YAPRAK ÜSTÜ HAVUÇLU KEK ! :=))

>> 26 Eylül 2011 Pazartesi







Sonbahar yavaş yavaş, ilk misafiri Eylüle veda etmeye hazırlanıyor...
Hava tatlı bir serinliğe bürününce aklıma ilk gelen,  masal evimizi tamamıyla tarçın kokularına bürüyen bu güzel kek oluyor.. Yanında çay ise , illaki vazgeçilmezi derim !
Sizde  aklınıza yazdıysanız , yada canıız çekiverdiyse , haydi buyrun tarife  bir bakalım ..

YAPRAK ÜSTÜ KEK  :=)  !!HAVUÇLU KEK

Kek pişip resimleri çektiğim anda semra arkadaşımla telefonda konuşuyoruz  ''napıyosun, nasılsın merak ettim seni diyor  ? '' ''iyiyim hiç  merak etme, arkadaşlarıma kek yaptım, yaprak üstü kek !!! '' diyorum :=)))) ''  aa daha neler, o ne ayol ? :)  ''blogda yayınlıcam o güne kadar merak et söylemem '' diyorum...  :=))))
Yaprak üstü kek ! artık Huzurlarınızda !....

1.5 sb şeker
3 iri yumurta (veya 4 küçük yumurta)
2 sb + 2 yk un
3 sb irice rendelenmiş havuç
1/2 sb sıvıyağ
1 pk. kab. tozu
1 pk. vanilya
minicik tuz !
2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 çk. karanfil tozu

ÖN HAZIRLIKLAR

havuçlar önceden rendelenir (iri tarafıyla)
fırın 175* ısıtılır
kek kalıbı yağlanır

YAPILIŞI

-Yumurta ve şeker çırpılır ( kar gibi olsun )
-yağ ve baharatlar ilave edilir
-un, kab tozu, vanilya elenerek yavaş yavaş ilave edilir.
-havuç eklenerek kaşıkla iyice karıştırılır
-yağlanmış kalıba dökülüp
-175* ısınmış fırına verilir
-yaklaşık pişmesi için 30-35 dakika yeterlidir ( kürdan testi uygulayın ! )
- Ve bu tarifte süt- yoğurt eklenmez !!!
-çok kabaran bir kek olduğundan ! büyük bir kalıp kullanmanızda da fayda var !

AFİYET OLSUN ...

12 yorum:

Esma 26 Eylül 2011 08:55  

Ne güzel kabarmış öyle kekleri çok severim.:-))))))Bende yemek istiyorum.
Ellerine sağlık güzel bayan...
Esma

Aycan 26 Eylül 2011 10:38  

Çok güzel görüntü.Ellerine sağlık canım.

Adsız 26 Eylül 2011 10:55  

Ellerinize sağlık kekin misss gibi kokusu burnuma geldi.
Kolay Gelsin...
Nuray

PAPATYA PRENSES 26 Eylül 2011 12:52  

Az önce mürdüm erikli turta tarifini yapıp yalayıp yutmuş biri olarak, eminim ki bu havuçlu kek de olsa aynını yapardım diyorum:))

Ellerine emeklerine sağlık Nunucummm!

Adsız 26 Eylül 2011 14:34  

canım ellerine sağlık,
taşacak kadar kabarmış bravo sana.
zaten keklerin masaların masal tadında. ben çok seviyorum orada olmayı çok
iyi haftaar olsun güzel nunum

NESLİHAN

anneminkizıyim 26 Eylül 2011 19:25  

Merhabalar canim, harika bir sonbahar dekoru ve nefis bir kek olmus. iki güzellik bir arada nefis kahve yeninda keyfe diyecek yoktur, sevgiler....

TÜLİN-sihirli tatlar 26 Eylül 2011 21:53  

Canım bir kek ancak bu kadar güzel sunulabilirdi:)ellerine sağlık nefis görünüyor.Sevgiler

Lezzet Karnavalı 26 Eylül 2011 22:07  

en sevdiğim keklerden biridir,elinize sağlık! sunumu da çok şık:)

Adsız 27 Eylül 2011 14:24  

nasıl kabarmış nefis olmuş bu kek hayatım, tarçınıda cabası
birde manzarası süper, dekor muhteşem
olsada yesek yani
ellerine sağlık canım nunum

Fatoş

Esma 27 Eylül 2011 19:53  

Ben de yaptım bu gün çok güzel kabardı. Ama karanfil tozu koymadım nerden alınır bilmiyorum onu.Kendimi tutamadım iki dilim yedim afiyetle...:-)))))Arkasında da yürüyüşe çıktım hemen.
Bu tatlı paylaşımınız için teşekkürlerrrr
Esma

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Eylül 2011 20:13  

hepinize afiyetler olsun,
çok teşekkür ederim.

sare 27 Eylül 2011 23:33  

Sevgili Nunu, tam sonbahara uygun bir sunum olmuş.
Pek güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
Sevgiler.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP