SEVGİMİZİN ÖLÇÜMÜ KAÇ DÖNÜM ? YA KALBİMİZ. O KAÇ DÖNÜM ?

>> 16 Temmuz 2010 Cuma

BİZ ANA-KIZ , ARADA BÖYLE KEYİFDE YAPARIZ :)



Valide sultanımdan !!
ev limonatası ve buzlu çay

vişneli çikolatalı cupcakeler
Hepsi bahçeden
İncirli tartölet
karadutlarımızın getirdiği Sakızlı paskalya ve tahıllı simitler,
Kumato domatesli salata, patlıcan köz, Valide Sultanımın su böreği, tarçınlı kahveli un kurabiyeleri ,
Bahçe semizotlu ,yoğurtlu salata
Bahçe vişnesinden çikolatalı mini kek,



Haftanın 2 tam günü evimde oluyorum. Ağırlamam gereken dostları, ailemi, ve yapılacak her şeyi bu 2 güne sığdırmayı çoğu zaman iyi bir programla başarabiliyorum. Bugünü de baştan aşağı, aslında her daim KREDİSİ var olan valide sultanıma ayırdım seve seve.
Elde, evde ne varsa toparlayıp, ailecek geçireceğimiz bu güne odaklanıp her şeyi bir bir hazırlamaya başlıyorum.


Hazırlıklar bitince de :
sabah salonda yaktığım kaloriyi hatırlıyorum 550 kcl ,bu masayı görünce yarın yakmam gereken kaloriyi hesaplıyorum !!! hiiiç işime gelmiyor ama ,yüzüm de adamakıllı ekşiyor,
sonra da ; ammaaaaaan diyorum, hem insan kaç kere annesiyle karşılıklı-sağlıkla bir keyif sofrasında oturur ki, ardından da oturup kalori malori hesabına girer.!!!!!
Öyle ya ,KAÇ KERE DAHA ha !!! deyip, Çok ayıplıyorum kendimi !
hem
mehtapta aynı benim gibi düşünür eminim !! diye aklımdan geçiyorum.

Bir yandan bunları söyleyip, bir yandan da masamızı kurma gayretindeyim, spor sonrası erkenden boğaz yollarına düşüp valide sultanı evinden alıyorum, bir gün önce bana telefonda söylediği şikayetleri beynime saplanır gibi olunca , derhal ve acilen Nöroloğundan randevuyu istiyorum..Özenli bir muayene, dikkatli bir araştırma,Zaten rutin de olan Uzun bir tetkik listesi veriliyor, 2 gün sonra Mr da dahil ,benim korktuğum ve Doktorun korktuğu şeyin olmadığı çıkıyor, üçümüzünde yüzü gülüyor,ama yeni bir teşhisle ,yeni bir tedaviye de merhaba diyoruz bu esnada.

Elimde hazırladığım salatayı masaya koyarken kendimi yokluyorum da gayet huzurlu olduğumu görerek seviniyorum.
Göz ucuyla valide sultanıma bakıyorum, masanın diğer ucunda gülümseyerek oğluyla ! sohbet ediyor, Kardeşim telefonun diğer ucunda ' e hadi Assosa gel, gelin artık'' diyormuş,'' ''yok şimdi siz dinlenin ,kısmetse ben ağustos-eylülde gelirim, hem ellerimle incirleri üzümleri toplamak istiyorum, sonrada beraber döneriz '' diyor...
Bir eliyle de boş durmayıp semizotu salatasını yoğurtla karıştırıp !masaya bırakıyor. Boynunda her zaman çok sevdiği iri inci kolyesi, kulağında daima küpesi ! pek sevdiği yüzükleriyle çok aşina olduğum bu haline için için gülümsüyorum :) ve hala simyasah saçlarına gözlerimi dikiyorum.

Bu arada bakışımı yakalıyor ve bana :
:) !! ' ben biliyorum yine nereye baktığını biliyorum ' deyip, boyalı saçlarıma bakıyor, oda başlıyor minik kibar gülümsemesiyle konuşmaya ' sen babanın kızısın, ona çekmişsin, bu sebeple durumun belli ,kıskanmak yok !!! diyor daima şekersiz ve limonlu çayını yudumlarken.
Mevzu şu : valide sultanımın daha doğrusu anne tarafımızın ömrü uzun, bunun yanısıra yaşlanmıyorlar, kırışmıyorlar,hep ince, Uzunlar ! ve saçlarda kömür karası !!!!
Bende her defa valide sultana : bak 2 tane daha beyazın çıkmış, gördüm saçlarında diyorum :) oysa yok öle bişey :)sadece takılıyorum.

Aslında hayat basamaklarının 80. katına doğru ilerlerken, kömür karası, parlak saçlarındaki sayılı ! tel tel gümüşler ancak onda ince gümüş Toka etkisi yaratıyor buda ayrı bir gerçek.
Biz gülümseyerek hazırladığımız masamıza nihayet oturup, klimayıda açıp, balkon tarafında huzurlu, sakin bereketle dolmuş bir masanın tadını çıkartıyoruz.
Valide sultanım sabah gelirken boğaz cepheli balkonundan çookk sevdiği güllerinden getirmiş bana, arkadaşının bahçesindeki minik ortancalarıda benim için istemiş yanına demet yapmış. Hesini özenle yerleştirdiğim bu mis gibi güllerle bezeli vazo, masanın tam ucunda yerini alıyor, Masa başına da valide sultanım oturuyor, az sonra uzanıp içlerinden bir tanesini çekiyor, ensesinde topladığı saçlarının, kulak arkasına takıyor :)))) 'hep bayıldığı Türkan Şoray'ı kasdedip ''bakın Türkan gibi oldum '' diyor, Hep beraber pek gülüyoruz,

Bu arada kara dutlarımız bu şahane anı kaçırmadan anneannelerinin bu halini sayısız pozlarla anılarımızın arasına katıyorlar. Valide sultan 'bu resimler inşallah sayfana girmeyecek dimi ? !!!' diye soruyor, olabilirdi aslında diye içimden sesli düşünüyorum, ama kendi albümümüze saklamaya karar veriyorum :)

Yani ; Baba yadigarımıza iyi bakıyoruz efendim, ne mutluki bize çoook uzun yıllar analı- babalı bir aile hayatını, anılarla dolu geçirip, beraber yaşayabilmişiz.
HEM:
Önemli olan anlıyorumki kalori malori değil, bedenimizin genişliği, yağlarımızın eni de değil !
Önemli olan SEVGİMİZİN ÖLÇÜMÜ KAÇ DÖNÜM ?
BU KALBİMİZ KAÇ DÖNÜM ? MÜHİM OLAN İŞTE SADECE BU !


HAYATTA OLAN ''ANNE'' OLABİLMİŞ TÜM VEFAKAR ANNELERE HÜRMETLE..........

Bu arada sevgi Blog Arkadaşımız NAZLIMIZ ANNESİNİ KAYBETMİŞTİR :(

TEKRAR BAŞLARI SAĞOLSUN


49 yorum:

Nina 16 Temmuz 2010 21:34  

I LOVE EVERYTHING!!!!
LOOKS AMAZING! FLOWERS AND FOOD ...
EVERYTHING! BIG, BIG COMPLIMENTS!!!

Adsız 16 Temmuz 2010 21:49  

deliricem zaten bir gün şu gördüklerim yüzünden..
ah orda olsaymışım ah
öpüyorum sizleri analı-kızlı

ASU.

pelince 16 Temmuz 2010 21:58  

Sağlıklı,huzurlu nice sofralarınız olsun.. Anneciğine de kocaman maşallah... neler neler hazırlamışsınız... ellerinize sağlık...

tropikalbahce 16 Temmuz 2010 22:07  

Ellerinize sağlık muhteşem görünüyorlar :)

made in funda 16 Temmuz 2010 22:59  

ne güzel bir keyif annecikle.sana nasıl imrendim bilemezsin.Allah mutluluğunuz daim etsin en kötü sofranız böyle olsun...

Adsız 16 Temmuz 2010 23:17  

oh ne güzel olmuş, iki birbirinden marifetli usta ağırlanmış, valla nuraycım orda olmak varmış,
çok çok selamlar canım bayıldım gene yaılanlara ve ortama.
ferda

çeşnici Handan 16 Temmuz 2010 23:17  

Hep böyle güzel sofralarınız olsun. Herşey çok güzel olmuş. Ellerine sağlık anneciğine de afiyet olsun.

TÜLİN-sihirli tatlar 16 Temmuz 2010 23:20  

Canım muhteşem bir masa olmuş.Anne eli değincede bır baskadır.:)hepsi harıka lezzetler.ellerınıze sağlık sevgiler:)

Adsız 16 Temmuz 2010 23:23  

İŞTE MUTLULUK BU CANIM.
ALLAH ONLARIN EKSİKLİĞİNİ GÖSTERMESİN, HABERLEREDE ÇOK SEVİNDİM NUNUM.
SEVGİLER CANIM, ÇOKÇA SELAMLAR.
ZEYNEP GÜNAL

umutluhayat 16 Temmuz 2010 23:25  

canım ya bayılıyorum senin şu düzenine intizamına ,herşey o kadar düzgün ve netki.ellerine sağlık.bu arada anneciğinin çiçeğide on numara..

Unknown 17 Temmuz 2010 00:57  

Maşallah Valide hanıma ve kızına, sevgiler

mehtap kuzucu 17 Temmuz 2010 01:28  

anneyle yaşanan böyle keyifli bir gün...maşallah,darısı başıma diyeyim.masanız ve menü çok güzel elinize sağlık...

Eya 17 Temmuz 2010 01:56  

Ne güzel kyifle böyle sofralarda sevgiyi paylasabilmek...

zehra

Zehra Gürgen 17 Temmuz 2010 02:37  

Çok güzel bir sofra Nunum. Annenle keyifli, lezzetli anlarınızı görebiliyorum..
her zaman mutlu ol !

Hayatın Ressamı 17 Temmuz 2010 08:07  

Bu masa için 2 kişi az bende geleyim yanınıza.

Adsız 17 Temmuz 2010 08:29  

bencede sefasını sür, hem haberler iyi, hem komşu vişneleri, hemde anne keyfi .
masa süper nuray, bir tek sarma -dolma yok bak buna şaşırdım.
iyi haftasonları öpüyorum canım

Sema N

YeMeK vAkTi 17 Temmuz 2010 09:07  

mmmm keyfiniz bol olsun,böyle sofrada insan huzur bulur

Pembe Tatlar 17 Temmuz 2010 11:01  

Arada kaçamak yapmak lazım...

Demi ama insna annesile kaç kere böylesi harika masada başbaşa keyif yapar...

Ellerinize sağlık canım her daim mutlu olun..
Mutlu hafta sonları:)

Adsız 17 Temmuz 2010 11:20  

canım benim nede güzel yazmışsın herşeyi yine, haklısın hayattayken can verenlerimiz değer verip gözlemek lazım.dediğin gibi daha kaç kere böyle onlar hayattayken sofralara oturacağızki. gönlüne sağlık çok geçmiş olsun nuraycığım.
allaha emanet olun ikinizde.

SEMRA.

Adsız 17 Temmuz 2010 11:29  

ne güzel bir söz etmişsin canım ya. kalbimiz kaç dönüm, sevgimiz kaç dönüm diye. harikasın.
tabiiki annelere fazla değer verilmeli, hayat alıp başını giderken, onlarken daha çok eğlenmeli.
nefis olmuş masan, yaptıkların, güller kekler süper.
güzel günleriniz çok olsun nuraycığım sevgiler canım
banu.

Tijen 17 Temmuz 2010 12:26  

Keyfiniz, neşeniz, birlikteliğiniz daha nice yıllar sürsün NuNu'cuğum!

Mutluanne 17 Temmuz 2010 13:12  

Kıskanmamak elde değil hepsi süper görünüyo yalnız şu incirli tartöletin tarifini istiyoruuum

SEVGİLERİMLE 17 Temmuz 2010 13:12  

Bu ne güzel bir yürek,bu ne güzel bir paylaşım.Eee insanın böyle bir yüreği olursa masadaki lezzetleri düşünemiyorum.Rabbim ağız tadınızı bozmasın.Genç annenize selamlar...
Sevgilerimle...

boncuk mutfakta 17 Temmuz 2010 13:30  

Nunucum sana ve sofralarına gıpta ediyorum. Daha nice yıllar sağlıkla yaşayın hepiniz.
Öpüyorum.İzmirden sevgiler.

Adsız 17 Temmuz 2010 13:31  

nuraycığım her annenin senin kadar ince ruhlu bir evladı olsa dünya çiçek olurdu zaten.
emeklerine sağlık. çok harika bir gün olmuş, masana ağzım açık kaldı yine. NESLİHAN.

Unknown 17 Temmuz 2010 13:50  

Zerafet Sultanım Rabbim öncelikle Valide Sultanı başınızdan eksik etmesin.Muhteşem bir masa her zaman
ki gibi herşey harika ellerine,eme
ğine sağlık.Mutlu hafta sonları kocaman öpüyorum...

nesrin 17 Temmuz 2010 19:03  

Ne mutlu ne güzel günler. Bosverin her seye tadini cikarin. Bende de seveceginizi umdugum bir sey var. Sevgiler...

Adsız 17 Temmuz 2010 19:09  

aman aman anacım nasıl binbir çeşit sofra maşallah sana, anneciğine de tabii.
ben o vişneli mini keke çarpıldım sanırım, nasıl bir tabak öyle, birde hani şu meyvelerin durduğu resim varya 10 numarasın be arkadaşım.
çok güzel bir yazı yazmışın çok çok güzel okudum nunum
iyi pazarlar hepinize benden.
güzel gülüşlü valide hanıma çok selam ellerinden öperim onun ben.

SEVTAP

Baharcicegi 17 Temmuz 2010 22:07  

Böyle nefis bir masa,birde karsinda annecigin ,kaloriymis kiloymus kim bosver gitsin.
Biz senede bir kac gün annemizle kahvalti yapiyoruz belki,senin yaninda annecigin varken keyfini cikar
Anneciginede saglikli uzun ömürler dilerim

dokuzuncubulut 18 Temmuz 2010 08:00  

Anne-kız daha uzun yıllar böyle güzel masalarda, keyifli sohbetler yapmanız temennisiyle...
Masadaki herşey çok güzel ama, ben bahçeden gelen yaprakları üstünde tazecik meyvelere özendim:)))
Sevgiler.

hdidem95 18 Temmuz 2010 14:41  

allah ayırmasın nunucum allah uzun ömürler versin hep keyifli sohbetler yapın inşallah öptüm sevgiler

eldivenlerim 18 Temmuz 2010 15:49  

masadakiler muhteşem;) afiyet şeker olsun nnucuum;) annenle beraber nice sağlıklı, mutlu sofralara, sohbetlere inşaalah...

tatlıhayat 18 Temmuz 2010 15:56  

Kıskandım vallahi nunucum ,yarın doğru anneme kahvaltıya gidiyorum....:))sEVGİYLE...

Cafe Pepela 18 Temmuz 2010 18:07  

Rabbim muhabbetinizi artırsın,ağzınızın tadını,huzrunuzu eksik etmesin,maşallah size..

Keyifle okudum,yüreğime çektim her cümleyi..

Bilhassa şu satırla,tesiri arttı,çoğaldı..

''Hayat basamaklarının 80. katına doğru ilerlerken,kömür saçlarındaki sayılı tel tel gümüşler,onda gümüş toka etkisi yaratıyor..''

Yüreğinize sağlık!

Selam ve muhabbetle..

Adsız 18 Temmuz 2010 18:15  

nasıl bir yürekse varolmuş işte iyiki sende olmuş,
öyle cümleler bulup oturtuyosunki benimde ruhuma dokunuyor .
kalbimiz kaç dönüm ah nuraycığım hiç düşünmemiştim ben sen gibi, aklıma gelmezdi bile,
hiç bir kalp seninki ölçülemez büyüklükte değil zaten.
benimde çok büyük değil çünkü sen gibi arınmış değiliz.
allah sana da evlatlarından hayırlı zamanlar yıllar yaşatsın. nefis olmuş annene hazırladıkların, evde ve elde diyorsunya benim evde böyle .hazırlığım tembellikten olmuyor )))
eldende çok gelmiyor, harikasın sevgili arkadaşım.
sanada sevginin yüzölçümleri sonsuz gelinler nasip olsun.
seni seviyorum sevgili nuraycığım

gülden Y. (niceden sevgiler =)

Narince 18 Temmuz 2010 20:24  

Anneciğine uzun ömürler dilerim komşum. Kız kıza güzel oluyor, biz sofradan kalkamıyoruz, kahveler ve uyduruk falımız da peşine. Sefanız bol olsun.

Mary Bergfeld 18 Temmuz 2010 21:44  

Everything looks amazing. I'm so glad you shared the photos and recipes with us. I hope you enjoyed your visitors. Have a wonderful day. Your google translator is not working. Blessings...Mary

Damak Tadı 18 Temmuz 2010 23:44  

Canım, anne-kız uzun yıllar sağlıkla böyle güzel masalar hazırlarsınız inşallah..

Masanız yine çok güzel,ellerine sağlık Nuray'cığım..İnş.anneciğinin kontrolleri çok iyi çıkar..Öpüyorum sizleri ve sevgilerimi gönderiyorum..

Stil Direktoru 19 Temmuz 2010 01:14  

Can kadın, candan kadın... Sevgi dolu yürek, tatildeyken bile elimi bırakmadın hiç... Uzaklardan sevgiler melek yüreklime... Nazlı hanıma da başı sağolsun, mekanı cennet olsun annesinin

Bilge Kamile 19 Temmuz 2010 08:50  

Nunu hanım,annenize, size, bu güzel birlikteliğinize kocaman bir maşaAllah demek istiyorum. Gümüş tokalı teyzeciğime sevgilerimi yolluyorum. Tasvirlerinizden eskilerin 'Haza İstanbul Hanımefendisi'tanımının bugünde var olduğunu görmek ne güzel. Böyle bir anneniz olduğu için, O'nun öğretisinden geçtiğiniz için çok şanslısınız.Annenize ve Size Sevgilerimle...
Bilge Kamile

mutfakcini 19 Temmuz 2010 08:50  

Yüreği geniş arkadaşım benim..Ne güzel anlatmışsın,tatlı bir masal gibi ..Anenciğine uzun ömürler,daha nice keyifli sofralar olsun.Öpüyorum.

Mehtap Pasin Gualano 19 Temmuz 2010 12:46  

Hepsi bir yemek kitabina girecek kadar guzel servis edilmisler... Zevkli, keyifli, ozenli sofralar... Eline saglik NuNu'cugum...

Mimosa Café 19 Temmuz 2010 17:52  

sizin sofralara bayılıyorum resmen! yine dergilere layık bir masa. ailenize maşallah. öpücükler.

NzlGl 20 Temmuz 2010 08:33  

Sevgili Nuray hanım

Göstermiş olduğunuz incelik için ve dostluğunuz için çok teşekkür ederim.

Böyle anneli-kızlı özel günleri daha sık tekrarlamanız dileğiyle
herşey herzamanki gibi mükemmel görünüyor.... ellerinize sağlık, valide sultana hürmetler

sevgilerimle

nazlı

kristalkelebek(aslı) 20 Temmuz 2010 09:45  

Nunucum bunun gibi nice güzel sofralarda, nice tatlı ana-kız muhabbetleriniz olsun:)..
Seni çok seviyorum canım arkadaşım, güzel yüreğini, dokunduğu her şeye renk katan maharetli ellerini de...
Sana ve anneciğine kucak dolusu sevgiler:).
aslı

KİZHATCE 20 Temmuz 2010 17:48  

canım bir kaç gündür uğrayamamıştım sana ama analı -kızlı muhabbetinizi görünce bayıldım,allah ayırmadan uzun yıllar böyle nice keyifli günler geçirin inş.
diğer olaya çok üzüldüm ama benim kocaman yürekli hemşerimi böyle kişiler yıldıramaz,boşver sen gönlümüzün güzelisin,meyva veren ağaç hep taşlanmıştır,sen o taşlara aldırma güzelim,kocaman öpüyorum...

deniz kızı 21 Temmuz 2010 00:33  

merhaba nunucum 2 yıldır özellikle
iftar davetlerimde senin hazırladığın o harika sofraların bana çok yardımcı oldu.çalışan bir bayan olarak gerek haberli gerekse ani gelen yemekli misairlerime aahhh ne pişirsem diye hiç düşünmüyorum...
bu işin eğitimini almış birisi olarak onlarca bloğu takip ediyorum ama seninkinin farkı okadar açıkki...
seni diğerlerinden farklı kılan
okadar çok ayrıntı varki!
hele o yazıların yokmu, o akıcılık
o duruluk özenle seçilen kelimelerin zerafeti...
yazılarını okurken anlattığın mekanları bende seninle beraber
geziyormuşum gibi hissediyorum kendimi.
gün içinde fırsat bulduğumda ve
akşamları eve geldiğmde ilk baktığım yer BİR DUT MASALI.özellikle gecenin ilerleyen saatleinde (eşim güzel olan bütün
yemek,pasta ve börekleri çok ama çok sever:))senin bloğuna girip
bir yemek yada pasata börek seçip
hadi pişirip yiyelim der:)ve hiç üşenmeden hazırlıyoruz...
sana anlatacak okadar çok yemek anılarım varki:)fırsat buldukça paylaşmak isterim.tek endişem kısmetse eylül ayında hamilelik planlıyoruz.o dönemimde dayanamayıp senin leziz tariflerinden abartlı yiyip fazla kilo almak:)yeniden görüşmek dileğiyle kocaman öpüyorum nunucum, masal kahramanın ve kara dutlarınla hep mutlu ol:)......

Adsız 21 Temmuz 2010 19:31  

BU NE ÇARPICI BİR MASA VE ZARİFLİK NUNUCUM, MEST OLDUM ŞU AN.
BENDE ORDA OLSAM DEDİRTTİN BANA.
ANNENE ÇOK SELAMLAR ÖPÜYORUM CANIM SİZİ.
Mine.K

Güngör Ekinci Saglik 23 Temmuz 2010 00:04  

Anneciğim tatilde. Salı günü dönüyor inşallah.Çok özledim valla.
Allah anamızı babamızı başımızdan eksik etmesin. Anneciğine de uzun ömürler dilerim Nunu'cum,sevgiler.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP