KAHVELİ, MEDİNE HURMALI KEK (nUnU mArKa)

>> 9 Aralık 2011 Cuma






İçiniz gitti !!!!!!  :)))))
Vallahi gitti yalan yok !  Gördüm sizi  :=))) HEPİNİZE ARMAĞAN ETMEK İSTİYORUM


Bende arkadaşlarıma götürdüğümde işte öyle nutkları tutuldu :) nE GÜZELDİ halleri bilemezsiniz :)

Yeni yıl yaklaşıyor ,sizlere alternatifler sunup paylaşmaya devam ediyorum..Umarım diğerleri için de zamanım olabilir ...

Biraz ara verdim  farkındasınız, merakla  mailler geliyor peşi sıra. Teşekkür ederiz.,
Valide sultan hafta sonu, yine bir badire daha atlatma çabasındaydı.. Beyin damarları bize bunu sık yapar oldu !!
Henüz çok iyi diyemiyorum, iyice gibi  demek daha doğru olur .. Biliyorum ki çok daha iyi hale gelecek,  Yanındayız efendim..
Dua her şey ve çok şey demek benim için..
Bilirim ki esirgemezsiniz,  Varolun.
Bir iki gün affınıza sığınsam, ziyaretlerim sanırım aksayabilir.


KAHVELİ- MEDİNE HURMALI KEK (nUnU mARkA)


-3 yumurta
-1 sb şeker
-4/3 sb sıvıyağ ( daha az kullanıyorum, ama hafif kuru gibi oluyor )
-1 sb süt + içine 1 dolu yk. nescafe (karıştırın)
- 2 yk dolusu ! kakao
- 8- 10 adet , çekirdeksiz, doğranmış ,iri medine hurması ( en irilerden)
kullandım )
-6 adet çekirdeksiz, doğranmış , kuru siyah erik
- çikolata parçaları
-iri bölünmüş ceviz parçaları
-portakal- limon kabuğu rendesi (az)
- biraz bal
-çok az tarçın- zencefil- karanfil tozu
-2.5 sb elenmiş un
- vanilya- kabartma tozu
- 125 gr civarı benmari usulü eritilmiş çikolata sosu
- ve süslemek için antep fıstık

YAPILIŞI

Oda sıcaklığındaki yumurtalar şekerle çırpılır
- yağ ve kahveli süt eklenip yavaşça karıştırılır
-limon portakal rendesi, vanilya ve baharatlar eklenir
- kabartma tozu, kakao ve un beraber elenir.
--kuru meyveler ,ceviz ve çikolatalar ilave edilir, kaşıkla karıştırılıp
-yağlanmış kalıba dökülür.
-üzerine çok hafif  incecik bal gezdirilir. (karamelize bir lezzet etkisi oluyor ! )
- ısıtılmış fırında 175* derecede yaklaşık 35 dakika pişirilir. (kontrol ediniz)
-pişip soğuyunca, üzerine erimiş çikolata gezdirilip , fıstıkla süSlenir.

AFİYETLER OLSUN.

Kekin dilimli haline  inanın fırsat bırakmadılar !!! :)))
İlk fırsatta yine yapılacak zaten.. Ne de güzel oldu bir bilseniz  :=)))

73 yorum:

Bulbulunyeri 9 Aralık 2011 10:16  

Canım,
Ama bu görüntüye kalp dayanmaz ki. Üzerindeki sosun güzelliğine mi baksam,şanfıstıklarına mı baksam?
Çok da güzel kabarmış maaşaAllah.Uzanıp alamamakta en acısı.
Ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor.
Sevgiyle kal.

yeşim 9 Aralık 2011 10:24  

muhteşem hatta muhteşem ötesi bir kek olmuş... çelenk şeklinde süperr....bayıldım.ellerine sağlık nunum.hayırlı cumalar diliyorum çok öptümm.sevgiler.

Esma 9 Aralık 2011 10:25  

Çok süslü çok şık olmuş ayrıca çok ta lezzetli duruyor.Ellerinize sağıkl
Esma

kalpkurabiye 9 Aralık 2011 10:26  

büyülendim ben...
ablacım bu nasıl birşey bu nasıl kek..
ben bu keki yapmak anlata anlata bitirememek istiyorum..
nefis görünüyor..
ellerine sağlık.)

neslice tarifler 9 Aralık 2011 10:31  

Dostluğunuz ne kadar güzelmiş. 6 yaşından beri kopmamak. Ne sağlam bir bağ.
Pastanıza kek demek de ayrı bi mütevazilik.

Unknown 9 Aralık 2011 10:32  

Senin bu keklerin beni benden alıyor nunucuğum. Kim bu çikolataya hayır diyebilir ki? Hele bir de içine bu kadar sevdiğim şey varken.Ayrıca valide sultanına geçmiş olsun diyorum. Şifalar diliyorum. İnşallah umduğunuzdan daha çabuk ayaklanır. Sevgiler...

Adsız 9 Aralık 2011 10:33  

can arkadaşım benim, ne çok üzüldük..
hem senden,
hem annenden iyi haberler bekliyoruz. hanginize şaşırıp üzülelim, çok merak ediyorum.

dostlara selam.
bitanesin her halinle her zaman.
allah sizi korusun benim biricik arkadaşım

FERDA

mutfagabuyrun 9 Aralık 2011 10:39  

canım yine gözlerimi alamadım resimden.aşkolsun ama böyle bakıp bakıp canımız çekiyor.tek kelimeyle muhteşem olmuş canım.ellerine sağlık.seviler.

karadenizsofrasi-Balıkesir 9 Aralık 2011 10:42  

valide sultanınıza geçmiş olsun,allah şifa versin tez zamanda sağlığına kavuşur inşallah.
Pastanıza bayıldım o ne güzel görüntü öyle ellerinize sağlık,hep takipteyim sizi güzel yazıların,nunu tariflerin hepsi çok güzel.
sağlıklı güzel günler dileklerimle sevgiyle kalınız.

kimsiniz 9 Aralık 2011 10:43  

benim içim gitti :( super olmus.

Rabbim yar ve yardimciniz olsun insallah...

Adsız 9 Aralık 2011 10:58  

bitanelerim benim şifanız acil olsun, melekler başucuuzda olsun,
akşama hayırlı haberler diliyorum allahtan.

kekinde dağıttı beni iyice =]]
öpüyorum nurayım dualarım seninle

Semra

Erguvan Vakti 9 Aralık 2011 11:07  

Çok çok üzüldüm,geçmişler olsun,dualarım kalbim sizlerle...
Keke diyecek söz yok zaten:))

birdysevda 9 Aralık 2011 11:07  

Ben de acil şifalar dilerim NUNU...
Bu keke bayıldım bir yerlerde hurma olacaktı tembellik etmesem de bir denesem....

BAL ANNE 9 Aralık 2011 11:22  

içim gitti inan ben yapsam bu kada güzel olurmu bilmem eline sağlık....
rabbimden acil şifalar diliyorum...

Unknown 9 Aralık 2011 11:34  

Sultanım hayırlı cumalar dilerim.Gö
rüntü karşısında nutkum tutuldu el
lerine,yüreğine sağlık.Sunum her za
manki gibi zerafet fışkırıyor öpüyo
rum.

Unknown 9 Aralık 2011 11:46  

gerçektende içim gitti nasıl bir görüntü bu:) ellerine sağlık.

allah acil şifalar versin.
sevgiler.

Unknown 9 Aralık 2011 11:49  

Vallahi de gitti,Billahi de gitti :)
Nasıl cici ,nasıl nefis bir kek olmuş,ellerine sağlık ablacımm..
Markanın hakkını veriyorsun vesselam.:)
Öpüyorum seni kocaman..

PAPATYA PRENSES 9 Aralık 2011 12:03  

herhangi birşeyin üzerine çikolata dök onu bile canım çeker benim kaldı ki senin yaptığın bir kek:)

hurmayla çok kek kurabiye yaptım ama içine kakao kahve gibi bişiler katmamıştım. denemem lazım.

Valide Sultanımıza çok geçmiş olsun diyorum,Rabbim acil şifalar versin inşallah. :(

KİZHATCE 9 Aralık 2011 12:06  

Canım yine beni can evimden vurdun bu ne hoş bir görüntü sadece yutkunmayla yetindim,yiyenlere afiyet olsun napalım :) anneciğine rabbim şifa versin,uzun yıllar birlikte olun inş. çok öpüyorum nunu cuğum...

dogada.blogspot.ru 9 Aralık 2011 12:10  

canım benim nasıl bir güzellilk bu bittim inan arkadaşların çok şanslı o marifetli ellerine sağlık
valide sultanına çok geçmiş olsun çok öpüyorum nunucum

yemekbiraşk 9 Aralık 2011 12:10  

nunucummm çok geçmiş olsun valide sultan demek dünya demek Allah tez zamanda şifasını versin.. Ah o kek mi? içiniz mi gitti diyorsun bayıldık ayol:O muhteşem görünüyor sevgilerimle
seval...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ 9 Aralık 2011 12:11  

canım Rabbim den acil şifalar bol sabır güç kuvvet dilerim sizler için..
pastan süper olmuş ellerine sağlık muhteşem görüntü
sevgiler:))

yeşim 9 Aralık 2011 12:12  

sabah tarif alamamıştım tekrar dönüp tarif almaya geldim ...ama...
valide sultana çok üzüldüm Rabbim acil şifalar versin.çok geçmiş olsun nunucum...Allah her daim korusun.çok sevgiler...

pasta köşesi 9 Aralık 2011 12:25  

İç gitmicek gibi bir görüntü değilki lezzet şöleni olmuşşşşşşş...Ellerine sağlık

Delfina ; 9 Aralık 2011 13:02  

Çok geçmiş olsun Nunum, Allah enn enn acilinden şifalar versin nur yüzlü annemize.Ben de çok daha iyi olacağına, birlikte baharda Beylerbeyi'nde kahve keyfi yapacağımıza inanıyorum..

Kek ise şaşırtıcı,bağlayıcı ve meraklandırıcı yine :)

Sevgiler,mutlu haftasonları canım...

Hülya 9 Aralık 2011 13:28  

Kek muhteşem ama önce sağlık geçmiş olsun diyorum.

mihrimah 9 Aralık 2011 13:46  

wavv diyorum muhteşem ötesi bir kek olmuş ellerine ve emeğine sağlık canım çok çekti ama olmazki sevgiler

lavantalimon 9 Aralık 2011 14:02  

Baharatlı, kuru meyveli enfes güzellerinden bir tanesi daha boy gösteriyor:)

caferengigül 9 Aralık 2011 14:19  

Geçmiş olsun,inşallah bir an önce sağlığına kavuşur.Sevgiler.

Nehir Butik Pasta 9 Aralık 2011 15:04  

ay ay Nunucum gene harika bir kek yapmış ellerine sağlık nefis olmuş
valide sultana geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum inşallah sağlığına kavuşur

Unknown 9 Aralık 2011 15:09  

en kısa sürede deneyeceğim ellerinize sağlık sevgiler..

Adsız 9 Aralık 2011 15:21  

evet ya çok çok üzücü olmuş
sende üzerine mum diktin,
ikinizede hayırlar dilerim, allah hakkınızda en ışıklı en aydınlık en güzel haberleri nasip etsin güzel kalpli arkadaşım benim.
çok geçmiş olsun. bu kek sanılan haşmetpahada helal olsun,
içim değil dışımda gitti ))))
sevgiler / ASUMAN

LEZZETİKRAM 9 Aralık 2011 15:38  

ama bu hurmalı kekler beni kendimden geçirdi :)ellerinize sağlık :)

Çınar 9 Aralık 2011 15:40  

Evet evet içim gitti, itiraf ediyorum işte:)

Canım çok geçmiş olsun Anneciğine. Umarım tez zamanda sağlığına tamamen kavuşur.

Sevgiler

Adsız 9 Aralık 2011 16:09  

Ya ben bu keki yılbaşı akşamı masama koymuş hayal ediyorum, aklımı yerim kekten önce.

şahane olmuş nunum tablo gibi
tüm arkadaşlarına afiyet olsun, hepimiz şanslıyız vesselam =]]]

allahtan şifalar diliyorum, dualar ediyorum, en hayırlısı sana gelsin nuraycım :(


Neslihan

Esma 9 Aralık 2011 16:45  

Anneye çok geçmişler olsun acıl şilafar diliyorum kendisine..Bir an önce iyileşir inşallah ......:-((((
Esma

MUTFAKISTAN 9 Aralık 2011 20:49  

NUNU ANNECIGINE COK GECMIS OLSUN
SAGLIGINA HEMEN KAVUSUR INSALLAH
KEK NEFIS GORUNUYOR ELINE SAGLIK
SEVGILER

LeylaK 9 Aralık 2011 21:18  

ihhh içimizin gitmesi ne kelime yapıştık ekrana, nasıl birşey bu enfes görünüyor, yeme de yanında naparsan yap. ahh bunu yapan ellere kurban :)

Kahve Dükkanı...

Gönülünce 9 Aralık 2011 21:27  

Bakmaya doyamadım nasl güzel bir kek olmuş bu böyle bayıldım...Ellerinize emeklerinize sağlık...
Sevgiler...

DATLIM 9 Aralık 2011 21:46  

Harika!!! bu çikolata nasıl bir şeydir yaaaaaaaa o sos ne güzel olmuş öyle ellerine sağlık

Adsız 9 Aralık 2011 22:02  

canım benim çok üzücü elbette, ama iyileşmeye başlamış, toparlanır elbette, neler gördük neler duyduk,
allah gelmiş geçmiş etsin.
sen bu kkelerden yedir 3 gün sonra koşmazsa bana küs -)))
ellerine sağlık arkadaşlarına sevgiler,
siz hep güzelsiniz.

Banu

Ferkay 10 Aralık 2011 00:26  

Canım Nunum anneciğine çok geçmiş olsun tez zamanda iyileşir inşallah.
Harika kekine de bayıldım..
Eline sağlık bitanem..
Kocaman öpüldün...

!! HASKUMAS !! 10 Aralık 2011 01:47  

bu ne dir böyle kek kek olalı böyle ihtişam böyle ilgi görmemiştir.Valla bakıp bakıp yalanıp durduk :))

reyhan kokulu mutfağım 10 Aralık 2011 09:46  

annenize çok geçmiş olsun allah şifa versin inşallh.

kek de nefis görünüyor ellerinize sağlık...

pembe kekik 10 Aralık 2011 10:22  

Geçmiş olsun.Kısa zamanda sağlığına kavuşmasını dilerim.Kek bir harika.Ellerinize sağlık.

Adsız 10 Aralık 2011 10:47  

herşeyi tatlı güzel arkadaşım.
geçmiş olsun diliyorum ana-kız size. tabiiki daha iyilikler olacak
sabrın ve özenin kendine inancın bunlarıda savacak.
azmin örneğimiz. kocaman öpücükler yolluyorum sana.
kek demeye inanamadığım bu güzelliğe bende şapka çıkartıyorum
bu ne güzellik.
ne ala fikir.
süpper / Sema N

zeymurancafe 10 Aralık 2011 12:57  

harıka olmus canım enfes gorunuyor ellerıne sağlık

Tijen 10 Aralık 2011 16:58  

Fena halde yutkundum ben de. Gerçi kahveyi çok sevmem, ben yapsam acaba çaylısını mı yapardım diye düşündüm. Olsun yahu, NuNu'cuğum yaptıysa çok güzel olmuştur nasılsa. Ellerine sağlık canım!

Bir Dilim Düş 10 Aralık 2011 19:47  

Offff Nunu'm vallahi içim gitti babakaldım ekrana dakikalarca ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

bir güzel çift 10 Aralık 2011 21:34  

sayfana geldim gözüm gönlüm açıldı,of ya hepsi çok güzelll...

Unknown 10 Aralık 2011 22:04  

Ellerine sağlık,görüntüye bayıldım.Tadını da çok ama çok merak ettim.Sevgilerimle (Evren )

Mehmet Osman Çağlar 11 Aralık 2011 00:14  

Her şeyin başı sağlık sevgili Nuray
hanım, sizlere acil şifalar dilerim.

nUNu farkı yine ortada, ellerinize
sağlık.

Sevgiyle kalın.

Baharcicegi 11 Aralık 2011 01:19  

valide sultanina cok gecmisler olsun canim sifalar dilerim
Bu ne güzel bir kek bu ne güzel bir sunum
Medine hurmasini bol herhalde bana arkadasim getirdi ama bir avuc onuda indirdim mideye
saglikli huzurlu bir hafta diliyorum Nunucum

Unknown 11 Aralık 2011 22:41  

hakikaten nutkum tutuldu :) ellerine emeğine sağlık..

sevil şahin 12 Aralık 2011 15:41  

ah canım nunum çok geçmiş olsun tabiki dualarımız sizinle allahım acil şifalar verir inşallah.
Kekine diyecek yok zaten her zamanki gibi şahane
bak çok üzüldüm tekrar acil şifalar

NzlGl 12 Aralık 2011 15:49  

Markası nUnU....
Başka türlü olmasına imkan varmı?
ellerinize sağlık, sevgiler

Eya 12 Aralık 2011 16:22  

Nunucugum...öncelikle valide sulatanimiza gecmisler olsun, allah acil sifalar versin. Gelelim bu görüntüye...tadindan süphem yok zaten ama ben görüntüye bittm...sahane...emegine saglik, sevgiler

zehra

hdidem95 12 Aralık 2011 18:29  

resimler açılmaya başladı bendeki ilk tepki ama ama ama nunu yaaaaa derken sen yazmışsın içiniz gitti demi gördüm diye valla gitti:))))okadar güzel bir görüntüki bu tablo gibi ellerine sağlık nunucum afiyet bal olsun öptüm sevgiler

ozguluntarifleri 12 Aralık 2011 18:31  

Nunummm cok kotusunnn İcim gitti keki gorunce resmen hepimize iskence ediyorsunnn bu kadar nefis bir kek olamazzzz dedirtiyorsunnn:))
Dunya tatlisi arkadasim cok opuyorum

Armina 12 Aralık 2011 20:19  

Farklı harika bir kek olmuş ellerine sağlık. Allah annene acil şifalar versin.

made in funda 12 Aralık 2011 20:51  

ya nasıl da nasıl güzel bir kek olmuş.resmine bakakaldım canım...bu keki yemeye bozmaya kıyamaz insan...

Zeugma 12 Aralık 2011 22:15  

Hiiii !!!!
Oyy oyy..Tam bir şölen bu..
Harika ötesi olmuş. Tadı kim bilir nasıldır ???
Aklına, ellerine, yaratıcı yüreğine her birine ayrı teşekkür ediyor ve öpüyorum sevgili Nunum :)
Sevgiler...

Seda'nın Günlüğü 13 Aralık 2011 00:20  

İnşallah Valide sultanımız daha iyilerdir Nunu'cum. Allah sağlığınızı eksik etmesin. Anneciğinin çook öptüm ellerinden...
Sevgiler

sibelyalcincom 13 Aralık 2011 15:00  

Çok çok geçmiş olsun inşallah yakın zamanda eski sağlığına kavuşur. lezzete gelince insanın aklını başından alıyor :))

Unknown 13 Aralık 2011 16:22  

Geçmiş olsun annenize, Allah şifa versin Nunu'cuğum..

Keke içim gitti ne yalan söyleyim? Gitmeyecek gibi değil ki.. Kahverengi ve yeşil ne kadar yakışıyormuş meğer..

Ellerinize sağlık..

ufukmutfakta 14 Aralık 2011 12:42  

Sunum harika, bayıldım. Tam yeni yılı karşılarken, uygun bir kek tasarım olmuş. Sevgilerimle....

LEZZETLİ SOMUNLAR 14 Aralık 2011 21:17  

Nunucum; içim gitti ki ne gitmek hem de:))))) Hayatımda şu kadar düzgün şekilli bir kek yapamadım hiç, fırınlarımın hep bir şaşkın tarafları olduğundan herhalde..Birinin cam tarafı diğerinin iç tarafı iyi pişirir, bir tarafı yanık diğer tarafı beyaz kekler:)))) Tövbeler olsun!! Ellerine sağlık canım benim, dehşetengiz görünüyor..

sare 15 Aralık 2011 14:32  

Sevgili NuNU ne kadar güzel olmuş belli, muhteşem. Ellerine sağlık, Dost sofralarında ne güzel olmuştur kimbilir.
Afiyetler olsun.
Sevgilerimle...

Adsız 15 Aralık 2011 23:39  

Sevgili Nuray, Annenize şifalar diliyorum, inşallah en kısa zamanda sağlığına kavuşur.
yine harikalar yaratmışsınız, hurmayı çok severim ,en kısa zamanda kekini deneyeceğim. Ellerine sağlık. Paylaşımların için çok çok teşekkür ederiz.
mutlu ve sağlıklı günler
Gülsüm

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Aralık 2011 06:47  

çok teşekkür ederim.
hepinize sevgiler..

Bulbulunyeri 16 Aralık 2011 19:59  

Canım,
geçmişler olsun. Bende işinden dolayı ara verdin sanmıştım. Kıyamam ben size.
Dualarımız anneciğinle. Ondan neler öğreneceğiz biz daha.
Sevgilerimi ve iyi dileklerimi söylersen sevinirim.
Sevgiyle kal.

Mutfak Havlusu 18 Aralık 2011 01:04  

İnan şu tokluğuma fazlasıyla iştah açıcı görünüyor gözüme ah nasıl birşey yapmışsın böyle?
:-)

Delfina ; 10 Şubat 2012 13:45  

Nunum, geçen hafta Muğla'da yaptım bu keki, NuNu marka afiyet olsun dedim bizimkilere...Günlerce konuşuldu,bayılındı tadına :)))

Hele bu kış akşamlarında bir daha bir daha yapıp yemeli,çok sağol Nunumm..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP