PORTAKAL DİLİMLİ ÇİKOLATALI KEK (nUnU)

>> 10 Ocak 2011 Pazartesi






Hepinize merhaba diyor, aralık ayında yayınlıyamadığım tariflere devam ediyorum.
Bir kahve ziyaretinde, gelen arkadaşlarıma tazecik bahçe portakallarından, kakaolu ve bol çikolata deryası bir baton kek hazırladım.
Burada şuna dikkat etmek gerekiyor, sebze ve meyveler çok fazla zirai-tarım ilacıyla üzerleri kaplanmış durumda. Bunu net görebiliyoruz !
Ben yakınlarımın bahçelerindeki meyveler gelince özellikle portakal ve mandalina -limon vs... hemen rendeleyip buzluğa depo yapıyorum. Çünkü organik tarımda ve kendi bahçesi olan dostlardan gelen meyvelerde bu sorunu yaşamıyoruz. O nedenle sizlerde eğer rende yapacaksanız daha dikkatli olmalısınız. Çünkü kabuk üzerindeki herşey yıkansada, içine de nüfus edeceğinden herşey karışımlarınıza geçmiş olacaktır.
Bundan kaçış yok dediğinizi duyar gibiyim , hiç haksız da sayılmazsınız :( !
Ama yapılacaklar her zaman var, bunu da atlamayalım derim (organik pazarlar mesela mini çözüm olabiliyor ! Ama her bütçeye elbette uygun OLAMIYOR :(

PORTAKAL DİLİMLİ ÇİKOLATALI KEK (nUnU mARkA)

2 iri yumurta
1 sb. lıght süt
1 sb kahverengi şeker
1 çb sıvıyağ
3 yk kakao
1 iri portakal dilimlenmiş (peçetede suyu alınmış)
portakal kabuğu rendesi
3 damla portakal esansı (varsa)
3 yk damla çikolata
2.5 sb elenmiş un + 1 dolu yk. daha ekleyiniz !! (çünkü portakal su bırakacak)
2 adet bitter çubuk çikolata (tüm marketlerde var ! )
1 çk.vanilya
1 pk kabartma tozu
180* ısınmış fırında 20 dakika pişecek- Sonra ısı 170* düşürülüp pişmeye devam edecek
Bu ısıyla ilgili notlar, baton kalıp için geçerlidir.
Çünkü hacim farkı oluyor diğer daha alçak kalıplara göre. Kürdan testi de mutlak gerecektir !!!!
YAPILIŞI
Sırasıyla kekimizi çırpalım.
En son portakal damla çikolata ekleyip hafifçe karıştıralım , hamurun üzerine çubuk çikolataları koyalım ve hafifçe içeri itelim. Pişip soğuyunca çok hoş, erimiş ıslak çikolata lezzeti elde edeceksiniz.

Kahveyle beraber bir harika olduğunu keyifle söylüyorum, 3 kez yapmış TATMIŞ biri olarak ! :) Diyet ne alemde derseniz, MÜKEMMEL ! :) bUNLAR beni hiç etkilemez !
HEPİNİZE ÇOK GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM.

AĞZINIZIN TADI BAL OLSUN SEVGİLİ ARKADAŞLAR.
*******************
2 sene önce buradaki nUnU MArKa tarifimde gönüllere taht kurmuş, bloglarda Hit ilan edilmişti ! :)

32 yorum:

Adsız 10 Ocak 2011 10:23  

ay ay ben o kuş olsaydımda kekin hepsini alıp kanatlansaydım
miss gibi portakal ve olmazsa olmaz çikolata
valla yerim bayıla bayıla
sanada iyi haftalar iyi tatiller canım
selma

Sayın KARACA 10 Ocak 2011 10:27  

ohh ohh ohh ellerinize sağlık. Ama ben fırınıma güvenemediğim için şuan kek yapımında servis dışıyım :) Sanırım fırının pişirme ayarlarında bi problem var canı isterse pişiriyor yoksa zorlamıyorum kendisini :)

umutluhayat 10 Ocak 2011 10:30  

ellerine sağlık canım,enfes olmuş.mis gibi.sevgiler.

Adsız 10 Ocak 2011 10:31  

nunucum günaydın, selmaya katılıyorum,bende minik kuşcuk olcam tabağa koncam
benimde önüme at bu keki olurmu lütfen =)
öpüyorum seni / ferda

Saglıklımutfak 10 Ocak 2011 10:35  

Limon ve portakal aromalarını çok severim. eline sağlık nunum:)

Adsız 10 Ocak 2011 10:38  

günaydın nunum
kışın en güzel yanı benim gibi portakalcı olanlara böyle bir lezzet olsa gerek
çokda şık süslemişsin nuraycım afiyet olsun size canım
neslihan

MUTFAKISTAN 10 Ocak 2011 10:40  

CANIM KEK SAHANE OLMUS
ELLERINE SAGLIK.
MAALESEF HER ZAMAN ORGANIK ALINMIYOR COK ZOR KORUNMAK DIKKAT ETSEKTE BOS ULKEMIZDE INSANA DEGER VERILMELI YASAKLANMALI BOYLE TARIM INSALLAH
SEVGILER

Pembe Tatlar 10 Ocak 2011 10:50  

Nunummm ellerine sağlık şahane olmuşşş...
Hımm...
Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle canım...

lezzet sarayı 10 Ocak 2011 10:52  

oyyy nefis bir kek olmuş ellerine sağlık.

Unknown 10 Ocak 2011 10:53  

Ellerine saglik canim benim, kim ne lezzetlidir, biliyor musun, ben simdiye kadar hic portakalli kek yapmadim ama gördügüm su yukaridaki sahane fotograftan sonra sart oldu.... Sevgilerimle, afiyetler olsun arkadasim...

Adsız 10 Ocak 2011 10:55  

şekerimede bak sen :=) neler yapıp aklımı alıyor
nasılsın ? nasıl oldun ?
asu.

evcilik 10 Ocak 2011 11:17  

çok severim portakallı tarifleri,hemen kopyaladım,
arşivimde epey bir Nunu marka tarif oldu...
paylaşım için teşekkürler canım..
sevgiler.

lavantalimon 10 Ocak 2011 11:59  

Turunçgillerin tam zamanı:))iyice yıkamalı süngerle fırçayla. ne yapalım ne yazık ki:(

kek nefis olmuş kuş da yiyor severim onu:))

Adsız 10 Ocak 2011 12:08  

kıyamam sana öskürük olmuşsun canısı. ıhlamur bol bol iç, karanfilide seversin iyi gelir.
çok öptüm tatlım
kekde kek olmuş vallahi eline sağlık nunum.
BANU

Şehnaz 10 Ocak 2011 12:24  

nunucum mükemmel görünüyor,herzamanki gibi..ellerine sağlık tatlım..

Bulbulunyeri 10 Ocak 2011 12:42  

Canım,
ellerine sağlık.Portakal ve çikolatanın tatlarını aynı pasta da buluşturmak nefis olmuş. Görüntü ise süper, çubuk çikolataların içindeki dağılımını düşünüyorum ve misss gibi.
Sevgiyle kal.

Cafe Pepela 10 Ocak 2011 12:44  

Nunu Marka'yı çok tuttum ben! :j
Kek çok hoş görünüyor,şifa olsun inşaAllah.Linkteki güzelliğe de hemen bakıyorum.Mutlu / umutlu haftalar..

Gönülünce 10 Ocak 2011 13:01  

Harikaaa bir kek nunu marka olunca garinti güzel olur tabi...Ellerine emeklerine sağlık canım...

Sevgiler...

Unknown 10 Ocak 2011 13:02  

selam Nunucuğum
ellerin dert görmesin harika bir kek yapmışsın bol çikolatalı oluşu sebebiyle tam benlik:)))
nunu marka tarifini aldım diğerine de şimdi gidip bakıcam canım maşaallah diyetin de iyi gidiyormuş sevindim canım
Allah'a emanet ol

kalpkurabiye 10 Ocak 2011 13:52  

tümm arkadaşlaıma katılıyorumm iyiki varsın Nunu Marka :]
Nuray Ablacığım..
nişanlımın anne tarafı Foça' lı onlarda tanıdıklaının Gümüldür' deki bahçelerinden mandalinalar yollamışlardı.. ben de onların kabuklarını rendeleyip buzluğa koymuştum:)
bahçe meyvesi gibisi yok kesinlikle..
kekin nefis görünüyor ablacığım..
ellerine sağlık olsun..

Unknown 10 Ocak 2011 14:49  

dedigin gibi organik pazarlar her bütçeye uygun olmuyor maalesef.ama dediklerin dogru.ellerine saglık.

hepsusluydum 10 Ocak 2011 15:43  

Mımmm nefis olmuş arkadaşım,ellerine sağlık:)

Hülya 10 Ocak 2011 15:56  

Nefis nefis ellerine sağlık Sevgili Nunu...

KİZHATCE 10 Ocak 2011 16:27  

eline sağlık nunu cuğum enfes görünüyor,sunum da nunu farkı :),öpüyorum canım...

Sevil Şahin 10 Ocak 2011 16:52  

nunum canım benim şu ara evle ilgili yeni
planlarımız var bu nedenle son zamanlarda sen dahil birçok arkadaşa yorum yazamadım hoş bloga dahi bakamaz oldum
bugün yorum yazma günü ilan ettim ve hepinize selam vermeye geldim :))
canım ablam ellerine sağlık nefis bir kek olmuş oh yanına mis gibi bir kahve daha ne isterimki birde senin sohbetin olsun yeter bana :))
kocaman ve sıcacık sevgiler

Damak Tadı 10 Ocak 2011 17:00  

Kek muhteşem görünüyor canım,ellerine sağlık..Olsaydı tadına bakardık seve seve..))


Öpüyorum kocaman canım..Sevgiler..

TuruncuTatlar 10 Ocak 2011 17:31  

ah nunucum döktürmüşsün yine ellerine sağlık canım sağlıkla kal..

Bir Dut Masalı - nUnU 10 Ocak 2011 19:04  

TATLI ARKDAŞLRIM,
İNANIN BİR AN OLSALARDAI DA HEP BERABER YESEK DEDİM :)
TEŞEKKÜR EDİYORUM SİZLERE.

Unknown 10 Ocak 2011 21:08  

İşten geldim yorgunum,şimdi beni akşam akşam mutfağa sokacaksın Nuraycım:)Misler gibi olmuş eline sağlık.

Özgen 11 Ocak 2011 00:16  

Ellerine sağlık gerçekten çok iştah kabartıcı olmuş sevgiler...

Narince 11 Ocak 2011 00:21  

Kuş gelmiş konmuş kekin başına ne güzel. Bizde de kedicik var. Ben fotoğraf çekerken mutfağa döndüğümde gelip baktım ki, bir parçayı mideye indirmişti bile:))

narcicegirengi 13 Ocak 2011 00:15  

Nunucugum harika bir kek olmus canim. Fikrine saglik oncelikle:)
Ben yalniz yandaki bardaklarinin sekline ve desenine de bayildim:)
Ellerine saglik canim nunu marka keki cok begendim.
Sevgi ve muhabbetlerimle:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP