APPEL TARTE TATİN ( ELMALI TART TATEN )

>> 19 Mart 2010 Cuma

Bir süredir bazı Nahoş nedenler sebebiyle, telaşlı günler yaşamaktayız. Ziyaretlerinize gelemiyorum, bir süre daha ,takip edemeyeceğim. Affınıza sığınıyorum.
P.D.Ç.S.E # 56 Ev sahibi Lezizce Arkadaşımıza kolaylıklar dilerim.








APPEL TARTE TATİN ( Elmalı Tart Taten )

- 4 'e bölünmüş ,kabukları soyulup, çekirdekleri çıkarılmış ve portakal suyuna atılmış elmalar ( 5-6 adet) Orta boy ve sert elma tercih ediniz
- kesilen elmalar aynı boy ve aynı dilim kalınlığında olmalıdır !!
- 4 yk toz şeker ( orjinali 1 sb kadar ! )
- 1 yk tereyağ ( orjinali 2-3 olabiliyor ! )
- 4 yaprak milföy hamuru ( evde - elde ! yapılan milföy en uygunudur )
- tarçin- karanfil ( toplamı 1/2 çay kaşığı )
- krema- krem şanti - dondurma ( servis için tercih sizin )

YAPILIŞI

Kalın tabanlı bir tavaya şekeri koyarak karamelize edin ( asla yakmayın !! )
- erimeye başlayınca tereyağını ilave edip, yedirin,
- sonra,önceden hazır olan elmaları, tek tek yanyana sıkıca dizin.
- tarçın karanfili elmaların üzerine süzgeçle serpin
- elmalar su salacaktır, suyunu çekmesini bitirince, tavayı kenara alın.
- milföyleri, unlu tezgahta birleştirip açarak, daire yapın, unlu merdaneye sarın
- elmaların üzerine merdane yardımıyla kaplayın.
- milföyün kenarlarını içine katlayarak düzgün bir görüntü elde edin ve ortasına bir hava deliği açın .
-bu arada elinizi yakmamaya ÇOK özen gösterin.
- tavanın sapını, yanmaması için folyoyla sarıp, 175* ısıtılmış fırına koyun,
-milföy kızarınca çıkarın ( 25 dk yaklaşık )
-tavayı ateşin üzerinde -2 dakika tutup, caremelizenin hafif çözülmesini bekleyin
- ÇOK DİKKATLİCE tabağı , bir başka büyük ! servis tabağına TERS ÇEVİRİN
- Kaymaklı dondurma- krema - krem şantiyle servis edin
-ARtık bu muhteşem görüntüye ve tada hazırsınız.

********
Fransızların klasik sıcak tartıdır.
Mutlaka ve mutlaka elde açılan milföyle yapılmalıdır .
Elma ve tarçın ikilisinin karşı konulamaz serüveni gibidir benim ve bizim içinde.,
Çok yüksek kaloriye sahip, çok kısa sürede hazırlanıp pişen, sıcak-ılık yenebilmesi nedeniyle beklemeye gerek olmayan harkulade bir tarttır.
Bu aralar pratik ve çok seri şeylere ihtiyaç duymaktayım mutfağımda ,elmalarda hala bolken pişimi - hazırlama süresi çok uygunken bu çok eski tarifimi sizlerle paylaşıp veda ediyorum.
Hepinize iyi haftasonları diliyorum.
SEVGİLER.



HİKAYESİ

Bir rivayete göre Fransız iki fakir kızkardeşin (Soyadları Tatin ) babalarının doğ. günü için hazırladıkları süpriz bir tatlı türü. Orjinal hamur üzerine elmaları dizerek pişirmiş, zamanla bunu satarak kazanç elde etmişlerdir.

Bir başka rivayet ise
Bir otel ve ya işletme sahibi dalgin 2 kızkardeşten biri ,hani çok dalgınlar ya !
yanlışlıkla önce elmaları ocakta unutmuşlar , sonrada bakmışlar vakitleri hiç yok elmaların üzerine Hamuru koyup pişirmişler.
Ters çevirip servis edincede bu kendi adlarını taşıyan lezzet ortaya çıkmış !
Çok sevilmiş bu haliyle yaptıkları tart ve günümüze kadar bu haliyle kalmış.
:)
İYİKİ DALGINLARMIŞ , NE DERSİNİZ ? :)

24 yorum:

Atike Momini Ziya 19 Mart 2010 07:43  

SELAMLAR,
TAVADA YAPILAN HEM KOLAY HEM DE GÜZEL BİR TARİFE BENZİYOR AMA TARİF EKSİK KALMIŞ GALİBA :(
ÜZERİNE KOYDUĞUN HAMURUN DA TARİFİ VAR MI ACABA?
GENEDE ELLERİNE SAĞLIK ÇOK NEFFİS BİŞEY GÖRÜNÜYOR HAYIRLI CUMALAR...

NzlGl 19 Mart 2010 08:36  

Nunucuğum
Elinize sağlık sayenizde yine değişik bir tarif öğrendim.
Sıkıntılarınız sizden çoook uzakta olur inşallah
sevgilerimle

Unknown 19 Mart 2010 09:29  

Ben bu tarta da, hikayesine de bayildim.... Ve tarifinin ilkler dosyama aldim... Ellerine saglik arkadasim.... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

Damak Tadı 19 Mart 2010 09:31  

Bayılırım krema aşliğinde canım,ellerine sağlık..Şimdi olsa inan diyet-miyet dinlemez tadına bakardım canım..Kocaman öpüyorum seni ve Berkay'cığımı..)


Sevgiler..

Adsız 19 Mart 2010 09:33  

canım arkadaşımın speciali !!!
harika yaparsın hayatcım.
olağanüstü görünüyor yine
mmmmhh .
sevgiler sevtap

Unknown 19 Mart 2010 09:46  

Günaydin hayirli sabahlar. Ellerine saglik cok güzel görünüyor

Delfina ; 19 Mart 2010 10:10  

aa bu kadar kolaymıymış nunum,haftasonu yapayım evdekilere,tatlı diye tutturdular.dalgınlıklarına minnettarız fransız kardeşlerin :))

sevgiler,kolaylıklar nunum...

daimamutfak 19 Mart 2010 10:10  

Sevgili nunu herşey geçip gidiyor hayattan.Buda geçecek mutlak..Kendini yıpratmadan atlatmanı dilerim.Tatlın nefis..denenecek bir gün..sevgiler herşey güzel olsun..

Adsız 19 Mart 2010 10:43  

günaydın canım.. bereketin çok olsun.
ben buna bayılıyorum, ama illa senin elinden
benimki böyle olamıyo canım hiç. bir yanlışk var ama konuşalım bunu bir ara.
cumartesi Dr. sonrası araşalım unutma beni .
kolay gelsin canım.
FERDA

Adsız 19 Mart 2010 10:45  

nunucum feci bir görüntü bu, kahvem elimde, gözüm cama yapışmış durumdayım canlandır beni artık ))
eminim bitmiştir, a
yoksa akşam iş dönüşü sendeydim ))
çok öptüm yakışıklımı seni,
iyi haftalar.,
haydı hayırlısıyla haberler sizde artık. NESRİN.

Unknown 19 Mart 2010 10:48  

Nuraycığım harika bir lezzet benim gibi elme severler mutlaka denemeli
En kısa zamanda sıkıntıların feraha
çıkması dileğiyle kucak dolusu sev
gi ve saygılar...

Arzu 19 Mart 2010 11:11  

Muthis bir tarif
Yarın cumartesi ve yaşasınnn bu tarifi deneyecegimmmmm
cok merak ediyorum, acaba bende becerebilecekmiyim?
Cok teşekkürlerrrrrr

Adsız 19 Mart 2010 11:13  

of offf of. tabağın kenarındaki karamele bayıldım.
böylece alırım ben arkadaş,
çok can yakar bu çok nunuşum.
eline sağlık canım.
SEMRA.Y

sarımutfak-hande 19 Mart 2010 11:40  

kendide güzel hikayeside:):)
ellerine sağlık nunucum
sevgiler

Saglıklımutfak 19 Mart 2010 11:40  

Bu tarifi daha önce düşbahçesin de görüp denemişti. fakat oldukça yağlı olduğundan evdekilerden olumsuz not aldı. nunu senin tarifinde yağ oranı bayağı düşük. birde böyle deneyelim. eline sağlık.

Sevil Şahin 19 Mart 2010 17:17  

ablacım canım bende ziyaretine gelemiyorum işlerim yogun ve çok hastayım desem yeridir .
Öksürük öldürüyor beni
sende beni affet gelemiyorum diye
ellerine sağlık nefis olmuş
afiyet bal olsun
sevgiler

hepsusluydum 19 Mart 2010 18:39  

Yaaa Nunucum bu ne böyle :( Yazık bize ama:( Şahane görünüyor..

Sağlık ve mutluluk seninle ve ailenle olsun şeker arkadaşım..Zehr@

Pembe Tatlar 19 Mart 2010 22:46  

Canım ellerine sağlık mutlu hafta sonları...

Adsız 20 Mart 2010 00:20  

ellerine sağlık güzel ve lezzetli görünüyor...tavada olmasıda ilginç geldi bana rastlamamıştım daha önce:))sıkıntılar biran önce terk ederler umarım sizi...

Adsız 20 Mart 2010 08:25  

ay canımın içi
yemede yanında yat olmuş ama bu .
fena beğendim doğrusu.
ellerine sağlık güzelim.iyi haberler, hayırlı günler diliyorum canım. öptüm SEMA.N

Adsız 20 Mart 2010 08:57  

insan hemen yapmalıyım hemen yemeliyim diye düşünüyor en acilinden nuraycığım. şu mutfak birikimlerin beni öldürecek arkadaşım, allahtan komşuda pişer bizede düşer durumları var -)))
güzel eline sağlık. harikasın canım bugün dualar sizinle ...
sevgiler. güzel arkadaşım.
BETY.

ümmühan 20 Mart 2010 09:26  

Öncelikle ALlah yardımcın olsn bu günlerde
Tart da pratikmiş gerçekten, tartı çok severim ama yapılışı zor geliyor bana, sanırım vaktimin fazla olmayışından, hep erteliyorum, ama bunu kısa zamanda yapabilirim:) ellerine sağlık

Adsız 20 Mart 2010 13:33  

canım bu ne bomba böyle. karamelize elmalar adı bile yetti bana. şimdi mutfağa giresim var,
her malzeme dolapta çünkü, dua ette başarayım, bayıldım buna.
sevgiyle öptüm yanaklarından.

[ haber çıkınca yine mail at hepimize. bekliyoruz nunucum. ]
asu.

nesrin 20 Mart 2010 15:36  

Cok hos bir tarif.Cok sik görünümlü bir tart.Elinize saglik.Sevgiler...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP