KURU DUTLU TARTÖLET (nUnU)

>> 14 Şubat 2011 Pazartesi




( nUnU mArKa ) KURU DUTLU TARTÖLETLER


Çikolatalı Ganaj:
200 ml kutu krema
200-300 gr sütlü veya bitter kuvertür çikolata
3 yk kuru dut ! ( eleyin taş toz olmasın ! ve uzun saplarını mutlaka kesin !! )

Krema kaynama noktasına getirilir ve altı kapatılır !!! (kaynatmayınız )
içine doğranmış çikolatalar eklenip, eritilir.
iyice ılınınca, soğuma anında ,en son dutlar konup hafifçe karıştırılır
*****ganajın mutlaka-4-5 saat dinlenmesi gerekli !!! ( 1 gün önceden yapmanızı da tavsiye ederim mükemmel oluyor !

Tartölet
- 1 yumurta - 100 gr tereyağ- 1 çb toz şeker- 2 sb + 1yk un -1/2 pk kabartma tozu-
1/2 pk vanilya- 4 damla vanilya esansı ( varsa)
- 1 pk. tart jölesi (arkasındaki tarife göre hazırlayınız)

-Yağ şeker yumurta ve diğerleri güzelce karıştırılıp hamur toparlanır.
-1 saat kadar dinlendirilir.
-ceviz büyüklüğünde parçalar hazırlanıp yağlanmış tartölet kalıplarına döşenir. Tam 12 adet çıkar, ince hamur yaparsanız kalıba, 15 adet çıkar.
-çatalla kabarmaması içine delikler açılıp ,
-170* ısınmış fırında sadece 13 dakika pişirilir.(ben 15 dakika pişirdim azcık daha sert severiz ,zaten durdukça yumuşuyor)
-pişen tartöletler soğuyunca içlerine istediğiniz kremayı koyabilirsiniz

Bu tarifimin hamuru çok sert olmaz !
Bilakis durdukçada yumuşar !!!!
Ama iddia ediyorum tadı -tarifi kusursuz garanti ve yemesi mükemmeldir.
AFİYET OLSUN ))

28 yorum:

YeMeK vAkTi 18 Şubat 2011 09:01  

İddia ediyorum diyorsan eminim nefstir nunucum.Ellerine sağlık

FİGEN KARAVAŞ 18 Şubat 2011 09:03  

Nunucummmmm ne yaptın boyle! Karadut mu dedin! Cok ilginç inan, esim gormesin hemen ister benden bayılır kuruduta, ellerine saglık şeker.
Öperimmmm,

Figen Karavaş

FİGEN KARAVAŞ 18 Şubat 2011 09:03  

Nunucummmmm ne yaptın boyle! Karadut mu dedin! Cok ilginç inan, esim gormesin hemen ister benden bayılır kuruduta, ellerine saglık şeker.
Öperimmmm,

Figen Karavaş

yemekbiraşk 18 Şubat 2011 09:13  

hem çok şık olmuşlar hemde çok leziz görnüyorlar..
sevgiler

http://www.lezzetibol.com 18 Şubat 2011 09:16  

Dutun kurusu tazesi hiç fark etmez:)))
Bayılırm...
Eminim bu tartın kokusu muhteşemdir:)
Ellerine sağlık canım
Sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Şubat 2011 09:18  

aylinciğim,
iddiam tartölet tarifime :))

Figen demek sizde sevdalı var..
ah bizde bizde canımm :)))
öpüyorum tatlım..


yemek bir aşk
çok teşekkürler... sevgiler.

mutfagabuyrun 18 Şubat 2011 09:18  

harika bir görüntü arkadaşım.eminim lezzetide başka güzeldir.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız 18 Şubat 2011 09:19  

hastasıyım sayende..
aman da yaz gelsiiinn =]]]]

ASU

Unknown 18 Şubat 2011 09:54  

ellerine sağlık canım çok severim karadutu.garanti diyorsan kesin yapmak lazım.sevgilerimle..

pelince 18 Şubat 2011 10:20  

Dut'lu tartöletler nefis olmuş,süslemelere sunumlara bayıldım... Kalpli masaya ise ayrıca bittim...Ömür boyu huzur,mutluluk yanınızdan hiç ayrılmasın.. Maşallah size...

Öpüyorum..

Mutlu hafta sonları.

Adsız 18 Şubat 2011 10:27  

günaydın canım
kuru duta bayılırım, çekidek gibi başlayınca durmak bilmez elim ağzım -)
vallahi nefis görünüyor çikolataya bak ya süper olmuş dutlarla nunum
eline aklınada sağlık / esin

Bulbulunyeri 18 Şubat 2011 10:42  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Ben de dut kurusuna bayılırım. Çikolatanın içindeki tadını merak ettim.
Sevgiyle kal.

Damak Tadı 18 Şubat 2011 11:05  

Kuruduta'a özellikle bayılırım canım..Akşamları özellikle otururken 1 avuç ne de güzel olur..)Bana da arkadaşım göndermişti,doya doya yemiştim sağolsun..)

Tartoletler tek kelimeyle nefisler,ellerine sağlık canım..Öpüyorum kocaman ve sevgilerimi gönderiyorum..

Özgen 18 Şubat 2011 11:17  

Ellerine sağlık sunumun da çok güzel olmuş sevgiler...

Adsız 18 Şubat 2011 11:22  

of sabah sabah yapılırmı hiç.
tırmaladım ekranı şahne bunlar nunu,
ve sayfana acaip yakışmış
maşallah
ferda

Mimosa Café 18 Şubat 2011 11:31  

çok merak ettim ama. enfes birşey belliki. zaten sen yapmışsın nasıl güzel olmasın :)

Adsız 18 Şubat 2011 11:43  

Çok şirin görünüyorlar. Karadut ile tadı da nefis olmuştur eminim. Ellerine sağlık. Hayırlı cumalar.

Şehnaz 18 Şubat 2011 11:48  

NUNUCUM YİNE EN ZARİF HALİNLE BİR LEZZET ŞÖLENİ VE SUNUM YARATMIŞSIN..ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

Unknown 18 Şubat 2011 11:52  

Sultanım ellerine sağlık tartolet
ler enfes her zamanki gibi.Çok zarif ve leziz kocaman öpüyorum.

Adsız 18 Şubat 2011 11:54  

yapmak ayrıda,şu halde sunmak o işte zorlar beni, iyisimi bu işi sana bırakayımda gözlerim şanlik yerine dönsün. bayılmıştım zaten .
eline sağlık canım benim.

SEMRA

KİZHATCE 18 Şubat 2011 12:38  

eline sağlık nunu cuğum,bir tanesini ben yesem :) çok öpüyorum...

Aycan 18 Şubat 2011 13:17  

Hem lezzetli hemde çok romantik görünüyor. Ellerinize sağlık. :)

Narince 18 Şubat 2011 13:36  

Benim yavrular eksik ettirmezler evden dut kurusunu, akşamları atıştırırlar. Ama böyle çikolata kondursam bir de pek sevinirler:))

kalpkurabiye 18 Şubat 2011 15:21  

Nuray Abla'cığım;
masala yaraşır mükemmel bir tarif olmuş..
yaratıcılığına hayranım..
ganajı beyaz çikolata ile hazırlasak acaba nasıl olur?

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Şubat 2011 15:42  

denzciğim,
beyaz çikolata çok farklı bir tat,
yağ oranı daha mı çok ne ??
kakaolu çikolata tadı gibi olmuyor !
Ama sen vazgeçme ,lütfen dene arzu ettiğin gibi.
sonuçta damak tadı bu canım :)

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Şubat 2011 18:09  

çook teşekkür ederim içten yorumlarınıza,
yüzümde kocaamann gülücükler oluştu sık sık

sevgiyLe.

zeynep -ipek butik pasta 18 Şubat 2011 18:44  

Nunucuğum,çok değişik bir tarif
dut`a bayılırım,mutlaka deneyeceğim
ellerine sağlık.

LEZZETİKRAM 18 Şubat 2011 22:05  

nasıl bir görsel şölen olmuş ellerinize sağlık:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP