ISPANAKLI PİLİÇ TOPKAPI

>> 25 Ağustos 2011 Perşembe






Bazen her yemek bir anıyı, her anı bir yemeği çağrıştırabiliyor ....

Geçen seneydi, nişan yıldönümü, sevgililer günü ve masal kahramanımın doğum günü derken herşeyi birada kutlamak için ,unutulmaz bir süpriz yaşadım !!
''Biraz gecikmeli olacak ama 15 gün beklersen çok istediğin bir hafta sonu yaşarız '' ? demişti...

Bekledim ....bekledim ama hiç bir varsayımım isabet bulmadı, hatta ömrümce düşünsem katiyen bulmazdı da , Çünkü herkes avrupa - dünya ülkeleri sayıklarken benim son yıllardaki en kocaman ! hayalim sadece 15 gün uzağımdaydı.
derken ; günler geçti, hazırlıklar bitti ve bir cuma akşamı Çırağan Sarayından içeri adım atıp, bu sefer sadece çay- kahvaltı keyfi için değil, hepsi bir arada unutulmaz bir 3 gün geçirecekdim.

Öyle oldu da, hatta fazlası...
Her sabah ve akşam Kempinskide ayrı bir yerde yemek yedik, Saraya has yemekler, tamamen Osmanlı yemekleri ve dünya mutfakları ile bezeli menülerle günler geçti.
Sıra saraya, tuğra restauranta rezervasyon yaptırmaya gelmişti, otel müşterisi olsanız dahi re
zv. Şart !
Güzel bir pazar akşamı ve son gecedeyiz, şahaser sarayımın, en sevdiğim sarayımın,dünyanın harikaları arasındaki ,sayılı 10 otelinden biri olan bu dev geçmişin ışıltıları arasında, iznik çinileri, el yapımı gümüş servisler, kristal bardaklar ve güzelim boğaziçimin manzarası eşliğinde Piliç topkapı ve diğer keyif- lezzet dolu yemeklerimizi yemiş, ve kutlamaları bitirmiştik .

Her yapışımda ruhen ve kalben orada gezinir dururum....
O akşam içpilavlı yemiştim,aslı odur ! daha sonra farklı versiyonları da denedim. En çok ıspanaklı favorim oldu ! Otelin şefi anlattı, Padişah 3. Selim sarayında bu yemeği yabancı misafirlerine yaptıran ilk padişahmış, Onun zamanında sofralara gelmiş, o günden de bu günlere....


Bende sabah erkenden pazara gittim , neredeyse gül yaprağı kadar küçücük olan bebek ıspanaklar buldum, sevine sevine evin yolunu tutup, mutfağa girdim.
ve yapmaya başladım
Nasıl mı ? :

TOPKAPI PİLİÇ ( ISPANAKLI )

-500 gr haşlanmış ıspanak
-2 soğan
-1 sarımsak rendesi
-2 yk. zeytinyağ
-1 iri sarımsak rendesi
-karabiber- tuz-
-rende taze kaşar
-4-6 adet dövülmüş kemiksiz piliç kalça
yapılışı

-Yağ ve soğan pembeleşince
-doğranmış ıspanaklar ilave edilir
-suyu çekerken tuz ve çekilmiş karabiberleri eklenir.
ve soğumaya bırakılır.

-Tavuk etlerine ıspanaklı harçtan konup rulo sarılır-
-üzerine kaşar rendesi serpilir (koymasakda çok güzel oluyor ! )
-mutfak ipi- yada kürdanla sıkıca bağlanır
-yağlanmış tepsiye dizilip üzerine incecik sızma zeytinyağ sürülür
-ısıtılmış fırında önce 180* 20 dakika sonra,
-sonra ısı 200* çıkarılıp üzeri kızarana dek pişirilir
* tepsiye su koymuyoruz !!!

Yumuşacık, çok sağlıklı , hafif, asla marine edilmeye gerek kalmayan, çok leziz ve şık sunumlu bir yemek,
Bayram - yada iftar sofralarınızda yer almaya can atacaktır..

AFİYETLER OLSUN ARKADAŞLAR.
SEVGİLER....

11 yorum:

NzlGl 26 Ağustos 2011 09:08  

Nunucuğum
sayfanıza her girdiğimde bizim iftar menüsü değişiyor:)))
ellerinize sağlık, sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Ağustos 2011 09:20  

nazlıcığım
ne faydalı bir insanım dimi canım :=)
her eve lazımım :=)))))

teşekkürler
afiyetler olsun tüm aileye.

Adsız 26 Ağustos 2011 09:30  

Günaydın,

En kısa zamanda denemek istiyorum.
çok lezzetli görünüyor. ıspanak ve tavuk hımmm ellerinize sağlık. Maşallah çok pozitif bir meleksiniz. Sizin gibi arkadaşım ve dotum olmasını çok isterim çünkü sizin gibi bir melek bulmak çook zor. Maşallah demekten kendimi alamıyorum...
Bu arada kandilinizi de kutluyorum. Allahtan ailenizle ve sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu nice nice kandiller geçirmenizi diliyorum.

Sağlıkla Kalın.
Nuray

lezzettabağı 26 Ağustos 2011 10:07  

Merhabalar inşallah tekrar o muteşem mekanda sevdiklerinle yine güzel vakitler geçirirsein. Bizde bir defasında özel bir gezi eşiliğinde çay pasta vs içebilmiştik. Bu vesile ile bayramınızı candan kutluyorum sevgiler bırakıyorum. güzel bloğuna..

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Ağustos 2011 11:03  

nuray

çok teşekkür ederim sağolun, her zaman çok incesiniz sevgili adaşım..

şükran
ne güzel olmuştur..
bende hepinize iyi bayramlar diliyorum

BİRDE DÜNDEN BERİ YAYINLIYAMIYORUM POSTLARI
BU NEYLE ALAKALI ACABA :( ?

TESADÜFEN SABAH BU POSTU YAYINLADI.
2 SAATİR DİĞERİNİ YİNE YAYINLAMIYOR :(
BAKALIM NE OLCAK..
BAYRAM İÇİN VEDA POSTUYDU..

NzlGl 26 Ağustos 2011 11:07  

Çok özel bir insansınız ve bence her insana böyle bir dost, arkadaş , akraba, blog arkadaşı lazım:)))
iyiki varsınız....

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Ağustos 2011 11:12  

nazlıcım

okadar incesin ki, mahçubiyetle beraber bazen kelimeleri kaybedebiliyorum..
yürekten teşekkürler..
özellikle Böyle gören kalbe ve gözlere...

evcilik 26 Ağustos 2011 12:29  

Ellerine sağlık Nunu'cuğum,görüntü çok hoş eminim lezzeti daha güzeldir ve bende sana çok teşekkür ediyorum bu güzel ve eski tarifi bizimlede paylaştığın için...
sevgiler..

Hayatın Tatları 26 Ağustos 2011 15:24  

çok güzel olmuş bende çok severim üstelik ama uzun zamandır yapmamıştım. aklıma düşmüşken bir ara yapayım ellerine sağlık.

İçimden Geldiği Gibi 27 Ağustos 2011 23:41  

Muhteşem,şeftalili tatlı bir yandan ekrana yapıştım.
NuNucum,
Sevdiklerinle sağlık içinde daha nice bayramlar geçirmenizi dilerim.Bayram yoğunluğu nedeniyle şimdiden kutlamak istedim...

daimamutfak 5 Eylül 2011 12:06  

Nun^'cuğum ben bu yemeği yllar önce a la luna programını sunan Gülriz sururi hanımefendiden ögrenmiştim.Nefis olur.sevgiler. neriman ..daimamutfak..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP