LİME 'Lİ BALLI LİMONATA

>> 7 Temmuz 2010 Çarşamba










LİM'li BALLI LİMONATA

4 iri lim (yeşil taze limon )
1/2 sb şeker
tadına göre bal (organik giresun balı kullandım)

- limon kabukları ince rendeyle beyazına gelmeden dikkatlice rendelenir.-
- içine şeker eklenip ,iyice ovularak birbirine yedirilir
- üzerine streç geçirip kapağı kapatılarak 1 gece bekletilir.
- ertesi sabah kalan limonlar sıkılıp şekerli kabuğa eklenir.
- üzerine kıvamına ve aromasını kaybetmeyecek şekilde su ilave edilir
- ve bal ile tatlandırılır.
- normal limon daha yağlı kabuğa sahip ve rengi sarıdır.
-ama LİM daha aromatik , fakat daha az yağlı kabuğa sahiptir !!
- böylelikte limonatanızın rengide sarı yerine daha yeşilimtrak olur.
- Limseverler, balla daha doğal - farklı aromalar yakalayabilirler.
- ben genelde bal tercih edenlerdenim.
- en son ekşi yeşil elma, Lim dilimleri ekliyerek buradaki buzlardan da
koyarsanız... EHH DAHA NE OLSUN !!!

SERİN SERİN, FERAH FERAH AFİYETLER OLSUN

Geçen senelerde size, ıtırlı, naneli limonata tarifleri vermiştim, fakat Lim ve Kıbrıs limonlarının aromasının yerini de hiç bir şey tutamaz bunuda belirtmek isterim. Bu sefer Lim ile size bir tarif ve özellikler anlatmaya çalıştım. Eğer diğer çeşitleride denemek isterseniz ::
BURADAKİ gibide yapabilirsiniz..
( çok çok fazla kişi içindir bu ölçü !!!!! )

24 yorum:

Damak Tadı 7 Temmuz 2010 15:06  

Evde olunca ne güzel şeyler çıkıyor ortaya canım..Hele senin gibi bu konularda maharet tanımayansa..)Ellerine sağlık,görüntü ve fikir mest etmeye yetti de arttı bile..Öpüyorum kocaman.Sevgiler..

umutluhayat 7 Temmuz 2010 15:19  

şu an sıcaktan bayılıyorum ve bir bardak bu güzel limonatadan içemke ve serinlemek itiyorum.harika olmuş.ellerinize sağlık

Fuat Gencal 7 Temmuz 2010 15:22  

Tablo gibi süper bir görüntü ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Mariana 7 Temmuz 2010 15:22  

Felicitări pentru blog!
Arata totul minunat!

Unknown 7 Temmuz 2010 15:26  

Bir bardak bende istiyorum.Çok nefis görünüyorlar .Sevgiler.

Adsız 7 Temmuz 2010 15:28  

ben hepiciğinden içmiş, tatmış biri olarak illa Kıbrıs ve Lim derim.
Birde senin valide sultan usulü Itırlı limonatanı unutamam,
ah bide şu resimler beni bitirmese dahada yazıcam ama, seyretmeyi seviyorum ))

ferda

Adsız 7 Temmuz 2010 15:32  

burnuma kokusu geldi bir an .
ofiste herşeyi limonata buz görmeye başladım sanırım,

bu durumum hiç iyi değil demek nunuşum heheheeee -]]
şahanedir valla canım eline sağlık
nesrin

Unknown 7 Temmuz 2010 15:33  

Muhteşemmmm Zerafet Sultanım ahhh olsada içsem.Ellerine,o güzel yüre
ğine sağlık öpüyorum...

nesrin 7 Temmuz 2010 15:46  

Paket paket tasinilmis meyva sularindan Ice Tea lardan cok cok güzeldir. Kiyaslanamaz bile. Sevgiler...

hepsusluydum 7 Temmuz 2010 16:30  

Mımmm nefis nefis:) Tam bu sıcaklara göre, ellerine sağlık arkadaşım..Bir de taze naneli buzlar yapıyorum ben, limonataya çok yakışıyor:))Sevgiler Zehr@

GÜLTER ÖZGÜR 7 Temmuz 2010 16:51  

Merhaba,
Ne zamandır bu limonata tarifini bekliyordum.En kısa zamanda deneyeceğim.Elinize sağlık, teşekkürler...

Adsız 7 Temmuz 2010 18:04  

ben o limleri bir bulsam kimseye vermezdim ne yalan arkadaş.
lıkır lıkırr içerdim.
lim bu , limon değilki ama .
buzlara bayıldım ben.
süper olur mutlaka aklına eline sağlık canım .

BANU

Hayatın Ta Kendisi Lokantası 7 Temmuz 2010 19:59  

bu yaz sıcaklarına nede iyi gelir :)

ellerine sağlık nunucum

TÜLİN-sihirli tatlar 7 Temmuz 2010 21:46  

yaz gününde süper bır tarıf olmus ellerıne sağlık.limon farkı görselliğe bile yansıyor.Sevgiler

Mimosa Café 7 Temmuz 2010 22:10  

off içilebilecek en lezzetli limonatalardan birisi sanırsam bu. buzlar ayrıca bitirdi beni. muhteşem ötesi her zamanki gibi.

IŞILCA TATLAR 7 Temmuz 2010 22:44  

Nuray'cığım,

Ellerine emeklerine sağlık. Bu limonataların görüntüsüyle bile serinliyoruz. Tabii limleri burda nerde bulacağız o ayrı. Sen Kaştan gelirken bolca sepetine doldurup getirdin değil mi? Ben de Bodrumdan bulup getireyim de gör.
Kutlaman için de ayrıca teşekkür eder sevgilerimi gönderirim.

Adsız 7 Temmuz 2010 23:10  

sEVMEKTEN KİM USANIR ??
SEVMEYE DOYUM OLMAAAZZZ !
Nasıl ama ? ))))

içerim kana kana ben onların hepicini
mis valla nunum,
SEMRA.

NEŞELİ MUTFAK 7 Temmuz 2010 23:23  

ELLERİNE SAĞLIK NUNUM BEN DE BURALARDA LİM BULAMAM AMA LİMON İLE DENEMEK İSTİYORUM SÜPER GÖRÜNÜYOR..
BUZLU BUZLU HARİKA OLUR:))
SEVGİLER CANIM

Miskokulu Lezzetler 7 Temmuz 2010 23:45  

Nasılda nefis gözüküyor. İzmirin sıcağında bir bardak nasılda güzel gider elinize sağlık Nuray Hanımcığım.Sevgiler...
Ortancalara yine takıldım ben...:)))

ÇAY SAATİ 8 Temmuz 2010 06:11  

Sağlıklı bir içecek..Mutlaka deneyecegim.Sevgiler.Aida

hdidem95 8 Temmuz 2010 12:55  

Bazen yenik düştük zamana, esiri olduk anlamsız koşturmaların fakat adını yüreğimize yazdığımız dostlarımızı hiç unutmadık. Kandiliniz mübarek olsun.

Çınar 8 Temmuz 2010 17:21  

Son postuna yorum yazamdım. Bir sorun mu var?

Kandilin kutlu olsun canım

Sevgiler

made in funda 8 Temmuz 2010 20:50  

YARATICILIĞINA HAYRAN OLMAMAK ELDE DEĞİL.GÖNÜLDEN TEBRİKLER NUNUCUĞUM..AFİYETLER OLSUN..

dogada.blogspot.ru 8 Temmuz 2010 20:56  

Nunucum mubarek miraç kandilini kutlar bütün dualarını RABBİM kabul etsin nice seneLere sağlık ve huzur içinde erişmek nasip olsun canım sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP