İSTANBUL KANATLARIMIN ALTINDA

>> 11 Kasım 2010 Perşembe

GALATA KULESİ ( GALATA TOWER)

Ekolojik Fuardan çıkıyoruz, Nilgün'e diyorumki: bu kadar yemek gördükten sonra , benim Bir güzel İstanbul'ada doyacağım bir yer biliyorum, Varmısın ? '' neresiymiş '' diyor, Galata Kulesi Diyorum...
ve Fulyadan ayrılıp doğru Karaköye geçiyoruz,

hava sisli ,ama çok açık ve ılık bir pastırma yazı hakim, güzelim binaları geçip yürüyoruz, çık çık bitmeyen merdivenleri, dizlerde derman kalmayana kadar da yokuşları yine yeniden tırmanıyoruz,
nihayet kulenin eteklerine varıyoruz,
bu yazıda kulenin devr teslim anahtarının alınmasını anlatıyor,
şöyle yeniden etrafı dolanıyoruz,
bir sürü karışık duygulara yeniliveriyoruz tabii o anlarda,
kuleye çıkarken turistik mağazalar öyle hoşlar ki, oralarda zaman sular değil, çağlayan misali sanki,
şükür deyip meydana, düzlüğe çıkıverip derin derin soluklanıyoruz !!
ingiliz hastanesi,
kuledibinde ki tarihi çeşme (ismini not edemedim !)
ve kuleye çıkış basamaklarına geliyoruz,
kısa bir süre asansör sırası bekleyip,
nihayet kule restaurantına çıkıyoruz,
burası kız kulesinden çok daha aydınlık ve geniş bir alana sahip, sanmayınki kimse yok ! herkes dışarda resim çekiyor ve bir alt kattaki diğer restaurantta öğlen yemeği yiyor,
biz yemeklerimizi üst katta yemeyi tercih ediyoruz, sonra, Güzelim İstanbul'umu derin derin içime çekmek için,
kendimizi sisli puslu 360* panoramanın büyüsüne bırakıyoruz, sis yoğun görüntü mesafesi fena değil, ama hisleriniz net olarak en üst düzeyde !
maalesef bu sefer sizlere net görüntüler sunamıyorum, ama yolum sık sık buraya düşüyor,
umuyorum daha net ve keyifli karelerle ,bir daha ki ziyaretimde şehre bakıyor olacağım.
şimdi sizi diğer resimlerle başbaşa bırakıyor,
ilk fırsatta sizleri yeniden bu EŞSİZ MÜCEVHERE davet ederek,
iyi seyirler,
sağlıkla bol keyifler diliyorum.
ve her karesinden büyük haz duyacağınızı düşünüyorum.


tüm rütbelere ait, askeri envanter,
mevlivelere bayıldık,
galata kulesine çıkarken, mutlaka bu hediyelik mağazaya uğrayınız,
hand made - pure sılk
dünya milletlerine ait objeler , keçeden yapılmış harika çalışmalar ve keçeden şapka- çanta ve aksesuarlar,yılbaşı ağacı süslemeleri.



Galata Kulesi Tarihçesi BURADA


İstanbul'un Galata semtinde bulunan ve şehrin en önemli sembollerinden biri olan 528 yılında inşa edilmiş bir kuledir. Kuleden İstanbul Boğazı, Haliç ve İstanbul, panoramik olarak izlenebilmektedir.

Yerden, çatısının ucuna kadar olan yüksekliği 69,90 metredir. Duvar kalınlığı 3,75 m, iç çapı 8,95 m, dış çapı da 16,45 metredir. Yapılan statik hesaplamalara göre ağırlığı yaklaşık 10.000 ton, kalın gövdesi işlenmemiş moloz taşındandır.

Derinliğinde bulunan çukurların altındaki kanalda birçok kafatası ve kemik bulunmuştur. Orta boşluğun bodrumu zindan olarak kullanılmıştır. Kulenin tarihinde bazı intihar olayları kayıtlara geçmiştir. 1876 tarihinde, bir Avusturyalı, nöbetçilerin dalgınlığından faydalanıp kendini kuleden aşağı atmıştır. 6 Haziran 1973 günü ise ünlü şair Ümit Yaşar Oğuzcan'ın 15 yaşındaki oğlu Vedat kuleden atlayarak intihar etmiştir. Oğuzcan bunun üzerine Galata Kulesi adlı şiiri yazmıştır.

25 yorum:

Unknown 11 Kasım 2010 23:57  

Gözüm bayram etti teşekkürler

Unknown 12 Kasım 2010 01:22  

Sevgili dut masalı,ellerine,ayaklarına,gözlerine,emeğine,yüreğine sağlık..
Sanki İstanbul'u dolaştım,havasını soludum..Özlemişim ,aylar oldu gitmeyeli..
Teşekkür ediyorum bu güzel gezinti için..
Sevgilerimle..

kelebeklisaniyeler 12 Kasım 2010 03:26  

Nunucum harika bir yer bende bu yaz ugramistim muhtesemdi,sayende hatirlanip duygulandim,devam et sayfanla harika bir gezinti yasiyorum her seferinde,bilmediklerimi de not ediyorum karneme bir daha gitmek sartiyla,öpüyorum nunum.

Adsız 12 Kasım 2010 07:32  

istanbulu istanbul yapan iki kuleyide ard arda bize yaşattın canım, bende çok severim bu güzel tarihi objeleri, ayağına gözlerine emeklerine sağlık, sis mahveakketen bizi bu hafta. çok uzun sürdü ama şimdi tam bayramlık hava )) ttalı yanaklarından öpüyorum. Sema.N

Saglıklımutfak 12 Kasım 2010 10:49  

Benimde çok sevdiğim yerlerdendir. Hem kule hem çevresi. ne güzel bir gezi olmuş. sevgiler canım ve şimdiden iyi bayramlar

Gülcan 12 Kasım 2010 11:06  

valla orda olmk isterdim reimlere bakınca içimden orda olmak geçti.birde evimin deniz kenarında olmasını isterdim.hayırlı cumalar.

TATESAL 12 Kasım 2010 11:20  

Mükemmel yerler ve harika bir gezintiydi sayende görmüş gibi oldum,sağol varol...

NiLaY 12 Kasım 2010 11:34  

iyi bayramlar dilerim :)

durutarifler 12 Kasım 2010 11:55  

Ben de bir kerecik İstanbul'a iş için değil keyif için turist olmak için gelmek istiyorum. İnşallah bir gün kısmet

Unknown 12 Kasım 2010 12:17  

Sultanım o güzel yüreğine,ayakları
na sağlık.Sayende İstanbul'a olan özlemim hafifliyor.Kucak dolusu sev
gilerimi yolluyor öpüyorum.

aysencifci 12 Kasım 2010 13:43  

Nunu'cum ayaklarına, objektifine, tatlı diline, canına sağlık! Ne iyi ettin de bizi gezdirdin! İçim açıldı! İyi bayramlar ailenle ve tüm sevdiklerinle. Çok öptüm.

Narince 12 Kasım 2010 15:48  

İstanbul gez gez bitmiyor rehberimiz nUnU ile:))

YeMeK vAkTi 12 Kasım 2010 16:02  

Hep bir arada sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dilegiyle...

İyi Bayramlar....

Bulbulunyeri 12 Kasım 2010 16:17  

Canım,
İstanbul'u seven birinin gözlerinden ve fotoğraf makinesinden izlemek çok güzel.İstanbul başka bir şehir. Onu anlatacak ne çok şey var ve ne az söz var.
Ümit Yaşar OĞUZCAN'ın oğlunun öyküsünü bilmiyordum.Çok hüzünlüymüş. Paylaşmın için teşekküler.
Tatlım,bayramda olmayacağım için şimdiden bayramını kutluyorum.
Sevgiyle kal.

Adsız 12 Kasım 2010 16:29  

nunum harika oldu bu galata işi,
bazı şeylere cevap ararken hızır gibi yetiştin, bayramdan sonra hava güzel olursa şayet oradayız ablamlarla :) senide bekleriz canım .
(ayarlasana lütfen öğlen yemeğini bizle ye)
gülbin B.

Sevil Şahin 12 Kasım 2010 17:16  

ablacım o kadar yogundum ki birazdan da çıkıcam ablacım geldiğimde yazını uzun uzun okuyacağım ama sana iyi bayramlar demeye geldim
******
Tatlım ben bugünden itibaren yokum bu nedenle erkenden bayramını kutlamak istedim..
*****
Bayramlar berekettir, umuttur, özlemdir. Yarınlar niyettir. Kestiğiniz kurban ve dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun.. Kurban Bayramınız mübarek olsun

http://www.lezzetibol.com 12 Kasım 2010 17:23  

Ben de gezmiştim. Ama senin ki kadar güzel fotolarım olmamıştı:))
Bayıldım canım
Şimdiden bayramını en içten dileklermle kutlarım canım
sevgiler

neval 12 Kasım 2010 19:21  

istanbulu gezme isteği aşılıyorsunuz gezdikçe biz de heves ediyoruz nasip ?

Hatice 12 Kasım 2010 19:57  

Nunucuğum ne güzel bir gezi olmuş, yüreğine sağlık...
hayırlı bayramlar diliyorum...
sevgiler...

Zehra Gürgen 12 Kasım 2010 20:03  

Nunum ne kadar güzel fotoğraflar, İStanbul'a gelmeyeli çok oldu, gelip gezesim geldi..Ama hiç Galata kulesine çıkmamıştım.İnşallah birgün İstanbul'u o yükseklikten izlerim..

sevgiler canım

Unknown 12 Kasım 2010 21:12  

Cok kisa bir zaman önce Istanbul`da olmama ve 15 gün boyunca durmadan, üsenmeden gezmeme ragmen, fotograflarini görünce yine ne kadar cok özledigimi farkettim. Farkettim ki Istanbul`a doyulmuyor ve hic doyamayacagim... Sagol, varol canim kardesim benim... Beni bir kez daha Istanbul`umla bulusturdugun ucun.. Sevgilerimle, ailenle birlikte güzel bir bayram diliyorum....

KİZHATCE 12 Kasım 2010 22:53  

canım,gözlerim ve yüreğim seninle gezmiş gibi oldu,emeğine sağlık nunu cuğum,öpüyorum... bayramda gelirsen kıvratma yersin :)

Sevgi Küçük 13 Kasım 2010 09:23  

Fotograflar harika olmuş, inan oradaymış gibi hissettim. Kaç zamandır gitmek istediğim bir yer, muhtemelen 2011 İstanbul gezisinde ilk sırada yer alacak.
:)
Çok öpüyorum

TÜLİN-sihirli tatlar 13 Kasım 2010 13:59  

Galata'ya aşık biri olarak fotoğraflarla anlatımınla gitmiş kadar oldum.emeğine yüreğine sağlık canım... sevgiler iyi bayramlar diliyorum.

Zerrin Pasta Evi 15 Kasım 2010 12:13  

İstanbul'u özlemiştim. Fotoğraflarla olsun biraz avundum :)

Teşekkür ederim Nunucuğum :)

İyi bayramlar. Sağlıklı,mutlu,huzurlu bir bayram geçirmeniz dileğimle...
Nimet teyzenin ellerinden öperim.

Sevgiler...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP