KÖZ BİBERLİ TAVUKLU ŞEHRİYE ÇORBASI

>> 14 Ağustos 2011 Pazar





Hava hala serincene iken, ramazanada uygunluğu açısından tavuk suyuna bir çorba denedim.
Köz biberlerin tam zamanı, daha doğrusu kırmızı biberlerin. Bol bol dondurucuya saklıyorum, kışın onsuz yapamam çünkü.
Biraz farklı bir yorum getirdim kırmızı bibere, unsuz, kremasız çorbalar favorim !!
Kendi lezzet ve yoğunluğundaki kıvam beni çok mutlu eder.
Size derim ki BİRDE BÖYLE DENEYİN...

KÖZ BİBERLİ TAVUKLU ŞEHRİYE ÇORBASI

4 adet közlenmiş biber (kabuksuz !)
3 rendelenmiş domates
1 sb kadar tel şehriye (daha azda olur kişiye bağlı)
bir tutam maydanoz
tavuk suyu
tavuk parçaları
1 küçük soğan
1 minik diş sarımsak
çekilmiş karabiber
tuz ve yeterli miktarda sıcak su

Yapılışı:

-Önce biberler közlenir kabuk ve çekirdekleri temizlenir
-Tencerede 1 yk sıvıyağ ve 1 soğan pembeleşir,
-domates- doğranmış biber- sarımsak ilave edilir suyu çekmeye yakın 4 sb sıcak su ilave edilir
-5 dakika kadar kısık ateşte kaynatılır, blendrdan geçirilir
-şehriyeleri-tuz ve baharatları eklenip, kaynamaya bırakılır
-arada suyunu kontrol edin, azaldıkça sıcak tavuk suyu ekleyin
- şehriyeler pişince maydanozu ve haşlanmış tavuk parçalarını serpip 5 dakika daha kaynatıp- kapatın- dinlendirin

MSSLER GİBİ OLUYOR BENDEN SÖYLEMESİ
AFİYETLER OLSUN.

3 yorum:

Züzüce 14 Ağustos 2011 17:13  

Çok güzel görünüyor Nunu'mm,

İftar sofrasını çorbasız geçirmeyen ben en kısa zamanda deneyeceğim bu çorbayı da:)

Ellerine sağlık...

Sevgimle kal,
Züzü
(Düşler Mutfağı & Züzü'ce)

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Ağustos 2011 13:35  

züzüümmm..
afiyet olsun canım.

NzlGl 16 Ağustos 2011 10:34  

Gerçi bizim ev halkı çorba konusunda biraz tutucu ama ben değişik tatlar denemeyi seviyorum
Tarif alındı hemen denenecek:))))
sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP