PORTAKAL ŞEKERLİ- KARAMELLİ PASTA (nUnU MaRkA)

>> 25 Aralık 2011 Pazar









Ne çok yıl birikmiş.. ne çok kutlamalar olmuş bizim masal hayatımızda...
Sahiplerimi güzel, anılar mı güzel bilemedik ama, hep yüzümüz gülmüş anımsadıkça...
Sadece, bir tabak dutla başlayan masalın, ilk resmiliğe döküldüğü '' Allahın emriyle ... '' diye başlayan gün olmuş 25 aralık :=))))
Hem aile rızasıyla istenmiş ! hemde ilk yüzükler takılmış iki aile arasında!
 ilk tuzlu (!)   :=)  kahveler yapılmış  :=)))  İlk ikramlar sunulmuş taze ellerden :=)
Kalpler ne çok hızla atmıştı  Çikolataların ve  kıpkırmızı güllerin arasında !!
Gözlerimizi birbirimizden gece boyu alamamıştık,,, gitmese, bitmese demiştik  29 yıl önce :=) GİTMEDİ.. Ve Hiç BİTMEDİ...... !
Hatta hayatın Çeşnileri değişsede, bizim için masalın tadı hala aynı kaldı senelerce .

A.. birde hatırlarız da, ne karlar yağmıştı 1982 aralık ayında , diz boyu dedirten , haftalarca süren...
Tepeler dolusu anılar biriktirmişti bize de o kar....
 Bizim için çok, ama çok güzel bir aydır Aralık ayı ... En azından  ilk tanıştığımız Gün ve Haziran ayı kadar !!!

Bir gün içimdeki kelimeler bir araya toplanıp, kocaman ve bal yüklü cümleler olursa ,size anlatacağım tatlı tatlı hatıralar olacak bu masal sayfalarında.....

Bu Sabah ise güneşi görünce, kış güneşi olduğuna aldırmadan, biz masal kahramanları hep olduğu gibi, herkes uyurken erkenden çıktık, yine sahillerde kahvaltı yaptık , denize karşı kahveler içtik , sonra yeni yıl alışverişlerini bitirdik , yorulup elele  tutuşup yürürken,  anılarda bize katıldı ve bolca gülüşüp, çok da üşüye üşüye ,  koşa koşa eve vardık ve tüm aile,  valide sultanımızı ziyarete gelen akrabalarla , içimiz ısına ısına çaylarımızı içip, çifte kutlamalar yaptık..

Pasta ise günün önem ve ehemmiyeti adınaydı efendim.. :=)
Portakallı kekten dönüşümlü pasta !!!!
Yapılışı

-Bol mandalina - portakal kabuğu rendelenmiş ,ipek yumuşaklığında bir kek yapıp,
-kelepçeli kalıpta pişirip,
-Ortadan ikiye kesip ,üzeri portakal suyu ile nemlendirilip,
- arasına karamel sos çikolata ve portakal şekeri koyup, 2. katı kapatıp,
-üzerine de bolca çikolata ganajı sürüp servis etmekten ibaretti :=))

Ee.. tabii nUnU MaRkA !! :=)
Hepsi bu .......
AFİYET OLSUN

HERKESE İYİ HAFTALAR DİLİYORUM EFENDİM 
ÇOKDA  SEVGİLER...

32 yorum:

bir güzel çift 25 Aralık 2011 20:31  

fotoğrafa bakmaya doyamadım.ekrandan içeri dalıp bi parça alasım geldi...ellerine sağlık...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 25 Aralık 2011 21:35  

Nice 25 yıllar olsun inşallah, sevgiyle, mutulukla, sağlıkla.
Pasta şahane, yeni yıl için yapmak istiyordum ben de, denemeliyim:))
Sevgiyle kalın :))

Unknown 25 Aralık 2011 21:35  

Allah ağzınızın tadını bozmasın.En güzelidir yılları tatlı acı biriktirmek eğer sonra birkenler yüzü gülümsetebiliyorsa o temel sağlam hem de çok sağlamdır.Maaşallah diyorum
Pasta harika görünüyor ellerinize sağlık

Adsız 25 Aralık 2011 21:56  

voooov
30 yıl demek bu.
sevgisi perçinleşmiş, iyi-kötü günde sözünün en iyi evsahiplerisiniz (senin sözün bu)
maşallah can arkadaşım, tebrik ederim ikinizide.

pastada, inan piyasada böylesi yok,muhteşem ve çok büyüleyici olmuş
allah ömür boyu elele olmayı nasip etsin canım arkadaşım
sizi seviyorum.

Neslihan

Unknown 25 Aralık 2011 22:36  

nunucuğum keklerin pastaların kadar anlatımına da bayılanlardanım. Fakat neyi merak ediyorum biliyormusun. Bütün bu keklerden kaçar dilim yiyorsun kuzum. Ben hem yapıp hem de yiyenlerdenim de...sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ 25 Aralık 2011 23:11  

daha nice nice yıllara dağlık sıhhat mutluluklarla dolu:))
pastanızda muhteşem görünüyor ellerinize sağlık
sevgiler:))

pelinpembesi 25 Aralık 2011 23:15  

yeni yıl pastası bende yapacağım.benim için fikir oldu teşekkürler..

Cocukla Cocuk 25 Aralık 2011 23:17  

hartika bir pasta olmuş en meşhur pastanelerdekilere taş cıkarır ellerine sağlık Nunu'cum...kesme aparatı da cok güzel edinmeli bir tane...sevgiler

Adsız 25 Aralık 2011 23:22  

ne güzelsiniz siz böyle, yıllarca arkadaş gibi, sevdalı ayrılmaz masal kahramanlarısınız. allahda ayırmasın, kem gözler kapalı kalsın.

ellerine sağlık bu güzel pasta için, tam yeniyıl temalı yaratmışsın güzel nunum benim.
sanada iyi haftalar kutluyorum bu 29. yılı nurayım.

FERDA

Unknown 25 Aralık 2011 23:27  

Sultanım bu Nunu markalar ayrı bir güzel ve özel zaten:)))Ellerine sağlık tam benlik bir pasta öpüyorum.

Adsız 25 Aralık 2011 23:32  

ben şimdi anladım nunucum aralık ve yılbaşını neden sevdiğini, çok anılar var dediğine göre yazma zamanın gelmiş bizi bekletme derim.
karamelli pasta acaip güzel görünüyor, hele üzerindeki çikolatayı kaşık kaşık yerim ben :::::))
elelrine sağlık
nice 30 yıllar bitirirsiniz yüce allahtagn dileğim iyi geceler canım sevgiler tebrikler

Selma*

MUTFAKISTAN 25 Aralık 2011 23:43  

Ilk resmiyete dokuldugu gece
Ah ne heyecandir unutulmaz hic
Ben kahveleri ikram edememistim ellerimin titremesinden simdi guluyorum halime .Allah hep mutlu etsin hic ayirmasin nunum
Karamel portakal sahane gorunuyor pasta ellerine saglik
Afiyet olsun
Sevgiler

CEPAYNASI 26 Aralık 2011 01:21  

ne güzel bir masal:)
kutluyorum ve nice yıllara diyorum,
sağlıkla , keyifle...
sevgiler...

kimsiniz 26 Aralık 2011 01:53  

Allah'im bir ömür boyu güldürsün insaallah canim, Allahim mutlulugunuzu daim etsin...
bu bir kaç satir içimi huzurla doldurdu, bir hos oldum...
pasta da harika olmus bu arada.... :)

Unknown 26 Aralık 2011 07:44  

Çok harıka bir psata bayıldım valla,ellerıne saglık canım.

Adsız 26 Aralık 2011 09:00  

bayıldım yine bayıldım,
yılbaşında soframda olsun istedim hem çok kolay pratik, hemde kekden olma harikasın.

şu satır aralarına sıkıştırdığın yazıların varya , bence yarım kalmasınlar nuraycım, onlar tamamlanmayı hakediyor, bizde okumayı hakediyoruz.
hepimize çok güzel bir hafta olsun arkadaşım
selam ve sevgiler // Sema N

pembe kekik 26 Aralık 2011 11:14  

Bu masalın ömür boyu sürmesini diliyorum.Pasta da nefis.Ellerine sağlık.Biz de kasım'da 28 yılı bitirdik:)

mutfagabuyrun 26 Aralık 2011 11:26  

herzamanki gibi harika bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

lavantalimon 26 Aralık 2011 12:23  

Şahene bir pasta ve şahene anılar:) her zaman dolu dolu mutlu devam etsin:) iyi günlerde:)

evcilik 26 Aralık 2011 13:09  

Ağzınızın tadı hiç bozulmasın,hergününüz bu güzelim pasta tadında olsun..
ellerine,yüreğine sağlık,
sevgiler.

PAPATYA PRENSES 26 Aralık 2011 13:43  

Hepsi bu mu? E daha ne olsun Nunucum..
Türk filmi tadında kareler canlanıyor senin yazılarını okurken hep. İnsanı alıp götüren..

Siz daha nice güzellikleri kutlayın masal evde, bizde şahit olalım bunlara..


Ellerine emeklerine sağlık..

Adsız 26 Aralık 2011 13:59  

ALLAHIM YARABBİM BU NE ŞİMDİ
tam masallık gerçekten
ellerine sağlık.
tebrik ederim bu aşkı sevdayı,
bayılıyorum size valla ,maşallah canlar.
sonsuz kalırsınız inşallah
bizlerdende size sevgiler nuraycığım

gülden y

Tümay Öztürk 26 Aralık 2011 15:15  

Amanın nefis bir pasta dememk basit kaldı inan! Ellerine sağlık canım çok da iştah açıcı bir görüntüsü var:)

Adsız 26 Aralık 2011 15:53  

inanırmısın gözlerim faltaşı gibi açıldı ilk gördüğümde
böylede güzel olmaz ki ama.

demek yüzükler takıldı, kahveler takıldı
:))
ne günler gelip geçiyor nunum benim // ne mutlu size bugünlere böylesine güzel geldiniz.
allah nine dede olmayıda nasip eder dilerim arkadaşcım.

tebrikler // FATOŞ

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Aralık 2011 15:55  

hepinize çok teşekkür ederim sevgiler..

Adsız 26 Aralık 2011 16:21  

bu ay aklımızı kaçırmazsak iyidir yapacaklarınla
dört gözle takipteyim inan
eline sağlık hayatım
ve güzel anılara ortak olarak tüm kalbimle maşallah deyip yürekten kutluyorum ikinizi.
öpüyorum nurayım.
banu

NzlGl 26 Aralık 2011 17:52  

Bu masalın çoook uzun yıllar hep böyle sürmesi dileğiyle, sevgiler

Bulbulunyeri 27 Aralık 2011 13:53  

Canım,
iyi ki o masalı yazmaya ve baş rollerinde oynamaya karar kılmışsın. Eşini tanımama rağmen biliyorum ki, bir kadın bu kadar güzel ve neşeliyse mutluluktandır. Elbette yaşam ona acılar, hüzünler de sunmuştur ama bunlara göğüs gererken yanı başında sevdiceği olunca her şeyi yaşamak daha kolay, çözüme ulaşmak daha çabuk olmuştur. Masalın içerisine iki tanede yakışıklı delikanlıyı ekleyine artık keyifli zamanlar başlamış ...
Hiç bitmesin bu dut masalı. Mutlu çiftler hep var olsun ki, arkadan gelenler bu güzel örneklerle büyüsün, geleceğe inançla baksınlar.
Ellerine sağlık. Nefisss bir pasta. Miss gibi portakal kokusu ve tadıyla.
Eşle geçirilen öyle güzel günler hiç bitmesin dileğiyle,
Sevgiyle kal.

sare 27 Aralık 2011 17:09  

NuNu ne kadar içten anlatmışsın ilk günler heyecanını ve bugünlere kadar gelen mutlu günleri...
Sevginiz, dostluğunuz artarak daha uzun yıllar sürsün.
Pastaya ne denebilir ki NuNu marka, tek kelimeyle harika...
Sevgiler.

Zeugma 27 Aralık 2011 17:42  

Masalınızı gerçek bir masal tadında okudum, tebessümler halinde...
İlk günkü heyecanını hissettim Nunucuğumun zaten bal yüklü satırlarının arasında :)

Nice yıllarınız olsun..
Hep böyle el ele...
Aşk ve sevgiyle...
Sağlık içinde...

Sevgilerimle...

meri 27 Aralık 2011 22:12  

ooohh mis gibi olmuş hepsi.Ellerine sağlık.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP