KEREVİZLİ MANTAR ÇORBASI

>> 30 Kasım 2010 Salı

DİYETTEYİZ SINIFIMIZA SEVGİLERİMLE






KEREVİZLİ MANTAR ÇORBASI (nUnU mArKa)

-2 adet iri kereviz
-10 adet mantar (sevmeyenler hindi-piliç eti kullanabilir)
-1 iri kabak (kabukları soyulmayacak !)
-1 iri soğan
-1 diş sarımsak
-6 adet kereviz yaprağı
-1 çay kş. sızma zeytinyağ

-3 sb sıcak su
-taze çekilmiş karabiber- tuz
YAPILIŞI
-soğan ve sarımsaklar zeytinyağında hafif kavrulup, içine doğranmış mantarları ekleyerek sotelenir bir tabağa alınarak bekletilir.
-diğer tüm sebzeler doğranıp düdüklü tencerede 3. sb su ile pişirilir blendrdan geçirilir
-içine mantarlar eklenerek 5 dakika kadar kaynatılır.sebze boyutları farklı olabilir ! kıvam koyu olursa çok az ! sıcak suyla inceltebilirsiniz çorbanızı.
-tuz ve karabiber eklenip, taze kereviz yaprakları incecik doğranır bir taşım daha kaynatılıp afiyetle içilir.


Sevgili Diyet sınıfımız çok sitemlerde bulunmuş bana :)
Nunu aşkolsun tarifler verecektiniz, ortadan kayboldunuz demişler.
Sevgili arkadaşlar hiç bir şey sebepsiz değildir, bilirsiniz !
Kardeşim motorsıklet kazası geçirip; kaburga, kürek ve köprücük kemiğini kırmış ve hastane hayatı başlamıştı bir süredir ! Dolayısı ile ailecek çok telaşlı ve stresli hakikaten yorucu zamanlar geçirmekteydim.
Taburcu oldu şükür, lakin yoğunluk devam etmekte.
Tarifleri arka arkaya yayınlayıp bekleyen tüm izleyici kitleme yetişmeye gayret ediyorum.

Bu tarifte de dikkat ederseniz tamamı sebzeden oluşan bir karışım elde ettim.
Mantar sevmeyen dostlar hindi eti kullanabilirler.
Son derece sağlıklı ve keyifli bir kış çorbası olacak, diyetinizede destek katacaktır.

AFİYETLER OLSUN..

14 yorum:

sarımutfak-hande 30 Kasım 2010 09:55  

yerim ben bu nunu markasını:)))))
ellerine sağlık lezzet deposu olmuş bu

Sevil Şahin 30 Kasım 2010 09:59  

ablacım ellerine sağlık afiyet bal olsun
şifa olsun inş.
sevgiler

Adsız 30 Kasım 2010 10:05  

iki mantar kolik ne güzel içerdik aslında bu çorbayı,
bayıldım nunu ben buna. öğlen mantar almak lazım sadece .
aklına da elinede sağlık
sen olmasan naparmışım ben ki.
öpüyorum canım / Nesli.

Gülcan 30 Kasım 2010 10:07  

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLERİMİ BIRAKIYORUM.

Leylak Dalı 30 Kasım 2010 10:43  

Nunucum,
Çok geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşur. Bu yıl sana epey sıkıntılı geldi güzel arkadaşım ama şükür ki hepsi geçti gitti, olumsuz şeyler geride kalsın artık, yeni yıl güzellikler, keyifli günler ve herşeyden önce hepimiz için sağlık getirsin dilerim. Çorbanın enfes olduğuna eminim, bunu da deneyeyim değişik bir çeşni olarak. Sevgiler yolluyor, kardeşine tekrar şifalar diliyorum...

Benhurum 30 Kasım 2010 10:52  

Nunu'cum ne de güzel marka olmuşsun sen öyle:)) Oldukça leziz ve sağlıklı bir kış çorbası gerçekten ellerin dert görmesin canım. Ayrıca Kardeşin için çok üzüldüm inan Allahtan acil şifalar diliyorum inş. nekahat dönemini de kolaylıkla atlatır ve eski sağlığına bir an önce kavuşur. En içten sevgilerimle...

Adsız 30 Kasım 2010 11:01  

canım arkadaşım, her kasım-aralık da ürker olduk, son yıllarda hep bu mevsimde ciddi birşeyler gelip geçiyor hayatlarınızdan.
ne kadar üzülmüştüm duyduğumda. tekrar selamlar iletiyor acil şifalar diliyoruz.
bu çorbada derhal yazıldı defterime az önce çok teşekkür ederim bitanem. çok beğendim

semra.

Esma Kütükçü 30 Kasım 2010 13:08  

Çok geçmiş olsun kardeşinize,acil şifalar diliyorum.
Çorbalar da çok güzel kapuska da hepsini deneyeceğim.
Teşekkürler
Esma

Adsız 30 Kasım 2010 13:19  

hala kurşun döktürmedinmi sen ...ailecek yapın bu işi. neyseki yavaşta olsa iyileşiyor :(

eline sağlık nefis bişey bu mantar çorban canımcım.

nesrin

boncuk mutfakta 30 Kasım 2010 13:21  

Nunum çok geçmiş olsun. Allah acil şifalar versin.

aysencifci 30 Kasım 2010 16:05  

Nunu'muz çok geçmiş olsun kardeşine. Acil şifalar dilerim hem ona hemde nerde hastamız varsa.
Ellerine sağlık, çorbalar nefis görünüyor. Öpüyorum

LEZZETİKRAM 30 Kasım 2010 23:06  

kereviz ne güzel bir aroma vermiştir çorbaya ,ellerinize sağlık

Esma Kütükcü 1 Aralık 2010 15:56  

Evet arkadaşım kerevizli mantar çorbası denediğim diğer çorbanız gibi harika bir tada sahip,bitince sırasıyla hepsini deneyeceğim.
Ellerine sağlıklar olsun.
Teşekkürler.
Esma

Adsız 1 Aralık 2010 15:59  

nunum yaptım ^süper diyorum !!!!
mantar ne yakışmış ama,
banu

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP