KIRMIZI BİBERLİ KABAK ÇORBASI

>> 12 Kasım 2010 Cuma

2. GRUP DİYETTEYİZ !! /// UÇAN BALONLAR GRUBUNA SEVGİLER :)




SEVGİLİ SINIFIMIZA VE BİZİ İZLEYEN TÜM DOSTLARA ..


Çok Sevgili Mehtap (mevsimlerden roma) 8 kasımda ,yeniden ama SON KEZ !!hakikaten büyük özveriyle ,SİZLER İÇİN değişim programına başladı.Sizlerden ricam : Mehtap'ın yazdıklarını, Acele etmeden ! Anlayarak Öğrenerek okumanızdır. Defalarca yazmış olduğu ayrıntılar hakkında görmekteyiz ki, tekrar tekrar soran arkadaşlar var, Sevgili Mehtap'a haksızlık etmeden, kıymetli vaktini ve kendisini çiğnemeden programa destek olmanızdır. Sadece geçmiş programa dair yazılarını ve şu anda yeni sınıf için yazdıklarını okumak yeterli, mantık çerçevesinde bile cevaplar bulabilirsiniz isterseniz. Kırmızıyla işaretlediği - altını çizdiği yazılara lütfen daha dikkat edelim ! Şayet bir şeyler sorup-öğrenmek isterseniz , sadece sorular burada toplanacak , burası soru havuzumuz olacak, tüm ,ama bütün !! soruları buradaki Posta gönderiniz lütfen. Başarılamayacak bir tek nokta bile yok bu programda ! Sadece kendinize güvenin, İradeniz, azminiz ve kendinizi görmek istediğiniz her ne ise mutlaka oraya , hedefe kitlenin. ASLA VAZGEÇMEYİNİZ !! Kendinize ve Pişman olacağınız besinlere yenilmeyin. Bakın ben kortizon tedavisinde aldığım fazlalıklardan arındım, 2 ayda 6 kg!ı geride bıraktım, üstelik troid hastasıyım, vede halen sizinle beraber bu değişim programına devam ediyorum. Bu yolda beraberiz. Hızınız kesilirse bana yazın, devam etme azminiz tükenirse lütfen kolay vazgeçmeyin, yazın, ama SAKIN BIRAKMAYIN- DAYANIN. Mehtap'a güvenin, bana inanın. Çok mutlu olacaksınız ve hatta kendinizi seyretmelere bile doyamayacaksınız. Ben en az Sevgili Mehtap kadar Sizlere güveniyorum. Hatta yazacağınız başarı öykülerini bile şimdiden görebiliyorum. ÇÜNKÜ ; BU SİZİN BAŞARINIZ OLACAK.. HAYDİ ,ŞAŞIRMA SIRASI ONLARDA ,BİRAZDA BİZ ŞAŞIRTALIM ÇEVREMİZİ NE DERSİNİZ ? :)


Çok sevgili Tijen (Mutfakta zen) ve ben yeniden sizlere destek olabilmek amacıyla, olabildiğince düşük kalorili, besleyici, tok tutma özelliği olan akıllı yemekler hazırlıyacağız .
Hatta diyette olmak gerekmez, günlük yaşamda normal beslenen tüm takipçilerimiz de faydalanabilir tariflerden ! Amaç beslenmenin kalite kısmıdır.
Ben kırmızı biberi çok sevenlerdenim, tüm yaz ve sonbahar boyu bu çorbanın benzerlerini yapıp durdum. şimdi de sizlerle paylaşma zamanı.

KIRMIZI BİBERLİ KABAK ÇORBASI

2 kabak (kabuklarısoyulmayacak !)
4-6 adet taze iri kırmızı biber ( çekirdekleri ayıklanmış)
1 iri kuru soğan,
1 diş sarımsak,
2 domates,
10 sap maydanoz (bütün)
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağ
2 sb kadar su
minicik tuz (ben koymuyorum)- taze çekilmiş beyazbiber(veya ne arzu ederseniz farketmez ! ) kuru nane, pul biber
YAPILIŞI
Tüm malzemeyi yıkayıp, düdüklü tencereye koyun ve pişirin
Sadece blendrdan geçirip bir taşım kaynatın. Şayet koyu olursa az az sıcak su ekliyerek kıvamını inceltin, bu çorba neredeyse susuz çorbadır, sadece sebzenin kendisinden oluşan bir çorba ve bu özelliğini seviyorum....
Pişince dilerseniz ince süzgeçten süzün, ama tercihen lif kaybı olmamasıdır !
Eğer küçük çocuk ve yaşlılar içecekse süzebiirsiniz çünkü biber ve domates kabukları incecik zarlar halinde boğazlarına takılabilir..
Çok lezzetli olduğuna inandığım çorbamı sizlerle paylaşmak istedim.

AFİYETLER OLSUN.

43 yorum:

Miskokulu Lezzetler 12 Kasım 2010 22:58  

Diyette olmasamda kaliteli sağlıklı beslenme için tariflerinizi merakla bekliyorum.Kırmızı biberi çok severek kullananlardanım ellerinize sağlık iyi bayramlar diliyorum

Leylak Dalı 12 Kasım 2010 23:04  

Sağol Nunucum, yarın hemen deneyeceğim. Azimliyiz, direneceğiz. Baharda manken olarak podyuma çıkmayı planlıyorum:)
Şaka bir yana gayet iyi gidiyor, sağolsun Mehtap Hanım...

umutluhayat 12 Kasım 2010 23:17  

canım çok güzel bir çorba.ellerine sağlık.bende bu aralar diyet yapmay çalışıyorum.kortizon fazlalığı bende de oldu maalesef.yazdıklarını okuyunca ferahladım.sevgiyle kal

Unknown 13 Kasım 2010 00:46  

Sultanım iyi geceler çorba harika gö
rünüyor ellerine sağlık.Kucak dolusu
sevgiler,mutlu hafta sonları öpüyorum

Oznur (100de100 Marifet) 13 Kasım 2010 00:59  

biz bayanlarin diyeti hic eksik olmaz
ben SIKI olmasada hep diyetteyim :)
ellerine saglik corba cok guzel gorunuyor

Mehtap Pasin Gualano 13 Kasım 2010 01:28  

Federico yarin izci kampina gidiyor, ben de huznumu bu corbayla gecirecegim... Eline saglik ayrica butun yardimlarin icin tesekkur ederim. Beni anladigini ve gonulden destel oldugunu biliyorum sevgili arkadasim...
Biliyor musun ne garibime gidiyor? Bu grubun bir ismi yok...

Sevgiler

Adsız 13 Kasım 2010 08:51  

tatlım harika görünüyorsun, böyle bile yeterli ama devam etmeliyim diyorsun kolaylıklar diliyorum, 2 senede bir sürü şey atlattın üstüste,azmine hayranım. çorbayı çok beğendim, ama tabağınıda :]]
????????? :]]]] tüm arkadaşlarına başarılar dilerim bende, iyi haftasonları canım
ferda

Sevgi Küçük 13 Kasım 2010 09:21  

Sabah sabah içim titrerken nasıl güzel gözüktü anlatamam! Ellerine sağlık.

Gülcan 13 Kasım 2010 09:42  

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.bende sadece kırmızı biberli olanı yapmıştım.sevgiler.

Adsız 13 Kasım 2010 10:00  

nunucum günaydınlar,
bu seninle içtiğimiz çorbanın sebzelisi olmalı, ama közlenmiş yapmıştın ve nefis bir çorbaydı.
bunuda kendim denemek isterim bugün hemde. kolay gelsin sağlığın canın keyfin hep yerinde olsun arkadaşım öpüyorum canımcım.
BANU

Esma Kütükcü 13 Kasım 2010 10:21  

Eveeet çok sağlıklı çok güzel bir çorba öğlen öğününde çorba yapacaktım.Hemen deneyecegim.Ellerine sağlık arkadaşım.
ESMA

lavantalimon 13 Kasım 2010 11:53  

orbayı tek ana öğün olarak bile çok severim:9hele diyette doyurucu yeri vardır. diyet yapmam fakat çok ilgilenirim gazetelerden keserim yazıları:))devam devam yılmak yok:))sevgiler

mutfakcini 13 Kasım 2010 15:04  

Merakla takipteyim ..Ellerine sağlık .sevgiler :)

Esma Kütükcü 13 Kasım 2010 15:04  

Bu güzel ve çok soğlıklı çorbayı hemen yaptım ve süzgeçten geçirdim.Taze domates yerine kuru domates koydum.Ellerine sağlık çok beğendim.
Teşekkürler canım....
sabah yorum bırakmıştım ama çıkmamış.
Esma

Leylak Dalı 13 Kasım 2010 16:58  

Sevgili Mehtap,
Pedro Almodovar'ın filminden esinlenip "İncelmenin Eşiğindeki Kadınlar" diyeceğim grubun adına ama sanırım erkekler de var, onlara haksızlık olacak:))

nurseninhobileri 13 Kasım 2010 19:27  

Bu corbaniz cok guzel gorunuyor. Ben bir gun baslayip bir hafta sonra birakanlardanim. Bir turlu azim gosteremiyorum. Benim yaptigim yemeklerde az yagli, hemen hemen diyet yemekleri ama bu sefer karar verdim devam edecegim.

Adsız 13 Kasım 2010 19:28  

nunum renkler harika görünüyor, çorbada sanki kaşığı içine atıp yiyecek kadar canlı.
un falanda yok, sadece sebzenin kemdisi yenirde, içilirde mis gibi.
bende sevdim yarın sebzeleri alayım bakalım ellerine sağlık becerekli hatunum
/ esin

HUYSUZBALIK 13 Kasım 2010 19:39  

Havalar soğumadan çorba yapmak nedense hiç içimden gelmiyor benim Nunum. Az bir yağmur yağsın, yapıcam güzel çorbandan :) Şimdilik güzel havalarda sahilde bol bol yürüyüş yaparak katılıyorum ben de zayıflama grubuna.Ellerine sağlık. Sevgiler...

Nehir Butik Pasta 13 Kasım 2010 21:35  

nefis bir çorba sağlıklı beslenmek isteyen herkesin yapması gereken bir lezzet
ellerine sağlık nunu

IŞILCA TATLAR 13 Kasım 2010 21:41  

Nuray'cığım,
Geçen seneki sınıfı dışarıdan takip edip 8 kilo verip yeter demiştim.Mehtabın da dediği gibi önemli olan yaşamımıza sağlıklı beslenmeyi yerleştirebilmekte. Sanıyorum bunu hayata geçirdiğim için 1 kilonun haricinde kilo almadım. Ama Tijenin ve senin bu güzel yemeklerinizi okuyup ilhamlar alıyorum.
İyi ki varsınız, iyi ki burdasınız.
Çok çok sevgiler,

Özgen 14 Kasım 2010 00:19  

Merhaba ben Özgen
Yeni girdim ben de blog arkadaşlığınıza kabul ederseniz seinirim Yorumlarınızı bekliyorum.
Sevgiyle kalın...

Cocukla Cocuk 14 Kasım 2010 00:22  

çorbayı hemen not aldım kırmızı biberle kabağın çok yakışacağını düşünüyorum eline sağlık...bayramınız kutlu olsun sevgiler

Adsız 14 Kasım 2010 00:57  

biberkolik arkadaşına vereceğin en şahane tarif olmuş nunucum. aklınla bin yaşa.
iyi pazarlar teşekkürler canım.
semra.

Çınar 14 Kasım 2010 10:47  

Bayramın kutlu olsun canım. Ailenle ve sevdiklerinle birlikte nice mutlu bayramların olsun

Sevgiler

(Bir önceki yorumumu göndermeyi başaramadım. Umarım bu kez olur:)

NEŞELİ MUTFAK 14 Kasım 2010 10:51  

NUNUCUĞUM geçen sene ben mehtapla zayıflamaya katıldım ama devam ettiremedim.Bu defa uzaktan kayıt olmadan devam edecegim..illa biri beni kontrol edecek.İnşallah başarılı olur.
Çorbayı dün akşam yaptım ama kırmızı biber az oldu rengi kırmızı olmadı..tadı çok güzeldi..
ellerine sağlık
sevgiler

dogada.blogspot.ru 14 Kasım 2010 11:24  

Canım seni kutluyorum sağlıklı beslenme konusunda değerli paylaşımlarınla arkadaşlarada yardımcı oluyorsun yemeklerin şifa ve sağlık deposu zaten sevgilerimle hayırlı bayramlar diliyor çok öpüyorum nunucum sevgiler

ozz 14 Kasım 2010 12:04  

merhaba,

Ben "Roma"nin 2. sınıf üyelerindenim :) Tarifle ilgili bi sorum olacak. Beyaz biber yerine kara biber kullanılabilir mi ve genel olarak uyguladigimiz program dahilinde baharatlarin durumu nedir (kori, zencefil ozellikle)??

cok sevgiler,

tesekkurler

nesrin 14 Kasım 2010 12:38  

Ellerinize saglik. diyette basarilar dilerim. Aslinda ben sadece aksamdan sonra bir seyler atistirmayarak form tutmaya calisiyorum. Bayraminiz kutlu olsun. Sevgiler...

Özlem Mertler 14 Kasım 2010 14:47  

O kadar güzel bir tarif ki bu... Ben bile deniyorum yarın. Ancak benimkinin yanında daha neler neler olacak:))))

Sevgili Halacım, canım sınıf başkanım, güzel insan, sevdiklerinle beraber nice mutlu bayramlar diler, öperim...

Tijen 14 Kasım 2010 15:21  

NuNu'cuğum,
Ellerine sağlık, harika görünüyor. Ben artık kırmızı biber almıyorum, malum seralardan gelenler donattı pazarları, marketleri. Ama buzlukta mevsiminde alıp közledikten sonra dondurduğum biraz biber var, belki onlardan birini bu muhteşem çorbada kullanabilirim.

Damak Tadı 14 Kasım 2010 16:14  

Canım ailecek bayramınızı kutluyorum..Hayırlı bayramlar Nuray'cığım..


Öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum..)

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Kasım 2010 20:04  

mine,
çok güzel bir tercih canım,
inşallah bayram dönüşü burada olacak tarifler,

leylak dalı
nurşenciğim harikasın ,beraberiz canım,

umutlu hayat,
hiç merak etmeyin, kısacık sürede,6 kg geride kaldı,sizde başaracaksınız emin olun,


deryacım
çok teşekkür ederim iyi bayramlar canım,

öznur
:)) yaşam boyu sağlık diyelim isterseniz :)
sevgiler,

mehtap pasin gualano,
:))
senin sayende bizler mutluluğa seviyeler katıyoruz mehtapcığım,
teşekkürler bizden sana olsun.

ferda,
sağolasın arkadaşım,
herşey geride kalmış olsun artık !
şimdi daha keyifli yollarda paylaşarak yürüyoruz,


sevgi küçük,
demek havalar soğudu sizde,
biz hala baharlardayız :)


gülcan,
çok güzel bir tercih gerçektende,
afiyet olsun.

banu,
evet canım bu sebzeli oldu, dene lütfen !
sevgiler canım.

esma kütükçü,
teşekkürler, umarım dilediğiniz gibi olur afiyetler olsun.


lavanta limon,
:)) sen bizim fıstık gibi arkadaşlarımızın enn başında gelenisin, maşallahın var lavantam.

ebruli,
:)) ne mutlu ne mutlu ebrucuğum.


esma kütükçü,
harikasın :)

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Kasım 2010 20:52  

leylak dalı
:)) evet evet grup isimlerini bekliyoruz, sınıfımızın henüz tam ismi yok !
ben şimdilik uçan balonlar dedim bizlere :)
kilolar balon misali,uçuyor birer birer !!

nurşenin hobileri,
çok sevindim adınıza,
lütfen azmedin vazgeçmeyin lütfen :)

esin,
haklısın canım, sebzenin tamda kendisini yemiş oluyoruz,
afiyet olsun esinciğim.

huysuz balık,
esinciğim harikasın ! grupta olmana sevindim,
hava soğumadan haklısın ama, sebzeye muhtacız bu dönemde biliyorsun, sana kolaylıklar diliyorum.

pastaneden,
teşekkürler, oldukça beğenildi ne mutlu .

ışılcığım,
bravo sana. istikrar harika gerçekten de. her şey bizim adımıza, geleceğe sağlıklı yatırımlar bu adımlar,
bende seni sevgi ve özlemle öpüyorum. bayramdan hemen sonra sendeyim canım ! :)

özgen
hoşgeldiniz, hayrlı olsun ziyaretinize geleceğim, sevgiler.

çocukla çocuk
çok teşekkürler,afiyetler olsun .

semra,
biberin her cinsi benim içinde geçerli arkadaşım, sanada afiyetler olur dilerim.


çınar,
bende gönlünüzce geçecek bir bayram diliyorum. çok sevgiler.

neşeli günler,
benim biberlerim çok kocamandı. domatesle birleşince gördüğünüz renk meydana geldi. suyu çok az koymakta fayda var. pişince sadece su oluyorlar zaten.
afiyet olsun.

gülün mutfağı,
çokk teşekkür edrim sevgili gülcüğüm.
elden geldiğince sınıfımıza bu yılda destek olmaya gayret edeceğim. iyi bayramlar canım.

ozz,
diilediğiniz baharatı kullanabilirsiniz.
hepsinin metabolizmaya faydası vardır. iştah artırabildiğinden dengede tutmakta var diyebilirim.
zencefil, tarçın,karanfil çaylarınızda olsun,
baharatlarda çorba ve salatalarınızda kullanılabilir.
başarılar diliyorum.. sevgiler.

nesrin,
çok doğru yapıyorsunuz !!!
metabolizmanın dinlenme saatlerinde
çok hafif sebzeler,z.yağlılar ve salata yeterli olabiliyor.


özlemin doğası,
:)))))
hmmm senin çorban benimkini döver özlemciğim :))))
afiyet olsun canım benim.
iyi bayramlar diliyorum.


Tİjenciğim,
çok doğru yapıyorsun. bende dolaptan kullanmaya başladım. sanırım yaza yetecek kadar stoğum var, bu kış benim sofralardan eksik olmaz yine :)
afiyet olsun canım.. sevgiler.


Damak tadı,
Sevgili Gülcüğüm,
bizlerde sizlerin bayramını kutluyor, sevgiler yolluyoruz canım.
Gönlünce dinlen lütfen !

kelebeklisaniyeler 15 Kasım 2010 00:09  

Ellerine saglik nunucum,nefis bir çorba olmus...kurban bayramini kutlarim guzellikler diliyorum,optum canim.

Baharcicegi 15 Kasım 2010 00:26  

CORBA ICINDEKI SEBZELERIN ZENGINLIGI ILE BESLEYICI SAGLIK DEPOSU BIR CORBA OLMUS SADECE DIYET YAPARKEN DEGIL KIS BOYUNCA SICACIK ICIMIZI ISITIR
AILENLE SEVDIKLERINLE HUZURLU NESELI BAYRAMLAR DILERIM NUNUCUM

http://www.lezzetibol.com 15 Kasım 2010 11:22  

Süper bir tarif Nunucm . Bayıldım. Tadının tahmin etmek zor olmasa gerek:)
>Mutlaka yapacağım. Sağlıklı ve hafif tariflerini heyecanla bekliyorum canım
Ellerine sağlık canım
İyi bayramla dilerim
sevgiler

Mehmet Osman Çağlar 15 Kasım 2010 13:19  

Size ve uçan balon grubuna kolaylıklar, iyilikler dilerim sevgili Nuray .

Kurban Bayramı'nın İslam'a ve insanlığa barış, sevgi, hoşgörü getirmesini diliyor, sizin ve ailenizin bayramını kutluyorum.

Sevgilerimle..

Unknown 15 Kasım 2010 13:52  

HER SEYE KADIR OLAN YUCE ALLAH, BIZLERI, DOGRU YOLDAN VE SEVDIKLERIMIZDEN AYIRMASIN! HAYIRLI VE BEREKETLI KURBAN BAYRAMLARI DILEGIYLE

Şehnaz 15 Kasım 2010 14:23  

iyi bayramlar nunucum..

Efsun 15 Kasım 2010 17:50  

Selam corbayi yaptim bugün cok güzel oldu:) Sadece blendirdan gecirdim süzmedim, elimdeki kabaklari ne yapsam diye düsünürken cuk oturdu yani bu tarif. Elinize saglik:)

dokuzuncubulut 15 Kasım 2010 20:27  

Size de, ailenizle birlikte keyifle geçireceğiniz güzel bir bayram dilerim Nuray Hanım.
Sevgilerimle.

(Bu yorumu bayram kutlaması yazınıza yazacaktım ama birkaç kere denememe rağmen yorum kısmını açamadım.)

mintinin dünyası 16 Kasım 2010 10:13  

bayramımız mubarek,kurbanlarımız kabul olsun inşallah arkadaşım.mintiden sevgiler ve tatlı bayramlar ...

çakmadeli 19 Kasım 2010 21:58  

mutlu bayramlar ve teşekkürler:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP