PORTAKALLI KAPUSKA ! ( nUnU mARkA )

>> 29 Kasım 2010 Pazartesi




PORTAKALLI KAPUSKA (nUnU mArKa :)

1 orta boy sert lahana (kapuskalık ! )
2 iri doğranmış yemeklik soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ veya tercihe göre zeyinyağ.
2 yemek kaşığı dolusu domates salçası
1 iri portakalın suyu , çok azda kabuk rendesi.
200 gr kadar yağsız dana kıyması veya arzu ettiğiniz gibi.
tuz, taze çekilmiş krabiber ve kırmızı pul biber
su yok !!

YAPILIŞI:

-Lahanalar yaprak yaprak temizlenir,yıkanıp süzülmeye bırakılır.
-iyice süzülünce dilediğiniz irilikte doğranır (ben elle koparıyorum,ama vakit alır ! )
-Orta ateşteki,tencereye yağ konur ve soğanlar pembeleştirilir,
-kıyması ilave edilip kavrulur, ardından salça ilavesi edilir
-baharatlar ve portakallar eklenip, üzerine lahanalar eklenerek sık sık karıştırılır
-bir kaç dakika sonra lahanalar yumuşamaya başlayınca altı kısılıp pişirilmeye bırakılır.
-su ilavesi hiç yapmıyorum, sadece kendi suyuyla pişirmeyi öneriyorum.


Efendim tekrar merhabalar.
Lahana-kapuska yeniden yorumlanıyor nUnU'nun mutfağında !
Malum kış kapıda, kış sebzelerini sevenlerine farklı aromada bir lezzet sunmak istedim. Heleki çocuklara sevdirmekte zorlanıyorsanız, böylesi neden olmasın ki ?
Bir sonraki postta da bir başka versiyonunu göreceksiniz. Beğenmeniz ümidiyle,

HEPİNİZE DENEMENİZİ ÖNEREREK AFİYETLER VE SEVGİLER DİLİYORUM.

6 yorum:

Bulbulunyeri 29 Kasım 2010 14:21  

Canım,
yeniden hoş geldin. Nunuya çok yakışmış bu tarif. Miss gibi portakal kokusuyla yemek. Daha ne olsun. Ellerine sağlık. Görüntü muhteşem.
Sevgiyle kal.

Unknown 29 Kasım 2010 14:44  

Yaşasınnnn çok mutluyum Sultanım çok özlediğim NU-Nu marka lezzetler
le şahane bir dönüş yapmış.Ellerine
sağlık sultanım hepsi harika elleri
ne sağlık.Mutlu ve sağlıklı hafta
lar dilerim öpüyorum...

Adsız 29 Kasım 2010 14:50  

portakallı kerevizden sonra
kapuska ! valla bravo.
asu.

Bir Dut Masalı - nUnU 29 Kasım 2010 14:59  

bülbülün yeri
birgülcüğüm bal damlıyor yine kaleminden canım benim.
çokkkk teşekkürler ediyorum :)


derya
! :))) ufak ufak mutfak alıştırmaları başladı deryam.
çokk teşekkür ederim.


asu,
haklısın.
farkı olsun dedim :)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 29 Kasım 2010 16:18  

İşte NuNu dönerse böyle döner... Kimilerine göre pek de hoşlanılmayan bir yemeği bile olsa da yesem dedirtecek güzellikte tarif ve görüntüleriyle döner... Hoş Geldin NuNum...

Gülcan 29 Kasım 2010 21:58  

bu da çok güzel olmalı.sevgiler.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP