PAZILI SUCUKLU AĞZI AÇIK BÖREK

>> 22 Ağustos 2011 Pazartesi





YENİ (tık)

Geçmiyor efendim geçmiyor, Böreksiz gün geçmiyooooor !!!!
Masal halkı bu sene ramazan boyunca çok kilo aldı !! Bu ne böyle dedim ????
(Bayram sonrası sanırım, maaile spor salonundan çıkmaz gibi görünüyor !!! )


Bu Akşam da iftarda sebze istenmedi !! Patates salatası, mercimek çorba,ızgara et-sucuk - domatesli pilav, kahvaltılık, komposto istediler. ( Kalori bombardımanı !!! )
Talepler, istekler derken.. OOhh ne ala ... isteyen isteyene ....
Dikildim başlarına, mutfağa çağırdım evin erkeklerini..
'' Beyler pardon da ,Bende gazetemi- dergimi -kitabımı okuyup, birazda film izlemek istiyorum, size pazar , lakin bana pazartesi değil ! hem sonra öğlen bir randevum var 2 saatliğne çıkmam gerek ,tek başıma strese giremem,
sen şunu, sen bunu, sende onu vs.. ''deyiiip, herkese eşit iş verdim,
Nasıl mı ?? Okuyun okuyun aşağıda yazdım :))

patates salatasını isteyen kendi soydu ! :)
komposto isteyen meyveleri yıkayıp-kesti ! :)
masal kahramanım domatesli pilav canavarıdır , oda domatesleri rendeledi, princini yıkadı suya koydu !
bende böreği üstlendim ..(ben akıllı !- pratik kadınım,buzlukta hazırdı iç harcım !)
bu kadar erkekle nasıl başediyorum sanmıştınız ? :)))

Yani bir pazar günü mutfakta geçsin istemedim.. zaten ben HİÇ sevmem pazarları yemek memek yapmayı (aman kötü örnek olmayayım) , lakin ramazan ! Oruçlu ya herkes.
İmece usulü kendi kendimize bir iftar günüydü anlıyacağınız ..haaa evet evet iş yapmaya, elleri çok yatkındır bizim masal ailemizin.
vallahi masayıda toplarlar her akşam, makineye de sırayla yerleştiriler, her gün birindedir sıra !!! pek bana düştüğü söylenemez .
bizde böyle efendim.. malum benim kızım yok !!!!
hem kıza erkeğe bakmaz sorumluluk ! Çünkü ev dediğin ortak yaşam alanı.
kimse kimseye yük olamaz. Haksızmıyım ?

Ya. çok pardon ! ben böreğe bağlıyacaktım, işe güce bağladım herşeyi :)))
hadi buyrun börek malzemelerine beraber bakalım.

AFİYET OLSUN ARKADAŞLAR.


PAZILI SUCUKLU TALAŞ BÖREĞİ

-1 demet kavrulmuş pazı
-2 soğan
-sucuk
-karabiber, tuz ,
-2 yufka

sos
Eşit miktarda - yağ ve su

Yapılışı

-soğan 1 yk yağ ile sotelenip, pazıyla beraber kavrulur.
-sucuklarda ilave edilip soğutulur.
-yufka yağ ve su ile fırçayla ıslatılır
-dört tarafıda,içe doğru uc uca getirilir ve dörde kesilir (resimdeki gibi)
-harç konup üçgenler karşılıklı kapatılır, ters çevrilip tepsiye konur
-talaş böreği şekli verilerek üzerine yumurta sarısı sürülür.
-175* ısınmış fırında 30 dakika pişirilir
- kıyır kıyır, kesince anında dağılan börekler hazırlar..


AFİYETLER OLSUN.

23 yorum:

NzlGl 22 Ağustos 2011 10:10  

Vallahi bir kere daha hayran oldum size Nunucuğum

bizde böyle hiç olmaz . Ama kabahat onlarda değil her ağızlarını açtıklarında yerine getiren bende:(((
Neyse gün ola harman ola:)))
börek nefis olmuş yine. Bu günde bizde sizin ıspanaklı böreğiniz olacak .....
sevgiler , iyi haftalar

Adsız 22 Ağustos 2011 10:12  

ya anlatıp beni kızdırma,
yapmıyorlar işte bizde,
sizin havanızdan suyunuzdanmı oluyor nedir hepsini topa tutucam akşam
hahahahaaa)))
böreklerinde aklımı başımdan lalıyo nunu
güzel günler canım maşallah
maşallah

nesrin

çeşnici Handan 22 Ağustos 2011 10:17  

Nunucuğum geri dönüşün muhteşem oldu hem tariflerini hem yazdıklarını nasıl da özlemişiz bir kez daha anladım. Tarifler ardı ardına geliyor hepsi nefis hepsi güzel ve sunuşlar çok şık.Böreğin nefis olmuş ellerine sağlık canım ama en güzeli tüm ev halkının birşeyler yapması.Sevgilerimle.

Adsız 22 Ağustos 2011 10:24  

günaydın şeker
çok güzel olsun haftanız
böreğin gibi benimde ağzım açık kalıyor anlattıklarına -)))
çatlatma adamı bak ne demiş arkadaşın yapmıyorlar inan bizde de -) yyiyen kalkıyor,
sen dedikçe anlıyorum hata bende
seninkile minicikti hele küçük önümüzdeki tabakları alıp yıkardı ölürdük ona. oğlum daha yicem götrüme desekde yine alıp o götürüşü yokmuydu çok severim bu anıyı. bak kocaman adamlar oldular,çokda güzel yürekli delikanlılar oldular. allah kalbine göre gelinler versin benim tatlı arkadaşım eline sağlık senin böreğin dillere dstantır. herkese selamlar, haydi işe bakayım artık kovulmadan

-))) öpüyorum asu.

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Ağustos 2011 10:34  

nzlgl
:)))
çok keyifli yorumlar geliyor gülüyorum arkadaşlar :))
naparsın bizde düzen böyle, tarz olarak farklıyız Türk milleti ! :)
hele erkek anneleri,
ben iş güç sevmesemde bilinir herşeyin hakkını veririm nazlıcım,
ama En Çok FEYZi Erdal Atabek'ten aldım çocuklar yetişirken Bizim danışmanımızdı bu değerli insan. Çok şey öğretti, en güzel yol haritamdır. Bu eğitimleri 3 yaşında yuvada verdiler, bizde hiç bırakmadık.. Sonuç böyle işte :)))


nesrin :)))
:)))))))))))))))
ay kızma kızmaa.. vallahi yangın çıkacak masalda :)
can sağlığı olsun her şey dert edlmez, biraz fazla mesai yaparsın napalım !
:))))))))))))))))))))

çeşnici handan
:)
çok teşekkürler ederim handacığım
sesini duymak harika !!
hani belki fikir- taktik değiştirmek isteyen anneler-eşler olursa dedim !!
:))))))))))))


asuman

ah asucum, o günü unutmmam mümkün değil ! tenzilede vardı hatta.
saatlerce gülüp, yıllarca bunu konuşmuştuk !
alemdi benim karadutlarım alem.

ben bullaşıkçı olur sanıyordum :))
ama bide üniversiteyi okuyup, iş adamı oldu da,şirketin başına geçti üstelik :))
ah canım ya...

hepinize sevgiler... teşekkürler

Delfina ; 22 Ağustos 2011 12:58  

Güle güle okudum yazıyı ne güzel yetiştirmişsin bir kez daha anladım Nunum.Hepinizin ellerine sağlık,Ramazan sonrası keyifle verilir o fazlalıklar sakın takma kafana....Masmavi günden,masmavi sofraya,sevgiler...

Adsız 22 Ağustos 2011 14:56  

Bulaşıkçımı olurdu,
ay güle güle bir hal oldum
ayol cin gibi çocuktu hep, tabii işadamı olacaktı
ama geröekten takdire değerler

güzel canım benim böreğin çok leziz ellerine sağlık hepinize afiyet olsun.

demek bulaşıcıkçı olacak tı ha =)
:))))

BANU

anneminkizıyim 22 Ağustos 2011 15:13  

Hiim börekde sohpetde harika.
Kiz nasil ögreniyorsa erekede evde öyle öyrenip yapmasi gerek, cok güzel is ayrimi yapmissin canim, ellerine saglik.
Haa bu arada börekde sahane,
sevgiler...

Adsız 22 Ağustos 2011 16:02  

Merhaba Sevgili Nunu,

Böreğinizi ilk baktığımda milföy diye düşündüm ama tarife inince yufkadan olduğunu anladım çok nefis görünüyor çıtır çıtır ellerinize sağlık. Zaten anlatmasanızda ailenizin düzeni sizden belli oluyor harikasınız ne diyeyim.

Sevgilerimle...
Nuray

bırtutamkekik 22 Ağustos 2011 17:41  

e güzel:))paylaşmayı öğrenmek,uygulayabilmek ne hoşşş...
belki zaman gerekli bizim aile için:))
henüz anca kendi sorumluluklarını yerine getiriyorlar:)
darısı başımıza...
böreğinin o,insanın aklını başından alan çıtırtısını duyar gibiyi nunucum:)
nefiss görünüyor...
ellerine sağlık...
sevdiklerinizle nice güzel paylaşımlara...
sevgilerimle...

Banu 22 Ağustos 2011 21:57  

Merhaba canım:) Yine nefis sunumlar yine nefis tatlar ellerine sağlık. kocaman sevgiler...

hanife 23 Ağustos 2011 00:03  

Nunucun anladım sen bizim evde kavga çıkartacaksın:)) ama arkadaşlarıma katılıyorum kendimiz yaptık nasıl olsa ev hanımıyız biz yaparız dedik öğretmedik sonuç böyle,sağolsunlar benim oğlanlar yap deyince yapıyorlar demekki neymiş zamanında öğretmek gerekiyormuş Allah sağlık versinde yapmaya devam edelim,böreğe bayıldım ne güzel kabarmış afiyet şifa olsun

Unknown 23 Ağustos 2011 00:09  

Sultanım ellerine sağlık peşpeşe enfes börekler aklımı alıyor:)))Koca
man öpüyorum.

Adsız 23 Ağustos 2011 07:35  

aferin benim prensipli arkadaşıma, tavi yok iyi yapıyorsun birde onların hayatlarını kolaylaştırdığını yakında anlarlar,baba ocağında mırın kırın olur.
ama kendi hayatlarında madalyayı kaparlar.

tetlım börek müthiş milföy sandım ben, çıtır çıtır görüyorum,
sevgiler eline sağlık -ESİN

Hülya 23 Ağustos 2011 13:16  

Tam iftarlık...
Ben de ramazanda kilo alacağım diye çok korkuyorum..
O yüzden de hep uzak durmaya çalışıyorum bu tatlardan ama...çoook güzeller .
Ellerine sağlık Sevgili Nunu

AKDENİZ AKŞAMLARI 23 Ağustos 2011 14:31  

Ooo iftardada bu tıp mamalar daha guzel mı oluyor nedır o yuzden evdekıler haklı Nunucugum.Ellerıne saglık canım cok nefıs olmuş.Sevgıler...

muko 23 Ağustos 2011 14:39  

ooff off harika görünüyor canım eline sağlık
sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler 23 Ağustos 2011 16:19  

mrb canım:)
Böreğe bayıldımm şahanee görünüyor ellerine sağlık...öpüyorum sevgiler

lavantalimon 23 Ağustos 2011 17:02  

Şekercim hoşgelmişsin gittin geldin dinlenmece :)oh iyi oldu bu ne güzel börekler ellerine sağlık:) çok sevgiler:)

Adsız 23 Ağustos 2011 17:41  

nunucum
masnın rengide, böreğnde şahane canım
hayırlı iftarlar

Ferda

Baharcicegi 23 Ağustos 2011 19:26  

Hosgeldin Nunucum özlettin hemde cok özlettin senin güzel masallarini nefis tariflerini özenle hazilrlanmis masalarini
Güzel bir paylasim olmus hemde eglenceli ev halki hepsi mutfakta ortalik cok dagildimi
ic harci degisik olmus böregin citir citir olmustur Ailenle hep böyle huzur agiz tadiyla berekletli sofralar kurarsin insallah canim

PAPATYA PRENSES 24 Ağustos 2011 04:12  

Oh ne güzel olmuş işte :) Üf bi evin bi kızı olmak çok sıkıcı oluyor bazen :)

hepinizin ellerine emeklerine sağlık :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP