ISLAK KEK (PİŞMİŞ SOS İLE )

>> 20 Eylül 2011 Salı




ISLAK KEK ( Pişmiş Sos ile )

3 yumurta,
1.5 sb şeker,
1.5 sb süt,
1/2 sb sıvıyağ,
2.5 sb un, bazen 3 sb kadar olabiliyor ! (sanırım yumurta büyüklüğüyle ilgili !
2 yk damla çikolata,
2.5 yk tepeleme kakao,
1 pk vanilya,
1 pk kab. tozu,
1 yk Lim. kab. rendesi,

SOS (pişmiş)

1.5 sb süt
1/2 Çb. şeker
2 yk. kakao
1 çay kaşığı tereyağ (mutlaka)
Hepsini bir araya koyup karıştırın. Sadece bir kere kaynasın yeterli.
Ilıkken kullanacağız !!

YAPILIŞI

-Sırasıyla yumurtalar-şeker- kar gibi olana dek çırpılır,
-süt ve yağ eklenir tekrar karıştırılır,
-un, kakao,damla çikolatalar ,vanilya ve kabartma tozu eklenip , yağlanmış kek kalıbına ;tercihen borcama dökülür.
-ısıtılmış fırında 175* derecede 30 dakika kadar yaklaşık piirilir.
-ilk sıcağı çıkınca çok ılınmadan dilimlenip,
-ılık ! sos dökülür


Ben Bu tarifte pişmiş soslu halini de yazacağım demişim, üzerinden 3 sene geçmiş !!!
Bunu  ise Pazar günü yapmıştım biliyorsunuz, çikolatalı, limon kabuklu, nemli çok lezzetli bir kek. brownie gibi hatta.
Yerken üzerine birazda çikolata rendesi koydum, fazla mal göz çıkarmadı cinsinden..
seviliyor bizde bu hali ve  hatırladım da ne kadar uzun zaman  olmuş yapmayalı, 
Biraz büyükçe yaptım, yarısı hediye edildi - diğer yarısı delikanlılar tarafından o gece Maç şerefine bitti ! zaten bitmeyeck , kenarda kalacak gibi değildi.
Biraz da sosu konuşursak,
Diğer tariflerde çiğ yumurtalı bir sos kullanıyoruz biliyorsunuz !
Kuş gribi döneminde alternatif olarak bu tarifi edinmiştim, hani yumurtaların yenmediği bir sürü yasaklı dönemde ! Yumurtasız kek tarifleri kullanmıştık !

Pişen bu sosun farkını ise  ancak tatığınızda farkedeceksiniz.. Daha iyi anlaşılırım o zaman.
Püf noktaları ise,
-Her ikiside ılık olsun.
-Mutlaka dilimleyip sosu yedirin !
-Bence sabah erkenden yapın ,öğleden sonra yensin ! İyice çekmesi ÇOK mühim !
-Hatta bir gece önceden yapıp, strece sarın, yarın bir başınıza yemekten kimseye kalmasın :)
-1 gece bekleyince okadar güzel nemlenip, yumuşacık bişi oluyor ki, eh bir kahvede yanında size yorgunluk için olsun..
güzel anlattım :=))))   :=)))


AFİYETLE SEVGİLER....

32 yorum:

mutfakcini 20 Eylül 2011 09:15  

Oğluşlarımın en çokk sevdiği kek :) Hafta sonu eve geldiğinde sürpriz yapayım.Ellerine sağlık nunucum,harika görünüyor.sevgilerle kocaman öperim

Adsız 20 Eylül 2011 09:20  

nunum şimdi geldim,masaya oturdum-
bir kahve ve yanında 3 dilim versen nasıl yerdim

nesrin ))
eline sağlık canım.

Adsız 20 Eylül 2011 09:57  

günaydın nunucuğum
bende kahveyle isterim.
hem kime verdin yarısını ya.
kalmadımı şimdi bize =]]
Ferda

zeymurancafe 20 Eylül 2011 09:59  

acıktım galıba ,resmı gorunce yutkundum,ellerıne sağlık canım

Adsız 20 Eylül 2011 10:04  

tatlım ellerine sağlık,
ben böyle duymadım denemedim de hiç
ama çok güzel görünüyor, sanki üzerinde çikolata erimiş gibi sandım

afiyet olsun size

Nesli

Banu 20 Eylül 2011 10:10  

Ellerine sağlık canım bende pişmiş sosa geldim kaptım tarifi...
Sevgilerimle...

canimçektipişirdim 20 Eylül 2011 10:35  

ellerine sağlık değişik bi tarif olmuş deneyeceğim inş..

akdenizkizi.blogspot.com 20 Eylül 2011 10:38  

mümkünse bende bir bardak çayla alayım...yemiş kadar olduk....:))...ellerinize sağlıkkk

Unknown 20 Eylül 2011 10:43  

Offff Sultanım olsa şimdi nasıl yer
dim:)))Tatlı denince aklına gelmek
harika:)))Ellerine sağlık kocaman öpüyorum.

Adsız 20 Eylül 2011 10:44  

off derim
dedimde
canım benim eline sağlık ne güzel oluyor yaptıkların hep

semra

Unknown 20 Eylül 2011 13:20  

Evde en sık yapılan ve benim ufaklıkların bayıldığı bir kektir.
Nefiss ötesi görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

NzlGl 20 Eylül 2011 14:22  

Tarifi okurken yutkunmaktan bir hal oldum:))) Nunucuğum

ellerinize sağlık....

MAVİANNE 20 Eylül 2011 14:55  

ellerine sağlık aşağıdaki patates salatası mükemmel görünüyor canım

sarımutfak-hande 20 Eylül 2011 15:28  

hande bunu çooook beğendiiiii nunucum :)))
ellerine sağlık

lezzet sefasi 20 Eylül 2011 16:25  

sosunun pismis olmasi cok guzel. Ben cig yumurta hic tuketemem, mozaik pasta mayonez sirf bu yuzuden hic yemem )
Demem o durki bu tarif tam benim icin
Ellerine saglik nunu ogluslara afiyet olsun.

Belki bana gelmistir diyer yarisi kapiya baksammi acaba ;)

neval 20 Eylül 2011 19:14  

dün blogunuzda görünce tırım tırım tarifini aramıştım:)

Baharcicegi 20 Eylül 2011 19:27  

Yumusacik pamuk gibi olmus sosu pistigi icin daha orjinal bir lezzet olmustur patates salatanda bütün nefisligiyle arzu endam ediyor
Bir neskafe yapayim birde bu nefis kekle balkonda kitap keyfi cok iyi olur

Unknown 20 Eylül 2011 21:08  

Çok guzel çokkk,ellerıne sagık.bu tarifi de yapılacaklara eklıyorum.

made in funda 20 Eylül 2011 21:36  

nunucuğum afiyetler olsun.süper bir kek olmuş.misler gibi...

Adsız 20 Eylül 2011 21:56  

nasıl güzel kektir
eline sağlık nunum
mine

sibelyalcincom 20 Eylül 2011 23:00  

Kahveyle nefis gider:)))ellerinize sağlık

Lezzet Karnavalı 20 Eylül 2011 23:22  

süper görünüyor,elinize sağlık! pişmiş sos olması da ayrı güzel:) ben de yumurta koymadan sosunu ayırırım hep..
sevgiler

Nehir Butik Pasta 20 Eylül 2011 23:51  

Nunucummm ellerine sağlık bu haliyle ıslak kek müthiş oluyor hele yanında kahvede varsa ohh mis gibi afiyet olsun

Erguvan Vakti 21 Eylül 2011 00:40  

Oğlum görse hemen ister,yarın yapayım bari:))Çiğ sosta sanki yumurta kokusu geliyor burnuma,pişmiş sos güzel fikir,sevgiler:)

nalan 21 Eylül 2011 03:24  

Benim oğlanlarında sevdiği bir tarif ıslak kek ,sosun pişiyor olması harika arttık ıslak kek tarifim bu ellerine sağlık !!!

dogada.blogspot.ru 21 Eylül 2011 08:46  

TAM BENLİK OLMUŞ NUNUCUM BAYILIRIM ISLAK KEKE ELLERİNE SAĞLIK İŞTAH KABARTIYORSUN YİNE GÜZEL BİR GÜN DİLİYORUM CANIM

PAPATYA PRENSES 21 Eylül 2011 10:51  

Allahım ya Rabbim kekin güzelliği yetmiyor gibi bir de öyle anlatmışsın ki nunucum, ekran karşısında kendimi keki yerken hayal etim ve yutkunmaya başladım:)
Eve dönünce yapacağım inşallah. (pek belli olmasa da ben İst.dışındayım şuan) :)

bırtutamkekik 21 Eylül 2011 11:33  

harika bi r lezzet bu:)
hele birde senin o narin ellerinden ayrı bir güzeldir bu ıslak kek kesinlikle....
ellerine sağlık nunucum:)
bir dilim alıp yesemmm ayıp olurmu:)müsadenle tabiii:)
sevgilerimle ...
kekiğin:)

Adsız 21 Eylül 2011 11:36  

yaytık canım,
bir gün sonrası anlatılmaz yaşanır diyorum
çookk teşekkürler ederim nunum
favori kekimiz artık

Esin

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Eylül 2011 23:13  

esincim afiyet olsun canım.

Çok teşekkürler yorumlarınıza.
hepinize sevgiler.

Adsız 1 Ekim 2011 01:23  

Çoook güzel oldu çok. Islak kek falan değil inanılmaz bir lezzet bu. Ellerinize sağlık.

Pınar

Adsız 19 Mayıs 2014 15:49  

cok guzele benziyor ben zaten digerini sevmiyorum yani cig yumurtalini

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP