ORGANİK PAZARIM VE ÖZGÜRLÜK PARKI / 1

>> 4 Mart 2010 Perşembe

organic vegetables and ecological market
Selamiçeşme ÖZGÜRLÜK PARKImız

her çarşamba günü kurulan Organik pazarım-IZ
tazecik ekmekler.... yumurtalar- ballar
salçalar- kuru domatesler- kuru yemişler ve bakliyatlar


keklerimin - pastalarımın dostları - tam buğday unu- mısır unu- yandada DUT kuruları :)
deniz tuzum ve bakliyatlar
zeytin çeşitleri ve yağlar
en sevdiğim domateslerim
elmalar
Muğla'dan limon ve portakallar (Delfina'mıza öpücükler :)
:)))))))))))))))) // elma şekerim yok ama :(
İlhan Selçuk köşesi ( Kaç kitap okuduk kendisiyle burada kimbilir ? ... )
güzelim baharlar
sanat köşesi (amfitiyatro)
dinlenme parkurları
fıskıyeli havuz ve cafeler

!!!!!! lütfen naylon poşet kullanmayın. Büyük Marketlerede istemediğinizi belirtin !!!
benim daima arabamda hali hazır beklettiğim kumaş çantalarım.
doğa dostu gençlerimiz, çantaları dağıtıyor...

Bunlarda her çarşamba ALDIĞIM ,organik sofralarımı hazırladığım ürünlerden bazıları, Dönüşte kendime hediyelerim


Eveeeet .. arkadaşlar konumuzu şu şaşaalı sofralarımdan , organik sofralarıma getireyim istedim.
Nicedir yayınlamam gerekirdi bu postu ertelendi maalesef!
Ocak ayının ortalarında
Kadıköy- selamiçeşme'deki ÖZGÜRLÜK PARKI'nda ,ekolojik-organik HALK pazarımıza nihayet kavuştuk. Ben her ne kadar sofralarımda pastalar, börekler, kekler elbette ki yapsamda, kullandığım HER MALZEMEM ORGANİK KULLANIMDIR !!!!!
Lakin ; ekonomik mi HAYIR değil :(
uCUZ ÜRÜNLER Mİ ? HAYIR Maalesef !! :(
Çok çok bol mu Onada HAYIR :(

ANCAK BİLİNÇ VE TÜKETİM ÇOĞALACAK Kİ, ÜRETİM DE Bol hale gelsin.
Sektör olarak da, maliyetleri ASLA UCUZ DEĞİL ! DESTEKLİYELİM LÜTFEN !
Bir ürün bir üründür, Bu emeklere yazık etmeyelim.
Biz Çoğaldıkça Üretim de çoğalıp, tüketime dönecek ve nispeten bu ilaçlı, katkılı, kendini sebze meyve zannettirilen yamrulu, yumrulu ucubetlerden uzak kalacağız !!!!

Pazarda en sık uğradığım standlar ise - sebze. meyveler- un- tuz ve bakliyat bölümleri . Diğer Z.yağ- zeytin- bal- vs .vs çeşitlerim anadolu şehirlerinden geliyor ( bahsetmiştim daha önce. )

Selamiçeşme Özgürlük Parkı, Kadıköy'ün yeşile cömert tek akciğerleri olan en sevdiğim yeridir , desem yeridir ! Birde çok güzelleşen sahilleri elbette.

Çok sevgili ÇAĞDAŞ Belediye Başkanımız Sayın
Avukat Selami Öztürk'ün buralara ve Kadıköy'e olan emeklerini asla unutamayız. Bizlerde elele, omuz omuza yanındayız kendisinin. Haftanın bazı günleri yaz aylarında beraber sabah sporu yapar, çaylarımızı içer, günün ve gündemin kritilerini hararetle gözden geçiririz..
Hele geçmişte akp hükümetinin Göztepe parkını kesip biçip bir CAMİ yapma mevzuzu olmuştu ki, vallahi tüm kadıköy halkı ve kadınları , elimize bir baltalarımızı almadığımızı bırakmıştık !!!! Konuşur konuşur anarız !
Tüm talepleri
Başkanımıza rastlarsam sözlü olarak, yoksa imza toplayıp makamında ,kendisine iletirim-Z.
Bu pazar olayıda başkanımıza son ricalarımızdan biriydi.
Şişli ve Kartal'dan sonra çok çok sabırsızlandığımız bir eylemdi. Çok şükür artık ,Rahatça ulaşılabilir , Orta merkezde bir ekolojik HALK pazarımız daha oldu.
Şimdi biz Kadıköylülere düşen görev, bu güzelim halk pazarımızı canlı tutmak, az da olsa destek olmak, duyurmak ve çoğaltmak olmalı. Gönül isterki, her semtimizde bu pazarlar kurulabilse !

Şu güzel Tarihi kadıköy Çarşı'sını, Moda'mızı, Bahariye'yi çağdaş ve modern görüntüsüne kavuşturan Başkanımıza,
Çağdaş şehircilik uygulamalarına,
Evcil dostlarımıza uygulanan mikrochip uygulamasına,
Mahalle halkının aktif olarak Sağlıklı,planlama ve karar verme sürecine dahil eden MAHALLE EVLERİ'ne ,
Geri dönüşüm, katı atık merkezimize,
Binlerce öğrenciye, ücretsiz sağlık taraması, tedavi ve koruyucu hekimlik hizmetlerine,
Yeşili koruma hassasiyetine,
Halkına yakınlığına, ses vermesine, kesinlikle verdiği sözleri yerine getirmesinden dolayı Çok Sevgili Başkanımıza ve emeği geçen tüm DOSTLARIMıza TEŞEKKÜRLER EDERİZ.

HEPİNİZİ İSTANBUL-KADIKÖY SELAMİÇEŞME ÖZGÜRLÜK PARKINA BEKLERİZ. SABAH SPORUNUZU YAPIP, ÇİÇEKLERLE , TÜM TABİATLA SOHBET EDİP,
ÇAYIMIZI VE KAHVEMİZİDE İÇİN LÜTFEN.
SEVGİLER
...

46 yorum:

lavantalimon 4 Mart 2010 10:06  

Canım tam sana göre bir pazar:))kim bilir neler almışsındır?neyse yakında tarfilerle görürüz :))

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Mart 2010 10:08  

LAVANTACIĞIM,
BEN YILLARDIR TÜM TARİFLERİMİ ,SALATA VE YEMEKELRİMİ HEP BURALARDAN YAPIYOR VE VERİYORUM.
Sİzleride beklerim arkadaşlar.
Hem sizin orada ! da var.. :)
NE MUTLU SİZE.

SEVGİLER CANIM.

Saglıklımutfak 4 Mart 2010 10:08  

NUNUCUM KOMŞUYMUŞUZ SENİNLE. KAYIN VALİDEMDE ORADA OTURUYOR SIK SIK DA GELİRİM. BU PARKA KIZIM AŞIKTIR. HER GELMEDE 2 SAAT ÇIKMAYIZ.ÇOK MUTLU OLDUM ŞİMDİ:) SEVGİLER CANIM

NiLaY 4 Mart 2010 10:11  

super bir uygulamaymis, kesinlikle ilk firsatta ugriycam pazarina :))

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Mart 2010 10:13  

hilalland :)
Ben orada değilim maalesef boğazlıyım :)
ama yinede bekleriz paazara.


Nilay
hepimiz bu değerli üreticelere mutlaka destek vermeliyiz.
varol canım

Delfina ; 4 Mart 2010 10:13  

Bu güzel davete kim hayır diyebilir ki.İlaçsız,zehirsiz tüm yiyecekler,herkesin hakkı.Böyle ürünleri insanlığa ulaştıranların da kazançları bol olsun...

Afiyetle Nunucum...

Adsız 4 Mart 2010 10:21  

ooohh arkadaşım mekanına dalmışsın =)
şifa olsun bayılırım senin kendine itinalarına,
birde şu akıllıca duyurularına. sağolasın canım benim.
ESİN.

aslı'nın mutfağı 4 Mart 2010 10:30  

Nunu'cum Özgürlük Parkı Göztepe'nin incisi adeta, annemle babam her sabah - hatta yazın iki posta- yürüyüşe giderler.. Haftasonları arada ben de gidiyorum, kedileri, piknik masaları, havuzu ve bahçe düzenlemesiyle çok sevdiğim bir park.. Ekolojik pazardan ise haberim yoktu, hemen anneme söyleyeceğim..

Sevgiler canım..

Behiye Sönmez 4 Mart 2010 10:51  

Özgürlük Parkı bizim de favorilerimizden,ama organik pazar kurulduğundan haberim yoktu..paylaşım için tşkler:)

Adsız 4 Mart 2010 10:56  

canım kışın değil ama, şimdilerde ve yazın daha çok gitmekteyiz.
çok güzel oldu dediğin gibi son yıllarda. biliyormusun haberim bile yoktu organik çarşıdan.
sen nasıl yetişiyorsun binbir sosyal faaliyete bir anlasam -)))
teşekkürler canım- NESRİN.

daimamutfak 4 Mart 2010 11:11  

sevgili nunu çok imrendim pazarınıza..istanbul'a gidişimde mutlak uğrayacağım..hayırlı olsun..sevgiler.

Unknown 4 Mart 2010 11:17  

Ben de cok ama cokkk özledim oralari, hayatimin 10 yili Sahrayicedit`te gecti... Cok SIK gittigim, gezdigim yerlerdi... Simdi kimbilir ne kadar degismistir... Insallah en kisa zaman da gelecegim oralara... Canim arkadasim, bu duyarli, sagduyulu, samimi yayinin icin seni bir kez daha kutlamak istiyorum... Kalemine, yüregine saglik... Seni gönülden destekliyorum...Sevgilerimle

pelince 4 Mart 2010 11:22  

Çocuklu olupta parka gitmemek mümkün mü... harikadır her zaman... bizde çocukların bisikletleri ile sık sık gideriz.. ama daha organik pazara gitmedim.. bende merak ediyordum,çok güzelmiş tüm ürünler... bizim evde de çok fazla meyve ve yeşillik tüketiliyor,(sebze yazamıyorum ama )uğrayıp destek vermek şart... malesef ki her zaman mümkün olmuyor.. yanıbaşımızdaki marketler bizi kıstırıyorlar malesef...
ama bu görüntülerden sonra babamı da alıp gitmem lazım...
bez torbalar harika... bendekiler çok eskidi,yenileri lazım bana da...

Adsız 4 Mart 2010 11:31  

vallahi bana çok ayıp.
gel antalyalardan, pazarın parkın yanına taşın, adıma atama daha
inan gidemedim.
sen ne vakit buldun bilmem kuzum. iş spor alışveriş valla maşallahın var
bizi buz tutmuş nunum :-)
asuman.

Unknown 4 Mart 2010 13:18  

Ahhhh ahhh Nuraycım sayende gezmiş
kadar oldum yüreğine sağlık kocaman
öpüyorum...

Gönülünce 4 Mart 2010 13:24  

Bayıldım pazara pahalı olabilir ama sağlıklı beslenme için varım...
Sevgiler...

Adsız 4 Mart 2010 13:29  

çok hoş dersinde arkadaşım, gerçekten alım gücü yüksek insanlara göre yani fiyatlar.
pes dedim geçen haftada ben. bindiriyorlarmı fiyatları yoksa nedir anlamadım.
neyse bende destekliyorum, destekledimde :)
ah bide beni desteklese şu rrganikçi abiler ablalar =)))
SEMRA.

Adsız 4 Mart 2010 13:31  

çokda güzel yakalamışsın. aslında kalabalıkta bunları çekmek ne mümkün. sen belliki ilk dakikalarda işe gitmeden yakaldın mamalarını.
güzel oldu sahi, başakanımız çok yaşasın. talepkarlarıda. sevgiler canım. en güzelide senin çiçeklerin. sefayla.
sevtap

Narince 4 Mart 2010 13:57  

Bakıp bakıp imreniyorum, yok buralarda böyle güzel pazarlar. Hepsi de ne güzeller, taze, güvenli. Yarasın size, şifa olsun nUnU'm.

Bulbulunyeri 4 Mart 2010 14:35  

Canım,
işte bir şeyi yapmak için kararlı olmak ne kadar önemli anlamış olduk. Önce istediniz, kararlılığınızı Başkanınıza belirttiniz ve güzel sonuca ulaştınız. Dilerim ülkemde böyle halkın sesine kulak veren Başkanlar çoğalır. Ama önce istemesini ve almasını bilmek gerekli.
İyi günlerde, güzel alış verişler dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Özlem 4 Mart 2010 15:59  

Şu organik pazara bi gidemedim, üstelik de bana çok yakın sayılır ama gün olarak uzak, çalışınca hafta içi yakalaması çok zor ama Kartal'da da var dimi Pazarları kuruluyo, bu resimleri görünce gidesim geldi...Biz gidelim ki onlar da var olsun...inş şu değneklerden bi kurtulum, bunu da yapılacaklar listesinie ekledim. Nunu'cuğum çok öptüm, sevgiler

Hülya 4 Mart 2010 16:07  

Ne güzel anlatmışsın Nunu'cuğum,
Kumaş torbalarına da bayıldım..
Sevgiler

http://www.lezzetibol.com 4 Mart 2010 16:17  

Canım bu pazarı o kadar çok merak ediyordum ki sayende merakımı gidermiş oldum. Mutlaka geleceğim. Sağlıklı ürünler kullanmayı tercih eden biri olarak bayıldım pazara. Özellikle un-yumurta bölümüne ayrı bayıldım.
Pazar konusunda söylediklerine çok hak veriyorum. Çok desteklersen eminim fiyatlar biraz inecektrüir. Ama cebimizde koca bir delik açtıktan sonra:)))
Teşekkür ederim canım
Çok öpüyorum seni

sevgiler

Tijen 4 Mart 2010 16:33  

Bu iş harika olmuş NuNu'cuğum. Bereketi bol olsun pazarınızın, pazarcılarınızın. Alan da satan da mutlu olsun, tabii aracı olan ve duyuran da...

Adsız 4 Mart 2010 17:16  

SAEVGİLİ NURAYCIĞIM,
HİÇ BİR ÇIKARIN OLMADAN ,İNSANLARI HUZURLU KILMAK ADINADIR BU FEDAKARLIĞIN. ÇOK DÜRÜSTÇE BİR PAYLAŞIM BUDA.
DİĞER YAPTIKLARIN, PAYLAŞTIKLARINDA BENİ GÜLÜMSETİR. ÇOKKARŞILIKSIZ OLAN BU YANIN BENİM GURURUM. ARKADAŞLIK GURURUM HEMDE.
İYİKİ VARSIN TATLI KADINIM.
SEVGİLER HAYATIM.
betül.

Mehmet Osman Çağlar 4 Mart 2010 17:29  

Pek hayırlı bir işe karşılıksız imzanızı atmışsınız!

Bu pazarların çoğalması temennimiz
Sevgili Nuray hanım.

Sevgilerimle

evcilik 4 Mart 2010 18:14  

çok güzel bir güne benziyor,hele hele mis gibi kokan sebzelerin arasında dolaşmak gibisi yok..Bizim burda da dünyaca ünlü Manavgat pazarı var,herne kadar ürünlerin hepsi organik olmasa da yukarı köylerden gelen satıcıların ürünlerinde o mis kokuları bulmak mümkün.
paylaşım için teşekkü-rler..
sevgiler,selamlar..

Zeynep'le Tarifler 4 Mart 2010 18:16  

bütün çocukluğum bu parkta geçti,tabi böyle güzel değildi o zamanlar:))))bende geçen hafta öğrendim organik pazar kurulduğunu,çok meralk ediyordum,bu güzel resimleri görünce daha çok merak etmeye başladım:)) teşekkürler nunucum
öpüyorum

Unknown 4 Mart 2010 21:32  

Kadıköy deyince orada kalıyorum burada doğmadım ama 40 yıldır burada yaşıyorum Kadıköyde büyüdüm annem orada oturuyor.Her ama her fırsatta kadıköyde alırım soluğu sokaklarını dükkanlarını bahariyeyi modayı (flört zamanlarında yakalanmamak için ara sokaklarında az gezmedik eşimle)ondan mıdır bilmem çok ama çok severim orada nefes alırım ışıkları yağmuru bir başkadır bana göre gördünüz kadıköy deyince duramıyorum işte özgürlük parkı insanların nefes aldığı en güzel alanlardan biri resimler süper olmuş evet size katılıyorum destek vermeli ve ayakta tutmalıyız bu tür yerleri

Banuca 5 Mart 2010 00:03  

Gıdaların her türünde binbir hile olduğu şu günlerde böyle bir pazarınız olduğu için ne kadar şanslısın.
Ben de kendi yetiştirdiğim ve buradaki köylerde yapılan gıdaları kullanabildiğim için şanslıyım.
Ama gene de hazır almak zorunda kaldığım gıdalar var tabii, onlarıda büyük alışveriş merkezlerinden alıyorum daha güvenilir olduğunu düşündüğüm için.

kelebeklisaniyeler 5 Mart 2010 01:49  

Nunucum yine güzellikler le bulusturdun bizleri,çok hos bir yermis...harika bir gün geçirmisin,sana özenmiyorum desem yalan olur,naylon posetlere tamamiyle katiliyorum malesef bir naylon torbasinin ölmesi kaç yil zaman aliyor ve bu arada dogaya çok zarari var...opüyorum seni.

Adsız 5 Mart 2010 07:57  

canım tebrikler ederim, hem özenine, hemde bilgilendirmelerine. senin her konuda bir elçi olduğunu daima söylemişim ve düşünmüşümdür.
çiçeklerin bir harika, narların gözümden kaçmadı, narkolik arkadaşım benim. öperim mis yanaklardan.
zeynep günal

Adsız 5 Mart 2010 08:17  

günaydın nunucum,
bu keyfe benide ortak et , benide götür lütfen.
banu

Sevil Şahin 5 Mart 2010 11:43  

ay ne güzel ian gitmek kısmet olmadı çok bahserdeler bu parkı nunucum artık sende gidin dediysen gitmek şart oldu bana
canım benim kocaman öperim seni nunum
ŞİMDİDEN İYİ HAFTA SONLARI CANIM
SEVGİLER

kristalkelebek(aslı) 5 Mart 2010 13:38  

Nunucum pazar da park da çok güzelmiş:). Ben de elimden geldiğince organik ürünlere yöneliyorum ama çok yaygın olmayışı ve fiyatları biraz cesaret kırıyor tabi. Dediğin gibi bilinçli olup organik üretime destek vermeliyiz. Sağlıklı nesiller için bu şart.
Çooook öptüm canım:).
Güzel bir haftasonu diliyorum.
Sevgilerimle:).
aslı

durutarifler 5 Mart 2010 16:00  

Ne şanslısın Nunu'cum. Keşke bende yaptığım her şeye organik diye bilsem. Benim ki de mümkün olduğunca organik.

Adsız 5 Mart 2010 18:10  

merhaab bu pazar sadece çarşamba günlerimi kuruluyor

Adsız 5 Mart 2010 18:10  

merhaab bu pazar sadece çarşamba günlerimi kuruluyor

Bir Dut Masalı - nUnU 5 Mart 2010 18:17  

EVET
SELAMİ ÇEŞME ÖZGÜRLÜK PARKINDA
^^ ÇARŞAMBA GÜNÜ '' KURULUYOR.

Katılımlarınıza ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR.

Keşke bloglarınızda bunu duyursanız. gelecek nesillere bir katkımız olsa !

HUYSUZBALIK 5 Mart 2010 22:38  

Nunuuuuu şahane bir yermiş burası. Ben İstanbuldayken neden açılmadı nedennnnnnnnnnnnnnn... İstanbul'a gelişimi mutlaka denk getireceğim bir Çarşamba gününe. 17 yıl yaşadım özgürlük parkına da hiç gitmedim ya kızdım kendime şimdi. Ama seyende gitmiş kadar oldum. Çok güzel resimler. Ben parkın içinde nedense en çok okuma köşesine imrendim. Sevgiler...

Adsız 5 Mart 2010 23:30  

kuzen bende hiç unutamam, her gelişimde beni ne kadar park sahil koru saray varsa götürmüşsündür, istanbul işte varmı ötesi.
söndüm bu ankarada söndüm.
filiz.

Berceste 6 Mart 2010 02:05  

Ben de en kisa zamanda Beylikduzu'nde acilani ziyaret edecegim. Bu arada boyle bir belediye baskanina imrendim. Ozellikle de ust katimizda bize iskence eden, evimizi harap eden insaata ses cikartmayan bir belediye baskanina sahip olduktan sonra!

gulsev 14 Nisan 2010 20:05  

Kartal pazarı açıldığından beri oraya katılıyorum, caddebostanda oturmama rağmen 1 defa gittiğim (gecen ay) selami cesmedeki pazarın urunlerinden yeşillikler ve sebzeler çok kötü ve alınmayacak şekildeydi, bazı tezgahlardada sertifika göremediğimden yeniden katılmadım pazara...Bu sebple kartal pazarına gitmeye devam ediyorum..

Adsız 4 Şubat 2011 17:39  

selamlar,
meyve sebze fiyatları hakkında da bilgi vermeniz mümkün mü?

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Şubat 2011 18:15  

adsız :

meyve sebze etiketleri farklı olabiliyor !!

yaz- kış sebzeleri de farklılık gösterebiiyor.normail pazarların kat bekat üzerinde değil '
lakin
sizin giderek yerinde tespit ederek karar vermeniz, sanıyorum daha doğru olacak.

Ezgi.Kepsutlu 2 Şubat 2013 09:03  

Bu pazara çok yakın bir yerde AOÇ İstanbul var.AOÇ severlere müjde.Aoç ürünleriyle büyümüş biri olarak,ben görünce çok mutlu oldum açıkçası.Özellikle balına,yoğurduna,domates suyuna bayılıyorum.AOÇ İstanbul iletişim:0216 567 3836 www.aocistanbul.com

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP