PIRASALI BROKOLİ ÇORBASI

>> 30 Kasım 2010 Salı

DİYET SINIFIMIZA SEVGİLERİMLE





PIRASALI BROKOLİ ÇORBASI (nUnU mArKa)

-5 dal bebek pırasa veya 3 adet körpe pırasa ,yeşil kısmı atılmayacak
-1 büyük baş brokoli
-2 adet kabak- kabukları soyulmayacak
-1 orta boy soğan
-1 adet sarımsak
-1 çay kş. sızma zeytinyağ
- tuz-taze çekilmiş karabiber- minicik zencefil tozu.
3 sb sıcak su
YAPILIŞI

Düdüklü tencereye Brokoli ve Pırasalar hariç
-TÜM sebzeler ve baharatlar konup, pişirilir. (fissler'de 3 dakika)
- Blendrdan geçirilir,
-İçine halka halka doğranmış pırasalar atılıp ,kapak kapatılıp , 2 dakika pırasa pişirilir ,
- sonra düdüklü tencereden normal servis tencerenize alıp ,çiçek çiçek ayırdığınız brokolinizi atarak bir kaç dakika pişirin ve dağılmadan altını kapatıp, dinlendirin.
- Yoğun olursa sıcak su ile inceltin.

Bu çorba da diğer çorbalar gibi, un- baklagil ve patates içermiyor !!!
Sadece sebzenin kendisi ile yoğunluk kazanıyor Vejeteryanlar da rahatça yapabilir benim verdiğim diyet çorbalarını.

Sadece diyette olmak gerekmiyor, kış boyu direncimizi artıracak olan bu zengin sebze çorbaları, aynı zamanda bir öğününüzüde oluşturabilir.
Mesela benim akşam yemeğimde bu çorba vardı. Emin olun harika !!!
Deneyen dostlardan bilgiler almak, veya öneriler almakda bizi mutlu edecektir.
HEPİNİZE SEVGİLER AFİYETLER OLSUN.

NOT:


Diyette değilseniz, havuç ve prinçde çok yakışıyor !! unda konabilir, ama dokusunu bozmasanız daha faydalı derim !

31 yorum:

Nehir Butik Pasta 30 Kasım 2010 15:34  

nunucum ellerine sağlık
çok sağlıklı bir çorba olmuş bu leziz tariflerin devamını bekliyorum

Unknown 30 Kasım 2010 15:40  

Sultanım iyi günler dilerim çok bes
leyici ve leziz bir çorba.Tabii se
nin ellerinden çıkması lezzetini on
kat daha arttırıyor.Kucak dolusu sımsıcak sevgilerimi gönderiyor öpüyorum.

Unknown 30 Kasım 2010 15:51  

Pırasa çorbası yaparım ama brokili ile hiç denememiştim.Anlattıklarınızdan çok lezzetli olduğuna eminim.Ellerinize sağlık.Sevgili Nunuya sevgi ve saygılarımla...

Narince 30 Kasım 2010 15:56  

nUnU'm üst üste çorbalar ne güzeller böyle. Ellerine sağlık.

Adsız 30 Kasım 2010 15:59  

çorbacı güzelim benim.
bu nasıl bir güzellik, çok severim pırasa. buda deftere yazıldı,
tüm kış seni anıcam
ömrüne bereket saraylım.
banu.

Miskokulu Lezzetler 30 Kasım 2010 16:10  

Diyette olmak gerekmiyor bu sebze için gerçekten, sağlıklı yaşamayı istemek gerekiyor . Çok sağlıklı besleyici ellerinize sağlık içten yorumlarınız içinde teşekkür ederim sevgiyle kalın Nuray Hanımcığım...

Adsız 30 Kasım 2010 16:26  

ellerıne saglık canımmm.

nesrin 30 Kasım 2010 16:28  

Ellerinize saglik. Hepsi birbirinden leziz corbalar. kis sofralarimizi senlendirecekler.

Adsız 30 Kasım 2010 16:29  

Bende Mehtap hanımla başladığım dönüşüm programındaki çorbamın içine sizinkine ilaveten 1 kereviz,2 kırmızı biber,eklemiş idim.Bu günde ege otlarından harmanlanmış bir çorba süsleyecek menümü ilk defa yapıcam ama eminim en iyi çorbadan çok daha güzel olucak çünkü ben onu içerken dönüşümümü düşünerek keyifle içeceğim.Sevgilerle İzmirden Arzu[takipçinizim.]

lezzet sarayı 30 Kasım 2010 16:58  

harika... ellerine sağlık.

Limon çiçekleri 30 Kasım 2010 19:01  

Çorbanın her türlüsü her daim favorimdir.İster zayıflamak için olsun ister keyfe keder:))Ellerine sağlık

tarih84 30 Kasım 2010 19:51  

diete yeni başladım, bu aralar böyle tariflere çok ihtiyacım var,devamını beklerim, bayıldım valla yarın yapacağım.

kalpkurabiye 30 Kasım 2010 22:39  

çorbanız çok sağlıklı kış sebzeleri ile harikalar yaratıyorsunuz Nuray Hanım:))

Unknown 1 Aralık 2010 01:41  

ELLERİNE SAĞLIK NURAYCIM SEBZE ÇORBAN NEFİS GÖRÜNÜYOR...

Pasaklı Kraliçe 1 Aralık 2010 01:58  

sizin elinizden çıkıp, zerafeti ve lezzeti olmayan bir şey olmaz sanırım

Adsız 1 Aralık 2010 07:28  

tatlım kışın pek sevilmeyen ne varsa yenilir içilir hale getirmen büyük şans olmalı burada.
ne mutlu bize ve tüm etrafındakilere ve hakikatende çok yaratıcısın.
güzel bir gün olsun canım sevgiler.

gülbin B.

Esma Kütükcü 1 Aralık 2010 08:34  

Güzel arkadaım günaydın
Kerevizli mantar çorbası dün vardı malzememi hazırladım.Bu gün yapmak istiyorum tarifi göremedim???
Tariflerin için teşekkürler
Esma

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Aralık 2010 09:01  

esma kütükçü
sevgili esma diyet yemekleri katagorisine tıklayın orada görebilirsiniz.

yada pırasalı sebze çorbasının hemen altında önceki kayıtlar yazar, orayı tıklayın tarif orad olacak

afiyet olsun
sevgiler.

dogada.blogspot.ru 1 Aralık 2010 09:11  

Haftaya kar yağışı da geliyormuş bu nefis çorba o soğuk günlerde harika lezzetiyle içimizi ısıtıp şifalar verecek nunucum ellerine sağlık sevgiler canım

Adsız 1 Aralık 2010 09:41  

günaydın nunum
çok işime yaradı bu 3 tarif benim. kavanoza koycam dediğin gibi, işe götürüp microda ısıtıp içicem,
aklınla yaşa. çantada yer bile tutmaz.ah sen hepimize yetiyor yetişiyorsun canım benim,
kardeşine şifalar dilerim, allah korumuş. çok fena çok.
selam söyle bizden lütfen.
görüşürüz haftaya nunucum.

Asu.

Tijen 1 Aralık 2010 10:28  

Oh oh oh maşallah yine döktürmüşsün sultanım!
Ellerine sağlık canım, yiyenlere şifa olsun.

Adsız 1 Aralık 2010 11:26  

Çok güzel olmuş ama bunu yiyende gaz oluşumu fazla olabilir.Şahsen kuzenimden ve kendimden test edilmiştir :D

ÇAY SAATİ 1 Aralık 2010 11:31  

Çok sağlıklı bir çorba tarifi.Paylaşımınız için teşekkürler.Sevgiler.Aida

çakmadeli 1 Aralık 2010 13:11  

ayyy bu kadar olmaz:))dün düşündüm düşündüm sebze çorbası ne yapsam diye ;hadi dedim evde pırasa kabak brokoli var şöyle yemyeşil bi çorba yapayım:))kalpler birmiş.ellerine sağlık,ben biliyorum tadını pek nefisss:))

kristalkelebek(aslı) 1 Aralık 2010 14:37  

Nunucum çorba nefis görünüyor, üstelik tam bir sağlık küpü olmuş:).
Ellerine sağlık..
Sevgilerimle:).
aslı

Özlem Avcı-mutfaktayimm 1 Aralık 2010 15:00  

Ellerine sağlık arkadaşım muhteşem görünüyor...

Sevgiler...

Adsız 1 Aralık 2010 15:03  

hamarat sultanım, hava ufak ufak kendini göstermeye başlıyor, 2 haftaya kadar çorbalarınla kulaklarını düşürürüz burada.
herkesin çok selamı var.
zeytinleri sevdinmi, yağları ?
bak aldım haberlerini seni seni.
hadi resimleri bekliyoruz merakla
eline sağlık güzelim.
sema N.

made in funda 1 Aralık 2010 19:25  

mutlaka yapılması gereken bir çorba olmuş nuraycığım.ellerine sağlık..kocaman ve de sımsıcak sevgilerimle...

Adsız 1 Aralık 2010 20:17  

çeşitlilik müthiş arkadaşım.
buram buram sağlık kokulu çorbalar.
çok teşekkürler

selma

çeşnici Handan 2 Aralık 2010 00:31  

Bu muhteşem ikiliyi hiç bir arada çorba için denememiştim çok beğendim. Çorbandan sağlık fışkırıyor canım ellerine sağlık .

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP