ENERJİK KIŞ KEKİ

>> 2 Şubat 2010 Salı

53. P.D.Ç.S - ETKİNLİĞİNE SEVGİLERİMLE





nUnU'dan KIŞ KEKİ

3 yumurta
1/2 sb esmer şeker
1 sb lıght süt
1/2 sb zeytinyağ
1/2 dilediğiniz çeşit pekmez (dut kullandım)
fırında kavrulmuş ceviz
8 adet günkurusu ( doğal kayısı)
1 fincan yaban mersini
1portakal kabuğu rendesi
1 kahve fincanı rende havuç
1/2 çk = zencefil- tarçın- karanfil tozu ! (aktardan )
3 yk kakao
rende beyaz kuvertür çikolata
1 pk. kabartma tozu ve vanilya özü
aldığı kadar un ( yaklaşık 2.5 sb + 1 yk kadar )

- Kek sırasıyla kakao ve baharatlarla çırpılarak, yağlanmış kalıba dökülür.
- Üzerine kavrulmuş kırık cevizler, iri kesilmiş günkruları, yab mersini ve beyaz çikolata eklenerek çok az karıştırılır.
- ısıtılmış 170* fırında yaklaşık 35 dakika pişirilir (fırına göre değişebilir)



Kış keki denince benim seçeneklerim bellidir. Portakallı ve narlı her şey.
İçlerinde mutlaka ve mutlaka pekmez,portakal kabuğu ,bol tarçın -karanfil-zencefil olmazsa OLMAZ !!
Havucu keke çok yakıştırdığım için son 2 senedir kışın sık kullanır oldum.
Eğer baharat -günkurusu ve pekmezi çok severim diyorsanız özellikle tatlı yavrularınıza -torunlarınıza ve elbette sevdiklerinize yapacağınızı düşünüyorum.
Kalorisiz diyemem tabiiki, ama çok çok sağlıklı olduğunu İDDİA EDEBİLİRİM !
Gereksiz ve lüzumsuz ,sağlık dışı besinlerin yerine de çok daha iyi bir altarnetif doğrusu.
Bugün yeniden İstanbul kara hazırlanıyor !
Evimizdeki delikanlılara yoğun geçirdikleri şu günler için ,eve dönüşlerinde yardımı olur düşüncesiyle, enerjisi bol,dinamik ama sağlık dolu bir kek hazırlandı anneleri tarafından.. Mis gibi tarçın kokulu,portakal aromalı ,meyveli ve hemde çikolatalı.. Üstalik nemli ve yumuşacık .......


HERKESE AFİYET OLMASI DİLEKLERİMLE SEVGİLER ARKADAŞLAR.

( yoga+plates beni bekler )

47 yorum:

Sibel 2 Şubat 2010 10:01  

Çok sağlıklı olduğu kesin Nunucuğum! Çok da leziz olduğuna eminim. Ne güzel gider sütlü kahve yanında.. Ellerine sağlık!

Adsız 2 Şubat 2010 10:09  

adeta sağlık bombasu nunucum ye bir dilim gün boyu çalış dur banamısın demez insan.
byıldım.valla eline aklına sağlık
esin

Handece Lezzetler 2 Şubat 2010 10:21  

Merhaba,
çok nefis ve sağlıklı görünüyor.ellerinize sağlık..
sevgiler..

kalpkurabiye 2 Şubat 2010 10:25  

BU KEKİN ADI YOK YOK KEİDE OLABİLİRDİ SANIRIM HARİKA OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK

NiLaY 2 Şubat 2010 10:28  

kesinlikle bu ara ihtiyacım olan şey :)) ellerinze sağlık

Stil Direktoru 2 Şubat 2010 10:34  

Adını da yesinler ellerine sağlık hadi koş yap yoganı bebek :)

Jack T 2 Şubat 2010 10:40  

Hi Nunum,
many tasty ingredients, and very festive presents.
Compliment
Greeting Jacob

Hayatın Ressamı 2 Şubat 2010 11:04  

bu nefis keki alıp bize gelsem olurmu? akşama misafirler var benim kek yapacak halim yok:((

Adsız 2 Şubat 2010 11:13  

okadar enerjiye keyfe ihtiyacım varki
ben alıp gittim arkadaşım. yapan eller dert görmesin çok süper.
neslihan.

Eya 2 Şubat 2010 11:17  

Nunucugum...senin bu sahane sunumlarina bayiliyorum.Normal bir keki bile birkac dokundurusla ne hale getiriyorsun,sende bizim icimizi isitiyorsun, harikasin,ellerine saglik, sevgiler

zehra

Adsız 2 Şubat 2010 11:26  

canım ya elinden çıktığı nasılda belli önce içerikten ,sonrazerafetten.
VALLA KEKİN PRENSES OLDUĞU GÜNDÜR :-))))))
can arkadaşım ne güzelsindir .
SEVTAP

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake 2 Şubat 2010 11:28  

Nunucuğummm,

uzun zamandır böyle bir kek yapmak istiyordumm senin sunumunla daha da şevke geldim...Ellerine sağlık canımmmm...

Sevgiyle kal,

Gönülünce Lezzetler 2 Şubat 2010 11:30  

Gerçekten tam kışa yakışan bi kek olmuş...Nefisss olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

Adsız 2 Şubat 2010 11:36  

canım arkadaşım bu ne zengin bir liste şifa keki adeta. bunu yesem sanırım kaya olurum ben. bu halini denicem karanfil almam lazım.
şimdi gözüme geldi çayına oldum bittim atarsın sen a benim canım.
yine süppersin çokda öptüm seni
sevgiler arkadaşım.
sema.n

Şehnaz 2 Şubat 2010 11:39  

AH NUNUCUM SENİN BU KEKLERİ SÜSLEMENE BİLE BAYILIYORUM......HARİKLASIN..ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Unknown 2 Şubat 2010 12:01  

Nefis bir kek ellerine saglik

Kendimce 2 Şubat 2010 12:14  

Nefis bir kek eminim içine giren herşeyi çok severim hele ki portakalın keke verdiği aromaya hastayım resmen ellerine sağlık

neslihan erzincan özgür 2 Şubat 2010 13:24  

ellerine sağlık Nunu'cuğum. neffis bir kek olmuş.şahane görünüyor.afiyetler olsun.sevgilerimle...

Unknown 2 Şubat 2010 13:29  

Mmmmmm.... Ellerine, zevkine saglik arkadasim... Tam benim damak tadima göre... Icinde yok yok masallah... Tadamadim halde cok leziz oldugunu malzemeler avaz avaz bagiriyor zaten.... Afiyetle yesin delikanlilar.... Sevgilerimle,

LEZZETİKRAM 2 Şubat 2010 13:58  

çok sağlıklı ve enerjik bir kek olmuş ,ellerine sağlık
sevgiler

PASTASEHRİ 2 Şubat 2010 14:00  

Nunucuğum gerçekten lezzet fışkırıyor bu kekten ...Kaloriyi falan boş geçelim bu sefer afiyet olsun bize : )))

Narince 2 Şubat 2010 14:28  

Faydalı, enerji dolu. Kışın ihtiyacımız var. Yakışıklılar da çok şanslı, böyle bir anneleri olduğu için.

HÜLYA 2 Şubat 2010 14:28  

ellerine sağlık canım ... enerji deposu gibi bir kek olmuşş. Galiba tüm enerjisini de senden alıyor bu kek... :))

sevgiler canım kolay gelsin

MUTFAKISTAN 2 Şubat 2010 14:43  

Nasıl guzel gorunuyor canım benım
Kocaman bır dılım ye nasılsa spora gıdıyorsun.Ellerıne saglık
Sevgıler

Adsız 2 Şubat 2010 15:00  

tatlım ka başladı, sen kara dutlara biliyorsun ne yapacağını tabii. delikanlılara soğuktan ancak bu, masal annelerinin masal gibi keki korur. hayranım şu süslemene hepinize afiyet olsun
bak ye şundan valla hepsini alıcam yoksa =))
sevgiler öptüm canım seni

asuman

lavantalimon 2 Şubat 2010 17:00  

hadi kolay gelsin:))
kek çok güzel ben de ekledim bir tarfi bak portakal kabuğu rendesini yazmayı unutmuşum hemen dönp yazayım sen de mis gibi kokuyor. afiyetler olsun
çok sevgiler konuşamadık bir türlü

lezzet sefasi 2 Şubat 2010 18:47  

Enfez gorunuyorr tadi kim bilir nasildir.Ogluslar icin super.
Ellerine saglik sevgili nunucukkk
Sevgiler
Sefa

sedeferdi 2 Şubat 2010 21:19  

Ama olmaz ki bu bayan NuNu..Ben bu sabah bir önceki elmalı kek tarifinizi denedim ve çok pişman ve şişman oldum..Evimizi saran enfes koku iştahımı öyle bir açtı ki...soğumasını bekleyemediğim kekin yarısını yemeden de kabaran iştahım sönmek bilmedi..Diğer yarısını da oğlum yedi yuttu..Şimdi yeni bir kek tarifinizle beni çığrımdan çıkardınız.Yarını bekleyemem mutfağa gidiyorum koşa koşa..Böyle devam ederseniz yakın zamanda mutfağa ancak yuvarlana yuvarlana giderim...sevgiler lezzetiniz ve size..Gülen'in elmayarısı Sedef

Adsız 2 Şubat 2010 22:35  

bu güzelliğe kekmi desek cankurtaranmı desek,kış dostumu desek ne desek
ama yemesi gerek :)
gülden .y

Zehra Gürgen 3 Şubat 2010 01:18  

Nunum görüntü şahane !!
Bir dilim istemiyorum, aslında istemek istiyorum ama istememeliyim biliyorum..

Ellerine sağlık canım

fatosun mutfagından... 3 Şubat 2010 01:36  

harika,süperr ..ellerine sağlık,sevgiler:))

Adsız 3 Şubat 2010 07:49  

kar fena doldurmuş nunucumm...
tipide durmuyor, ama çıkmam lazım bugün kırıp dökmeden gelsem kendimi yeter.
gelincede ah şu kekten yesemde üşümnüş ellerimde bide çayım olsa daha ne isterdim gün sonunda :(
çok çok lezzetli nefasetli olmuş canım benim eline sağlık
zeynep.G

sarımutfak-hande 3 Şubat 2010 10:05  

ımm içinde nerdeyse yok yok leziz ve şifa deposu bir kek olmuş ellerine sağlık

HUYSUZBALIK 3 Şubat 2010 10:09  

Nunucum kekin de süslemen de şahane olmuş. Sağlık fışkırıyor içinden :) Ellerine sağlık dokunduğu her şeyi güzelleştiren arkadaşım. Burada da kar yapğmaya başladı lapa lapa. Ben de kek yapsam mı? Ama bu kadar güzel yapamam en iyisi seninkini izlemek.Sevgiler...

NzlGl 3 Şubat 2010 10:45  

Nunucuğum
Yine süperrrsiniz ellerinize sağlık:)
sevgilerimle

Sevil Şahin 3 Şubat 2010 11:44  

nunucum canım ellerine saglık yine super olmuş..
zaten sen super bir hatunsun ...
ellerine saglık ..

NEŞELİ MUTFAK 3 Şubat 2010 16:54  

YİYEN KİŞİYİ UÇURUR BU YA NUNUCUĞUM..
ALTAKİ KARDAN ADAMA BİTTİM AMA ÇOK GÜZEL..
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER MUCUKKKKK

Unknown 3 Şubat 2010 17:21  

Canım ben geldim:))Kek muhteşem ger
çekten tam enerji keki olmuş o güzel ellerine sağlık.Kocaman öpüyo
rum...

Bir Dilim Düş 3 Şubat 2010 17:30  

Nunucuğummmmmmmmmm müthhiiişşşşşşş bayıldım ben bunlara ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

:)den 3 Şubat 2010 17:48  

Şiddetle ihtiyacım var bu kekeeeee:)
Nunu'cuğum öylesine şahane ve yaratıcı eserler çıkıyor ki mutfağından, önünde ayağa kalkıp saygı duruşuna geçmek istiyorum deseeeeem...
Enerjin iyi geliyor bana.
Oh, bak yine içim aydınlandı:)
Sevgiler...

Mehmet Osman Çağlar 3 Şubat 2010 18:10  

Ellerinize sağlık,harika bir enerji
keki.Oğullarınız bunlara bayılır..

Saygılarımla,

Adsız 3 Şubat 2010 18:45  

kuzen paket yapsan da yollasan bizede..
kar kış kıyamet donuyoruz ankaralarda =((
inan çok iyi gelecek bana
aklım kaldı cağnımm kekte.
yeğenlerimi öptüm, zımba gibi olmuştur benim dünya tatlılarım.
öptüm canım sizi.
iyi bak kendine..
ELİNE SAĞLIK filiz

pelince 3 Şubat 2010 22:21  

Nunucum pekmezli kekler tam benlik zaten,nefis olmuştur eminim..kahve eşliğinde yenilmeli ayrıca :)
ellerine sağlık..

Sevgiler yolluyorum...

Seda 4 Şubat 2010 09:19  

Nunucum nefis görünüyor vede çok sağlıklı anlatımda eklenınce muhteşem ellerine sağlık...

http://www.lezzetibol.com 4 Şubat 2010 10:01  

Tatlım bu kek insanı uçurur havada.
ellerine sağlık canım
sevgiler

Bulbulunyeri 4 Şubat 2010 12:16  

Canım,
ellerine sağlık. Tadından evvel görünüşüne vuruldum. İçindekileri okuyunca tadıda garanti. Mutfaktaki miss gibi kokuyu hiç söylemiyorum bile.
Sevgiyle kal.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP