PEKMEZLİ KURU MEYVELİ KEKLER

>> 23 Kasım 2011 Çarşamba



Öncelikle şunu söyliyeyim, Bu Hafta Ve gelecek Hafta KEKler - Turtalar haftası (hazır olun :)
Kışın pekmeze ağırlık vermek gerekir bence..
Şekeri olabildiğince  kaldırıp ,yerine organik kuru meyvelerle desteklenmiş organik (!) pekmezli- ballı  kekler ilk sırayı almalı hatta ! Bloğumu  açtığım 2008 yılından beri sizlere pekmezli tarifleri ilk verenlerden biriyim.. Ondan önce pekmezli tarifleri kullanmaya da 2002 yılında başlamıştım, bir gün kek yaparken şekerin erzak dolabımda olmaması !! beni hayrete ve çaresizliğe düşürmüşken, kocaman bal kavanozum ilk yeşil ışığımı yakan unsur olmuştu, ardından da pekmezli denemeler gelmiş, hatta vailde sultanın bir yöresel hamur işini, pekmezle yapması bana diğer yeşil ışığı yaktıran yegane  fikir olmuştu.
Sizlere pek çok alternatifde sunmuştum hatırlayanlarınız  bilir ! Çocukların sütüne muzla karıştırıp, kek ve tatlılara ekliyerek onlara pekmezide yedirmiş olursunuz demiştim 3 yıl önce de.

Ben en çok bu organik ! kuru meyvelerin pişince serteşip, yerken sakımzı bir hal almasını seviyorum !!
Birde 2-3 kişilik misafirlerimde bu tarif okadar yeterli ki, geriye tek tük sayıda kek kalması da çok olumlu bir sonuç takdir edersiniz ! :)  Ya da hiç kalmaması daha hoş bir sonuç.
Üstelik güzel de alternatif,,,

Deneyip karar vermek size ait elbette.. Nasıl isterseniz...
PEKMEZLİ  KURU MEYVELİ KEKLER

1  T.kahve fincanı dut pekmezi (yada ne çeşit varsa)
1 yumurta,
1 yk dolusu kakao
1  küçük ! çay bardağı süt
1/2 küçük çay bardağı sıvıyağ
kabartma tozu- vanilya 1/2 pk. ( ben genelde,kabonat ve  doğal ve van. kullanırım )
dilimlenip doğranmış, çekirdeksiz kuru erik, gün kurusu, yaban mersini.
aldığı kadar un / yaklaşık ! 1 sb kadar !!! kontrollu ekleyin..

Yumurta iyice mikserlenip kabartılır,
süt- yağ vanilya,  pekmez ilave edilir.
un - kakao  eklenip, en son kabartma tozu konup çırpılır..
cupcake  kağıtlarına paylaştırılır
üzerine islatilmamis !! doğranmış kuru meyve  parçaları eklenip hafifçe dibe itilir !
170* ısınmış fırında yaklaşık 25 dakika kadar pişirilir..( fırın farkını dikkate alalım tabii )

AFİYETLER OLSUN.

28 yorum:

hayat izlerim 23 Kasım 2011 09:07  

Nunu'cum oğluma yapacağım, çok güzel ellerine sağlık :)

susamcorekotuFeriha 23 Kasım 2011 09:18  

doğal şekerli, hem şifalı, hem lezzetli, hem de zararsız:)) afiyet şifa olsun

zeymurancafe 23 Kasım 2011 09:52  

çok guzel gorunuyor kekler çok lezzetlı bol vıtamınlı bır kek olmus ellerıne sağlık

mutfagabuyrun 23 Kasım 2011 09:58  

pekmezli de başka güzel görünüyor canım.bende mutlaka deneyecem.ellerine sağlık.sevgiler.

mihrimah 23 Kasım 2011 10:09  

tarifi paylaştığınız için teşekkürler.ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.sevgiler.

Aycan 23 Kasım 2011 10:17  

Faydalı ve güzel bu muffinler.Ellerine sağlık canım.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 23 Kasım 2011 10:22  

Harika olmuşlar, ben de küçük yiğenim için yapıyorum, bu hafta elmalı ve pekmezli yapayım da yesin küçüğüm... Ellerine sağlık Nunu,gönül dolusu sevgiler...

caferengigül 23 Kasım 2011 10:53  

Annem yıllardır şeker yerine pekmez kullanır.Pekmezi kendi yapan bir ailenin çocukları, torunları olmanın getirdiği bir gelenek bizde.Ama yazık ki çok insan hayatına dahil etmekte bu yerel lezzetleri.Tarifinizi çok beğendim, ellerinize sağlık.

Unknown 23 Kasım 2011 10:56  

Canım Sultanım senin zerafet fışkı
ran sunumlarından gözlerimi alamıyo
rum:)))Ellerine,emeğine,o güzel yü
reğine sağlık.Muffınler harika elle
rine,sağlık öpüyorum.

neslice tarifler 23 Kasım 2011 11:07  

Kekler, turtalar haftası değil ayı olsun hatta. Sizin tarifleriniz ve anlatımınız olduğu sürece yılına bile razıyım :)

Esma 23 Kasım 2011 12:13  

Canım ya kuru meyveler kuru kuru mu koyuluyor yoksa sıcak suda bekliyor mu biraz .Kek pişince içinde sert olmaz mı ?
bu tarz tariflerinizi bekliyorum teşekkürler paylaşımınız için
Valide sultana da ayrıca saygılar...:-)
Esma

yemekbiraşk 23 Kasım 2011 12:22  

ballı denemedim, pekmezlide nefis olur gerçekten:) bu keklerde inanılmaz sağlıklı ve nefis olmuşlar
sevgiler
seval

Hülya 23 Kasım 2011 12:28  

Gelecek hafta hemen gelecek mi ?
Ellerine sağlık Sevgili Nunu...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ 23 Kasım 2011 13:38  

ellerine sağlık canım tam benlik ama bizimkilere yedirebilene aşkolsun..
bende doğal olsun sağlıklı olsun derim ama..
harika görünüyorlar
sevgiler

NİRVANA 23 Kasım 2011 14:55  

ellerine saglık bende pekmez tadını cok seviyorum tatlılarda...sevgiler...

Adsız 23 Kasım 2011 16:01  

elimi uzatıp alasım geldi, ne canlı duruyor kekelerin nunum.
pekmez için vay be dedim, ne fikir. süpper ötesi
hemmen mutfağa hemen ama
kocaman öpüyorum..

SELMA.

Saglıklımutfak 23 Kasım 2011 16:23  

Nedense Muffin yapmayı da yemeyi de sevmem pek. Ama bir gün deneyeceğim inşallah belki fikrim değişir. Ellerine sağlık canım

Adsız 23 Kasım 2011 16:35  

canım benim, birazdan ofisten çıkıcam ve tek dileğim şu üç güzelini alıp ,2 bardak çayla başbaşa olmak.
olamaz biliyorum ama şiddetle istedim.. çok yoruldum nunum off çok.
eline sağlık ben bayıldım
semra

BAL ANNE 23 Kasım 2011 17:07  

beklediğim tarif gelmişşş eline sağlık en yakın zamanda deneyeceğimmm bu lezzeti............

Narince 23 Kasım 2011 17:21  

Ben de elmalı, pekmezli kek yaptıımm, duruyor hala, mis mis, ellerine sağlık nUnU'm.

Ferkay 23 Kasım 2011 18:53  

Nefisss ellerine sağlık canım tabii yine harika sunumunla..
Sevgiler..

Adsız 23 Kasım 2011 19:48  

bu ne güzel tabak içindeki ne güzel kekçikler. pekmezli diyorsun beni şaşıtıyorsun nunu. yemedim yapmadım, evde üzüm pekmezi var, çokda azmış madem tarif ,bende yapmaya cesaretlendim. ama erik falan yok, cumartesi yapılacak derim teşekkürler canım
NESLİ.

ihlamurcum 23 Kasım 2011 21:14  

Bence pekmezli olması daha sağlıklı, hiç değilse şekerini buradan alıyor.Ekstra şekere gerek kalmıyor.
Elinize sağlık

Unknown 23 Kasım 2011 22:35  

Bizde de kışın pekmez masamızdan esik olmaz. Hiç olmazsa elma havuç suyu sıkıp 1 kaşık pekmezle veririm oğluma. Kekte pekmezi kullanmak istiyordum. Deneyeceğim ilk fırsatta bu güzel tarifi. Sevgiler,

Unknown 23 Kasım 2011 23:09  

oh desene gelecek günlerin tarifleri tam benlik ellerine sağlık:)

Adsız 24 Kasım 2011 09:19  

ellerinize sağlık... enfes bir tat olmalı...sevgiler...

Berceste 24 Kasım 2011 15:48  

Bir dut masali, dut pekmezi kullanmali degil mi :) Eline saglik...

Adsız 25 Kasım 2011 23:26  

İnanamıyorum ben nasıl olup da bugüne kadar bu bloga rastlamamışım halbuki bayılırım böyle yetenekli hanımların yaptıklarına.Denemeliyim dediğim o kadar çok şey gördüm ki blogunuzda.
Sevgiler:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP