FIRIN MÜCVER

>> 27 Ağustos 2010 Cuma

2868 E BOŞ MESAJ ATINIZ
TÜRKİYE PAKİSTANA YARDIM TOPLUYOR SADECE 5 TL
LÜTFEN HEMEN UNUTMADAN BAĞIŞLARINIZI YAPINIZ VE LÜTFEN MÜMKÜNSE MESAJI PAYLAŞINIZ











Ne çok severim, özellikle çay sofralarında ve yaz akşamı davet masalarımda.Hiç eksikliğinide yaşamam zaten. Hafif oluşu, içindeki mis gibi dereotu tazecik maydanoz, soğan ve sarımsakla beni kendine hayran bırakır mücver.
Yıllar yıllar oldu kızartmasını yapmayalı. Masal kahramanım illa orjinal halini sever ve ister. Onun için 3-4 kaşık az yağda kızartmak için ayırır, gerisini doğruca fırına atıveririm.

Aşağıdaki tarifiMde , daha kalabalıksanız ! ve ölçüyü artırmak gerekirse , her kabak için, 1 silme kaşık un ilave etmeyi unutmayın ! Birde kabakları çok iyi !! sıkmazsanız ,içinde su miktarı artar, sulu ve çiğ kıvamlı olur.
Birde içine peynir atar benim valide sultanım, o zaman üzeri daha çabuk kızarır aldatıcı olabilir, erkenden pişti diye fırından alırsanız yine içi çiğ kıvamda kalır.
Yani yine yarım tarifle, deneye deneye el alışkanlığı kazanacaksınız. Ben her şeyi öyle yapmaya çalışır, kendi ahengimi Yaratırım ! Beraberce göz atalım mı artık çok istediğiniz bu tarife.


FIRIN MÜCVER (6-8 kişilik )

- 3 iri adet kabak rendesi
- 1 iri soğan rendesi
- 1 türk kahve fincanı sıvıyağ ( birazını fırın tepsisini yağlamak için ayırın)
- 2 adet yumurta
- 3 yk- çorba kaşığı un
- yarım dereotu biraz maydanoz- 4 dal taze soğanın yeşil uçları
- tuz, karabiber, pul biberi

- Kabakları irice rendeleyip suyunu sıkın ve derin bir kaseye alın kabuğu soymayın.
- Soğanı rendeleyip ekleyin. diğer bütün yeşillikleri doğrayarak, baharat ve yumurtaları eklyin.
- yağladığınız fırın kabınıza karışımı yayın.
- 175* üzeri iyice kızarana dek pişirin.
Sıcakken kesip dilimleyin.
Ilık servisi öneririm.


AFİYETLER OLSUN.

16 yorum:

kalpkurabiye 27 Ağustos 2010 09:22  

Nuray Hanım ellerinize sağlık... fırında hiç denemeiştim mücveri daha hafif olması tercih dilen nokta sanırım..
ellerinizden şahane görünüyor...:))
sevgiler..
mutlu günler..

NzlGl 27 Ağustos 2010 09:49  

Nunucuğum

canım annem çook güzel yapardı mücveri, daima kızartarak. Nasıl yapıyorsa hem çok kızarmaz ama içi de pişerdi.
Daha sonraları ben fırında yapınca burun kıvırır olmuştu, tıpkı eşiniz gibi mücverin kızartma olması gerektiğini savunurdu.

Eşim ise bir tek mücveri yemezdi. Bende fırında yaparak bu sorunu çözdüm.
Ben her tarifi ölçülü yapmayı severim. Göz kararı bazen tutmayabiliyor.
Onun için bu tarifinize sevindim.
Deftere yazıldı:)
Teşekkürler, sevgiler

ZUHAL 27 Ağustos 2010 09:54  

Günaydın Nunucum.Ellerine sağlık canım mücverin nefis gözüküyor.Ben de çok severim fırında olanını.Bu arada dün doğum günümü kutlamadığını da hatırlatırım.Sevgiler....

Adsız 27 Ağustos 2010 10:06  

ya çok haklsın nunum.
bu tarifi senden alalı 8 sene olmuş deftere baktım demin. ve defalarca sulu oldu attım
meğerse ben suyunu hiç iyi sıkmazmışım. vıcık olurdu.
sen bana gelip yapınca iş çözüldü, hiç unutmam o yılı. bende göğsümü gere gere masamın ortasına bırakıyorum mücveri. sağolasın canım,elelrine sağlık, yine okadar güzel göründüki,akşama yapalım, 10 dakka sürmüyor bile.
öpüyorum tatlım BANU.

Adsız 27 Ağustos 2010 10:58  

Çok severiz Mücveri biz Ege'liler :) Çayla ne iyi giderdi olsaydı da şimdi.Kızım sarmsaklı yoğurtlada yer .

Adsız 27 Ağustos 2010 11:27  

hayatım okadar severim ki bende,
senle yarışa yerdim olsaydı.
mükemmel kıvam.eline sağlık canım.
zeynep günal.

Unknown 27 Ağustos 2010 13:14  

Sultanım bencede en sağlıklısı fı
rında yapılan.Senede 5 kere yapıyor
sam mutlaka 4'ü fırında olur:))Öpü
yorum...

Saglıklımutfak 27 Ağustos 2010 14:10  

Yenilebilesi en güzel mücver. Bende ya fırında yada yağsız tavada yaparım . Eline sağlık canım

YeMeK vAkTi 27 Ağustos 2010 14:56  

Elelrinize sağlık bayılırım fırında kabak mücverine nefis olur

Kiraz Limanı 27 Ağustos 2010 16:17  

Muhteşem görünüyor nasıl da canım çekti.Hafta sonu yapıcam :)Ellerinize sağlk

paşakızı mutfakta 27 Ağustos 2010 16:35  

Canım ellerine sağlık.Güzel görünüyor.Sevgiler..

hepsusluydum 27 Ağustos 2010 17:30  

Ben de çok severim bu tarifi:) Ellerine sağlık Nunucum..

Cafe Pepela 28 Ağustos 2010 18:39  

Mücver bana da hep anneciğimi hatırlatır,onu istetir.
En tatlı anne yemeklerinden , sadece biri.Onun elinden daha tatlı oluyor:) Fırında yedikten sonra,pek kızartmaz olduk ablacığım biz de.Ellerine,gönlüne sağlık çok güzel görünüyor..
Muhabbetle

Unknown 28 Ağustos 2010 22:38  

Çok severim fırın mücveri, eline sağlık harikabir tarif

nesrin 19 Eylül 2010 17:22  

Ellerinize saglik. Ben iki türlsünü de severim. Ikisinin de yeri baska. Sevgiler...

Adsız 20 Eylül 2010 10:37  

Nefis görünüyor,kabak alıp ben de yapiim,üstü de nefis kızarmış,çok lezetli olmalı,olsa da yesek,bayılırım kabaklı lezzetlere,ellerine sağlık,sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP