BALKABAKLI SOSLU HAVUÇLU KEK ( nUnU mArKa)

>> 16 Aralık 2010 Perşembe






Yeni yıl geliyor, benim en sevdiğim zamanlardır bu dönemler..
Hani yaşanası mevsimlerin , yaşanası ayları vardır ya , biride şu yeni yıl haftalarıdır. Fazla alışveriş çılgınlığına, helede tüketimine kapılmadan, tadınca kararınca yaşamak bana çok keyif verir.
Işıltıyı, renkleri çeşitliliği seven ,ama yinede yetinmesini bilen yüreğim ,kabarıp duruyor bu düzen karşısında. Haftaya izin günümü alışveriş merkezlerine ayırmak geçiyor içimden, biraz daha bu ışığın içinden geçip bir kahve ısmarlayıp kendime, gözlerimi seyrü sefere bırakmak niyetindeyim.... helede bugün kar yağarken .....
Neyse gelelim kekimize :
Yeni yıl kekleri bizim ailede gelenek oldu sayılır. Hep sık sık anımsattığım gibi ailemizdeki yabancı gelinlerin hatrı çok fazla bu konuda elbetteki sonsuz bilgileride. Ama bu kek onlara ait değil, hatta haberleri bile yok, sayfamdan görecekler !
Bende kendi çapımda kabakla yeni denemeler yaptım, tek hamurla 3 çeşit oldu, hemde yaklaşan yeni yıla dair güzel kekler oldular. En çokda soslu kabak beğeni topladı. İçindeki baharatlar ve portakalın büyülü aroması işin sihrini artırıverip yepyeni bir nUnU mArKa daha kazandırdı tarif defterime. Diğer kabaklı denemeler ise evin 2.nolu karadut beyini çok mutlu etti. Yakında onlarıda yayınlayacağım. (çikolata*kabak ve portakallı)
Bu kabaklı keki denemem, aylar sonra ilk misafirim olan arkadaşlarıma nasip oldu. Biz sohbeti kahkahaya boğarken, , kabak sosumu da görüntüleyeneden ! bitiverdi. Sadece servis tabağına koyabildiğimde yetinelim şimdilik lütfen.

Denemek isteyen tüm arkadaşlarıma kolaylıklar diliyor, hepinize sevgilerimi yolluyor, afiyet olsun diyorum .
Sırada çikolatalısı var !

BALKABAKLI SOSLU HAVUÇLU
KEK (nUnU mArKa )
-2 yumurta
-2 yk bal
-1 mini çay bardağı şeker
-1 tür kahvesi fincanı sıvıyağ (az derseniz artırın hafif kuru gelebilir size bu ölçü) -1 çay kaşığı (silme)tarçın ve çok az karanfil-zencefil tozu, birazda Yeni bahar !!!
-1 ince dilim kabak rendesi (çiğden)
-1 minik havuç rendesi (her iisininde suyun sıkın)
-1 pk. kab.tozu, 1 çubuk vanilya yada paket vanilya
aldığı kadar un ( benim ölçüm 2.5 sb kadar idi)
karamelize fındıklar
- Önce kürdana 15 adet fındığı dikkatlice takalım hazır dursunlar
- 2 yk şekeri cezve içinde kısık ! ateşte yakmadan ! karamelize edelim
-cezve minimum derecede ateşte kalsın ki şeker taşlaşmasın
-ucunda fındık takılı kürdanları tek tek karamelizeye batırıp, hafifçe elinizi geriye çekip ucundan uzamasını sağlayın
- sonra uzantının ortasından kesin (mutfak makası le
-zaman alıyor bu işlem, yaptıkçada tecrübe kazanılıyor !!
-hazır olan kürdanları içi toz şeker dolu bir kaba saplayıp donmalarını bekleyin
- soğudığundan emin olunca kürdanları ÇOK dikkatlice çekip çıkartın
- sonra kekin üzerine , balla yapıştırılıp dekor yapılır.
- ya önceden hazırlayın, ya da kek soğurken , fındık karamellerini hazırlayabilirsiniz ( çok seveceksiniz)

balkabak sosu !! ( nUnU mArKa)
1 dilim kabak yarım çay bardağı şekerle pişirilir
içine çok az portakal kabuğu, çok az tarçın , vanilya ve 1 türk kahvesi portakal suyu ilave edilerek pişirilip blendrdan geçirilir
Nişastayla da denedim daha sonra yazacağım !!!!!!!

Yapılışı


-kabak ve havuçlar önceden rendelenip suyu iyice sıkılır !!
-yumurta,şeker çırpılıp yağ ve süt vanilya eklenir.
-baharatları katıp, unu eleyerek çok iyi karıştırılır.
-en son rendelenmiş kabak-havuç ikilisi kaşukla karıştırılıp yağlanmış kalıba dökülür ,eğer kıvamı hafif sulu bulursanız benim gibi 1 yk. daha un ekleyebilirsiniz,
-burası bence en mühim kısmı.
-ben bunu net anlamak için yarısını muffın kalıbında pişirdim, diğer yarısınıda kek kalıbında . Böylelikle un eklediğim ve eklemediğim kek farkı ortaya çıktı.Daha sonra da 175* ısıtılmış fırında pişirilir.

45 yorum:

Unknown 16 Aralık 2010 20:36  

Keyifle beklerim Sultanım:))Sunum yi
ne muhteşem ellerine sağlık öpüyorum.

lezzet sarayı 16 Aralık 2010 20:58  

mm nefis görünüyor tarifi sabırsızlıkla bekliyorum...

kelebeklisaniyeler 16 Aralık 2010 21:16  

Nunucum kekin her zaman ki gibi özenle sunulmus ve hazirlanmis,çok hos görünüyor eline saglik,afiyet bal seker olsun...

Nanita 16 Aralık 2010 21:16  

Изглежда много вкусно!Поздравления!
Хубав уикенд!

nesrin 16 Aralık 2010 21:55  

Tarifi olsa da bir dilim vermezsiniz ki.

ÇAY SAATİ 16 Aralık 2010 21:55  

harika olmuş..Tarifini bekliyorum.Sevgiler.Aida

Gülcan 16 Aralık 2010 22:19  

harika görünüyor ben keki alıp kaçıyorum sevgiler.

TuruncuTatlar 16 Aralık 2010 22:35  

nunucum yine değişik birşeyler görüyorum burda;)ellerine sağlık eminim çoook nefistir tadı sevgilerimle..

Yaşamın kıyısında 16 Aralık 2010 23:41  

Canısı yani şimdi aşure yapmıyacakmıyız?
Bende bekliyorum, canım benim aşure tarifi verse diye, yani bilsek bile bir NuNu tarifi vardır belki:))
Seni seviyorum...

Adsız 17 Aralık 2010 00:03  

oyy oyy.
o fındıklar nasıl bişeydir.
hemen sabah olsun emi nunuuu.
BANU -)

Hansa 17 Aralık 2010 00:17  

tarif yarına desemm!! :)))
olsun bizde yarın bi daha geliriz bi dilimde yeriz belki yarın :)
çok sevgiler...
resim o kadar şık ki her gün geliriz acele etme :)

Esma 17 Aralık 2010 00:22  

Çok şirinler çok
Elinize sağlık
Esma

Adsız 17 Aralık 2010 08:48  

canım canım bu nasıl bir kek çok farklı olmuş hangisini yazıcam yapıcam seçemedim inan. fındıklara bayıldım nunum bayıldım
akide şekeri olmuş ben çok severim fındığı. yine harikalar yaratmışsın sen maşallah
-SEMRA Y

durutarifler 17 Aralık 2010 08:52  

Nunu'cum ellerine sağlık. Benim de en sevdiğim ay Aralık ayıdır. Yılın sonu ayı bana hep güzel şeyler getirmiştir.
Balkabaklı ürünlere bayılıyorum. Ben de kekini deneyeyim.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 17 Aralık 2010 09:26  

Bayılıyorum senin şu yaratıcı NuNu marka fikirlerine... Fındıklar nasıl öyle duruyor derken anladımki kürdan varmış :) Çok şık, baharatlarıyla birlikte tam bir kış keki... Ellerine sağlık NuNu... Sımsıcak sevgiler...

Adsız 17 Aralık 2010 09:44  

bayıldım nunum bayıldım bende
fındıklar okara hoşki neler yapılıyor ne yaratıcılık ve uğraş
ellerine kalbine sağlık hayatım

fatoş

yeşim 17 Aralık 2010 09:47  

en kısa sürede denenip sonucu paylaşıyorum

ellerine sağlık
sevgiler

Adsız 17 Aralık 2010 09:50  

ya evet kar yağıyor minik minik,
bende aklıma yerleştiriyorum şu fındıkları yapmayı çok beğendim bu fikrini canım nuraycığım. neler öğreneceğiz daha seden.
iyiki ama yiki bu bloğun olmuş. senide an be an takip ediyoruz ne mutluki,kolay gelsin arkadaşcım, güzel haftasonlarınız olsun
gülbin başaran.

Bulbulunyeri 17 Aralık 2010 10:32  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Tadını ve kokusunu çok merak ettim. Tüm güzel kokulular buluşmuş.En güzeli de küçük kızımın en büyük mutluluğu olan balkabağıyla birleşmişler, gelince yapılacakların arasında yerini aldı. Kimbilir nasıl mutlu olacak.
Sevgiyle kal.

Unknown 17 Aralık 2010 10:57  

Sultanım ellerine sağlık her zaman
ki gibi enfes öpüyorum.

boncuk mutfakta 17 Aralık 2010 12:19  

Sunum her zamanki gibi çok güzel ellerine sağlık Nunucuğum

Sevil Şahin 17 Aralık 2010 12:45  

ablacım ellerine sağlık yine harika olmuş bu sosu çok merak ettim en kısa zamanda deneyeceğim
sevgiler

Narince 17 Aralık 2010 13:16  

Yeni yıl gelirken, senin renkli sofralarını da bekleriz artık:))

Adsız 17 Aralık 2010 14:39  

Merhaba,
Fındıklara bayıldım bende ama nasıl yapıldığını tam anlayamadım, şekerle fındıkları beraber kavuracak mıyız?

lezzet sefasi 17 Aralık 2010 17:20  

Tam kis kekei olmus.Ellerien saglik Nunu cum.
Benimde yarin oglusum geliyor ona yapsammi ne.
Sevgiler
Sefa

Unknown 17 Aralık 2010 17:22  

ya arkadaşım napmışın böyle,harika miss, en kısa zamanda denenecektir:)

Esma 17 Aralık 2010 17:31  

Arkadaşım ben sadece fındıkları deneyim dedim şu uzantılarını yapamadım.Kağıdın üzerine koyarken kürdanlar havada mı kalıp kurutacağım.O kurdan boyunca olan kısımlardaki şekeri nasıl yapıyorum????
Esma

Zencefil ve Tarçın 17 Aralık 2010 18:12  

Sevgili Nunu, kek çok güzel olmuş ama en çok karamelli fındığa bittim. Ben de onlardan yapıp,kek ve kurabiye süslemeyi düşünüyorum onlarla tabiki müsaadenle. Ellerine sağlık, sevgiler...

Adsız 17 Aralık 2010 18:25  

aman yarabbi
deliricem nunum yapıştım ekranıma.
bi koşu yarın mutfaktayım demektir
şahanemsin şahanem ellleerine bin kere sağlık canımın içi
sema.

Nehir Butik Pasta 17 Aralık 2010 22:06  

nunucum süper bir tarif özellikle fındık topları çok yaratıcı
ellerine sağlık

Baharcicegi 17 Aralık 2010 23:24  

Balkabagi bitmeden bu nefis keki görseydim hemen denerdim,artik seneye sonbahara kaldi
Bugün alisveristeydm ve korkunc bir alisveris cilginligi var burda ayin 24 ,25 26 noel öyle olunca hediye alan kiyafet alan sanki evinde kimse kalmamis herkes alisveristeydi

Adsız 17 Aralık 2010 23:31  

nuraycığım senin kek kalıbın pek cici,az kişi için çok idealmiş, ben pazar günü denicme kısmetse sonrası yılbaşı akşamına inşallah-
fındık olayına bttim, burda gördüğümü başka yerde görmüyorum, dergiler beni kesmez oldu haberin olsun. tek dergim sensin artık mutlu güzel tatiler ailenle canım
ASUMAN Ö

HUYSUZBALIK 18 Aralık 2010 00:14  

Aha onlar karamelize fındıklarmış. Ben de Nunu yeni bir meyve keşfetti dedim önce :) Balkabağına da onunla yapılan herşeye de bayılırım Nunum yine müthiş bir görüntü ellerine sağlık. Öpüyorum ve şimdiden iyi yıllar diliyorum.

Pasaklı Kraliçe 18 Aralık 2010 04:30  

bir şey de süslenmesin bu sayfada ne olur...

Aybike Ceylan 18 Aralık 2010 04:35  

Canim Nunu'm benim,

Ellerine saglik, harika gorunuyor hersey, harika. Gelemedim ne zamandir ama hersey yolunda cok sukur, sizde de umarim oyledir. Opuyorum guzel yanaklarindan.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de cok guzel bir hafta sonu diliyorum.

Adsız 18 Aralık 2010 09:37  

ben deliyim nunuşum
gece gece oturdum önce fındıkları yaptım.
yaptım başardım hemde. ama bir sorun oldu
her yaptığım fındık karamelize bugün yapılacak kekin üzeri yerine lüp lüp mideye gitti.
o nasıl bir tadmış meğer yahu.
sana çok şey borçluyum çok
müthiş bir tarif çünkü
öperim bal kadını
mine.k

Adsız 18 Aralık 2010 10:47  

muhteşem bişey

gülden

pastaciemo 18 Aralık 2010 14:00  

selam,
sunumun muhte$em olmu$, ellerine saglik.
bloguma ugradin icin tsk ederim.
blogunu çok begendim haika tarifler var!!!!
iyi gunler...
sabine.

YeMeK vAkTi 18 Aralık 2010 14:11  

Görüntü muazzam,lezzeti -eminimki-şahane.Ellerine sağlık canım

Adsız 18 Aralık 2010 17:55  

sanki yemelik değilde sadece seyirlik olmuş nuraycığım
birde fındık fikri ne güzel olmuş. kıtır kıtır akidemsi bir şey.
senin gibi yapabilmek büyük başarı.
inan hayranlıkla seyrediyorum,çok çok sevgiler arkadaşım
SELMA

caferengigül 18 Aralık 2010 19:47  

Balkabağı ve baharatları çok severim.Çok güzel görünüyor,tarifide tadını yeterince anlatıyor.Elinize sağlık.

Asis 18 Aralık 2010 23:28  

Muhtesem görünüyor mutlaka yapacagim :)eline saglik Nunu..iyi pazarlar...

MODA GEZGİNİ 18 Aralık 2010 23:32  

kek harika olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet olsun.izleyicin oldum.sewgiyle kal

Adsız 18 Aralık 2010 23:40  

ne yaratıcı bahar tatları katmışsın nunum, ya bu fındıklara ne demeli. hemen yapıp yemeli
çok güzel canısı // esin

Disalce 18 Aralık 2010 23:52  

canım kek güzel sunum güzel sos güzel..helede fındıktan yaptığın şekerlemelere daha doğrusu yapım şeklinin kolaylığına bayıldım..

ellerine sağlık..
sevgiler:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP