GREYFURTLU KAPUSKA !! ( nUnU mARkA )

>> 29 Kasım 2010 Pazartesi




GREYFURTLU KAPUSKA (nUnu MaRkA )1 orta boy sert lahana (kapuskalık ! )
2 iri doğranmış yemeklik soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ veya tercihe göre zeyinyağ.
2 yemek kaşığı dolusu domates salçası
1 iri greyfurt suyu,
1 küçük greyfurtda küp küp kesiilmiş olsun
200 gr kadar yağsız dana kıyması veya arzu ettiğiniz gibi.
tuz, taze çekilmiş krabiber ve kırmızı pul biber
su yok !!

YAPILIŞI:
-Lahanalar yaprak yaprak temizlenir,yıkanıp süzülmeye bırakılır.
-iyice süzülünce dilediğiniz irilikte doğranır (ben elle koparıyorum,ama vakit alır ! )
-Orta ateşteki,tencereye yağ konur ve soğanlar pembeleştirilir,
-kıyması ilave edilip kavrulur, ardından salça ilavesi edilir
-baharatlar ve greyfurtlar eklenip, üzerine lahanalar eklenerek sık sık karıştırılır
-bir kaç dakika sonra lahanalar yumuşamaya başlayınca altı kısılıp pişirilmeye bırakılır.
-su ilavesi hiç yapmıyorum, sadece kendi suyuyla pişirmeyi öneriyorum.

Kapuska ne yazık ki pek çok eve ve mutfağa girmez-hatta pişmez , lakin bizde sevilir, aslında her sebze ayırd edilmeden severek yenir bizim hanede .

Ama istedim ki bu yemekle arası çok hoş olmayan dostlar için ,farklı lezzette yorumlansın, damaklarda mis gibi narenciyeyle beraber anılsın. Bu nedenle Format attım bazı klasik tariflere :)))))
Laf aramızda ben alt kattaki portakallı komşuyu daha bir sevdim ! Portakalın keskin aroması çok hoş yakışmıştı bana kalırsa .

Hem zaten ben size ''döncem '' :-) demiştim..
nUnU da dönerse ,farkıyla dönsün diye düşündüm ))

HERKESE TEKRAR SEVGİYLE MERHABA ,
AFİYETLER OLSUN ( bir ara deneyiniz lütfen)

35 yorum:

Damak Tadı 29 Kasım 2010 14:16  

Çok nefis görünüyor Nuray'cığım ellerine sağlık canım..

Güzel bir hafta dileyip öpüyorum kocaman..Sevgiler..

Bulbulunyeri 29 Kasım 2010 14:20  

Canım,
Nununun farkı bizce zaten tescilli. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

lezzet sefasi 29 Kasım 2010 14:26  

Kapuska cok sevilir esim ve ben tarafindan , birde bu seklini deneyelim.
Ellerien saglik nunu.
Sevgiler
Sefa

Gönülünce 29 Kasım 2010 14:33  

Ne dönüş nasılda farklı ve güzel bir dönüş...Nefis bir lezzet olmuş ellerine sağlık canım...


Sevgiler...

çeşnici Handan 29 Kasım 2010 14:43  

Nunucuğum hoşgeldin ve Nunu farkıyla geldin. Ellerine sağlık çok sevdiğim kapuskaya farklı bir lezzet getirmişsin. Mutlaka ilk kapuska pişirişimde bu şekilde yapacağım.Kendini özletme ve arayı açma ne olur. Sevgilerimle.

Unknown 29 Kasım 2010 14:43  

Yaşasınnnn çok mutluyum Sultanım çok özlediğim NU-Nu marka lezzetler
le şahane bir dönüş yapmış.Ellerine
sağlık sultanım hepsi harika elleri
ne sağlık.Mutlu ve sağlıklı hafta
lar dilerim öpüyorum...

Adsız 29 Kasım 2010 14:49  

şu manzaraya bakarmısın,
kimin aklına gelir bu şimdi.
aklını seveyim arkadaşımın.

hadi kartal güldürdü )))))
gün senin sevin sevin )))
asu ))

Bir Dut Masalı - nUnU 29 Kasım 2010 14:56  

damak tadı,
gülüm teşekkürler, özledim özledim
!!!!!

bülbülün yeri
:)) sağolasın canım :)


lezzet sefası
ne mutlu size sefacığım, sevgiler.


gönülünce
:)))
gülelim diye, şaka yapıyorum inanın :)
varolun.


çeşnici handan,
tatlım çok teşekkür ederim.
öyle sebepler oluyorki ,ne yazıkki uzak kalıyorum..
benimde hep aklımdasınız.

derya
ah benim şeker balı dilli deryam
çok çok sevgiler canım benim.

asu
:))))))))
geçmiş olsun gülüm geçmiş olaa..
:))))))))))))))

Çınar 29 Kasım 2010 15:09  

Biz de hiç yenmez kapuska ama bu değişik ve çok güzel görünüyor deneyeceğim.

Ellerine sağlık
Sevgiler

YeMeK vAkTi 29 Kasım 2010 15:50  

Aman canım nasıl kapuska istedi şimdi anlatamam.Ben kapuskayı etli sevenlerdenim.Annemlerse etli kemikli ilikli cins:)

Ellerine sağlık nunucum çok güzel olduğuna eminim....

AKDENİZ AKŞAMLARI 29 Kasım 2010 16:10  

Cok sevılır bızım evde sımdı boylesı deemek sart oldu .Ellerıne saglık canım.Sevgıler..

lavantalimon 29 Kasım 2010 16:33  

ve karşınız da kapuska versiyonları:))
portakallı kereviz yapıyoruzad kapuska niye olmasın fakta greyfurt en çok yakışan gibi geldi bana:))afiyetler olsun. biz de kapuskacıyızdır.:)))

Unknown 29 Kasım 2010 16:40  

Ellerine sağlık,bol şifalı bir lezzet olmuş..
Afiyet şifa olsun..
Sevgilerimle..
Mutlu haftalar diliyorum :)

durutarifler 29 Kasım 2010 17:08  

Kapuskayı biz çok severiz ama hiç greyfurtlu duymamaıştım. Gerçekten de Nunu marka olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Adsız 29 Kasım 2010 17:21  

ya gelde şaşırma.
nasıl bulursun bu tadları yakıştırmayı bir anlasam =]
eline aklına sağlık nunum.
bayılırım bende. denicem !
çok sevgiler canım
FERDA

MUTFAKISTAN 29 Kasım 2010 17:38  

NURAYCIGIM BAYILIRIM BOL ACILI KAPUSKAYA .SEN DEGISIK HAZIRLAMISSIN TADINI MERAK ETTIM
ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

Adsız 29 Kasım 2010 17:53  

n unuuuu kapuska kapuska olalı böyle lezzetle tanışmamıştı canım
sen harikasın ellerin dert görmeye.
portakallıda denicem mis gibi olacak bencede.
iyi akşamlar cano BANU.

aslı 29 Kasım 2010 18:12  

Gerçekten çok güzel bir tarif olmuş. Çok da iştah açıcı gözüküyor.
Ellerinize sağlık olsun...

Eya 29 Kasım 2010 18:30  

Nunucugum...harikasin...Hani diyetteyiz ya....ne yiyecegimi sasiriyorum buralarda sebze adina. Kapuskayi cok severim ve de pisiririm. Ama ben portakalliya takildiiiim. Eminim nefis olur, hemen deneyecegim, sevgiler

zehra

kelebeklisaniyeler 29 Kasım 2010 19:05  

Nunucum ellerine saglik,greyfurt suyuyla hiç denemedim farkli bir lezzet olmus,opuyorum seni.

Limon çiçekleri 29 Kasım 2010 20:12  

Şaşırdım,...greyfurtlu?farklı bir lezzet olmalı.Ellerine sağlık.

LEZZETİKRAM 29 Kasım 2010 20:26  

ellerinize sağlık çok nefis ,tam nunu marka olmuş ;)

Adsız 29 Kasım 2010 20:32  

ohh yemem de yanına yatarım buram buram portakal ve greyfurt kokan kapuskayı. okadar severim ki bolda biberli olursa hemde,
herkese afiyet olsun nunucum.
zeynep günal.

neval 29 Kasım 2010 20:33  

ne kadar değişik hoşgeldiniz nunu markasını daha sık görmeli

kalpkurabiye 29 Kasım 2010 21:35  

babam greyfurtu çok sever kapuskayıda öyle bir sunayım bu fikri olur verirse pişireyim Nuray Hanım dönüşünüz muhteşem oldu:))

Unknown 29 Kasım 2010 21:48  

Portakallı kerevizi çok severim ama bundan hiç yemedim.Ellerine sağlık

Gülcan 29 Kasım 2010 21:57  

çok güzel olmalı ellerinize sağlık hayırlı akşamlar sevgiler:

IŞILCA TATLAR 29 Kasım 2010 22:07  

Nuray'cığım,
Yine farkını ortaya koymuşsun valla.
Greyfurtlu, portakallı, mandalinalı kereviz pişiririm ama kapuska hiç aklıma gelmezdi.Eee, senin gibi bir gurmemiz beğenmişse bize de uygulamak kalır.
Ellerine sağlık Nuray.
Güzel kutlaman ve dileklerin için kızım da çok teşekkür ediyor.
Bekliyor ve çok öpüyorum.
Sevgilerimle,

HUYSUZBALIK 29 Kasım 2010 22:23  

Dönüşün muhteşem oldu Nunucum tıpkı şarkıdaki gibi. Kapuska sevmeyen bana bile çekici geldi görüntü ve içerisine greyfurt eklenmesi. Ellerine sağlık. Sevgiler...

hanimeli21 29 Kasım 2010 23:27  

Evimde assslaaa pisirmeyecegim yemek kapuskadir ama bu tariflerinle iste NUNU dondu dedirttin vallahi eline saglik.

Nehir Butik Pasta 29 Kasım 2010 23:54  

nunucum harikasın lezzetini çok merak ettim,deneyeceğim
ellerine sağlık

kristalkelebek(aslı) 29 Kasım 2010 23:58  

Gerçekten "Nunu farkı" bu:).
Ellerine sağlık Nunucuum.
Sevgiler:).
aslı

Ferkay 30 Kasım 2010 01:01  

Nunum bizdede fazla yenmez ama bunu deneyeceğim.
Ellerine sağlık canım benim.
Öpüldün.

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Kasım 2010 08:09  

çınar,
sanırım portakallı daha iyi tercih olacak çınarcım ,


yemek vakti aylin,
:) çokk eskiden aynen dediğin gibi pişerdi, ama format attım ben eski tariflere :)))


özay,
canım özlemişim sesini !
hadi dene sonra paylaşalım.

lavanta lmon
:) aynen doğru teşhis arkadaşım.
neden olmasın dedimdi :))

zeliha-umutsepeti
çok teşekkürler sevgiler.


nilay,
ben tüm eski tariflere yakında format atıcam nilaycığım ! :)


ferda,
uzun zamandır yeni lezzetler yakalamıştım, ama yayınlamak şimdiye kısmetmiş canım.


mutfakistan,
filizciğim ben portakallıdan vazgeçemez oldum :)


banu
harika bir tercih olur portakkalısı banum.


aslı,
çok teşekkür ederim sevgiler.


eya
zehracım haklısın :(
ben yeni çorba tarifleriyle geliyorum. mutlaka faydalı olacaktır sana. portakallı enfes !!


huriye,
bu çok göreceli olsada, ben portakal diyorum ! :)
ama greyfurtu yemek içinde,dilim dilim de yemek hoştu huriyeciğim.


limon çiçekleri,
:)
daha şaşıracağız bekleyin :
sevgiler.


seda yazıcı,
:) çok teşekkürler sedacığım.


zeynep g.
haklısın portakallı miss .

neval,
:) teşekkürler , inşallah paylaşırız.


kalp kurabiye-deniz
mutlaka harika yaparsın denizciğim.


kendimce,
! haydi deneyin :)


gülcan,
oldukça güzel, ama denemek lazım !


ışılca tatlar,
çok teşekkürler ışılım.
denem yanılma derken yakalıyoruz güzellikleri mutfakta :)
tekrar kutluyorum duygucuğumu.
Geleceğim canım ! :) sevgiler.


esin,
sen tabii etobursun :)
ama portakallıdan başla derim esinciğim , iyi tercih olur !

hanımeli 21,
inan yıllarca dönüp bakmadığım bir yemekti,
daha sonra kendi mutfağımda sever oldum !
haydi sıra sende :)


pastaneden,
:) ne güzel .. afiyetle.


kristal kelebek-aslı
:)
teşekkürler canımmm.


feray
çok hoş olur umarım feraycığım

Adsız 1 Aralık 2010 11:40  

Bir Ege'li olarak lahanın her çeşidine evet. Greyfurtlu nasıl olmuştur acaba?Kendinden limonlu gibi efekt mi verdi ki ? Geçengün doktorumda izledim en tok tutan iştah kapatıp zayıflatan 3 yiyecek söylediler.
1-Karpuz
2-Portakal
3-Greyfurt

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP