

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Ocak 2012 16:05  

kafe de mola
görseli siz, tadını biz biliyoruz dimi ?
haklısın... Kar konusuna gelince ,ama sizinde kar için dağınız var !


banu
sağolasın canım, kedicim büyüdü bile
kekinde hazır arkadaşım


fatma
aa ne mutlu.. hadi sende pişir sarsın evini mutluluklar..


nefise:
:)
kıyamıyor insan o çaresiz bakışlara, canlarına :((



şehriniz,
haklısın ! tam hemde :)


smilena
fena kar var sizde sorma !!!


asu
haftaya görüşürüz,
alacağın olur asum

sevgiler...

Unknown 27 Ocak 2012 16:59  

ne güzel kışın soğuyunda unutulmamış o hayvancıklar da. Kek de her zamanki gibi muhteşem hem kuru hem yaş meyve bir arada. Severim böyle tezatları. Ellerine yüreğine sağlık nunucum

ebru 27 Ocak 2012 17:46  

Nunum sen ve kekin ikiniz de harikasınız. Kek ve anlatım her zamanki gibi süper. Ellerine sağlık canım.

Nilgün Torunoğlu 27 Ocak 2012 18:32  

Çok çok teşekkürler güzel gönüllü arkadaşım! İstanbul'un soğuğu bizim buralarınkine benzemez.Kim bilir nasıl üşüyor yavrucaklar. Zaten sokaklarda kısacık olan ömürleri bu karda kışta daha başlamadan yitip giden kimileri... Ne desem azdır size ,kuru bir teşekkür geliyor elimden o kadarcık :( Keke ise söyleyecek söz bulamadım ,tam kış keki lezzetiyle sunumuyla Made in Nunu işte var mı ötesi? Sağlıkla mutlulukla ama illa ki sevdiklerinizle kalın ! İyi hafta sonları...

pembe kekik 27 Ocak 2012 18:35  

Kek de çok güzel fotoğraflarda. Harika bir paylaşım olmuş.Sevgiler:)

Ferkay 27 Ocak 2012 19:20  

Harika kekin ve sen çok güzelsiniz.
Ellerine sağlık bitanem..
Öpüldün..

Adsız 27 Ocak 2012 19:23  

insanın yüzümü kalbidir, kalbimi yüzüdür bilmiyorum
sen ikisinede sahipsin.
ne mutlu hayatımızdasın
eline sağlık canımın içi
bahçenizi özledim ** Ferda

sibelyalcincom 27 Ocak 2012 20:19  

Sizde kekinizde çok güzel:) ellerinize sağlık:))

HUYSUZBALIK 27 Ocak 2012 21:23  

Karlar kraliçem Nunum canım sen yeter ki post yaz yorum yapmasan da sitelerimize uğramasan da sorun değil o muhteşem yazıları resimleri tarifleri görelim yeter :) Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Ocak 2012 21:24  

tombul tarifler
haklısın, unutmamak lazım, hepimiz can taşıyoruz :(
sevgier


ebru
:) Çok teşekkür ederim canım.


sevgili colletim
benden kat be kat fazlasını yapıyorsunuz... sizin kızlara bayılıyorum :=)
( aman aramızda kalsınbenim labrador kızım Daisy duymasın :)
çok sevgiler


pembe kekik
teşekkürler ederimm.


feray
çok teşekkür ederim canım


ferda,
ne desem arkadaşım, güzel yüreğinin sesleri olsa gerek...
çok teşekkür ederim ferdam..

evatölyesi
:) çok teşekkür ederim.
sevgiler

boncuk mutfakta 27 Ocak 2012 21:44  

Nunum kek, bahçe harika kedi desen tam biblo yüreğine sağlık canım.

MUTFAKISTAN 27 Ocak 2012 22:24  

Haklisin butun hayvanlara yem vermeliyiz nunum bende balkona kuslara koydum hava berbat
Kek sahane olmus ellerine saglik
Sevgiler

ihlamurcum 27 Ocak 2012 23:04  

Sevgili Nunu, artık size böyle diyorum.Neredeyse hergün keyifle takip ettiğim bloglardan birisiniz. Şıklık , zerafet, sunum ve kolaylık her zaman ki gibi 10 numara.

TuruncuTatlar 27 Ocak 2012 23:08  

Alahım kekte, manzaralar da sende harikasın nunucum ellerine sağlık:)

umutluhayat 27 Ocak 2012 23:28  

sizd kekte manzarada çok güzel.sevgiler.

caferengigül 27 Ocak 2012 23:37  

Her zamanki gibi hem leziz,hem de sağlık dolu bir kek tarifi.Elinize sağlık.

Cocukla Cocuk 27 Ocak 2012 23:42  

ahh baştan cıkardı bu kek beni..yarın yapsam da yesem...mmmmm :))

Adsız 27 Ocak 2012 23:46  

okullar tatil, etraf sakin sessiz, her kar yağışı aynı, inşallah üzmez kimseyi nuraycım
sen bunca iş güç arasında hayata sımkısı düğümlesin ya helal olsun dedim içimden . nasıl unutmuyorsun,
ben kendimi bile unutuyorum inan.

çok sevap yaptıkların ne mutlu.
kkein bir harika doğrusu, ne güze kokuyodur bilirim
afiyet olsuncanım

Selma

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Ocak 2012 00:19  

boncuk mutfakta
sorma goncam, herşey harikaydı..


mutfakistan
ellerine sağlık filizcim, yaparız tabi zor değilki...ne mutlu sana-


ıhlamurcum
tabii bana hep böyle deyin, nuray hanım, siz biz çok hoş gelmez bana :=)
tşkrlr.


turuncu tatlar
çok teşekküüür ederim :)


umutlu hayat
teşekkür ederim.. sevgiler


caferengigül
sağlıklı ve çoook leziz. mis kokulu birde :),


çocukla çocuk
ne güzel olur, bizde size geliriz :=)


selma
hayatı unutmak bilmediğim bişey selmacım.
zaten unuttuğum gün herşeyin bittiği gün olmazmı dersin ???

LeylaK 28 Ocak 2012 10:22  

ah ah Nunuuuuu harika olmuş, ne kadar cici bir kek bayıldım... ellerine sağlık .

Leyla'nın Kahve Dükkanı

tweety 28 Ocak 2012 11:02  

Kar yağışı, kek, çay, bir de küçük bir pencere önünde bir koltuk lazım.

Deymeyin keyfimize :)

Elinize sağlık :)

atolyenott 28 Ocak 2012 12:08  

çok lezzetli görünüyor ama ben sizin sunumlarınıza bakmaya bayılıyorum .)

AKDENİZ AKŞAMLARI 28 Ocak 2012 14:16  

Canım keke yetişebildim mi ama neyse yenisine kalırım olmadı..
Sevgiler benden sana:))

funda arar 28 Ocak 2012 17:58  

çok güzel görünüyorlar yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Güngör Ekinci Saglik 28 Ocak 2012 19:29  

iiiiimmmmm vanilyanin kokusu ispanyaya kadar geldi nunucum. eline koluna ssaglik olsun canim benim. optum sevgiyle.

sare 28 Ocak 2012 23:06  

NuNucum, sırasıyla verdiğiniz bütün kekler birbirinden güzel ve lezzetli...
Nasıl sevilmezler...
Ellerine sağlık, afiyet olsun.
Çok sevgiler

Unknown 3 Şubat 2012 13:32  

wooooooooooow che delizia! complimenti, un bacio :)
ps: ho realizzato un nuovo concorso "Fashion Food": in premio 100 euro di shopping! Ti aspetto :)

fügen 7 Şubat 2012 00:43  

nunucummmm fügen ben telefon rehberim silindi tlf yok bende bana ulaşırmısın özledimm :)

Unknown 10 Şubat 2012 02:03  

süper bir kek olmuş günkurusu çok sağlıklı ve tadı çok güzel..

-------------
http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP