KANLICA 'da SEZONU AÇTIK ...

>> 13 Haziran 2010 Pazar




Bu kahvaltı ÇOK ÇOK KÖTÜYDÜ !!!! HERŞEYİ GERİ YOLLADIK !!!! ve başka bir mekanda kahvaltı ettik.












Bugün Tıpkı Beylerbeyim ve Kandilli gibi, zaman tünelimde sık sık yolculuk ettiğim sakin, sessiz ve kendi kalabilmiş Kanlıcada , masal kahramanım ile beraber çok nostaljik bir pazar sabahı yaşadık.

KANLICA ;
İstanbullu olupta Kanlıcanın anılarına sığınmayan yoktur , mutlaka yoktur !!!
Geçmiş yıllarımızın çocukluğunda ,Her pazar klasiğidir, her misafir geldiğinde gidilenlerdendir, annelerin ve babaların sohbetleri esnasında yenen 120 yıllık geçmişe sahip ,tarihi çınarın altında yenen pudra şekerli yoğurdu ise,en unutulmaz en nostaljik dakikalardır....

Gecesi ayrı,gündüzü ayrı, teknelerimizle demirleyip, hisara göz kırptığımız, çokkk sevdiğim koyların başında gelir nevi şahsına münhasır Kanlıca..
Ve İstanbulun İstanbul gibi kalmış nadir semtlerinden biridir..
Filmlere , şarkılara, romanlara konu olmuş tabiat harikası, tabiat mirası kanlıca tepesiyle, tüm İstanbul boğazına hakim bu eşsiz tepesinde bulunan huzuru ancak bizler gibi ayak izleri olanlara şahitlik etmektedir..
Harika bir mesire yeri olan, Anadolu yakasının en yeşil yerlerinden olan Mihrabad korusuda bu tepenin komşusu olmakla yüzyıllardır yerini korumaktadır.
Sonbaharda çıkan turuncu renkli kanlıca mantarlarını alıp, mangalınızda bu güzel mesire yerinde tatmanızıda şiddetle mantar severlere tavsiye ederim.
Heleki her 2 bahar ayında yaşayaşacağınız renk cümbüşü için sizleri mutlaka ve mutlaka Kanlıcaya ve tepelerine davet etmek isterim..

"bir geceye bir ömür verilir kanlıca'da
istanbul'un sırrına erilir kanlıca'da
mehtap oynar su ile, ışıklar gelir dile
geçmiş sevdalar bile dirilir kanlıca'da"
Avni Anıl (kürdilihicazkar)

GÜZEL İSTANBUL'UMUZUN LÜTFEN HAKKINI VERİP, BU EŞSİZ ŞEHRİMİZE HEPBERABER SAHİP ÇIKMAK DİLEKLERİMLE HUZUR DOLU, SAĞLIKLA GEÇECEK BİR PAZAR DİLERİM
SEVGİYLE..
Çok sevgili okul ve çocukluk arkadaşım Gülnur'a sevgilerle Hitafımdır.

22 yorum:

leyya 13 Haziran 2010 16:05  

a aaaaa ne hoşş dönmüşsün.yoğunluktan çok yorumlayamasam da fırsat buldukça uğruyorum sana nunucum:))yine en son ben duydum ama olsun:)dönmene sevindim.

Unknown 13 Haziran 2010 18:56  

Hello canim!! Very beautifulllllll!!

Kisses

Adsız 13 Haziran 2010 19:09  

hıhh.
hiçde bilem kıskanmadım,
senin o güzel ayakkabılı ayak izlerini takip ettimm,
doğruca rumeliye gittik
:))))))
sağol canım ya.. ne süpermiş ciddende.
sende iyi yapmışsın, çık artık biraz şöyle
ohhh.

ferda )))))

Adsız 13 Haziran 2010 21:08  

canım aç tabii sezonu aç,
yazık sana ya. için karardı aylardır.
ama bizi çok ferahlattın bu güzel boğaz havasıyla..
demek kahvaltı kötüydü, yazdım bunu bi kenara .
sefayla tonton. sıradakini bekliyorum =)

ssu.

SERAP 13 Haziran 2010 22:03  

Doğma büyüme bir Kanlıca'lı olarak hayranı,tutkunuyum bu şirin,her yerinde çok hoş anılarım olan,Boğaz'ın incisi semtimin...Her zaman bekleriz sizi,herkesi.Sevgiler...

cansudere 13 Haziran 2010 22:03  

resimler harıka canım.

IŞILCA TATLAR 13 Haziran 2010 23:40  

Nuray'cığım,
Senin gözlerinle İstanbulun her köşesini gezmek bana ayrı bir zevk veriyor. Harikasın.
Bu arada geç de olsa doğum gününü kutlar, tüm sevdiklerinle sağlık, mutluluk dolu nice seneler dilerim.
Çok öpüyorum.

narcicegirengi/sevde 13 Haziran 2010 23:44  

Istanbul'u cok seviyorum ancak Kanlica'da daha once hic bulunmadim. Umarim en yakin zamanda gezmek nasib olur. Ingiltere'den sevgiler
not: Blogunuzu begeniyle takip ediyorum ve sizi arkadas linkime ekledigimi berlitmek istedim, siz de eklerseniz cok sevinirim. Sevgiler
www.narcicegirengi.com

mutfakcini 14 Haziran 2010 00:00  

Ay süper görüntülerrrrr.Ben çekemedim bu kadar güzellerini,makinamın şarjı bitti,telefonla idare ettim :) Bir ömre bedel Kanlıca.Ölümsüz olmak istiyor insan o güzellik karşısında.Ne hoş tesadüf gerçektren aynı zamanlarda yazmamız :)Sevgilerimle canım..

Adsız 14 Haziran 2010 00:20  

canım arkadaşım, beni nerelere götürdün gecenin şu saatinde,
şu iskelenin dili olsa,ah olsa bizi hepimizi anlatsa..
çok teiekkürler nuraycığım
ÇOK
nesli

SEVAL GÜR 14 Haziran 2010 00:56  

Çocukluğumun ve gençliğimin geçtiği
bu yeri anlat deseler bu denli anlam yükleyerek anlatamazdım.Bende en son bir ay önce oradaydım.Pudra şekerli yoğurdumun kabına anılarımı,denizin kokusunu,okulumu koyup geri döndüm.Ama ruhum hala orada.
Sevgiyle kalın.
Seval Gür

Adsız 14 Haziran 2010 01:09  

bir ömür daha yaşasan senin kaleminden, senin gözlerinden ve hislerinden daima bir başka oluyor şu boğaz. ve anılarla süslü bu yolları ben hiç unutamayanlardanım nunucum..
tıpkı sen gibi canım.
çok güzel bir günmüş

Fatoş

Adsız 14 Haziran 2010 08:34  

nunuuuu....
ben zaten kanlıca ve çocukluk zamanlarımı heep içimi hem ısıtan hem de burkan bir bir duyguyla anardım. ama öyle bir anlatmışsın ki sanki o satırları okurken yeniden o yıllara gidip geldim.ve boğazda büyümenin keyfini, ayrıcalığını bir kez daha farkettim.anılarımız zaten o kadar net hafızamda ki alzeimer mıyım acaba :)) diyorum .çünkü yeni zamanlarda öyle yaşanmışlıklar pek olmuyor galiba.
ayrıca bu yazına beni anman
beni inanılmaz mutlu etti ve ağlattı ....
çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım..
kanlıca dan gülnur....

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Haziran 2010 09:17  

GÜLNUR'cuğum,
okul yıllarımızı unutmak, gençlik dönemlerimi anmamak ne mümkün.
Allahın lutfettiği bir şahaserin içinde doğmak- büyümek-okumak ve hep bir ayağımızın orada olması ..
NE ŞANS.
Benim içinse en büyük şans, SİZ Kocaman Sınıf dolusu arkadaşlarım,
13 yaşımızdan taa bugünlere Kopmayışımız,
en büyük değer bunlar.
Mutlu olmana sevindim,
ağlamak güzeldir :)))))
hep keyif gözyaşların olsun.
Perşembeye sakla :)
candan sarılırım sana güzel gözlü,güzel kalpli arkadaşım.
Teşekkürler


TÜM ARKADAŞLARIMA AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDER, KANLICALARA SEVGİLER YOLLARIM.

HÜLYA 14 Haziran 2010 09:48  

her karesi hatıralarla bezenmiş bu resimlere bakmak bile ayrı keyif. anlatış tarzın yine ne yaşanmışlıklar gizli olduğunun göstergesi zaten... her günün böyle olsun nunucum ...

sevgiler

daimamutfak 14 Haziran 2010 10:31  

İstanbulda yaşamak ne güzel..bu güzellikleri görmek,o havayı koklamak ne hoş..fotograflar beni içine aldı adeta..
bunun dışında nunu'cuğum senden haber almakta güzel..sevgiler.

Adsız 14 Haziran 2010 10:38  

insana ne çok yaşatıyor ve hissettiriyor nunum bu istanbul ve boğaz, sizler bizler şanslıyız dediğin gibi,
elbette hakkını verip, temiz düzenli yaşamak gerekli şehrimizi.anlamayan görmeyen ne çok insan var oysa üzülüyorum buna.
iyiki sen varsın içimizde, gözümüz kulağımızsın daima.
seni her defa daha hayranlıkla seviyorum arkadaşım benim.
çokda sevgiler yolluyorum sana.
Sema N

Delfina ; 14 Haziran 2010 11:59  

Kanlıca'yı dostum Serap sayesinde tanıdım,o mekanların duruluğu,eskiye aitliği gerçekten insana "yaşadığını" hissettiriyor.Yine güzel bir pazarınız,doğal güzelliklerle geçmiş Nunucum,afiyetler olsun....

Çınar 14 Haziran 2010 18:18  

Uff, nunum ne güzel fotoğraflar bunlarr. Oralarda olmak istedim bakarken, hiç görmediğim yerler olmasına rağmen çok tanıdık geldi...

Sevgiler canım

http://www.lezzetibol.com 15 Haziran 2010 10:07  

Kanlıcayı bende çok severim canım. Resim çekmeye doyamam orada.
Kahvaltın için şaşırdım ama. Resimde güzel görünüyor:)
Çok öptüm
sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Haziran 2010 18:38  

çok teşekkür ederim arkadaşlar

tijencim :(
kahvaltı beter kötüydü, melemen margarin içinde yüzüyordu !!!
peynir bozuk :(((
servisler kir leke içinde !!!
:((((
aynen iade ettik.
biz fiat konusunda hiç problem yaşamayız,ama o tabağa çok sade ve halk tipi bir yerde 32 lira isteyince tek kuruşda vermedim !!
zaten dokunmadan iade ettik.
kendimizi çiğnetmem ve a...L yerine koydurmam.
aman dikkat edin sorun sorgulayın.
sevgiler canım

Alihan 23 Haziran 2010 22:07  

CANIM İLK AÇTIĞIM PENCERE KANLICA OLDU. ÇÜNKÜ KANLICADA DOĞDUM. ÇOK GÜZEL RESİMLER.KANLICA YOĞURDU İLE BÜYÜDÜM.ÇOK ÇOK GÜZEL.TEBRİKLER.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP