SONBAHAR MI GERÇEKTEN ! ?

>> 23 Eylül 2011 Cuma

Mihrabat Korusu  (Kanlıca tepesi)
Hidiv Kasrı (Çubuklu)

Bugün yağmur var İstanbul 'da , ürkütmeden, hiç rahatsız etmeden , usulca geçiyor üzerimizden, ona buruk buruk gülümsüyorum......
bu büyünün bozulmasını oda hiç istemiyor olmalı ki, değmeden dokunmadan uzaklaşıyor,
yemyeşil ormanın içinden adım adım yürüyüp geçiyoruz, İstanbul tepelerindeyiz, çok sevdiğim bir yerde mola veriyoruz  (Mihrabat Korusu)

Çünkü ; eşsiz bir boğaziçi manzarasında, kahvaltı yapıp, bugünün hüznünü dağıtmak için biraradayız..


çok güzel olsada her şey, nedense  demir leblebi gibi geliyor bugün lokmalar bana , yemek değil ama, sükunet ve tabiat gözümü gönlümü doyuruyor,
hafifçe rüzgar saçlarımdan esip, kulağıma usulca 'sen hep dik durmayı başardın, gülümsemeyi hiç unutmadın, kederini  kimselere belli etmedin, şimdi içindeki o kocaman çığlığı yine kimseye duyurmadan, hayatın resimlerini çekmeye devam et diyor'  !  (Söz dinliyorum)


En eski komşularımla, aile fertleri gibi olan 4 güzel insanla beraberim.  Çocuklarımın  Komşu Anneleri  ,  komşucanlarım ! Ne çok şey öğreniyorum yine onlardan ....


Neler konuşmuyoruz ki yolda gelirken , en güzelleri ise  kahvaltı sonrası, Hidiv 'de başlıyor... Kimisi  8 kardeş olup ,  Yalova'daki 3 katlı evlerinde çıt çıkmadan ,kavgasız gürültüsüz  geçirdikleri o yılları , kalabalık ailesinin anılarını, annesinin o zamana göre çektiği cefayı, elma bahçelerini ,eski vapurları , son depremde aileden 28 kişinin ölümünü :(
Kimi Selanik'ten göçen ailesinin mübadele sonrasındaki çok zor yıllarını,  asaleti, vakurluğu, almış oldukları terbiyeyi,
Kimi memleketi Kayseri'de geçen O yılların en ulvi zamanlarını , annesinin babaannesine nasıl baktığını, itirazsız bir hayat geçirdiğini, yaşanılan saygıyı, hanımlığı , tutumluluğu ,mantıyı ve yemeklerini,
 Kimi doğduğu - büyüdüğü 3 katlı bahçeli evlerindeki Bakırköy'ün sahil anılarını, İstanbul adabını ve alışkanlıklarını.....ailecek geçirelen yaz tatillerini,   kısaca herkes  hep çocukluğunu , yaşanmış hatıraları , çok çok eskiyi, ama en çok da ''babalarıyla'' geçen anıları anlatıp , beni hayrete düşürüyor ! gülümsetiyor, kah düşündürüyor ! kah hüzünlendiriyordu .

( Şimdi ise hiç biri hayatta olmayan , ''O  Babalara ''rahmetle ! selam ola.... ''


Aklımda tüm bunlar, Hidiv Kasrını  ilk kez görür gibi geziniyorum, hep sevmişimdir burayı , ne zaman sessiz kalmak istesem genellikle  buradayımdır !!
Bugün çok  sessizim, ya gülümsüyor, yada bir iki kelime konuşup çokça dinliyorum,  bu sessizliğim için  komşucanlarım ,hep  beraber dışarda olalım  dediler, bende itirazsız ,ruhumu onlara, maviye, yeşile emanet ediverdim. Gezindirip ne iyi ettiler .

Çok iyi geldi çiçekler ve yemyeşil koru bana, inanmak zor ! Şu manzara  sanki Sonbahar  da değilde, İlkbaharı karşılar gibi şaşırtıcı geliyor bize. Kuşlar cıvıl cıvıl, hiç rüzgar yok, tatlı serinlik üşütmek ne kelime ,birde iyi geliyor kii ...Ferahlıyorum.

Ağaçlar giysilerini usulca değiştirip, yeşilden, yavaş yavaş kızıla boyamaya başlamış,  gazeller, her bir yanda  yer almaya başlamıştı bile çoktan.

Yine yağmur çiseliyor,  ' ne garip ! Tıpkı O günde' ne çok yağmur yağmıştı diyoruz,
.........................
Sohbete doyamıyoruz tabii, tüm kasrın bahçesini gezip, artık bir yorgunluk kahvesi içme zamanı geldi deyip, ıslanmadan  geri dönüyoruz bahçenin en güzel köşesine.
Ve söyleyiveriyoruz o çok sevdiğim  sapsarı , gazel yağmış  masamızda siparişlerimizi,



ÇOK SEVGİLİ Rahmetli Babam,  her sonbahar geldiğinde düşen yaprakları çok severdi ,
'Son'baharında  :( ise evimizin önündeki kocaman tarihi çınar ağacı yapraklarını dökmeye başladığında  bir gün demişti ki :

''KİM BİLİR ŞU AĞAÇTAN DÜŞECEK, HANGİ YAPRAK BENİMKİSİ ?   :((((((

                                                    Bugün 5. yıldönümü efendim..
ÖZLEM VE SEVGİYLE YAD EDİYORUZ .....
:((((((((((

30 yorum:

Delfina ; 23 Eylül 2011 18:27  

Son cümleyi okuyunca boynumdan aşağı bir anda ürperme oldu,mekanı cennet olsun,cennetin ennnn güzel yeri olsun o yufka yüklü babanın.

Canım Nunum.................

Limon çiçekleri 23 Eylül 2011 19:19  

Mekanı cennet,kabri nur dolsun...Üzdün beni:(

Adsız 23 Eylül 2011 19:29  

sen unutulmaz bir evlattın
babanın en iyi arkadaşı
biricik aşkıydın
ALLAH RAHMET EYLESİN...HEP ARIYORUZ NUNUM BENİM.

ASUMAN Ö.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ 23 Eylül 2011 20:20  

canııımm ben baba acısnı en iyi bilenlerdenim:( altı yıl oldu çınar ağacım kuruyalı
babacığının ruhu şaad olsun mekanı cennet olsun
ALLAHIM CENNETİNDE BULUŞTURSUN
sevgiyle derdine ortak olarak kucaklıyorum canım

made in funda 23 Eylül 2011 20:22  

MEKANI CENNET OLSUN CANIM.SENİN GİBİ BİR EVLAT YETİŞTİRMİŞ.NUR İÇİNDE YATSIN.

TÜLİN-sihirli tatlar 23 Eylül 2011 20:46  

Fotoğraflar harika tam sonbaharı yansıtmışssın.En sevdiğim mekanlardır.:)Sevgiler

hanife 23 Eylül 2011 20:48  

Selamlar Nunucum yazını okurken neden hüzün var diyordum yazının sonunu okuyunca içim burkuldu,neticede hepimizin gideceği yer orası mekanı cennet olsun

çeşnici Handan 23 Eylül 2011 21:34  

Allah rahmet eylesin nur içinde yatsın babacığın. Baba acısını biLen biri olarak seni çok iyi anlıyorum sevgilerimle.

Şehnaz 23 Eylül 2011 21:39  

nunucum yazının başından beri hüzünlüsün...sebebi son cümlede saklıymış...allah rahmet eylesin nurlar içinde yatsın...

Adsız 23 Eylül 2011 21:50  

canım arkadaşım
o içine akıttığın gözyaşlarından öperim
benim zarif ruhlu canım
mekanı cennet olsun -sen harika bir evlatsın.
Selma

neval 23 Eylül 2011 21:53  

başınız sağolsun,huzur içinde yatsın.sizi öyle güzel anlıyorum ki:(

Esma 23 Eylül 2011 23:12  

Benimde bu gün sevgili annemin sonsuzluğa gidişinin 9.yıldönümü idi.Yazıyı okurken yazı çok iyi geldi sonunda anladım ki aynı duyguları yaşıyormuşuz bugün.Göz yaşlarımı tutamıyorum şu an canım nur da yatsınlar ,mekanları cennet olsun hepsinin .....:-(((
Sevgiyle kal canım
Esma

Adsız 23 Eylül 2011 23:18  

canım benim içim bin parça oldu,
hani herşeyi anlatsan olacakda sen herşeyi kendinde tuttukça seni seyretmek çok acı oluyor bize
neylersin hakkın rahmeti bol olsun
bak yine yağmur yağıyor demişin ey yarabbim dedim ne yağmurdu gerçekten rahmetlinin gidişi
allah gani gani rahmet eylesin nur yağsın üzerine
sabır canım- Neslihan

Leylak Dalı 23 Eylül 2011 23:32  

Yattığı yer Cennet, anısı hep kalbinizde olsun Nunucum...

Adsız 24 Eylül 2011 07:49  

tam ne kadar güzel gezi diyecektim bir demir leblebide ben yuttum sonunda.
dünya iyisi güzel bir insandı nurlarla uyusun cennet köşelerinde nunum
Sevtap

ebru 24 Eylül 2011 10:21  

Nunum mekanı cennet olsun. Benim de babam öleli 1,5 seneyi geçti. Kendi kendime hep diyorum neden biraz daha kalmadın, keşke şu an yanımda olsaydın diye. Nur içinde yatsınlar.

PAPATYA PRENSES 24 Eylül 2011 12:56  

Fotoğraflar sonbahara ve yazının hüznüne yakışır cinsden olmuş.....

Rabbim o komşuları, o dostlukları daim etsin.

Babacığına da rahmet etsin inşallah..

Adsız 24 Eylül 2011 13:20  

mekanı cennet olsun canım
ne güzel bir yazı olmuş, ne güzel anılmış, gönül ferahlatılmış bir nebze , ama pare bin parça ne çare
çok sevgiler nurayım

Gülden Y

sibelyalcincom 24 Eylül 2011 19:07  

Mekanı cennet olsun inşallah:((((

Çileksuyu Sibel 24 Eylül 2011 22:44  

Nur icinde yatsin guzel babaniz.ne guzel bir sekilde hatirlamissiniz.hidiv kasri benim de en cok sevdigim yerlerden birisidir,babamin kulaklari cinlasin goturudu bizi eski pazar gezmelerinde.

Selma Er 25 Eylül 2011 00:11  

Tam ne güzel fotoğraflar ve anlatım diye düşünürken yazınızın sonunda babanızla vedalaşmanızın 5.yıldönümü olduğunu öğrendim.Çok üzüldüm.Sonbahar hep hüznü çağrıştırır..Gidenler geri gelmese de emin olun ki,biryerlerde babanız sizinledir.Hep kalbinizde olacağı gibi..Mekanı cennet olsun..

emelce yemek 25 Eylül 2011 15:13  

Babanin sözü tuylerimi diken diken etti,ama ne mutlu ardinda onu sevgiyle Anan bir evlat birakmis ,Allah rahmet eylesin ...

susamcorekotuFeriha 25 Eylül 2011 15:16  

önce güzel güzel ben de gezdim sonra.... :( ALLAH rahmet eylesin
mutlu pazarlar

Adsız 25 Eylül 2011 15:19  

CANIM MERHABALAR,
okadar beğendimki duygularını, hislerini dökümünü ,anlatımını , çokçada gözlerimi doldurdun,
baba özlemimi sağanaklara gömdün.
ne mutlu bizim diyarlar sana çok iyi gelmiş.
anlayışlı akıllı komşuların seni alıp uzaklaştırmışlar ne güzel sayılıp sevilmek.
ama şu son sözün yokmu toparlayamadım kendimi dağıldım gittim be canım.

Banu

Mehmet Osman Çağlar 25 Eylül 2011 18:39  

Hani bazı postlara, Eylül'lere yorum yapmak zordur ya...işte bu da onlardan biri sevgili Nuray hanım...

Babaya Rahmet, size sabırlar diliyorum.

LeylaK 25 Eylül 2011 23:43  

Allahım aşığım ben bu şehre :(( harika fotoğraflar. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Bir Dilim Düş 26 Eylül 2011 01:58  

Allah rahmeet eylesin canım nurlar içinde huzurla yatsınn!!!!

Sevgiler,
Evren

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Eylül 2011 07:31  

Sevgi ve içtenlikle yaızlmış yorumlarınıza ,
ÇOK TEŞEKKÜRLER EDİYORUM ...

NzlGl 26 Eylül 2011 08:38  

Anıların 'babayla' ilgili kısımlarında konunun nereye geldiğini anladım Nunucum...

Ne zor ,
ne kadar zor.... Özlem gittikçe büyüyor....
Onun yerini kimse alamıyor...
Allah rahmet eylesin. Huzur içinde olsun.
Size, ailenize , annenize uzun ömürler versin inşallah.
Sabırlar diliyorum, sevgilerimle

aysencifci 27 Eylül 2011 22:17  

Nunu'cum o içine akıttığın gözyaşlarına en içten gözyaşlarımla eşlik ediyorum. 8 sene önce bizim çınarımız kurudu... Seni o kadar iyi anlıyorum ki... Hepsinin mekanları cennet olsun, kabirleri nurlarla dolsun.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP