VİŞNE PELTELİ KEDİDİLLİ PASTA ( nUnU MArKa )

>> 24 Ağustos 2010 Salı













VİŞNE PELTELİ (Soslu) KEDİDİLLİ PASTA (nUnU MArKa)

-4 sb vişne suyu ( ev yapımı kullandım ! Vaktiniz olursa çok basit ve kısa sürede evden yapabilirsiniz ! ama hazır vişne suyunu kullanmayıda tercih edebilirsiniz
:((((((((((((
-6 tatlı kaşığı dolusu mısır nişastası ( çok koyu bir sos olmayacak, bekledikçe donuyor ! çok suludaolursa 1tatlı kaşığı nişastayı 1 yemek kaşığı su ile inceltip yavaşça ekleyin karıştırın )
-Tadına göre şeker
-1 pk kedidili
-1 sb vişne suyu (ıslatmak için)
-30 adet çekirdeği alınmış vişne tanesi


-Vişne suyuna önce nişasta ekleyip iyice eritin, şekeri katıp altını kısıp, kaynamaya bırakın.
-İlk kaynamada içine vişne tanelerini atarak 2-3 dakika suyunu çektirin. ( Vişne yeniden su salacaktır )
-5 dakika sık sık karışrırıp ilk sıcağının çıkmasını sağlayın.
-Sonra dikdörgen pyrexe şeffaf folyo döşeyip,üzerine ince bir kat vişneli pelteden kaplayın
-kedidilinin bir yüzünü vişne suyuna batırıp ilk sırayı dizin, Şekerli yüzü yukarı baksın ve kuru kalsın !!!!!!
-Üzerine bolca vişne peltesi dökün
-tekrar 2. sırayı dizerek, üzerini vişneli pelteyle kapatıp soğumaya bırakın.
-Yarım saat sonra dolaba koyun, 3-4 saat dinlendirin.
-Bu süre sonunda ters çevirip şeffaf folyoyu dikkatlice sıyırın.
Üzerine dikdörtgen bir tepsi veya servis tabağı koyup yeniden çevirin ki parlak kısmı na gelsin.

Artık Servise hazırdır.

NOT : LÜTFEN OKUYUN !!!!!!!!!!!!!!
Hani piyasada satılan jel şekerler vardır. Özellikle sağlığa zararlı bulunan !! :(((
Ben yine de derim ki : Sevgili küçük çocuklu arkadaşlarıma : Vişne peltesinden jel şekerler yaparak içine minik meyveler ekleyip çocuklarınıza arada ikram edebilirsiniz !!
Ben şeftali suyu - kayısı suyu- vişne suyu- çilek- limon-portakaldan yapıp yeğenlerime sık sık götürüyorum. Mevsime uygun meyvelerle doğallık yakalamak ÇOK ÖNEMLİ .
Hatta çilek formlu ve pek çok şekilli kalıbımı kullanıp (çikolata kalıpları) onları mest ediyorum. Jel şeker yapacaksanız içine 1 limon suyu sıkmanızı tavsiye ediyorum ! daha hoş ve gerçekçi şeker gibi oluyor :) Seveceklerdir !
İşte sizlere bir nUnU MARKa daha !!!!!! :)))))

Nasıl Buldunuz ?

Çok sevdiğiniz bu nUnU Marka lezzetlerle sizleri başbaşa bırakıyor, Afiyetler diliyorum Arkadaşlar .
SEVGİLER.
************************************************
Bilirken susmak, bilmezken söylemek kadar kötüdür.
PLaton

39 yorum:

kalpkurabiye 24 Ağustos 2010 09:20  

Nuray Hanım bu akşam eve gideceğimm hiiçç de üşenmedennn kavunlusunu yapacağım taktım bu sefer:))
ellerinize sağlık fikrinizde harika bence çocuklara asla hazır birşeyler yedirmemeli sayenizde önümdeki evlilik yaşantım için önemli notlar yazlıyor beynime..
sevgiler..

NzlGl 24 Ağustos 2010 09:40  

Sevgili Nuray hanım

Şeftalili kedi dili pastasından sonra evde yaptığım vişne kopmostusunuda bu şekilde yaparak değerlendirmiştim.
Gerçekten çok güzel oldu.
herkese tavsiye ederim....

sevgilerimle

Adsız 24 Ağustos 2010 09:45  

offf
bakarmısınız şu güzelliğe

banu.

Mutluanne 24 Ağustos 2010 10:07  

Iııııımh harika olmuş hele renge bayıldım elinize sağlık

Adsız 24 Ağustos 2010 10:13  

Merhaba
Vişne suyu tarifini paylaşabilirmisiniz?
Not: Sitede daha önce yayınlandıysa nasıl ulaşabileceğimi söylemeniz yeterli. Tekrar tekrar zahmet vermiyim.
Sevgilerimle
Nili

Bir Dut Masalı - nUnU 24 Ağustos 2010 10:19  

denizciğim
harikasın canım..
beklicez tarifi tatlım.

nazlım
ellerine sağlık canım ..
çok mutlu oluyorum.


banucuğum,
tariflerimi anında yapman benide mutlu ediyor, teşekkür ederim arkadaşım.


utkunun annesi
çok teşekkür ederim,
hafif ve çok keyifli oluyor gerçekten de.

nili,
çok haklısınız !!!
Farkındayım , hala eksik tariflerim var :((((
ilk fırsatta yazacağım.
sevgiler.

Saglıklımutfak 24 Ağustos 2010 10:24  

Nunum tatlı krizindeyim bu aralar hepsini yesem olurmu . eline sağlık

Adsız 24 Ağustos 2010 10:34  

tatlı arkadaşcığım
nasıl renk ve pastadır böyle. çok severim ekşi vişne tadını. hafta sonu yapılacak ilk tatlı.
ellerine sağlık marifetli kardeşim.
FERDA

Unknown 24 Ağustos 2010 10:45  

Sultanım sıcaklarda harika bir se
rinlik mayhoş mayhoş:))O güzel elle
rine sağlık kocaman kocaman öpüyo
rum...

Eya 24 Ağustos 2010 10:49  

Tam yaz ve Ramaza´a uygun ferah bir tarif Nunucugum, ellerine saglik, sevgiler

zehra

Bir Dut Masalı - nUnU 24 Ağustos 2010 10:56  

sağlıklı mutfak,
:))) Ah olur olur tabii.
Hilalciğim canım benim ben sana en kocamanından yapıp getirsem ?
:))))))

Ferda
çok güzel dimi arkadaşım.


deryam
sen nasılda tatlı seversin. Bu tam senlik ! hafif ve ekşi :)
sevgiler canımm.


eya,
zehracığım bende aynı fikirdeyim.
Hakikaten şekerli - ballı tarifler bize çok uzak .. yenmez :( !!
Meyveyle olan her şeyi daha rahat tüketebiliyoruz.
çok sevgiler canımm.

neval 24 Ağustos 2010 11:38  

çocuğuna bakkaldan marketten ıvır zıvır alanlara esef ediyorum
keşke herkes sizin gibi bilinçli olsa
ipek hanım çiftliğiyle tanışmama da sizin blogunuz vesile oldu bu yüzden ayrıca teşekkür ederim

Zehra Gürgen 24 Ağustos 2010 11:47  

Bizim evde de çok seviliyor bu pasta, hem pratikte ama kedi dilini hazır sevmiyor beymiz ve küçük hatun, pratik pastaları bile benim için zorlaştırmayı başardılar. Bende nunum jelleri uzun zamandır evde kendim yapıyorum çokta kolay aslında çocuklarımızın zararlı maddeler içeren şeyler yemesini önlemek birazda bizim elimizde..

Sevil Şahin 24 Ağustos 2010 12:11  

nunum canım ellerine sağlık ablacım
benimde evde bisküvilerden var kısmet olursa en kısa deneyeceğim
sevgilerimle,

TÜLİN-sihirli tatlar 24 Ağustos 2010 12:22  

Hemde Nunu markaa:))çok guzell nefis bır göruntu olmus Nuray'cığım.oldukcada hafıf görunuyor.sevgilerr

Gülcan 24 Ağustos 2010 12:56  

tek kelimeyle mükemmel bayıldım bayıldım ellerinize emeklerinize sağlık

fatosun mutfagından... 24 Ağustos 2010 12:58  

ellerinize sağlık çok şık görünüyor..sevgiler

bir dilim bir tutam 24 Ağustos 2010 13:27  

Illada cremali olacak degil ya...
Böyle jöleli filanda güzel olmus hani.Ellerine saglik Nunucum

çeşnici Handan 24 Ağustos 2010 14:14  

Ben bu pastayı yemeye kıyamam saatlerce bakarım resim gibi olmuş. Ellerine sağlık yine süper olmuş.

Nilgün Torunoğlu 24 Ağustos 2010 14:27  

Mmmm!!! nasıl da güzeldir şimdi bu...Ekşi ekşi soğuk soğuk ,ellerinize sağlık:)

Miskokulu Lezzetler 24 Ağustos 2010 14:53  

Kedi dili bisküvilerle ne güzel tatlar yapılabiliyor elinize sağlık bende katkı maddeli satılan şeylere karşıyım ve eve sokmuyorum sevgiler Nuray Hanımcığım...

Adsız 24 Ağustos 2010 15:13  

tadını kesin hayal ettim de,
şu görüntü bitirdi beni sadece.
ne harikasın sen canım.

Fatoş

paşakızı mutfakta 24 Ağustos 2010 15:51  

Ellerine sağlık canım.Nefis görünüyor.Sevgiler bıraktım..

Unknown 24 Ağustos 2010 16:02  

Bisküvilisini yapmıştım süper olmuştu kedidiliylede süpermiş eline sağlık canım yine harikalar yapmışsın ablacım herşey organik ve kendimiz yapsak böyle vakit oldukça keşke sevgilerimle...

Adsız 24 Ağustos 2010 16:28  

yaza damgasını vurdu bile..
hatta kışada vuracak.
bitanem sen çok yaratıcı ve akıllı bir arkadaşımsın.
hastayım müdavimiyim markanın.
kocaman kocaman sarılıp öptüm seni

zeynep günal.

Unknown 24 Ağustos 2010 17:28  

Canim nefis olmus tek keli mükemmel görünüyor afiyet seker olsun hayirli iftarlar öptüm.

Tijen 24 Ağustos 2010 18:52  

Saraylım benim yine saraylara layık bir şeyler çıkmış mutfağından!

Gizemli Tatlar 25 Ağustos 2010 00:10  

Çok çok çok güzel olmuş.İlk fırsatta deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

Bir Terazi Kizi... 25 Ağustos 2010 02:41  

Nefis görünüyor ellerinize saglik,olasada yesem simdi:(

Sevgiler.

ebru 25 Ağustos 2010 10:43  

Sevgili Nunu pasta harika. Ellerine sağlık. Bizleri bilinçlendirip yönlendirdiğin için ayrıca teşekkür ederim. Senin önerilerini uygulamaya çalışıyorum ama benim afacanlar bazen benden habersiz kaçamaklar yapıyorlar.:))

Seda'nın Günlüğü 25 Ağustos 2010 11:54  

Tam da mevsiminde ne güzel bir tatlı olmuş nunucum. Bende reçelini yapmıştım doyamadım biraz daha alıp buzluğa kaldırıcam :)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 25 Ağustos 2010 12:22  

Yaratıcılıkda sınır tanımıyorsun maşallah diyorum... Özellikle çocuklar için hazırladığın şekerlemeler konusunda tebrik ederim... Bu uyarılarını dikkate alacağım... Ellerine sağlık... Kocaman sevgiler...

anneminkizıyim 25 Ağustos 2010 13:51  

Canim ellerine saglik, harika bir görüntü ve lezzet olmus, afiyet sifa olsun, sevgiler....

hdidem95 25 Ağustos 2010 15:11  

nunucum ben yaparım mutlaka jel şekerlere bayılıyorlar almıyorum gözleri kalıyor bu güzel alternatif oldu yüreğine emeğine sağlık canım öptüm sevgiler

Benhurum 25 Ağustos 2010 16:36  

Nunumm canımmmm ben bu pastayı alsam, kolumun altına saklasam, saklansam bir köşeye kimseye çaktırmadan bir solukta ham yapsam acaba ayıp olurmu:D:D

Ellerine sağlık enfes bir renk enfes bir görüntü. Sevgiler...

dokuzuncubulut 25 Ağustos 2010 18:35  

Dayanılmaz güzellikte duruyor, bayıldım...
Rengi, görüntüsü harika, tadı kimbilir ne kadar güzeldir.
Yiyenlere afiyet olsun.
Ellerinize sağlık.

Adsız 26 Ağustos 2010 08:09  

canım bu ne güzel bir resim. yapmamk imkansız zaten eline sağlık nunucuğum.
MİNE.K

Adsız 26 Ağustos 2010 09:28  

GÜZELİM ELİĞİNE EMEĞİNE AKLINA SAĞLIK.
BAKAKALDIM BEN BU PASTAYA.
BU ŞAHANE BE NURAYCIM.
ASU.

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Ağustos 2010 09:37  

çok teşekkürler
sevgiler arkadaşlar.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP