İNCİRDEN ANILAR

>> 28 Eylül 2011 Çarşamba






Burnumun direği sızlıyor incir görünce, incir denince....
Elimde incir tabağı , gittim de gittim  taaa.. nerelere.
Tüm geçmiş çocukluk anılarımı  ağırladım,  sonbahar yaprakları gibi saçıldılar sararmış tozlanmış yılların ardından,, sonra, bir bir hatıralar kapısından  geçip tek tek oturdular yorgundular  , bir yorgunluk kahvesi eşliğinde , gözleri gözlerimde , gülümseye gülümseye anlatmaya başladılar  :

ilk sözü doğduğum evde , bahçemizdeki ağaç alıyor

'' ah küçük kız, ah sen ''diyor ! azmı gölgemde oyunlar, saklambaçlar  oynadın, azmı sırtını bana yasladın, azmı elindeki elmayla beni kıskandırdın , azmı beni didik didik edip  yedin, azmı sepetlere doldurup konu komşuya götürdün,  azmı bisikletlerini yasladın, azmı köpeğini bağladın, azmı tepeme çıkıp sağa sola avaz avaz seslendin,
 hele bir gece, o küçücük karnını ne vardı o kadar doldurup da, anneni -babanı gece yarıları hastanelere götürecek ,sabahlatacak kadar '' bak şimdi kocaman olmuş beni geçmişsin,  yol yordam öğrenip , çokda marifetlenmişsin  , hele hele o güzelim turtamla (!) bak ,beni ne mutlu ettin '' !!!! Biliyormusun Valide sultanın seninle çok gurur duyuyor (!) sağdan soldan kulağıma gelip duruyor :=)

sonra komşunun ağacı söz alıyor,

''bak şu alnındaki ize ,  bize geldiğin gün  tepeme çıkıpta o kadar yüksekten atlarım ben işte '' demeseydin , şimdi cağnım yüzünde benden bir nişane kalmayacaktı '' diye devam ediyor,
buda yetmezmiş gibi boynuma doladığın iple sallandın da sallandın, kendini kuşmu sandın  tepelere kadar yükselip yere düştün !!!!!!
ah sen yokmusun sen .. hep düşe kalka büyüdün ''   :=))) !!!!

ya sokağın sonundaki incir ağacı :

sen benim yapraklarımı hiç sevmedin , ya elin yara oldu, ya da dilin,
yolup yolup  durdun beni  :=)) !!!!

ya incir dolu  reçel kavanozları :

evladım olur olmaz yenmezki bu kadar tatlı reçel, tüm çocukluğun dişçi koltuklarında geldi geçti halamı doymadın ! akıllanmadın !
bak unutmadım, birde tutamadın da düşürüp kırdın ya beni  , her yeri karınca sarınca kaçacak delik aradındı .. !!!!!

Ah incir ahh.. gördünmü bana neler ettğini  :))))))

ÇOK ÖZLÜYORUM O 3 KATLI EVİMİZİ...
BAHÇEMİZİ....
İNCİRLERİMİZİ......
VE TÜM İZLERİMİZİ .........................


32 yorum:

Erguvan Vakti 28 Eylül 2011 10:17  

sabah sabah rahmetli babaannemin bahçesinde geçen saatlere döndüm,her tarafımız kabarana kadar kardeşimle incir toplardık,çok özledim...

mutfagabuyrun 28 Eylül 2011 10:21  

canım yaaaa bunlar nasıl resimler böyle.vallahi imreniyorum sana.bakmaya doyamadım yine.bir incir ancak bu kadar güzel resimlenebilir.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız 28 Eylül 2011 10:24  

hiç dinlemedikti bunları, seni çocukken düşünemedim nedense )))
ama evinizi bildiğimden o çocukluk herkese nasip olmaz diyenlerdenim nunum, bir gün gel gidelim

asuman

Sevil Şahin (birdemliksohbet) 28 Eylül 2011 10:45  

Nunucum bayağı yaramaz bir çocukmuşsun :)
ama böyle güzel anıların olması çok güzel zevkle okudum ..
incirli turtanda enfes olmuş. ellerine sağlık afiyet bal olsun

NEFİSE 28 Eylül 2011 11:05  

Vay bee..yaramazmışıııızz...bayaa...hah ha ha ha..

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Eylül 2011 11:09  

:=))))
nefise bayılıyorum sana :=))))
şu kahkahan yokmu...
harika !!
ee bide ne demişler ?
SESSİZDEN KORK !!
:=)))))))))))))))))

caferengigül 28 Eylül 2011 11:20  

Yaş incir gibisi yoktur.Hele bir de dalından koparıp tadına varabilme şansınız varsa...:)Anılar daha bir lezzet katar her daim lokmalara.Ellerinize sağlık.

NzlGl 28 Eylül 2011 11:29  

Ne güzel bir çocukluk :)))))))
yara , bere, iz olsada onlar çok güzel günlermiş:)
ne mutlu anılarda böyle güzelliklerin olması:)
sevgiler

KİZHATCE 28 Eylül 2011 11:30  

aaahh sabah sabah beni de çocukluğuma,ağaçlarımıza, bahçeli evimize götürdün,sağolasın canım :)incir varya bu incir beni baştan çıkarıyor istersen yeme ,yok böyle bir lezzet :)eline sağlık nunu cuğum :)

Adsız 28 Eylül 2011 11:39  

herşeyi güzel insanın anılarıda çok güzel elbet, güldürdün sabah sabah
bu ne hiperaktiflik, sana bakınca çok belli zaten :]]
ama şu turta, şu incirler şu renk nasıl can çektirdi sabah sabah yarabbi dedim,
eline sağlık canım benim / NESRİN

Adsız 28 Eylül 2011 11:43  

günaydınlar tatlım
sana niye hep tatlım diyoruz anladık şimdi, bu kadar ballı incirler yiyen bir çocuk , böyle dilinden bal damlatır tabii,
ne güzelmiş o ev o bahçe öyle, sende az değilmişsin , hayrette bıraktın beni

hoppaaaaaa :))) hahahhahaaa..
özlemle sarılıyorum incirlere kıskançlıla bakıyorum anladın sen onu - Gülden Y

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Eylül 2011 11:48  

güldenim,
bu hafta son posta assostan gelince yollayacağım canım.
çok yoğun buralar !!
görüşemiyoruz :=)))

herkese sevgiler.

PAPATYA PRENSES 28 Eylül 2011 11:54  

Ahh ne incirmiş ama ve ne güzel anılarmış öyle :)

Unknown 28 Eylül 2011 12:30  

Sultanım sanki masal dinler gibi okudum anılarını...Anılarda bile bu
kadar taze tutabilmek o sevgi ve öz
lemi çok yüce bir duygu.Tart enfes
ellerine sağlık öpüyorum.Sunuma ne
denebilirki boşuna Zerafet Sultanım
diye hitap etmiyorum:)))

lezzet sefasi 28 Eylül 2011 13:10  

Bende cokk gerilere gittim bu yaziyla. Bizim bahce dede vardi incir agaci.En cok sabah erken saate dalindan koparip yemeyi severim inciri. 2 tanecik hemen zihnimi acardi sanki o 2 incir ruhumu oksardi .
ellerien saglik nunu hersey cok guzel gorunuyor
Sevgiler canim
Sefa

evcilik 28 Eylül 2011 13:33  

Ah Nunu'cuğum,sen ve senin şu güzel görüntülerinin yanında bizi götürdüğün yerler...
Köyde Köy çeşmesinin yanında kocaman 2 incir ağacı vardı,tüm köyün çocukları o ağaçların tepesinde büyüdü.Henüz olgunlaşmamış bitane farkettiğimde ertesi gün ekmek almaya giderken ilk o inciri koparırdım,diğer çocuklara kaptırmadan...
Şimdi o ağaçlar kesilmiş,yerine kocaman evler yapılmış,köy köy olmaktan çıkmış:(

kalpkurabiye 28 Eylül 2011 13:36  

ablacımm müzik kutusu gibisin:)
hep başka tınılarda başka başka anılarda.. çok tatlısıınnnn:)
yaramaz bir kızmışsın ama olsun ne çok anı biriktirmişsin..
ah gidi incir!!! ne büyük bir nimetmiş o hayatta:)
anıların hiç bitmesin unutulmasın ablacım..
tabii incir aşkında;)

Adsız 28 Eylül 2011 13:45  

bu kadar şeyi senin yaptığına şaşırdım ya beni daha neyle şaşırtabilirsin diye düşünüyorum
sen neymişsin be abi hehheheeheee

çok keyif aldım hepimiz sanırım başka diyarlarda yıllardayız şu an.
ne mutlu bşir çocukluk ne çok anı, tek bir ağaçtan bu çıktığına göre, sende neler vardır.
kitap gibi çevir çevir oku seni
şahanesin can arkadaşım turtanda öyle. sevgiler nunucuğum

Fatoş

Adsız 28 Eylül 2011 14:02  

Sevgili Nunu,
Böyle güzel incir bulabilirsem tarifinizi alıp deneyeceğim inşallah.
Hoşçakalın...

ebru 28 Eylül 2011 18:09  

Sevgili Nunu tek bir meyve insanı nerelere götürebiliyor değil mi? Asla unutulmayacak anılar. Tart nefis olmuş. Ellerine ve yüreğine sağlık.

made in funda 28 Eylül 2011 19:51  

çocukluğun iy güzel hoş da nuncuğum bu görüntü beni bir incir sever olarak mest etti.bayıldım.ellerine kollarına emeğine sağlık.çocukluğa gelince keşke hiç büyümesemiydik acaba diyorum?ben de çok özlüyorummmmmmmmmm.ühüüüüü...

neval 28 Eylül 2011 21:05  

ahh bir incir nerelere götürmüş sizi.geçmişe dalma sırası sizde demek.

Adsız 28 Eylül 2011 22:02  

incir tepelerinde nunu
valla görsem inanmam =)
kıyamma o yaraya bereye,
ellerine sağlık canım bir içim su olmuş. maşallah.
BANU

sibelyalcincom 28 Eylül 2011 22:34  

Fotoğraflarda anlatımda çok güzel canım harika:))))))

Aybike Ceylan 28 Eylül 2011 23:22  

Ellerine saglik Nunu'm, inciri cok severim eminim turtasi da harikadir.

Hersey yolundadir umarim.

Selam ve sevgiler...

Bir Dilim Düş 29 Eylül 2011 08:49  

Çocukken de zeki ve hareketliymişsin canım. Ne güzel bir yazı olmuş.

Sevgiler:)
Evren

sarımutfak-hande 29 Eylül 2011 10:46  

ne güzel bi anı yazısı olmuş:))
incirlerde ye beni diyor yani
ellerine sağlık canım süper görünüyor

Narince 30 Eylül 2011 14:42  

Geldim geldim,açtım kapıları, oturmaya beklerim. İncirli turtandan da ben yapayım bari:)

Zeugma 1 Ekim 2011 00:45  

Benim de vardır çocukluğumda incir ağacıyla ilgili anılarım. Geçmişe gidip geldim sayende Nur Hanımcığım.
En sevdiğim meyvedir ayrıca.
Reçeli de nefis olur ;)
Sevgilerimle...

Mutfak Havlusu 2 Ekim 2011 15:23  

Ya bunun görüntüsü çok ama çok güzel olmuş!Nunu gerçekten çok çok beğendim hatta bende böyle yapacağım:-)ellerine sağlık.Bu arada oğlunun da mezuniyeti hayırlı olsun Allah sizi daha çok sevindirsin,mutlu etsin böyle güzel haberlerle.

Bir Dut Masalı - nUnU 2 Ekim 2011 18:11  

hepinize çok çok teşekkür ederim..
ne güzel paylaşımlarınız...
sevgiler...

zeymurancafe 3 Ekim 2011 07:57  

harika gorunuyor ellerınıze sağlık

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP