ESKİ FOÇA - PHOKAİA

>> 14 Eylül 2011 Çarşamba

BAYRAM TATİLİ / 2011

FOKLAR DİYARI FOÇA ( Phokaia)
Şarkıya takılıyorum, öylesine bizlik ki , adeta bize söylüyor '' hiç iyi gelmezmi deniz havası,
bi göz oda buluruz, sokarız kafamızı, açarız radyoyu, yol nereye biz oraya..... ''
bizde eşlik ediyoruz şarkıya ,çıkıyoruz yollara. 
Yol bizi o güzelim Eski Foça'ya  götürüyor..
Öyle ki bayram öncesinden başlıyoruz tatile , o güzelim atmosferi tam anlamıyla sindirebilip, tüm hoşluğu anılara armağan edelim istiyoruz.

Eski Foça'ya ayak basıyoruz !!!! 
Yıllar önce 1982 de kardeşimin askerlik zamanlarından ta bugüne dek, çokça değişmemiş güzel Eski Foça'dayız bu  bayram..
3-4 gün yeter ,sonra bergamaya - alaçatıya kaçarız diyoruz, ama bir bakıyoruz ki 6 gün !!! olmuş  lakin dönemiyoruz ! :)
Bu sefer anıları kendi hanemize yazıyoruz... Başlıyoruz ilk günden büyülendiğimiz sahillerin kıyısında ilk yorgunluk molamıza...

Bizi arkadaşımızdan öte,  ailemiz gibi karşılayan Otel sahiplerimiz ,o unutulmaz ve ÇOK ÜNLÜ misafirpervanelikleriyle  karşılıyorlar...
Arabamızla Çok rahat  geldik,  hiç yorgun değiliz, yinede buzz gibi limonatalar eşliğinde hatrımızı sorup odamıza dek refaket ediyorlar...
Bu ŞAHANE İNSANLARI  VE OTELİ sonraya bırakacağım... İlk kez yapacağım böyle bir şeyi hemde.
 ONLAR ÖZEL POSTU KAT BE KAT HAKEDİYOR.. GÖRECEKSİNİZ ZATEN !!.
Sonra kısa sürede yerleşip Otelin önündeki  özel plaja iniyoruz...
Allahım !! Nasıl bir cennet köşesi yarattın,  boş bir zamanını burayamı ayırdın '' diyorum şaşkın şaşkın !!!.
Ve başlıyor MASALSI  UNUTULMAZ TATİLİMİZ.
Kitaplarınız, her an tazecik çayınız, kahveniz,  begonviller size ve gözlerinize vede dallara sarılıp -sarmaşık,
anlatılamaz berrak bir deniz, arkadaşlık edeceğiniz balıklar (!) havlunuz, şezlongunuz, martılar, kedicikler, güzelim köpekler, allı pullu tekneler, mimari şahanesi taş evler, ENFES  BİR EGE  çerçevesine yerleşip,   fondaki tüm zarifliğiyle pozunu veriyor, size kusursuz bir hizmetle, tüm keyfinize amade oluyorlardı ....
30 ağustosa geçen sene  Assos'ta, Bu sene Foça 'da denk geliyoruz, Ah bu şahane İzmirliler !! Böyle şehir görmedim ben Ata'sına sahip, bayrağına  aşık .....geçmişine tüm satır aralarıyla sahip .....
Sabahları yürüyüşe çıkıyoruz, saat 7 civarı.. Foça askeri birliklerle dolu bir belde olduğundan zafer bayramının hazırlıkları başlamış, belediye, askercikler, mehmetciklerimiz tören öncesi ve sonrası şehir kutlamaları için diğer telaşlı yorucu işler için emirleri yerine getiriyorlardı..
Kar beyazı bahriyeliler kuğular misali, jandarma birliği erleri ise mavi bereleriyle gözlerimizi dolduruyordu.. Hatta zaman zaman sağanak........(!)

Sonra kahvaltı biyor, biz o çok sevdiğimiz plajımıza geliyoruz, daha gözümüzün yaşı kurumadan, 25 kişilik personel üzerlerinde ayyıldızlı özel giysileri, yüzlerce bayrak formlu balonları denize, teknelere, platform üzerlerine, çocuklara, büyüklere  dağıtarak hazırlık yapıyorlardı...Az sonra kulaklarımızı delen geçen, taaaaaa.. karşı komşu Yunanistan'a kadar uzanan bir marş çalıyordu..
''' Çıktık açık alınla...............
.......... Gözyaşları, titreyen dudaklar, dolmuş yüzlerce göz, genç, yaşlı , çoluk cocuk bu coşkuyu dakikarca alkışlarla yaşıyoruz........ve bir kez daha, bıkmadan usanmadan ATA'mıza Ebedi sözümü veriyoruz.
İZİNDEYİZ CANIMIZIN İÇİ ! İZİNDEYİZ ! ATA'MMM...
VAROLSUN İZMİR ! VAROLSUN İZMİR'LİLER.
VAROLSUN TÜRKİYE... NE MUTLU TÜRK'ÜM, ATATÜRK'ÇÜYÜM DİYENE !! diyoruz.

Bayram coşkusu sonrası, ertesi gündeyiz.
!!
Şu duruluğa bakın, şahaserliğe bakın! nerde bulursunuz bu şahane sessizliği, 
ve de  sanmayın ki BOŞ ! Değil tabii , saat sabah sadece 9.30 civarı..
Ben yürüyüşten dönmüş kahvaltı sonrası, biraz resim çekmek için yürüyorum sahil boyu.
Buradan şehrin içine gidiliyor..... Restaurantlar, balıkçılar, pazar, ve alışveriş merkezi, marinalar, kale, camii her şey bu istikamette...

Bu taraf ise şehrin dışına, yeni Foça ve İzmir istikametine gidiyor, Birde bakın çarşı iznine gelen askerler var solda, jandarma birliğine de götürüyor yolun sonu.. Onlarda oradan geliyor.
Sağınız solunuz birlik  !! Çok emniyetli bir yer Foça !
Ama en çok TEMİZLİĞİ ile şaşkına çeviren tek belde diyoruz biz ... !!!!!!!!!
Yıllardır beni şaşırtan böyle bir belde olmadı. Ne denizde, ne sokak ve caddelerde !!! kırıntı yok...
Tebrik ederim, Belediyeyi, İNSANLARINI, Hatta İNSANLIĞI !!!!!
Alkışlar FOÇA 'ya !
Sonra sıra  inci misali dizilen Taş Evleri resmetmeye geliyor ... . Foça'nın simgesi Fok resimleri ise her yerden, her duvardan bize gülümsüyor. ( Çöp konteynrları dahil :)

Şu güzelliğe bakın,
her ev ne hayatlara şahit,
Bazıları büyülüyor çehreleriyle, her santimini resmediyoruz adeta...

hatta alıp götüresim geliyor bazılarını (!)
kim yaşamak istemez ki, kim ömrünü armağan etmek istemez ki böyle bir yere....

kim komşu olmak istemez ki, arnavut kaldırımlarına,
ahşap pancurlu taş evlere,
şu şahane renklere kim vurulmaz ki.... hemde kalbimizin tam ortasından vuruluyoruz...

Öğretmenler evi, çok önceki yıllarda sanırım okulmuş !
sonra, yürüyüp balıkçı marinası ve lokantaları geçip, beş kapılar kalesine geliyoruz. Restorasyon çalışmalarına bayram nedeniyle ara verilmiş , görüntü  arka tarafta iyi değil, bu sebeple buradan çekim yapıyoruz. Beş tane kapısı var kalenin. Adını buradan alıyor, Kapıdan içeri girince anfitiyatroya geliyorsunuz, Burada Kibele Tağpınağının restorasyonu var.. Lakin ziyaretçilere kesinlikle kapalı.. Giremedik !
Biraz yürüyünce  en sevdiğim yerlerdeyiz az sonra, sabahın erken saatlerinde doyamazsınız buralara, Şirin kediler, balıkçıları bekler halde günlük nevaleleri paylaşmak için :=)allı morlu tekneler öyle güzellik katıyor ki buraya,sırf bu enerjiyi alabilmek için, hep kahvelerimizi masal kahramanımla beraber balıkçı marinası civarında içmeyi tercih ediyoruz...
Yeni doğan güne ve güneşe, selamlar yolladığımız Ege'ye karşı...


Burada her şey ayrı bir keyif.... marina önünde kahveler böyle geliyor !

 birazda renk diyorum .. Bunlara Delfina'mız bayılacak :=)
çarşıya giriyorum,
burası (bizlere göre tabii ) en güzel ev yemeklerinin yapıldığı , ramazanın son 3 gününde iftarımızda bizleri mükemmel ağırlayan  tek yer.. Aradığınız tüm ev yemekleri, anne eli tadında !  Bayılıyoruz her şeyine, 
Ama aklımız balıklardaydı..
 Bayramdan itibaren balık keyfine bırakacaktık kendimizi çünkü :=)
zeytinyağlar, sabunlar, dostlar için İstanbul yolculuğuna hazırlar..
burası da çok sevdiğim bir yerdi, öylesine bizden izlerle dolu ki, ne çok anıları çağrıştırıyordu insana...
!!!!!  :=))))) NAZMİ USTA !!!
Hayatımda kimse beni 40 dakika !! bekliyeceğim bir kuyruğa sokmadı, sokamazdı da !!
Dondurma ÜSTADI !!! Nazmi Usta Hariç !!!
SADECE TADINA VARIN... BAŞKA BİŞEYCİK DEMEM. DEMİCEM..
Ha.. birde ben şu yaşa geldim , bir kerede vallahi 4 top dondurma yemedim !!! Bu kadar yani...

ve başka bir gün Yeni Foça civarındayız, sıra Foça'nın en güzelinde. Bu az önce tutulmuş   bir levrekti .!!!! Her an tazecik balık yemek, deniz tadında ve tazecik... Doyamadık doyamadık..
Bunlar ise bayram boyu , HER SABAH Balık haline gidip ellerimizle seçip alarak , akşam için ayırttığımız, tekir, levrek, çipura, dil balığı ve kılıçlardı.
Oranın en şahane  kuralı, balığı alırsınız, istediğiniz restaurant size,  nasıl isterseniz öyle hazırlar..!! Yanında özlem gidereceğiniz Ege otları da , zeytinleride, zeytinyağıda bonus !!!!
DAHA NE OLSUN...


 
ve son gecedeyiz...
Bayramın son günü. ÇOK KALABALIK !
Tüm Foça ayaklar altında,  enfes gökyüzü seramonisi eşliğinde  son yemeğimizi yiyoruz, kadehlere tekrar geleceğiz diyerek Foça' ya gün batımıyla VEDA EDİYORUZ...
:((((

>

İstanbul'a döndüğümde ilk işim:
Kocaman, ama kocaaaaman Ve  Kalben dilenmiş bir ''DİLEĞİMİ ''alıp, hemen,

''TANRININ DİLEK KUTUSUNA ATIVERİYORUM !!
TEK TEMENNİM BUNU OKUYUP, KABUL ETMESİ !

Herkese çok sevgilerimle.....
Foça'yı görün Lütfen .
İzmir'li Blogger  arkadaşlarımın seslerini duymak beni çok mutlu eder !

27 yorum:

muko 14 Eylül 2011 10:24  

ne güzel yermiş gerçekten,senin anlatımınla bayıldım ben foçaya
sevgiler nunucum

birdysevda 14 Eylül 2011 11:07  

Bu sıcak yazıyı yutarcasına okudum,keyifle fotoğrafları seyreyledim.İlk fotolardan itibaren dikkatimi çeken temizlik mevzusu tarafından dile getirilince nerdeyse gözlerim yaşardı.Gezdiğim yaşadığım yerlerde en bana üzüntü veren çevrenin çer çöp içinde olması.Foça Belediyesine'de benden büyük alkış.Bu yazıdan sonra neden şimdiye kadar gitmedim ki sorusu kafamda dönüyor.Bu yazı gayet teşvik edici oldu benim için :) Ellerine sağlık ...

Unknown 14 Eylül 2011 11:12  

Sultanım ne muhteşem yerler var va
tanımızda.Evleri görünce Büyükada
ya benzettim:)))İnşallah bizlerede
nasip olur gidip görmek gerçi sayen
de gezmiş kadar oldum kocaman öpü
yorum.

Adsız 14 Eylül 2011 11:13  

bayılıyorum şöyle yazılar yazınca,
biraz daha yazsan doyamadım ben sanbah sabah.
bnede görmedim.
aşık oldum bir görüşte desem şimdi inancanmı bana acaba.
emklerine teşekkür ederim çok yarralı bu fedakarlığın canım arkadaşım
hoşgeldiniz

FERDA

Adsız 14 Eylül 2011 12:01  

Emeklililte yerleşilebilecek yerlerden birini daha listeme ekledim. önce gidip bir de o güzellikleri yaşamak var sırada. Çok teşekkürler Nuray Hn.cığım.
Bizleri de düşünüp bu güzellikleri anlattığınız için.
Hoşçakalın, inşallah dileğiniz kabul olur. Amiinnn :))
Gülsüm

ozguluntarifleri 14 Eylül 2011 12:39  

guzel İzmirimin guzel Focasini ne guzel anlatmissin Nunucum yuregine,Kalemine saglik.Tatil icin focayi secmen cok isabetli bir karar olmus.Focanin havasina suyuna halkina alisan bir daha vaz gecemez:)
sevgilerimi gonderiyorum canim:)

NzlGl 14 Eylül 2011 13:15  

Bavulu hazırlayıp kaçasım geldi Foça'ya :))))

Şu ruh halimi düzeltecek yer...
Harika resimler ,masalsı anlatım çok güzeldi Nunucuğum

Allah dileğinizi kabul etsin inşallah . sevgilerimle

Delfina ; 14 Eylül 2011 13:23  

Nunucum,bu eski Foça sen anlattın diye mi güzel geldi yoksa fotoğrafların güzelliğinden midir bilmem .Dediğin gibi insan ömrünü armağan etmek istiyor böyle bir yere.Çok merak ettim ilk fırsatta ben de keşfedeceğim...

Büyük haliyle daha hoş olmuş Nunum resimler.

Sevgiler çoookca.

Delfina ; 14 Eylül 2011 13:24  

Bir de bu resme bittim Nunum, içerisi nasıl şirindi kim bilir...

Adsız 14 Eylül 2011 13:54  

rabbim öncelikkle O DİLEĞİNİ İLK KABUL EDEN OLSUN İNŞALLAH CANIMIN CANANI
şahane resimler, hiç bilmediğim bir yer, saçımı yoluyorum niye aklımıza gelmmeiş,
sen çok değerli bir insan vede vatandaşsın
şu an ne çok iyilik yapıyorsun
çok teşekkürler sevgili arkadaşım
o güzellikler sana armağan olsun
tabiikide
türkiye çok yaşasın
ne mutlu türküm diyene
tebrikler

Gülden

karadenizsofrasi-Balıkesir 14 Eylül 2011 13:54  

öyle güzel anlatmışsın ki gezdiğin tadına doyamadığın bu yeri ,foça yı görmüşlüğüm var ama detaylı değil bir kurban bayramı gezisinde uğramıştık,denize nazır öğretmenevinde karnımızı doyurup sonrada sahile inmiştik ,tadını çıkara çıkara gezmek seninki oluyor,masal tadında anlatımın ne hoş,eline ,yüreğine sağlık sevgiler.

kalpkurabiye 14 Eylül 2011 13:56  

ablacımm yaz anılarının anlatıldığı bir roman gibi okudum bir içimde yazını..
bende hatırlamak istemediğim anıları da olsa kabul etmek lazım harika biryer:))

Lezzet sarayı 14 Eylül 2011 14:12  

çok güzeeeel 3.resme bayıldım.harika...

Adsız 14 Eylül 2011 14:40  

nunum doyamadım, bakıyorum da bakıyorum ]]]]
enfesmiş dediğin kadar.
birde o son bitiriş cümlen varya
ya nasıl güzel bir kalpsin sen tatlı canımsın tatlı
allah işitsin ne diyelim hayırlısıyla.
sevgiler ipek böceğim / Asu.

Adsız 14 Eylül 2011 14:42  

nuraycım birde şu gün batımları varya hani
çok iç çektim çok.
teşekkür ederiz kalben hemde
Asu

lezzet sefasi 14 Eylül 2011 17:07  

Anlatimina , yorumuna, resimlerine bakis acina bir baskalik katmisin EskiFocaya
Heleki 30 Agustos kutlamalarini okurken Hem o dillere destan genclik marsimiz a eslik edip hem gozyaslarimi tutamadim.
Izmirli olmakla gururduydum
Daha yeni geldim amaa cok mu ozledim nee
Sevgiler nunu
cok tesekkurlerrrr
Sefa

Unknown 14 Eylül 2011 20:06  

Aman Allah'ım ne güzel kareler bunlar,inanın ekrana yapışmış vaziyetteyim..
Bu yıl fazla gezememiş olmaktan şikayet edip duruyordum :)
Resimler,anlattıklarınız beni gerçek bir tatil yapmışcasına doyurdu..
Yüreğinize sağlık..
Bende bir miminiz var :)

Adsız 14 Eylül 2011 22:33  

Ben kaldığınız otelin ismini rica edicem teşekkürler yasemin tuncer EDİRNE

durutarifler 15 Eylül 2011 11:31  

Foça'ya gitmeyeli ne kadar uzun zaman oldu. Görüntüler süper..

Adsız 15 Eylül 2011 12:11  

Merhabalar Sevgili Nunu,

Sizin resimleriniz, anlatımız ve herşey tek kelime ile harika. Resimlere baktıkça yazılarınızı okudukça sanki oradaymışım gibi hissettim kendimi. Misss gibi deniz ve temizlik kokusu var. Dondurmaya bayılırım sevdiğimiz balıklar menünüzde size çoook teşekkür ediyorum bir anda olsa oralarda hissetirdiğiniz için o taze balıkların misss kokusu için.
Allah sizlere öncelikle sağlık versin sonra dilekleriniz kabul olsun. Sizde harikasınız...
Hoşçakalın...
Selamlar.
Nuray

Adsız 15 Eylül 2011 13:08  

ben senin limonlu çayını seveyim emi nunum
mutlaka ağaçını bulmuşundur
bayıldım o kitaplara taşlara ve resme
bide yahu sen boyalı dondurma yermiydin ki
bi yaşıma daha girdim
hhahahahahahahaaaa =)
çok güzelmiş canım benim gerçekten haberdar değildim foçadan
adaha iyileri olsun öpüyorum özledim tatlım

Nesrin

balböcükleri 15 Eylül 2011 14:16  

evet görmeliyiim mutlakaa.

Adsız 15 Eylül 2011 21:30  

Ben otelin ismini rica ediyorum yasemin tuncer

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Eylül 2011 21:48  

sevgili YASEMİN
Bilmiyor olabilirsiniz , haklısınız !
Ben sayfamda Reklam amaçlı hiç bir isme yer vermiyorum. Ama resimlerin üzerinde bazen özellikle yazılı Mekan isimleri bırakırım ..
Bu Otel içinde bir post hazırlıyacağım.
O zaman herkes görecek paylaşacağım.
ama isim vermeden. sadece resimden göreceksiniz.

Dilerseniz bana mail adresinizi yazın,
ben size hemen yazarım.
takibiniz için teşekkürler
sevgiler...

KİZHATCE 15 Eylül 2011 23:36  

Foça yı gördüğümde orada ömrümün sonuna kadar kalmayı çok istemiştim..
sefan olsun nunu cuğum,senin gözünle gezmek te çok hoştu :)

pie kurabiye 15 Eylül 2011 23:54  

6 yıldır her yazını Foça'da geçiren biri olarak,keşke haberim olsaydı burda olduğundan dedim.Umarım efsanedeki karataşa basmışsındır da sık sık gelirsin bu güzel kasabaya.Sevgiler.

hüseyin yamaç 4 Ekim 2022 14:05  

Merhaba üstadım .. uzun yıllardır sizleri takip ediyorum. Sayenizde bende sizin gibi olmaya çalıştım ve basardım da... Teşekkür ederim

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP