KOMŞU KAPISI EVİMİN YARISI

>> 30 Ocak 2010 Cumartesi



Z.yağlı biber ve sarmalar - Sebzeli salata ( Kardan Adam bana ait -Tarifi vereceğim )
kayısılı irmik tatlısı - vişneli turta
tek kişilik kivili muzlu pastalar
tavuklu cevizli yoğurtlu salata
dereotlu sebzeli muffınler
pırasalı - havuçlu -körili -kıymalı börekler



Başlığıma Komşu Kapısı adını verdim, çünkü Valide Sultanım (annem )öyle derdi.'' komşu kapısı - evimin yarısı '' !!!!
Her ne kadar bugün fazlasıyla bunlar yaşanmasada,Her kuş bülbül olmasa da ! , bizler geçmişte şanslı ,hemde çok şanslı insanlardık.
O imeceye , karşılıksız fedakarlıklara, sorgusuz sualsiz, notersiz , şahitsiz sahiplenmelere vs ... birebir şahit olduğumuzdan, hakikatli komşularla yaşamıştık geçmiş çocukluk ve gençlik yıllarımızda .
Valide Sultanım komşu anne dedirtirdi kardeşimle bize, bende çocuklarıma özellikle kapı komşuma ''komşu anne ''dedirtmiş gerçekten çok emeğini görmüştüm (hala da öyledirleR ) galiba bu komşuluk da başlı başına bir post yazısı olabilirmiş :))
Sevgili komşularımla izin öncesi konuşmuştum, aramızda öğretmen olan arkadaşlarımızı da düşünerek tatile denk getirdik komşu buluşmalarımızı ve Çok Sevgili Zeynep'imizde DÜN (cuma) toplanıp ,özlem giderip ,çok emekli ve özverili sofrasında , anlamlı sohbetlerin içinde buluverdik kendimizi.
Öyle ya ; Valide Sultanımın da dediği gibi ,evin yarısıydı burası da, aynı evimizin içi kadar , her yaşanmışlığa ortak, her paylaşıma gönüllü, her ihtiyaçta hazır, gerçektende evimizin yarısıydı bu dost - kardeş komşu olduğumuz mekanlar .
Dile kolay 27 yılı bitmiş saygı-sevgi- değer içindeki komşuluk !!!!
İYİ GÜNDE DE .. KÖTÜ GÜNDE DE ... SAĞOLSUNLAR DAİMA VARLIKLARI YETER

TEŞEKKÜR EDİYORUM ZEYNEP'CİĞİM HER ŞEY İÇİN.

32 yorum:

lavantalimon 30 Ocak 2010 10:51  

Daha nice yıllara Nuray'cım ne güzel herşey karşılıklı demek ki anlayışıl iyi insanlar toplanmışsınız bir araya
sofrda çok güzel afiyetler olsun
çok sevgiler

Asis 30 Ocak 2010 11:26  

Günümüz de pek kalmayan komşuluk ilişkileri insana özlem duydurtuyor geçmişe..bizler şanslıydık ama yeni nesil bunu tadamıyor ne yazık ki..Biraz da şimdi ki yaşam biçimi hızlı yaşanıyor herşey zaman yok özellikle çalışan kadınlar için.Ama hala komşuluk ilişkilerinizi devam ettiriyorsanız ne mutlu size daim olsun.Sevgilerimle

hdidem95 30 Ocak 2010 11:26  

ne güzel bir sofra kardam adama bayıldımm..

Adsız 30 Ocak 2010 12:03  

haklısın canım sen bu konuya en güzel satırları yazabilirdin, az ve özde olsa parmağı basmışsın zaten.
masanız çok güzel gerçekten.ama senin adamına bayıldım arkadaşım. hadi yaz nolur nasıl yapmışın bakayım
sevgiler iyi tatiller size.
Asuman

Sevil Şahin 30 Ocak 2010 12:10  

nunucum nerde eski komşuluklar
inan annemi apartmanında var bir komsusu seninde dediğin gibi biz onlara anne deriz hala diyorum melehat anne diye :))
üzülüyorum çünkü kızımın öyle bir komsum yok hoş apartmanımda 4 daire kaldı gerisi boş onlarında yüzünü görmüyorum desem yalan olmaz
bir komsum vardı karsımda çok iyi idi her an yanımdaydı bende onun tabi ama kiracı oldugundan taşındı kaldım yanlız :((
bende geleyim yanınıza komşu olayım olmazmı ...

masa ve hersey super bayıldım ellerine saglık fıstığım

Unknown 30 Ocak 2010 12:44  

Nuraycim kahve bahane sohbet sahane denir ya..masanizin bereketi, sohbetinizin lezzeti daim olsun..sevgiler,

Adsız 30 Ocak 2010 12:48  

çokda iyi yapmışsınız canım,aileden akrabadan kardeşten en yakın olurlar herzaman.
allah yokluğunu göstermesin. çok hoş bir masa gümüş peçetelikler nefis, bide senin kardan adam salatan ne şirin ne şekersin sen
öpüyorum seni sevgiler.
NESLİHAN

dogada.blogspot.ru 30 Ocak 2010 13:09  

O eski günleri hepimiz arıyoruz ama hayat şartları gençlerimize bu güzellikleri yaşatamıyor ben çocuklarıma bakıyorum dinlenmeye bile fırsat bulamıyorlar bizler çok şanslıyız banada anneanne diyen birçok komşumun çocukları var. Nunu'cuğum bu kadar güzel yiyeceklerin içinde nasıl bu kadar zarif kalabiliyosun, kardan adama bayıldım, hemen yapmalıyım ellerine sağlık canım hayırlı hafta sonları sevgiler

Bir Dilim Düş 30 Ocak 2010 13:35  

Ahh ne güzelll ahh ne güzellll, uzun zaman paylaşılan dostluklar, komşuluklar gibisi var mı canım. Harika yapmışsınız toplanmışsınız :)))

Sevgiler,
Evren

Adsız 30 Ocak 2010 13:54  

hepimiz o kuşaktan geldiğimiz için içimiz gözlerimiz dolu dolu oluyor haliyle okudukça. sen şanslısın bu konuda. şimdilerde hiç böyle şeyler yok, selam bile yok, kapılarda kütt diye kapanıyor. hele gençler inanaılmazlar. acaba çoğu hiçmi görmeden büyüdü inanamıyorum
ama sizin dost masanız, sohbetiniz yanınızda gibi harika görünüyor. birde salatan. ay yerim onu ben nunum.
yazsan da merakım geçse canım ya.
NESRİN.

Adsız 30 Ocak 2010 13:58  

merhaba nunuşum. şimdi kimse kimseye dönüp bakmıyor bile. hayat şartları kiracılık geçim derdi komşu olmaya müsade bile etmiyor. gece kaçta geliyor çocuklar komşuya gitmeye zaman bile yok çalış babam çalış. bir pazarları var artık kime görünürlerse =(
zor be arkadaşım. şanslı olmak zor artık.
hepinize sevgiler yolluyorum. ağzınızın tadı bozulmasın. masanız ne kadar bereket dolu. tarifini çok bekletme bari gülümsedim kardan adama ben iyi pazarlar canım.
Gülden Y

Jack T 30 Ocak 2010 14:00  

Hi Nunum,
I am from the elegance and diversity totally fascinated.
Large kompliment.
Greeting Jacob

Yaşamın kıyısında 30 Ocak 2010 14:04  

Ne güzeldir komşuluk dimi Nunu'm
Anında ulaşma imkanı ile akrabadan da yakındır çoğukez.
Çok güzel de geçirmişsiniz günü.
Bir kahve beni zaten çok üzdü, bir sofra ile seni yeniden ağırlamak dileğiyle sevgiler...

Bulbulunyeri 30 Ocak 2010 14:16  

Canım,
maalesef bu sözlerine bende katılıyorum. Bu tür komşulukların geçmişte kalması çok acı. Elbette tamamen haksızlık yapmayalım. Arada sırada böyle dostluklara varan komşuluklar var ama eskiden hep böyleydi. Şimdilerde böyle komşulukları bulanlara şanslı insanlar denilmekte.
Dilerim buda böyle bir süreçtir. Çocuklarımıza kadar yeniden eski güzel dost ve komşulukların önemi anlaşılır ve yeniden o özel günlere dönülür.
Sofrada her şey birbirinden güzel olmuş.
Yapanların ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

ZencefilliÇörek 30 Ocak 2010 14:30  

canim bu postu burada gozlerim dolarak okudum. hele ki boyle gurbet ellerde insan Tr'daki hakikatli komsularini, komsuluk iliskilerinin degerini daha cok anliyor ve ozluyor. ne guzel bir sofra olmus yine. afiyet seker olmustur coktan size. sevgiler...

aslan 30 Ocak 2010 14:33  

Yazdığınız gibi imece ve eski günler konusunda bizler gerçekten şanslı insanlardık.Şimdi komşuluk kalmadığı gibi,ziyaretlerde kalmadı.Nezdinizde Valide Sultana hürmetlerimi sunarım.Yemekler ve sofra düzenine gelince her zaman olduğu gibi eşsiz ve zevkli.
Atalarımızın dediği üzere,''ev alma komşu al'' deyimi ne kadar doğru.Tarafınıza duyduğum saygının ifadesi olarak zarif
Zeynep hanımefendiye selamlarımı
iletmenizi rica ederim.

Dostlukla...

Zehra Gürgen 30 Ocak 2010 15:30  

Ah Nunum insan gıpta ediyor böyle köklü güzel komşuluklara.Benimde biricik komşum var 7 yıldır hiç birbirimizi üzmedik..ama diğerleri ile maalesef iletişim yok.
Sofranızda dostluğunuz gibi çok güzel ve özenli..
ellerinize sağlık canım..

sevgiler İzmir'den :)

Hülya 30 Ocak 2010 16:23  

Bundan önceki evimdeki komşularımla hala görüşüyorum çok sevdiğim insanlar.
Şimdi oturduğum apartmanda da komşuluk ilişkilerini yaşatmaya çalışıyorum.
Yeni taşınanlara mutlaka "hoşgeldin" e gidiyorum bebeği olanlara uğrayıp "güle güle büyütün" diyorum...
Komşulukları yaşatmaya çalışıyorum.
Hatta eşim apartmanımızdaki bir kaç daireye sabahları karşılaştıklarında "günaydın" diye diye Onların da selamlamasını öğretmeyi başardı...
Bu arada ilginç bir şey anlatayım; bitişik komşumla diyaloğumuz iyiydir kendisi ile aynı zamanda iş arkadaşıyız.Sabahları kapıdan çıkarken selamlaşırız,sohbet ederiz ama eşi bize asla selam vermez.
Ne eşime ne bana...
Hadi ben bayan olduğum için konuşmuyor diyorum adam eşime de selam vermez..O'na selamlaşmayı öğretemedik pes ettim artık ben de O'nu görünce yokmuş gibi davranıyorum.
Sevgiler

Adsız 30 Ocak 2010 16:33  

biliyorsun ki siz biz hep aynı güzellikleri aile havasında yaşardık. bugün bizler bile farklılık moduna ayak uydurduk ister istemez. sanki zehirli havayı solumak gibi adeta nuraycığım. eskinin tadı hiç
yok -(( ama gördük geçirdik mutluyum elbette.
sizinkide imrenilecek düzeyde ne mutlu sana.
zeynep hanım çok güzel ağırlamış sizi, ama sizde değersiniz arkadaşım.
bende bekliyorum tarifi. urası çağıdım bayıldı kardan adama.
hadi yolla da gelsin bizede -)))
çok selam eve tatlım.
BANU.F

NzlGl 30 Ocak 2010 17:22  

Nunucuğum

neeeerde öyle komşuluk artık,
siz ve komşularınızın muhabbetine çok özendim. Allah daim etsin, Sofra güzel görünüyor ve biliyorum ki asıl şahane olan sohbetlerdi.
Allah sağlık ve huzurla devam ettirsin,
Bu arada NuNu marka kardan adama bayıldım. Harikasınız harika

sevgilerimle

Ordanburdanhayattan 30 Ocak 2010 17:39  

Ne kadar anlamlı bir post olmus bu, komsuluk gercekten eskiden varmıs,şimdikiler artık menfaat için sadece. keşke benim de senin gibi bir komşum olsa, daha nice böyle güzel sofralarda oturun inşallah

Hayattan Azıcık 30 Ocak 2010 18:38  

Komşu komşunun külüne muhtaçmış derler ya ne kadar doğrudur.. Can sıkıntısında bir kahve içmek iyi gelir sana :) benim de komşu annem vardı. Burada da komşularım var ve hepsi gerçekten iyi insanlar. Annelerimiz bize komşuluğu öğreterek ne kadar iyi yapmış.

Mehmet Osman Çağlar 30 Ocak 2010 18:38  

Pırsalı-havuçlu-kıymalı börekler ile yemek bloglarının kraliçesi olarak sizi ve dostlarınızı kutlarım.Tanrı herkese sizler gibi komşular nasip eylesin.Köri bizim bildiğimiz sos körimi acaba???Biz balıktada kullanızda.....Valide sultana,Zeynep hanıma, Eşinize,
çocuklarınıza,ailenize,komşulara
sevgi ve saygılarımla....

Adsız 30 Ocak 2010 19:03  

bu nasıl güzel bir yazı arkadaşcığım, beni nerelere götürdün sen akşam akşam. ah eski yıllar zarif doğal yaşamlar ve insanlar.
çok şanslısın güzel arkadaşım hepiniz ve bence orada yaşayanlar.
güzel bir gün olmuş sen yemedin tabii tabaktakilerden bilirim dimi ? .))))))
senin yaptığına bayıla bayıla gülerek baktım ama tarif yok beklicez demek .
hadi görüşürüz ozaman canım.
sevgiler FATOŞ

Gönülünce Lezzetler 30 Ocak 2010 19:38  

İkramların hepsi harikaaa bayıldım...Komşunun ellerine sağlık...Ağzınızın tadı hiç bozulmasın...
Sevgiler...

MUTFAKISTAN 30 Ocak 2010 20:12  

Ev alma komsu al derler cok dogru canım bızler sanslıydık artık kalmadı buyuk sehırlerde komsuluk
Eskı dostlarımız yeter dıyorum
Karsı komsu cok onemlıdır bence ay desen akrabandan once kosması gereken kısıdır ben sanssızım
7 yıldır defalarca selam vermeme ragmen anne kız kafa cevırırler
babalarıda hep selam verır..
artık bende vermıyorum garıp oluyor cunku.
Komsun neler hazırlamıs harıka afıyet olsun canım ellerıne saglık
Sevgıler..

Adsız 30 Ocak 2010 20:53  

sevgili zarif duyarlı arkadaşım
tabiiki sen güzel komşuluğunu yaşarken, geçmişinizdede güzellikler görmüş birisin. adet böyleydi kul komşu hakkı vardı şimdi hak getire ((((
dilerim bizlerden gördüğünü uygulayabilen iyi insanlarla karşılır çocuklarımız.
komşularına ailene çok sevgiler. hepinizi candan kutlarım örnek insanlar olduğunuz için.
salataya baktım inanamadım yok valla böyle albenili kardan adam.
süpersin marifetli arkadaşım.
öptüm canım.
ZEYNEP GÜNAL

burcunokta 30 Ocak 2010 22:58  

çok güzel anlatmışsınız, agzınızdan bal damlıyor, muhabbetiniz daim olsun, sevgiler.

burcunokta 30 Ocak 2010 22:59  

yazmayı unutmuşum, masa muhteşem olmuş.

Güngör Ekinci Saglik 31 Ocak 2010 00:46  

Sevgili Nunu, benim facebook'um yok. Buradaki hayranlarını ihmal etme, bak valla özlüyoruz çok.:-)

Bu arada minik Ada'ya hoş geldin diyorum, sevgiler, öpücükler, maşallahlar, mavi boncuklar gönderiyorum. sevgiler.

durutarifler 31 Ocak 2010 15:16  

4 ev gezdim. Birinde annem ve babam dediğim komşularımı, birinde ablam dediğim bir diğer komşumu brıakıp diğer eve ağlayarak gittim. Bu evdede çok değer verdiğim ve güvendiğim komşularım var.

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Şubat 2010 09:51  

JİVAGO

Börek iç malzemesinde sadece soya sosu ve toz köri kullanılmış
afiyet olsun

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP