2010 -KURBAN BAYRAMI /AYVALIK

>> 6 Aralık 2010 Pazartesi

Güzel bir şeyler yapmalı diyorum masal kahramanıma, hemde öyle güzel birşey olsun ki, bize son ayların tüm ağırlığını unuttursun. Kısa bir süre düşünüyor ve adını AYVALIK koyuyoruz bu güzelliğin . Bayramın 1. günü tüm sevdiklerime sarılmak için, harika bir bayram günü geçirip, 2 gün çok erken yola koyuluyoruz.... Vardığımızda ise, 4 günlüğüne Ayvalıklı oluyoruz.
Yağmur ilk gün yağsada rahatsız olmuyoruz, ama bu günde çekilen resimler, kendini hep rahatsız hissediyor :( / arabayı otoparka bırakıyoruz, meğerse bu otapark ! internette uzun süre konuşulan ! duvarında bizi dakikalarca güldüren yazısıyla pek bildik bir yermiş !!
:)))))))))))))))))))))))))))) hakikaten kullandığımız cümleler bunlar !

yürüye yürüye Atatürk bulvarından, bir baştan bir başa ilerliyoruz,
tablo gibi sahilde resimler çekiyoruz,

saatler geçiyor ve öğlende ayvalık tostu bize gülümsüyor, muhteşem gevreklerin kokusu ise ,tüm sahil boyu sizi bırakmaz oluyor,
yağmur dindi, sahiller kalabalığa vurdu kendini,
çarşı dönüşü yorgunluk dizlerde hissedilince, bir mola diyor şöyle denize ve yeşile karşı
belediye kahvesinde oturuveriyoruz, kalabalığı anlatacak kelime bulamıyorum ve yanıbaşımızda yerli halka sohbet edip, eski anıları dinliyerek ,tazecik dibekde dövülmüş kahvelerimizi lor tatlısı eşliğinde ! yudumluyoruz. Beni merak ettiniz sanırım , tabii diyetteyim . Ama Sevgili Mehtap gitmeden ''haftada tek bir gün seçiyorsun, istediğin şeyleri sadece tadmak amaçlı yiyorsun demişti. Tostun yarısı, tatlının yarısı ve kahvaltıda simitin yarısı olarak günü tamamlıyorum :))) Çünkü 7 km yürümek vardı tüm gün boyunca !!!
Atatürk meydanı sahilde, saatler boyu ara sokaklar ve caddelerde yürüyoruz, yağmur sık sık bizi ziyeret ediyor ne yazık ki...
burası en bildik çarşısı Ayvalık'ın. Çünkü bakın ilerde pazar kurulmuş bile, lakin köy pazarı bayramda kurulmaz'' dedikleri için fazla ilerlemek gelmiyor içimizden,
aniden yine yağmur başlıyor, çarşıdan cici cici şemsiyeler bulup alıyorum :)
doğruca Güler'in sakızlı kurabiyelerini almak için koşturuyoruz.
Arka sokakta birde ne göreyim !!!! Karadut dükkanı :) hemen karadut reçelleri alıyoruz eşe dosta.
saatli camii etrafı çok güzel, ama sağanak yağan yağmur fazlasına müsade etmiyor :(
içeri girip saatli camiiyi dolaşıyoruz,
çok çok eski rum sokakları ve evleri geçmişin sesiyle sizinle konuşur gibiler ,
akşam çöküyor, balık saatimiz geldi diye gülümsüyoruz masal kahramanımla,
belediye binasının sonunda , panoramasını sevdiğimiz bir balık lokantası, şehir kulübünde buluyoruz kendimizi, yorgunluğumuzu akşam güneşinin binbir kızıllıklara bürünmesini seyrederek atıyor, keyifle çekiyorum arda arda resimleri ,ta batıncaya dek...
sonra siparişlerimizi veriyoruz, önce sıcacık ot mücveri geliyor sarımsaklı yoğurt eşliğinde, bayılıyoruz,
mis gibi barbunlar bize eşlik ediyor, mest oluyoruz ! masal kahramanım lekarda sever, o da peşi sıra geliyor

ardından benim talep ettiğim, Güzel Egenin otları, zaho, radika, hardalotu, kuzu etli arapsaçı !! ve şahane bulduğum kırmızı mantar geliyor !!! aman aman benden mutlusu yok :) saatler boyu sohbet ediyoruz, yediklerimizden, gördüklerimizden, göreceklerimizden, biraz bizden, geçen giden kara bulutlardan dem vurup iç sağalımı yapıyoruz , gözümün ucuyla denizi seyreden masal kahramanıma bakıyorum, ne çok keyifli, ne çok huzurlu, ben ise kendimi, adeta egeye ait hissettiğimden olsa tamda yerimde buluyorum kıvamımı , yoo yoo alkolden falan değil :) almıyorum nicedir (malum diyet !) benimki sadece İÇ HUZURU !
Ve güneşi batırırken, Allahın bir lıutfu olan güzel Ayvalık'tan artık otele doğru gitme zamanı geliveriyor ....
ardından isterseniz ?
Kaldığımız yer ve ŞEYTAN SOFRASINDA BULUŞALIM MI ?

Sevil Şahin 6 Aralık 2010 11:38

ah ablacım 1 günlüğüne gittim oraya ama fazla gezemedim yorgunluk ve kısıtlı bir zaman olunca zor oldu
canım ablam resimler harika sayende gezmiş kadar oldum
Şeytan sofrasını duymuştum bakalşım seninle orayıda gezelim heyecanla bekliyorum yeni yazını öperim

Adsız 6 Aralık 2010 11:51

ay şükür yarabbi.
gözünaydın arkadaşcım.
+++++
resimler harika, yedikleriniz şahane
günbatımı ise tek kelimeyle büyüleyici.
aman devam merakla beklicem.
Banu.

Bir Dilim Düş 6 Aralık 2010 11:59

Yuuupppiiii sorun çözülmüş bile çoook sevindim tatlım eşim sağolsun bize dönene kadar sen çözmüşsün bile :)))
Fotoğraflara bayıldım ne güzel yapmışsınız, gezip tozmuşsunuz.

Sevgiler,
Evren

dogada.blogspot.ru 6 Aralık 2010 12:07

Canım çok şükür sorun hallolmuş ancak kavuşmuştuk öyle şakalar yapma sakın masalımız hiç bitmesin. Ayvalık muhteşem güzellikte bir yer sarımsaklıda grant otelde tatil yapmıştım 10sene önce unutamıyorum helede o muhteşem tostlarının tadı bir başka oluyor canım paylaştığın güzellikler için çok teşekkürler sevgiler canım

Unknown 6 Aralık 2010 12:13

Sultanım çok şükür hoşgeldin:))ne
harika kareler bayıldım kocaman öpü
yorum.

bir dilim bir tutam 6 Aralık 2010 12:33

Tekrar aramiza hosgeldin....
SERAP

Adsız 6 Aralık 2010 12:51

ohhhh gözümüz gönlümüz açıldı canım
enfes görünüyor tabaklar ve ortam.
ayvalık cennet köşesidir, yazında uğrayın lütfen, doyamadık.

SEMA.N

Bulbulunyeri 6 Aralık 2010 13:14

Canım,
bayılırım bende Ayvalık'a. Orada geçen her dakikamı severek andım. Fotoğraflara bakmak bile beni mutlu etti. Bazı yörelerde yaşayan insanlarımızın özel olduğunu düşünürüm hep. Burası da öyle yerlerden biri.
Paylaşım için teşekkürler. Şeytan sofrasını da sabırsızlıkla bekliyorum.
Sevgiyle kal.

Unknown 6 Aralık 2010 13:14

Hoşgeldin Nunucuğum,sorunun halledilmesine çok sevindim.Ayvalık benim en sevdiğim tatil yeri.İki yıldır gidemedik çok özlemişim.Devamını bekliyorum.Sevgiler.

Tijen 6 Aralık 2010 13:53

Oh oh oh daim olsun keyifler, iştahlar, sağlıklar, mutluluklar...

ÇAK Çikolata ve Pasta 6 Aralık 2010 15:24

Ahh canım benim burnumda tüten Ayvalığı'mda bir gün yaşattın bana :) Ben de Ayvalık'lı sayılırım. 3 yaşımdan beri her yaz aralıksız Ayvalık'tayımdır. Hiç bıkmadım, hiç usanmadım, hiç sıkılmadım. Türkiye'min her yeri güzel ama Ayvalık bir başkadır benim için. Kokusu, havası bile farklıdır. Bu güzel fotoğraflar, bu güzel paylaşımın için ne kadar teşekkür etsem az. Kucak dolusu sevgiler gönderiyorummmm :)

Çiğdem Acar Kıvrak

Unknown 6 Aralık 2010 15:25

selam Nunum ne güzel resimlemişsin ne güzel anlatmışsın bende bir ege hayranı olarak her köşesinin tadını çıkarmış olsamda doyamıyorum ancak şöyle bir anlatamamışım onu farkettim yüreğine sağlık canım sefan olsun
diğer postu da sabırsızca bekliyorum
ayrıca problemin hallolmasına çok sevindim
sağlıcakla kal

Adsız 6 Aralık 2010 15:37

sen harikasın arkadaşım, şu günlerin kıymetini bilmek ne önemli
ne güzel tatil, ne güzel yaşamak böyle,
siz iki arkadaştan öte bir çiftsiniz.
sefanız çok, yaşayacaklarınız sonsuz olsun nunucum.
ege yemeklerini çok sevdim. kırmızı mantarı merak ettim.
barbunlara iç geçirdim :]]] haydi sırada ne varsa artık merak ettirme çok emi canım öpüyorum.

NESLİHAN.

Selma Er 6 Aralık 2010 20:09

Çok sevdiğim Ayvalık,sizin gözünüzle ve anlatımınızla bir başka güzel olmuş..Papalinaları da afiyetle yediniz mi..sevgiler.

mehtap 7 Aralık 2010 11:31

Anılarımız depreşti..Gözümde canlandı tek tek resimleriniz ve anlatımınızla. ne güzel.En kötü gününüz böyle olsun.sevgiler.