ZEYTİNYAĞLI BEYAZ LAHANA DOLMASI

>> 20 Aralık 2009 Pazar







ZEYTİNYAĞLI BEYAZ LAHANA DOLMASI

Kocaman puf puf bir beyaz lahana :) (yaklaşık 2- 2.5 kg)
Lahanalar yaprak yaprak ayrılıp,
kalın üst damarları alınıp, kaynayan suda biraz yumuşatılıp
Süzülür ve soğumaya bırakılır.
3 sb prinç ( baldo değil ! )
7 soğan
1 sb kadar ayıklanmış yıkanmış kuş üzümü
2 yk dolusu dolmalık fıstık
tuz ( tadına göre ! )
4 çk toz şeker ( tadına göre ! )
1 yk kuru nane
tarçın- toz karanfil - yeni bahar- karabiber
1 sb kadar zeytinyağ.
3 sb su ( prinçler küçükse 2.5 sb yeterli )
YAPILIŞI
Yağ ve soğan sotelenir, fıstık ve prinçler eklenip, üzüm ve tüm baharatlar ilave edilir.
-Suyuda konunca, kısık ateşte iç malzemesi pişmeye bırakılır.
-Tamamen soğuyup tane tane olunca prinçler,
- birer birer lahana yapraklarına sarılıp tencereye dizilir.
-Üzerine 1 yk zeytinyağ, 1 çay kaşığı şeker, tuz ve sıcak su ilave edip
- 1/2 limon suyu sıkarak pişmeye hazırlarız.
-Tencere kapağını mümkünse cam kapaklı tercih ediniz (görmek kolay olur)
-Kapağı açmadan kendi buharı ve suyu ile kısık ateşte pişsin,
-Ve pişmesini gözlemlemiş olursunuz.
-Soğuyunca tencereden tek tek dikkatlice alıp servis tabağına alınız.

AFİYETLER OLSUN.

15 yorum:

pasta evim 20 Aralık 2009 11:40  

Nunucuğum..... Günaydın canım. Sabah sabah kalem gibi dolmaları dizmişsin gene. Ne zamandır yapmıyordum ama bu görüntüyü gördükten sonra bana market yolu gözüktü. Güzel bir dolmalık lahana almam lazım acilen.Sunumunda çok şık.Ellerin dert görmesin.

Adsız 20 Aralık 2009 12:45  

ben senin dolmalarının en büyük hayranlardanım.
neredeyse senin gibi olmak üzere benimkilerde.
ellerine sağlık canım.
o gün ve masa-ndakilerle muhteşemdi. teşekkürler canıma
SEVTAP

Zeugma 20 Aralık 2009 13:23  

Harika görünüyorlar.

Etlisini çok severim. Zeytinyağlısını ilk kez buradaki tarifle deneyeceğim..
Narla sunumu çok hoş fikir ayrıca..

Ellerine sağlık nunucuğum..
Sevgiler...

Bulbulunyeri 20 Aralık 2009 13:50  

Canım,
nasıl da şık bir tabak öyle. Sunum her şey bence.
Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Adsız 20 Aralık 2009 14:25  

dolma değilde güzellik sütunları gibiler nunucum bunlar.
nefis şeyler.
fatoş

Unknown 20 Aralık 2009 14:34  

Inanmiyorum.... Nefis görünüyorlar... Ben pasta yapmaktan dolma sarmaya firsat bulamiyorum ki... Sadece böyle bakip bakip yalaniyorum iste.. Ama inan olsun yeni senenin basinda mutlaka bende dolma yapacagim... Hos seninkiler kadar güzel olmaz belki ama.... Ellerine saglik arkadasim...

paşakızı mutfakta 20 Aralık 2009 15:09  

Görünümü şok şık..Eminim tadıda güzeldir .Ye beni diyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler..

akasyakokusu 20 Aralık 2009 15:17  

Dolmamı desem:)
Yoksa fıstıklı tatlımı desem..Narlarıda cizmişsin üstüne bloglistelerde fıstıklı sarma gibi görünüyor...
Şeker ellerine sağlık tabağı önüme koy hepsini yerim:)))
*******
MaşşaAllah..SubhanaAllah..Nazar değmez inşaAllahh...aaamiiinn..

evcilik 20 Aralık 2009 15:31  

ÇOk leziz görünüyorlar,ellerine sağlık.Lahana dolmasını bilirdim de bu kadar şirin servis edilmiş halini ilk defa görüyorum..harika canım yine yaratıcılığını konuşturmuşsun..
sevgiler,selamlar...

Adsız 20 Aralık 2009 15:39  

nunum nunummmm aklımı alma artık ama kuzuuuum.
SEMRA =)

Adsız 20 Aralık 2009 15:41  

şeker arkadaşım seni kim engelleyebilirki bu yaratıcılığın karşısında, şu resme bakmak bile sıradan bir lahanayı kendin gibi kraliçe yapma kabiliyetini gösteriyor. bencede maşallah .
sen bir alışkanlıksın benim için.
eline sağlık güzel çiçek.
banu

http://www.lezzetibol.com 20 Aralık 2009 17:53  

Ah ah olsada yesek.
Canım çektiiiiiiii
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Adsız 20 Aralık 2009 17:58  

arkadaşım memeleketten geldi galiba. ben bunu lokum misali yerim nasılda güzeller böyle.
NESLİ.

Unknown 20 Aralık 2009 18:30  

Dolmalara bittim Nunum bir tabak ayir bana geliyorum:))Hamarat arkadasim,ellerine saglik.
Kocaman opuyor sevgilerimi birakiyorum.

Adsız 20 Aralık 2009 19:05  

canımın içi bu kadar güzelini hiç görmedimdi. ama şanslıyım her sene ellerinden sağolasın tatırdın.
insanın uzanası geliyor vallahi ne yalan sevgiler hayatcım.
gülden Y.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP