KARDAN ADAM SALATA :))

>> 30 Ocak 2010 Cumartesi









KABAKLI- HAVUÇLU- KEREVİZLİ SEBZE SALATASI


3 iri kabak (ince rendelenmiş ve ELDE İYİCE SUYU SIKILMIŞ !!!! )
2 kereviz (ince renedelenmiş
2 ince rendelenmiş havuç
3 yk zeytinyağı
8-10 adet kapari
1 fincan elle ufalanmış ceviz
2 diş sarımsak
kırmızı taze biber-
dereotu -
4 yaprak kıvırcık-
zeytin -
1 çk kimyon - az kuru fesleğen - tuz- çok az taze karabiber ve kırmızı biber
sarımsaklı SÜZME yoğurt

yapılışı
-ince tarafıyla rendelenen kabak- havuç ve en son rendelenmiş kerevizler (kararmasın diye ) zeytinyağıyla sotelenir,
-içine kimyon, ve diğer baharatlar eklenir soğumaya burakılır
- sarımsaklı SÜZME!! yoğurt hazırlanır (diğer yoğurtlar sulanıyor)
-içine bol dereotu ince doğranır
-cevizi eklenip hep beraber çok iyi karıştırılır.
- YOĞURT kesinlikle çok olmasın ki kıvamı akııcı olmasın.
-kardan adam başı için küçük ve gövdesi için büyük kaseler kullanın
-kalıpları servis tabağına ters çevirerek alın,

- hazır olunca üzerine kaşıkla -spatulayla yoğurt sürün
-sonra zeytinle göz,havuçla burun, kırm.bib. şapka ,ağız ve atkısını, dereotu ve taze soğan sapıyla süpürgesini, kaparilerlede düğmelerini yapın.
-kenarlarını kıvırcık yapraklarıyla süsleyip servise kadar buzdolabınızda dinlendirin
AFİYETLER OLSUN.


Karların İstanbul'umda arz-ı endamını sürdürdüğü geçen haftalarda, bahçede kardan mimariler yaparken :) aklıma nice nice şeker -şirin-sevimli düşünceler gelmeye başlamıştı. Hatta blog arkadaşlarıma ''arkadaşlar bu kar bana ilhamlar veriyor demiştim '' onlarda ''merakla bekliyeceğiz nunucuğum''diyerek desteklemişlerdi.
Bir çok eğlenceli ,ama gerçekten çok gülümseyerek hazırladığım kar temalı çalışmalar oldu.
Bunlardan biride dün sevgili Arkadaşım Komşum Zeynep'e çıkarken, sevgili dünyalar tatlısı, elma yanaklı Torunu İpek için hazırladığım kardan adam salatası oldu.
İpek 4.5 yaşında. Kocaman elma yanakları, düğme burnu, kuş gagası kadar minik ağzı, lüle lüle saçları ve zeytin gözleriyle benim biricik ''ARKADAŞIM''dır.

Kendisi BALE yaparak formunu koruyor :))))))))))))
Geçen senede biliyorsunuz ona kelebekli -çiçekli kurabiyeler yapıp kalbini çelmiştim :))

Hadi bakalım sizde torunlarınıza, yeğenlerinize,çocuklarınıza hazır karlar yağarken ve tatilken bir pazar jesti hazırlayın kalplerini bir kez daha çelin..
Diğer çalışmalarımı ise patates ile yaptım.( Çocuklar daha çok tercih ediyor diye.
Hepinize güzel bir pazar diliyor, sağlıkla keyifle geçirmenizi temenni ediyorum.
********
(lütfen pazartesi günü tekel işçileri için :(
olumlu enerjiler - dualar- iyi temenniler yollayınız Ankara'ya !!!!! :((((((

41 yorum:

Adsız 30 Ocak 2010 20:57  

canım şimdi aşağıya yazıyordum yetişmiş tarif şükür.
ben o elma yanaklının balesini formunu severim :))) çok alemsin ne kadar güldüm o sözüne :))
sevgiler ellerine sağlık
mükemmel bir yaratıcılık bu.
zeynep.g

lezzet sefasi 30 Ocak 2010 21:48  

Bu fikirlerien bayiliyorum, harika olmus sekercim ,ellerien saglik.
Mevsime cok uyumlu bir tarif.
Sevgiler,
Sefa

MELİS 30 Ocak 2010 22:01  

Sevgili Nuray Abla,

Kardan adam salatası hem çok leziz
hem de çok eğlenceli duruyor:)
Ellerinize sağlık.

İyi hafta sonları dilerim.

Sevgiler

(Tekel işçileri için de iyi
sonuç alınmasını diliyorum.)

Adsız 30 Ocak 2010 22:18  

harika bişey bu harika.
nasılda basit. çocuklara büyüklere herkese göre bence.
eline sağlık
iyiki kar yağmış =)
NESRİN

burcunokta 30 Ocak 2010 22:48  

çok şirin olmuş, ellerinize saglık.

Sevgi Küçük 30 Ocak 2010 23:15  

Yazımı koydum tam çıkacakken gözüm en gözde bloglarıma takıldı ve yüzümde kocaman bir gülümseme ile:
"NuNu!Bayılıyorum bu senin yaratıcılığına. Süpersin" dedim. :)
Ellerine, kollarına ve aklına sağlık.
Sevgiler

Hayattan Azıcık 30 Ocak 2010 23:29  

Oyyy çokk güzel olmuş ben onun atkısını yerimmmmmm.

lavantalimon 30 Ocak 2010 23:58  

karlar eridi fakat sen ne güzel kardan adam yapmışsın ellerine sağlık.
çocuklar bayılır buna.
çok tatlısın harika şeyler yaparsın.
çok sevgiler

Baharcicegi 31 Ocak 2010 00:00  

Tombul kardan adam cok sirin olmus,kendin bakimdasin ama kardan adamcigin kilo korkusu yok nasil olsa Ipekcik cok sevinmistir ellerine saglik canim

kalpkurabiye 31 Ocak 2010 09:20  

çok güzell olmuşş ellerinize sağlık bu fikri kulanabilirmiyim acaba başka bir salata için??

tub@ 31 Ocak 2010 10:35  

Ellerine sağlık Nunu'cum yine döktürmüşsün, bizim buralara kar düşmez (ant.) artık bizde salatasını yeriz :)

sevgiler

Ferkay 31 Ocak 2010 12:07  

Teşekkür ederim canım.
Kardan adama bayıldım harika olmuş.
Sana komşu olmak varmış Nunum.
Kocaman öpüldün.
Sevgiler.
f

Asis 31 Ocak 2010 12:08  

Sevgili Nunu kardan adam çok harika görünüyor,denenmeli :)lapa lapa kar yağıyor burda şuan..sevgilerimle iyi pazarlar.

Adsız 31 Ocak 2010 13:14  

iyi pazarlar nunuşum.
kar yok artık, bol yağmur var.
ama ben kardan adamı taktıp koluma kaçtım canım )))))))
harika bişey olmuş ))))) çokda yakışıklı ayol ))))))))
sevgiler canım.
sevtap

Zehra Gürgen 31 Ocak 2010 13:37  

Nunum bayıldım ben bu tarife.
Kardan adam yapacağım bende evde :)
bari salatasını yapalım..

ellerine sağlık sağlık kraliçesi :)

seviler

Adsız 31 Ocak 2010 14:55  

güldüm güldüm güldüm.
böyle şeyler anca senden çıkar zaten. neşeli ülkelerin kraliçesi
özledim nunum :(
Asuman.

Adsız 31 Ocak 2010 14:57  

çarşamba yeğenin doğum günün varya ben bunu yapıp oraya götüreyim. müthiş bir fikir bu.valla pasta sanacaklar
bin yaşa ustam.
sema.n

durutarifler 31 Ocak 2010 15:12  

Nunu'cum sen bize hep böyle değişik fikirler ver emi.Çok ama çok şık hem de cçok eğlenceli olmuş. Ellerine sağlıkkk. Süpersinnn

neslihan erzincan özgür 31 Ocak 2010 15:13  

Nunu'cuğun harika bir fikir canım.bayıldım, görüntüsü çok güzel,ben yemeye kıyamazdım:-)ellerine sağlık canım.iyi pazarlar.sevgilerimle...

Adsız 31 Ocak 2010 15:18  

yerim ben bu tontişi yerimmmmm
en sıcak görüntülü kardan adam bu :-) harikasın be annemmm :-)
( perşembe arıcam nunuş unutma )
bety

Bulbulunyeri 31 Ocak 2010 15:36  

Canım,
ellerine sağlık.Kimbilir baleyle form tutan güzellik bu salatayı görünce nasıl mutlu olmuştur. Kar tutkusu olan ben bayıldım. Gerçekten çok şirin olmuş.
Dualarımız tabii ki tekel işçileri
ile dilerim sendikalarda onları yalnız bırakmazlar.
Sevgiyle kal.

tatlıhayat 31 Ocak 2010 15:52  

Nunu cum sebze salatanın tarifini yazdım .Çarşamba misafirlerime yapacağım.Sonucu bildiririm,ama nefis duruyor ellerine sağlık canım.

Adsız 31 Ocak 2010 16:32  

ah benim terazisi hassas düşünceli canım. memleket vatan ne varsa dertlenir sahiplenirsin htaırlıyorum okulda 15 yaşındaydık yine bu işlere bakardın o aklınla başınla. örnek olsun bazılarına.

bu güzel salatana bende aşık oldum, kereme cana derhal yapmalıyım.
ben bittim bakalım onların yüzü ne hale gelecek
iyi pazarlar canımın içi.

GÜLBİN BAŞARAN

Özlem Mertler 31 Ocak 2010 18:27  

Bu dünyanın en besleyici kardan adamı.)
Hayatın güzelliklerinin yanısıra Tekel işçilerini unutmamış olmandan çok etkilendim.
Hem eline hem yüreğine sağlık.

Not: Sizin apartmanda kiralık daire varsa talibim, böyle komşuyu nereden bulacağım yoksa??

Narince 31 Ocak 2010 18:43  

Evet evet çocuklar bayılır bu kardan adama. Hem kabağı severim,sarımsaklı yoğurtla da buluşmuş. Bizimklerin yemek seçme huyları pek olmadığından sorun yaşamam, ama böyle süslü olursa daha iştahla yiyecekleri kesin.Ellerine sağlık NuNu'm.

Adsız 31 Ocak 2010 18:59  

canım ya, herkese yer var işte senin şu dünya büyüklüğündeki yüreğinde, yarına inşallah hayırlı haberler gelir. biz Ankarada tam kalbindeyiz biliyorsun bakalım tayyip beyden ne inciler gelecek
:(
gelelim asıl meseleye:
valla pasta sandımdı ilk bakınca.
sonra anladımki senin muhteşem sanat eseri salatalarındanmış, biz ankarada karlar altındayız soğuk ve vıcık her yer.

bizim ufaklıklara yuvada yaptırayım hemen. bayılırlar, annelerde mutlu olur sebze yemeyen çocuklarına.
sağol canım ya.çok emek vermişsin.
eve selam öpücükler.
görüşürüz kuzen.

LEZZETİKRAM 31 Ocak 2010 20:29  

tam benim minişe göre olmuş :) harika bir fikir ellerine sağlık canım
sevgiler

made in funda 31 Ocak 2010 21:13  

ne kadar güzel bir salata..süper olmuş gerçekten.ipekçik nasıl da sevinmiştir..ellerine sağlık canım...kar çok güzel bir esin kaynağı olmuş...

Adsız 31 Ocak 2010 21:18  

olmuş bu olmuş hemde tam adam olmuşşşş -)))))
inanırmısın şaştım yani.
harikasın arkadaşım.
Şanslıyız- hep diyorum bunu.
iyi geceler nunucum. ESİN

Unknown 31 Ocak 2010 21:33  

Canimmmm, ellerine, zevkine saglik... Ne kadar yaratici bir salata olmus.... Hafta sonu oglumun dogumgünü... Izninle ben de yapmak istiyorum bu salatayi.... Tekrar tesekkürler bizlerle bu zerafeti paylastigin icin... Sevgilerimle,

Serap'la turuncu lezzetler 31 Ocak 2010 23:41  

Bayıldımm:) ellerine sağlık canım...

TuruncuTatlar 1 Şubat 2010 11:36  

nunucum yine çok yaratıcısın canım ellerine sağlık bayıldım kardan adama hemn minik kızıma yapıcam sevgiler..

Adsız 1 Şubat 2010 13:27  

nunu harıkasın!!!

Bir Dilim Düş 1 Şubat 2010 15:49  

Bir salata ancak bu kadar güzel sunulabilir canım ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Çınar 1 Şubat 2010 22:18  

Ahh sen ne harikasın canım yaa. Hemen deneyeceğim ben bu kardan adamı yapmayı. ellerine sağlık Nunu'm.

Ne yazık ki bugün de istediklerini alamadı tekel işçileri ve yarın açlık grevi yeni baştan başlayacak:((

Sevgiler canım

Unknown 1 Şubat 2010 23:51  

Ellerine fikrinize saglik harika bir salata olmus .
sevgile canim öptüm.

NEFİSE 2 Şubat 2010 00:29  

Yani ...pes diyorum başka birşey demiyorum..Nunu...

Stil Direktoru 2 Şubat 2010 01:33  

Yeme de yanında yat olmuş canım kereviz hariç deneyeceğim

IŞILCA TATLAR 2 Şubat 2010 01:35  

Harikasın Nuray'cığım,
Yine çok yaratıcı ve şirin bir salata yapmışsın. Hoş benim aklım halen daha yapamadığım senin çam ağacı şeklindeki dereotlu salatanda. Ona da bayılmıştım.
Ellerine, gönlüne sağlık Nuraycım
Çok öpüyorum.

:)den 3 Şubat 2010 17:51  

Enerji ve neşe topu Nunucuğum benim:)
Yine gündemi atlamamış, karlar altındayken İstanbul, evinde hemen bir kardanadam yapıvermişsin:)
Süpeeerrrrr fikir. Ellerine, yüreğine sağlık...

Tüm iyi dileklerim ve dualarım tekel işçilerine...

canikom 22 Aralık 2010 01:09  

harika olmuş ...bugün yaptım ve çok hoş oldu...yılbaşına gene yapıcağım.çooooooook tşk ederim.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP