BADEMLİ KAYISI REÇELİ ( VALİDE SULTAN USULÜ)

>> 14 Temmuz 2010 Çarşamba






VALİDE SULTAN USULÜ BADEMLİ KAYISI REÇELİ

YAPILIŞI :
Aldığımız kayısıların 15-20 adetininin çekirdeklerini bir kalın poşet içine koyalım,
Üzerine çekiç yardımıyla vurarak dikkatlice ezmeden kırıp, iç bademlerini çıkartalım
Bademleri yıkayıp kurulayalım ve dış zar kabuklarını çıkartalım
Kaynama noktasında iç bademleri ( kayısı çekirdeği bademi ! ) reçelimize atıp pişmesini bekleyelim.

Kayısı çok sevgili meyvelerimden biridir. Valide Sultanım da daima bademli yapar reçelini, geçen gün müşterilerimizin bana getirdiği Güzelim Iğdır kayısılarının bir kısmını ezik görünce , bunlarla reçel yapmak iyi olurdu diye karar verdim. İçine de bademlerinide valide sultanım gibi eklemeyi ihmal etmeden !!
Böylesinide deneyin lütfen, eski Türk geleneklerimizi daima yaşatmaktan yanayımdır çünkü.
çok sevgilerimle.

tARİFİ BURADA

HEPİNİZE AFİYET OLSUN.

35 yorum:

Narince 14 Temmuz 2010 10:12  

NuNu yaa buralara iki haftadır düzgün bir kayısı düşmüyor, dün yine sinir oldum pazarda. Reçel yapıciim ayol!

Damak Tadı 14 Temmuz 2010 10:23  

Nuraycığım,bizde bademleri direk kayısıların içlerine sokup pişiririz..)Azıcık da damla sakızı atarız..))Şimdilerde hiç de öyle yapılmıyor evimizde..))

Senin ve anneciğinin ellerine sağlık,reçel harika görünüyor..Sabah kahvaltılarında afiyet şeker olsun canım..


Öptüm kocamanından canım benim..Sevgiler..

lezzettabağı 14 Temmuz 2010 10:45  

Sevgili arkadaşım bu tadı çocukluğumdan beri çok severim bana çocukluğumun o güzel günlerini hatırlatır Canım anneciğim reçellerin kıvamın çok güzel tuttururdu içine de çekirdekleri möutlaka katardı.. Seninde eline sağlık ,sağlıkla yersiniz inşallah.. sevgiler görüşmek üzere..

Miskokulu Lezzetler 14 Temmuz 2010 10:56  

Kesinlikle çok güzel bir tat bende aynı şekilde okuyup denedim ve birkaç karanfil tanesi attım inanılmaz güzel bir tat annenizin eline sağlık.Paylaştığınız içinde size çok teşekkürler Nuray Hanımcığım.Sevgiler İzmirden...

Sevil Şahin 14 Temmuz 2010 10:58  

nunum hımmm ekmeği alıp banasım geldi ellerine sağlık süper olmuş
afiyet bal olsun
şifa olsun Tüm ailene ..

dogada.blogspot.ru 14 Temmuz 2010 11:03  

Anneciğinin ve senin o marifetli ellerinize sağlık nunucum kahvaltıda tadına doyulmaz bu nefis reçelin sevgilerrrrrrrrrrrr

TÜLİN-sihirli tatlar 14 Temmuz 2010 11:23  

Bir Malatya'lı olarak kayısı görmekten mutlu oluyorum.:)ellerıne sağlık.Bizde yöresel olarak bu şekilde hazırlarız.harıka görunuyor.sevgiler

Unknown 14 Temmuz 2010 12:04  

Zerafet Sultanım senin ve Valide Sultanın ellerine sağlık enfes görü
nüyor.Afiyetle yersiniz inşallah öpüyorum.

fuat gencal 14 Temmuz 2010 12:08  

Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

saygılar.

Pembe Tatlar 14 Temmuz 2010 12:25  

Nunucuğum anneciğinin ellerine sağlık canım afiyet olsun....

Adsız 14 Temmuz 2010 13:11  

yani marifetli ana-kız olarak mahvedersiniz adamı zaten )))
ellerine sağlık arkadaşım benim.

anneciğinede çok geçmişler olsun,
nasıl şimdi haberleri ?

ferda.

lezzetyolculugu 14 Temmuz 2010 13:38  

Her şeyin en güzelini anneler yapar zaten değimi.Ana kız ellerinize sağlık enfes görünüyor mis kokular buraya kadar ulaştı:)

sarımutfak-hande 14 Temmuz 2010 15:29  

bayılırım reçelsiz bir kahvaltı düşünemiyorum zaten
senin ve annenin ellerine sağlık
sevgilerimle

tatlıhayat 14 Temmuz 2010 15:37  

Nunucum bir kavanozda bennn istiyorum..Afiyetle yiyin canım.Sevgiyle...

HUYSUZBALIK 14 Temmuz 2010 16:55  

Görüntü öyle güzel ki şimdi annemi arayıp "neden sen de Nunu'nun annesi gibi bademli kayısı reçeli yapmadın hiç" diyesim var :) Ellerine sağlık. Valide sultanın ellerinden öpüyorum. Sevgiler...

Adsız 14 Temmuz 2010 17:47  

bende bayılırım nunum,
hemde bol tereyağlı ekmekle istesem ?
eline sağlık canım
nesrin.

Bengü 14 Temmuz 2010 18:31  

Nunucuğum, badem ve kayısı birlikteliği beni mest ediyor. Hep istediğim ama henüz denemediğim bir reçel çeşidi. Ellerine sağlık canım. Sevgiler.

Mehtap Pasin Gualano 14 Temmuz 2010 19:07  

Annem de koyar badem.. Sonra da kavanozun uzerini beyaz bir tulbentle ortup, guneste koyulastirir...
Bayilirim kayisiya.. Kompostosu, kurusunun hosafi ve de marmelatina...
Elinize saglik...

Unknown 14 Temmuz 2010 23:12  

süper.ellerinize sağlık.sevgiler.

Adsız 14 Temmuz 2010 23:21  

bende sana katılırım canım, özümüzü mutfağımızı yaşatalım sözün çok doğru. artık anneanneler babaannelere kaldı mutfak.
ama senin bu özverin harika
ah bide kızın olaymış :-)
anneciğine hürmetler selamlar,
daha iyi haberler olsun canım.
eline sağlık.

NESLİHAN.

SEVGİLERİMLE 14 Temmuz 2010 23:25  

Ne güzel demi, anam-babam üsulü derler ya tam budur işte.Rahmetli anaaanem:)incir reçeli yapardı böleee bol bademki,suyunu az dökerdi kaşık kaşık yerdim.O günler aklıma geldi reçelini görünce...
Ağız tadın hep şekerli,lezzetli kalsın canım benim.
sevgilerimle...

SEVGİLERİMLE 14 Temmuz 2010 23:25  

Ne güzel demi, anam-babam üsulü derler ya tam budur işte.Rahmetli anaaanem:)incir reçeli yapardı böleee bol bademki,suyunu az dökerdi kaşık kaşık yerdim.O günler aklıma geldi reçelini görünce...
Ağız tadın hep şekerli,lezzetli kalsın canım benim.
sevgilerimle...

pelince 14 Temmuz 2010 23:33  

Kahvaltılar şenlenecek desene,anneciğinin ve senin ellerine sağlık.. afiyetler olsun...

Adsız 14 Temmuz 2010 23:47  

çok güzel olmuş nunucuğum,
maşallah sen eli alalı yıllar oluyor annenden.
boynuz kulağı geçti, ne mutlu böyle anneye.
afiyet olsun keyifle canım.
ellerine sağlık, annene selamlar bizden .
SEMRA M.

Adsız 14 Temmuz 2010 23:58  

mis gibidir şimdi kayısı reçelin.
öyle çokki yemişliğim,varki ,
şimdi dedim sabah nunuşda kahvaltıda olmak var, ama yarında öbür günde yoksun işte bunu biliyorum acıyla .
=]]]]]] hadi siz iyi haber getirin benim yüreğim doysun önce.
kocaman öptüm ikinizi. / ASu.

neslihan erzincan özgür 15 Temmuz 2010 00:37  

Nunu'cuğum ellerine sağlık canım.reçelin şahane görünüyor.sevgilerimle...

çeşnici Handan 15 Temmuz 2010 01:50  

Sevgili anneciğin ve senin ellerine sağlık çok çok güzel ve her zaman ki çok şık sunumlu olmuş. Kahvaltıda ne de güzel yenir. Sevgiler.

PAPATYA PRENSES 15 Temmuz 2010 04:16  

ben de bugün kurabiye yapmak için marmelatını pişirdim.

nasıl da misler gibi kokuyorlar değil mi?

nefis görünüyor Nunucum,ellerine sağlık..

Hayatın Ressamı 15 Temmuz 2010 08:55  

Hersene ben yapardım kayısı marmeletımı .bbu sene zamansızlıktan ve yorgunluktan annem yaptı bana.Harika görünüyor.Sağlık ve mutlulukla yiyin.


Bu arada bloğumun ismini değiştirdim:
hayatvesihirlieller oldu.
Yani sihirliellerankara ben değilim.

mutfakcini 15 Temmuz 2010 09:45  

Bademli şeftali reçeli yaptım ben de geçen gün.Benim annem de bu şekilde yapar.Eskileri,değerlerimizi yaşatır..Biz de böyle bir nesiliz çok şükür.Ellerine sağlık canım.Muhteşem görünüyor.Anneciğine hürmetler..Sevgilerimle..

Adsız 15 Temmuz 2010 10:14  

ay sevmemki nuraycım, kayısıya bende çok sevdalıyım, bademli yapmadım ne yalan, annemde yapmadı hatırlamıyorum, ama bende bir gün vakit ayırıp bademli yapayım, çok hoş görünüyor badem tadı geçermi peki reçele. aroması oluyormu böyle yapınca.
anneciğine çok selam saygı hürmet tatlım. allah başımızdan eksikliğini göstermesin.

Selma.

Aslı 15 Temmuz 2010 12:22  

Bu reçeli bir arkadaşım yapar, asla onun kadar güzel yapamam diye hiç denemedim:) Sizin tarifinizle bir cesaret etsem mi acaba???
Paylaştığınız için teşekkürler.
Ellerinize sağlık, sevgiler..

Şehnaz 15 Temmuz 2010 20:27  

nujnucum iyiki varsın..senden öyle çok şey öğrendimki..yaptığın herşey şiir gibi naif ve zarif...hele bu reçele hyraN KALDIM..EN KISA ZAMNDA DEBEYECEĞİM İNŞALLAH...SEVGİLER TATLIM...

umutluhayat 15 Temmuz 2010 23:35  

nefis olmuş,annenizin ellerine sağlık

Serap'la turuncu lezzetler 16 Temmuz 2010 01:49  

Çok leziz görünüyor canım ellerine sağlık...kocaman sevgiler:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP