DEFNE YAPRAKLI KIYMALI SPAGETTİ

>> 12 Şubat 2011 Cumartesi


Efendim bizim 2 nolu karadutumuz malumunuz !
Narin şehzade kendileri :) Narin beden, narin ruh yapısına sahipler :)
Doğduğu günde aynen böyle minyon, aynen şimdiki gibi narin şehzadeydi !
Napmak lazım dedik doktorlarına, '' kemik yapısı böyle, sizde anne -baba olarak çok abartmadan, gerektiği kadar besleyip, ama biraz daha özen gösterirseniz sorun yaşamazsınız'' dediler.
22 yıl geldi geçti, hiç özenimden, sabrımdan vazgeçmedim, narin şehzadem de inatla ! iştahsızlıktan vazgeçemedi !
Evlatparem yıllar yılı yeri geldi yeseneee, yutsanaaa !!!! sözlerimin çok az da olsa gazabına illaki uğradı elbette, ama onu incitmek en son yapacağımız şey bile değildir.
Diyeceğim şu ki ; hani çok sevgili blog yazan, takipçim olan genç ve cici annelere sesleniyorum, Üzülmeyin rica ediyorum... Onları sıkmayın, küstürmeyin !!! kendinizide boş yere harap etmeyin, çocuklarımız güzel anları hatırlasın , hafızalarına ttalı anlarınızı kazısın !
Az yerler, sık yerler, ama sonuçta nasılsa aç kalmazlar. Onların vücut kimyaları, yani kendileri karar veriyor seçimlerine, tabaklarıyla da, sizinle de aralarını açmayınız . Sonuçta yapı meselesi ne de olsa.
Kendimden bilirim ,aynı sözleri benim Valide Sultanımdan azmı işittim ömrü hayatım boyunca !!!! O yıllardaki bu inatçı Nunu'nuz, bu yemek düşmanı Nunu'nuz ne kökler söktürdü Validesine. ah yıllar dile gelsede konuşabilse !
Hem Validesi de ne bilsin , kızının gün gelecek yemeklerinin marka olacağını ! :-) bloglar mloklar yazacağını :-)

Geçmişimdeki bu yaşanmışlık bana , her iki evladıma da çok dikkatli yeme davranışları sergilememe sebep olmuştu. Büyük şehzade her ne kadar iştahlı bir yemeksever olduysa, küçük şehzademiz napsak olmadı olamadı efendim !
CANI SAĞOLSUN , YETERKİ VAROLSUN !
İşte bu tabakta kendisine hazırlandı.. En güzel yanları Hiç ama Hiç ! yemek seçmediler !!
E daha nolsun.... Varsın narin şehzade olsun, aksi daha çok zorlardı.....
HEPİNİZE EMİNİM ÇOK SEVERSİNİZ BU GÜZEL LEZZETİ,
HAFTASONUNUZ KEYİFLİ , HUZURUNUZ DAİM OLSUN ÇOK SEVGİLER.


DEFNE YAPRAKLI KIYMALI SPAGETTİ

1 pk. ince spagetti
2 orta boy soğan
300 gr kıyma ( dana-kuzu nasıl isterseniz)
1-2 yk domates salçası ( ben ev salçası kullanıyorum)
1 diş sarımsak
doğranmış maydanoz
tuz- karabiber- 1 adet defne yaprağı
1 tatlı kaşığı tereyağ ve 3 yk sıvıyağ karışımı

Yapılışı

Tuzlu ve 1 yk sıvıyağ koyduğunuz kaynayan suya makarnaları atınız,
-ara sıra karıştırarak 13 dk yada dilediğiniz kadar pişirin ve suyunu ayrı bir kavaonza alarak süzün. (makarna sularını ltfen çorba yapımında kullanmaya gayret ediniz )
-ayrı bir makarna tenceresinde yağı ,defne yaprağını ve içine ezilmiş sarımsağı koyarak kokusu çıkana dek bekleyip, doğranmış soğanları ekleyin,
-soğan pembeleşince kıymayı ilave edin, baharat ve tuzu serpin,suyunu çektirin
-salçayı da en son koyarak ,iyice karıştırın
-artık makarnalarla buluşma vakti geldi !!
-hepsini 2 yk makarna suyu ilave ederek karıştırıp, taze maydanozları serpiniz
-veee artık ; sarımsaklı yoğurt eşliğinde sevdiklerinizle paylaşabilirsiniz...

AFİYETLER OLSUN.

29 yorum:

Unknown 12 Şubat 2011 21:04  

Sultanım hayırlı akşamlar sanırım iki
numara şehzadelerde iştahsızlık hep
var.Benim 2 numaram karakelleöde çok
iştahsız.Ne yapalım canları sağolsun
da inşallah düzelirler.Spagetti enfes
ellerine sağlık mutlu hafta sonları öpüyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU 12 Şubat 2011 21:11  

deryam canım
sağlık olsun aldırmamak lazım, kocaman delikanlılar !!
sadece anneler kendilerini çok paralar ya bizim ülkede :) Bu sebeple yazmak istedim.
Makarnada sevmezlerse artık ne diyeyim bu paşalara :))
sevgiler canım...

Unknown 12 Şubat 2011 21:17  

CANLARI SAĞOLSUN AMA İNSAN YİNEDE ÇOK ÜZÜLÜYOR:(((
ELLERİNE SAĞLIK ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR..
SEVGİLER...

umutluhayat 12 Şubat 2011 21:20  

umut beyde bana kök söktürüyor.ama büyüyüp gşidiyır işte.ellerine sağlık canım.nefis olmuş.afiyetler olsun.

Adsız 12 Şubat 2011 21:30  

valla çok şekerdi yazdıkların canımın içi, hakkaten narin şehzade
ammavelakin hayatım boyunca onun şirine olmasını hiç unutamadım.bir çocuk bu kadar şirincik olurdu yahu. güzel yıllardı nunum,çok zor yıllar olsada geldi geçti ne diyelim, elbbette canı sağolsun onların. seninde bitanem,
olsa şimdi o tabağı yutardım inan olsun
öptüm sizi.
ASUMAN Ö.

Miskokulu Lezzetler 12 Şubat 2011 21:34  

Canları sağolsun sağlıkları yerinde olsun ellerinize sağlık Nuray Hanımcığım sevgiler...

Delfina ; 12 Şubat 2011 21:53  

Sizin narin şehzade ile bizim evdeki narin şehzade kafa dengi öyleyse Nunum :) Ben de büyüyünce geçer dedikçe,büyüdükçe daha bi farklılaşıyor iştahı :) "yemek yapmadan önce sorsaydın" diye soran bu şehzade paşalarımızın , dediğin gibi canı sağolsun,keyifleri bol olsun Nunum :) Valide sultanımızın ellerinden hürmetle öpüyor,sizi de özlemle sarıyorum pek değerli Nunum.. ♥♥♥

Unknown 12 Şubat 2011 22:06  

Süper olmus belli, ama ben et yiyemiyorum ne yazikki. Ellerine saglik canim

Bir Dut Masalı - nUnU 12 Şubat 2011 22:06  

Delfinam,

:))) neylersin canımıniçi,
büyüdükçe umduklarını bulamıyorsun :)))
ama İYİKİ VARLAR ARZUM..
Benim için hala piti pitiler !!
:)))))))))) aman duymasınlar-(Aramızda :)

ELIANA-Coisas Boas da Vida 12 Şubat 2011 22:26  

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR..
ellerine sağlık mutlu hafta sonları öpüyorum.

Unknown 12 Şubat 2011 22:50  

ENFES MAKARNAYI O KADAR SEVERİM Kİ HELEDE KIYMALI....
SEVGİLERİMLE...

Adsız 12 Şubat 2011 23:00  

bak şimdi akşam akşam ama ..
inan gece 3 olsa yerim,
söyle o şehzade karaduta yemezse hemen alo imdat desin
:]]]]]]] derhal kaparım
banu

Limon çiçekleri 13 Şubat 2011 00:02  

Spagettiyi çok severim,özelliklerde kıymalısını,ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Çocukların iştahsızlığı genetik sanıyorum merak etmeyin.İki kızımıda aynı özenle büyüttüm,yedirdim içirdim ama gelin görünki hala biri iştahlı diğeri iştahsız.demekki neymiş?bizden kaynaklanmıyor.bırakın kafanıza takmayın onlar daha sağlıklı oluyorlar.Çağımızdaki hastalık obeziteyi düşünürsek:)

neslihan erzincan özgür 13 Şubat 2011 00:43  

ellerine sağlık Nunu'cuğum, şahane görünüyor makarna.en sevdiklerimden:)iyi pazarlar canım.

Eya 13 Şubat 2011 11:41  

Nunucugum benim sehzadem yok ama kardes sehzade de öyleydi. O zamanlar atom karinca derdik...Bazen afrikadaki cocuklara benzetirdik...ama caki gibiydi..dedigin gibi hic ac kalmadi.. DR bastan dedi, sakin pesinden tabakla kosmayin yemez..simdi saglikli 30 küsür yasinda adam oldu. Ama senin bu makarnaya kimse hayir diyemez sanirim, ellerine saglik...sevgiler

zehra

Özgen 13 Şubat 2011 12:42  

Merhaba çocuklar için yazdıkların çok doğru ellerine sağlık herika bir makarna tam da çocuklarımıza göre sevgiler...

Adsız 13 Şubat 2011 13:23  

evet canım evet,
bencede abartmamak lazım, boşda bırakmamak lazım elbet,
akıl oyunu, çocuğa verilen değerle beraber eşdeğerde oluyor, sonunda bişekilde yiyorlar az veya çok.
sağlık olsun allah başka dert vermesin, zor iş annelik.
tabak şahane, hazır tamda öğlenken alıp kaçayım ozaman
iyi pazarlar tatlım.

FERDA

Özlem Mertler 13 Şubat 2011 14:52  

Ben 40 yıl kalsa makarnayı bu tabaktaki gibi süsleyemem, nasıl bir estetiktir sendeki ey güzel insan?

Unknown 13 Şubat 2011 15:42  

Sehzadelerine afiyetler olsun arkadasim... Ben de, bir narin sehzade annesi olarak seni cok iyi anliyorum.... Sehzadem 10 yasinda ve son 3 yildir hep 27 kilo... Boy uzuyor ama kilo degismiyor, (keske bende öyle olabilsem :)) Neyse uzatmayayim, kiymali makarna bizde de favoridir... Hatta bu aksam icin hazirlasam mi??? Sevgilerimle, sevgililer günün ve kandilin kutlu olsun canim benim...

Yaşamın kıyısında 13 Şubat 2011 16:04  

Hayatta en sevdiğim işte bu görüntüdür. Ne kadar börek gibi hamur işleri sevsem de kıymalı makarnayı hiç birine değişmem.
Muhteşem görüntü Nunu'm muhteşem!!!

kalpkurabiye 13 Şubat 2011 19:54  

ablacımm bu yazını okudum, sonra gittim anneme anlattım..
o da bana kendi başına gelenleri:)
onunda da sen 24, kardeşin 18 oldu ama hala bebek gbisiniz dedi:)
tabii ben lahana bebekmişim özellikle belirtti:)
sanırım tüm anneler aynı:)
spagettine bendeniz bayıldım ellerine sağlık ablacım:)

Adsız 13 Şubat 2011 22:06  

canımın içi koşa koşa geldim kandilini ve sevgi gününü öncelikle senin kutlamaya.
sonrada aynı hızzla bu tabağı kucaklayıp kaçtım hayatcığım,
iyi haftalar, ömür boyu sevgiler arkadaşıma.
Semra

Unknown 13 Şubat 2011 22:38  

Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten Dileklerimle Tebrik Ederim.

fatosun mutfagından... 13 Şubat 2011 22:46  

Sevgili!
Ümmü Mektum gibi
Seni görmeden sana sesleniyoruz
Alıp verdiğin nefesi duyar gibi
Sanki açınca gözlerimizi
Seni görecekmişiz gibi
Sana sesleniyoruz.
Senin huzurunda ses yükselmez.
Edeple konuşulur; edeple susulur.
Hele biz ki bu kapının dilencileri,
El açıp beklemekten başka
Bize bir şey düşmezdi ama
Şu araya giren yıllar olmasa
Medine’ne uzak yollar olmasa ...HAYIRLI KANDİLLER GÖNÜL DOSTUM..

Cocukla Cocuk 13 Şubat 2011 23:23  

sarımsaklı yoğurtla muhteşem olmuştur, bu hafta bir deneyelim.İştahsız cocukla ugraskmak oyle zorki, ahh neyseki buyudukce biraz duzeliyorlar bir de yemek secmeleri olmasa, en azındna o konudan sanslıymışsın...sevgiler bizden

mutfakcini 14 Şubat 2011 17:56  

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandilin kutlu olsun..

Mehmet Osman Çağlar 14 Şubat 2011 18:26  

Mevlid Kandilinin ülkemize ve İslam alemine mübarek olmasını dilerim. Eşinizle sevgililer gününü de kutluyorum. Sevgilerimle..

(yukarı posta yorum verilemiyor.)

Narince 15 Şubat 2011 11:12  

Öyle ya, aç kalmıyorlar bir öğün az yerse öbür öğün tıka basa yiyorlar. Üzülmeye, üzmeye ne gerek? Büyümeyen kalmış mı? Makarnaya benimkiler de bayılır, tabii ben de. Kıymalı olunca illa bi de sarımsaklı yoğurt dökeceğim:))

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP