ÇİKOLATA SOSLU ETİMEK TATLISI

>> 9 Şubat 2011 Çarşamba






Tüm izleyenlerime sevgiyle merhabalar.
Merakınıza yine teşekkür etmeden geçemeyeceğim, Gayet iyiyim ve iyiyiz ! Keyfim, neşem, huzurum ve hatta enerjim çok yerinde şükür !!
Sadece yapılacak, ilgilenecek işlerimizle meşguldüm.

Aile içindeki pek çok sağlık telaşeleri, Haftasonu Kuşadası'nda yaşayan dostlarımızın ziyareti ve onları ağırlamak adına gezilerde eklenince bu yoğunluğa, telaşlar bir hayli arttı zamana karşı yarışır olduk .
Tatlımıza gelirsek,
hani çikolata sevdalıları vardır, yoğun çikolata lezzeti sevenlerdir bu kimseler, çikolatanın adı bile yeter bu aşıklara ve hatta biride bizim masal evimizin 2 nolu ballı karadutudur kendileri ! ))
Tam eve yeni geldiğim anlardaydı ki telefonum çalıverdi, benim karadutumdu arayan, efendim ,diyordu ki ; kendisine eğer yorgun değilsem ! vaktim uygunsa ! evdede birşeyler ! hali hazırdaysa ! çikolatalı birşeyler yapabilirmiymişim ?
ne demek efendim, ne demek, yoksada yaratır, yorgunsak da unutur, vakit yoksa da 25. saati bile yaparız ! Evlatparemin canı istemiş şunun şurasında ben dünyayı durdururum O'nun için :)
Bir kaç ay sonra üniversite diplomasını alıp, mezun olacak kısmetse !

Son zamanlarda, sınavlar, bir yandan İng kursu , ara sıra Fizik tedaviye devam edişi, düzenli spor derken öyle zamansız ve yoğun-yorgun ki, çokk enerjiye ihtiyaç duyuyor ve stresten tatlı ihtiyacı katlanıyor narin bedeninde , her baktığımda bunu derhal farkediyorum !
Evde olan malzemeler bu iş için yeterliydi, bu çikolata keyfini çok çok kısa sürede hazırlıyor, kendisi de gelince, olduğu gibi O'na hediye ediyorum..

Gözlerini kocaman açıp, yanağımdan bir makas alıp, ağzının kulaklarına varması ise çok kısa sürüyor minyon yüzünde ! :)

Sizinde yine zamanınız az , çikolatalı tatlı bir şeylere ihtiyacınız varsa, misafirleriniz için bile iyi alternatif diye düşünebilirsiniz.
Bu tarifim emektar tarif defterimden efendim, her tarifin senesi yazar bendenizde, tarihine bakıyorum 1990 modelmiş !!! :) yani karadutum o yıllarda henüz 2,5 yaşında !
Ayrıca Etimekli tatlıların pek moda olduğu altın yıllar yani..

herkese keyifle afiyet olsun ...
Ve HEPİNİZE TEK TEK SEVGİLER VE GÜZELLİKLER DİLİYEREK , tarife geçiyorum.

ÇİKOLATA SOSLU ETİMEK TATLISI

10 adet tuzsuz ! etimek
1 sb ılık şekerli süt
bitter veya sütlü çikolata rendesi
bitter veya sütlü iri kesilmiş çikolata paçaları
kırpık çikolata
1 pk vanilya
1 çay kaşığı tuzsuz ! ev tereyağı
3 sb süt
2 yk mısır nişastası
1 yk un
tadına ! göre şeker (ne kadar seviyorsanız ! )
3 adet muz

ÇİKOLATALI SOS

-3 sb süt
-1 pk vanilya
2.5 yk kakao
-1 çay kaşığı tuzsuz ! ev tereyağı
-2 yk mısır nişastası
-1 yk un
-tadına ! göre şeker (ne kadar seviyorsanız ! )
-hepsi karıştırılıp pişirilir, (bardak farkımız olursa sütle incaltabilirsiniz ! )
-piştikten sonra içine 50 gr kuvertür çikolata parçaları atılıp eritilir,
iyice karıştırılır.

yapılışı

-ılık süt ve şeker karıştırılır yayvan bir borcama dökülür
-etimekler tek tek bu şekerli süt ile ıslatılıp
-dikdörtgen borcama dizilir , ( kenardaki boşlukları etimekle doldurun)
-rende çikolata serpilir
-dilimlenmiş muzlar bolca dizilir
-ılık-sıcak haldeki çikolata sos üzerine dökülür
-10 dakika sonra, ilk sıcağı geçince iri kuvertür çikolata parçaları serpilir
-muz dilimleri ilave edilip
-servise hazır hale gelir..
AFİYET OLSUN

39 yorum:

umutluhayat 10 Şubat 2011 09:13  

ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 10 Şubat 2011 09:29  

Bazı tarifler gözü kapalı yapılır vazgeçilmezimiz olur, etimekli tatlı da öyle değil mi Nunucuğum, çok severim ellerin dert görmesin, karaduta başarılar, kolaylıklar, sımsıcak kocaman sevgiler de sana...

Adsız 10 Şubat 2011 10:14  

bende sende görünce hatırladım nunum,
kaç zaman olmuş yemeyeli ve yapmayalı,
ama çikolatalar müthiş erimiş üzerinde en çok buna bayıldım
NESRİN

NzlGl 10 Şubat 2011 10:20  

Off ki off ne de güzel geldi sabah sabah nunucuğum
ellerinize sağlık. Bende etimeği çok seviyorum. Her an elimin altındadır.
Oğluşunuza afiyetler olsun, kolaylıklar diliyorum.
sevgilerimle

dogada.blogspot.ru 10 Şubat 2011 10:31  

canım iyi olmana sevindim anneler çocukları isteyince yapmazmı onlar istesin sadece karadutunua hayırlı mezuniyetler diliyorum
etimekli pastalar hem hafifliğiyle hem lezzetiyle her zaman kurtarıcımız olmuştur ellerine sağlık nunucum sevgiler

Unknown 10 Şubat 2011 10:33  

Sultanım günaydın bu ne güzellik
böyle.Karadutlar nasıl şanslılar Rabbim başlarından seni eksik etme
sin.Muhteşem olmuş ellerine sağlık
sımsıcak sevgilerimi gönderiyor öpü
yorum.

Adsız 10 Şubat 2011 10:38  

bisküvilisinde ne çok yapardık senle nunuş, bol limonlu ve hindistanlı cevizli tarifide senden almıştık vallahi 30 sene olmuş,
ilk pastamızdı senden öğrendiğimiz =]]]]
güzel yıllarmış canım, annen yapar okul sonrası balkonunuzda yerdik,denizi seyrede seyrede.
çok öptüm,
ne çok özledim.

ASU.

Saglıklımutfak 10 Şubat 2011 10:40  

nunucum ellerine sağlık. her etimek tatlısı tarifi gördüğümde niyetleniyorum yapayım diye ama kısmet olmuyor inş bu sefer olur. öperim

Nilgün 10 Şubat 2011 10:51  

Değişik ve güzel olmuş, ellerinize sağlık, sevgi ve sağlık dileklerimle..

kalpkurabiye 10 Şubat 2011 12:08  

ablacım ellerine sağlık olsun:)
hiç etimekli bir tarifi uygulamamış olan ben neyi bekliyorum biliyorum:)
görüntüler depreştiriyor beni hadi hayırlısı:))
sevgilerimle..

sihirlirloklava 10 Şubat 2011 12:50  

anneler yavruları için neler yapmaz ki...bu arada etimek tatlısına ben de hiç dayanamam...ellerine sağlık canım...bol neşe ve enerji diliyorum:))

Mimosa Café 10 Şubat 2011 13:34  

ay harikasın! tanımladığın çikolatasever tipolojisi aynı ben :)) çok sevdim bu çikolatalı etimekli tarifi canım. çok sevgiler.

Bulbulunyeri 10 Şubat 2011 13:39  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Öylesine güzel demişsin ki, kara dutum istedimi 25. saati yaparım, yorgunluğumu unuturum. Bir anneyi anlatabilecek en güzel sözler bunlar bence.
Kuzucuğunu şimdiden kutluyorum. Diplomasını hayırlısıyla alması dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Aycan 10 Şubat 2011 13:43  

Ev terayağı ile yapılan bütün tatla süper oluyor.
Ellerinize sağlık.

TÜLİN-sihirli tatlar 10 Şubat 2011 13:49  

Canım ben buna bayıldım:)harika görunuyor.Ellerine sağlık.Sevgiler

İçimden Geldiği Gibi 10 Şubat 2011 14:39  

Gene orjinal bir tarif.Sağlıcakla Kla NuNu.

Narince 10 Şubat 2011 14:40  

Bu tatlıyı ben de çok severim, eşim ister ona yaparım arada. 25. saati yaratan tüm annelerin ellerini öpmeli.

ebru 10 Şubat 2011 16:31  

Sevgili Nunu çocuklar isterde anneler yapmaz mı? Ellerine sağlık. Bizim evde de sevilerek yenir.

Adsız 10 Şubat 2011 16:46  

eski göz ağrılarımız nunucuğum,
bende çok sevenlerdenim.

semra.

neslice tarifler 10 Şubat 2011 17:01  

Size anne diyebilir miyim?? :)

Hülya 10 Şubat 2011 17:06  

Ellerine sağlık Karadut'a sevgiler başarılar...

Adsız 10 Şubat 2011 17:08  

ah şu oğlana döktüğün emekler, sevgiler, neler neler..
çok hakediyorlar sevilmeyi nunucum,
ipek gibi çocukların var.
afiyet olsun delikanlıya,
hadi sıksın dişi az kaldı zaten
öpüyorum sizi tatlım /// BANU

Zencefil ve Tarçın 10 Şubat 2011 18:04  

Etimekli tatlıları eskiden bende çok yapardım, ne zamandır yapmıyorum. Şöyle senin ki gibi yoğun çikolatalı yapıversem, ev halkı bayılır. Sevgiler...

Cafe Pepela 10 Şubat 2011 20:12  

Çikolata müptelalarından biri de burda!
Ellerine sağlık Nunu'm:)

made in funda 10 Şubat 2011 20:21  

ben de o günleri görür müyüm bakalım?canım ellerine sağlık.oğluşuna da afiyet bal şeker olsun...sevgiler....

LEZZETİKRAM 10 Şubat 2011 21:25  

90 model ama benim hala favori tariflerimdendir ellerinize sağlık ;)

Unknown 10 Şubat 2011 21:41  

hiç denememiştim çikolatasını.. yapıp yemek gerek :)

Unknown 10 Şubat 2011 21:44  

ellerine sağlık harika bir tatlı olmuş
sevgilerimle...

Unknown 10 Şubat 2011 22:04  

Değişik bir tatlı olmuş, çok seviyorum etimekli tatlıları. Ellerine sağlık Nunu'cum..

Adsız 10 Şubat 2011 22:26  

Okadar albenili olmuşki borcamı alasım geldi nuraycığım
çikolata mahvediyor benide, kilolarda tabii.
sen daldın ,çöp oldun sana naparki bu tabaklar -)))
harika şekerciğim öpüldün
SEMA.N

pelince 10 Şubat 2011 22:38  

Nunucum etimek tatlısını bende hiç denemedim ve hatta yemedim.Her seferinde niyetleniyorum ama sonra unutuyorum.. Bu çikolatalı tarifi ,yazdım bir kenara;)
ellerine sağlık..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! 10 Şubat 2011 23:10  

ellerinize sağlık! eminim harika olmuştur - insanın bu saatte görünce aklını çeliyor valla:)

Özgen 10 Şubat 2011 23:55  

Nefis olmuş elinize sağlık gerçekten çikolataseverler için ideal tam bizim aileye göre vallahi sevgiler...

Miskokulu Lezzetler 11 Şubat 2011 00:24  

Anne olmak bambaşka bir şey 25. saati yaratmak gibi, ellerinize sağlık oğlunuzada afiyet bal şeker olsun sevgiler...

Pelin 11 Şubat 2011 04:35  

Ne de güzel yazmışsın:) Gülümseyerek okudum yazdıklarını. Bizim evde de var o duttan. bu ara sürekli birşeyler yemek istiyor. Ben de senin gibi hemen yapıyorum kuzucuğuma tatlılar poğaçalar. Tarif değişik. Çikolatalısını hiç duymamıştım. Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız 11 Şubat 2011 07:55  

bende isterim
en çok şu çikolatalı orta göbekten olsun benim dilim
=))) zeynep günal

Bir Dut Masalı - nUnU 11 Şubat 2011 09:29  

çok teşekkür ederim tüm yorumlarınıza..
sevgiler arkadaşlar.

Damak Tadı 11 Şubat 2011 11:43  

Çok değişik ve super bir tatlı olmuş canım..Ellerine sağlık canım benim..Öpüyorum kocaman..

Safran 11 Şubat 2011 12:58  

Ellerinize saglik, sevgiler...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP