ANANASLI - ELMA EKŞİLİ SALATA (nUnU)

>> 5 Aralık 2009 Cumartesi







ELMA EKŞİLİ, ANANASLI SALATA (nUnU)


1 orta boy göbek salata- dilimleniş (kıvırcık salata lezzet vermiyor! )
1 küçük kırmızı soğan - piyazlık ( çok az tuzla ovulmuş )
2 iri çiçek az haşlanmış brokoli
yarı olgun taze ananas - küp kesilmiş (konserveler çok şekerli ! )
nar taneleri
mısır taneleri
8 yaprak taze nane

SOS
1 yemek kaşığı elma ekşisi (yoksa nar ekşisi) Antakya'dan geliyor bana.

2 yk elma sirkesi
1/2 çk hardal
çok az limon -portakal kabuğu rendesi (enfes bir aroma veriyor )
3 yk zeytinyağı (arzu ettiğiniz kadar)
tuz tavsiye etmiyorum ! soğanla olan yeterlidir.

hepsini karıştırıp bekletin.
Yapılışı
Tüm malzeme derin bir kapta elle nazikçe karıştırılır
servis zamanından 10 dk önce sosu gezdirilip elma sirkesinin nüfuz etmesi beklenip dinlendirilir.


Ananası her zaman çok sevmişimdir. En çok tükettiğim taze meyvelerin başında gelir.Öyleki zaman zaman tatsız ve ham çıkanları hemen salatalarımıza ekliyerek özellikle balık yanında servis yapıyorum. Bu tatlı salataların EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ ELMA SİRKELERİdir . Çünkü şeker tadını geride bırakıp, salata tadını öne çıkaran yegane Unsur olduğunu yıllar içinde tecrübelerle Sabitlemiş bulunmaktayım.
Çok ağır et ve balık yemeklerinin de tadını yumuşatmada birebir gelir bana. Birde yılbaşı akşam sofralarında şarap- şampanya yanında harika eşlik eder ( denemek isterseniz eğer )
Farklı sofralar, farklı çeşitlere meraklı arkadaşlarıma şimdiden afiyetler olsun. Damak tadımızın ezberini bozmaya devam ediyorum :))))


İYİ HAFTA SONLARI DİLİYORUM. SEVGİLER.

53 yorum:

e.esma.albayrak 5 Aralık 2009 10:35  

çok cici duruyorlar eminim lezzetide öyledir ellerinize sağlık:)

e.esma.albayrak 5 Aralık 2009 10:35  

çok cici duruyorlar eminim lezzetide öyledir ellerinize sağlık:)

Adsız 5 Aralık 2009 10:46  

günaydın canım.
yine yapıştım ekrana, misler gibi aromatik bir salata daha. rende limon kabuğu iyi fikir. tüm fikirlerin süper zaten. ben bu seriye hayran oldum devamı varmı tatlım.
iyi tatiller sizede.
FERDA.

Sevil Şahin 5 Aralık 2009 11:01  

NUNU CANIM ABLAM EVET SÜKÜRLER OLSUN SIKINTILI GUNLER GERİDE KALDI AZ KALDI YÜRÜMEME İNŞ. ALLAHIN İZNİ İLE
GÜZEL YORUMLARIN VE DESTEGİN İÇİN TŞK EDERİM CANIM ABLAM..

Sevil Şahin 5 Aralık 2009 11:05  

SALATAN YİNE SÜPER ABLACIM ELLERİNE SAGLIK AFİYET BAL ŞEKER OLSUN..

http://www.lezzetibol.com 5 Aralık 2009 11:10  

Canım çok değişik bşr salata olmuş. Ananasın tazesşne de kurusunda bayılırım.
Elma sirkesi için söylediklerine yürekten katılıyorum.
Ellerine sağlık canım

sevgiler

Adsız 5 Aralık 2009 11:14  

kimin aklına gelir arkadaşım bu.
ananas elime geçse kalırmı bilmiyorum :-)))))) valla ölürüm .
ama bence çok güzel olacak bu salata. alıştırmak lazım kendimizi değişikliğe.
alışmışız biz türkler.
SENDEN ÇOK ÖĞRENECEĞİMİZ VAR GÜZEL YÜZLÜM.emeğine sağlık ayrıca canım
esin.

Adsız 5 Aralık 2009 11:17  

günün aydın olsun nunuşum. ay ben buna vuruldum. bak balık var akşama
yapmayı düşünmeye başladım,ama ananas yok. onsuz bişeye benzemez.
elma ekşisi alırım gördüm markette.
ellerine sağlık. nasılda yakıştırıyorsun sen bunları. mutfak kraliçesi -)))
iyi günler iiyi tatiller hayatcım.
NESRİN.

Damak Tadı 5 Aralık 2009 11:17  

Paylaştıklarının hepsine katılıyorum canım..Ne yazıkki Migrostan aldıklarımın çoğu ham çıkıyor..Böyle olunca da tost da kullanıyorum..Nefis oluyor tavsiye ederim..Almanya yıllarından kalma bir alışkanlık bendeki de..))Ellerien sağlık canım benim..Kocaman öpüyorum yanaklrından..Sevgilerle..

Damak Tadı 5 Aralık 2009 11:17  

Paylaştıklarının hepsine katılıyorum canım..Ne yazıkki Migrostan aldıklarımın çoğu ham çıkıyor..Böyle olunca da tost da kullanıyorum..Nefis oluyor tavsiye ederim..Almanya yıllarından kalma bir alışkanlık bendeki de..))Ellerien sağlık canım benim..Kocaman öpüyorum yanaklrından..Sevgilerle..

Hayatın Ressamı 5 Aralık 2009 11:22  

aaaa yine enteresan bi salata.
ananasla sirkeyi bir arada asla düşünemiyorum.ananas bana çok tatlı geliyor nasıl ekşili salata oldu bu?
yine süpersin ama tebrikler.
sanat eseri gibi.

Adsız 5 Aralık 2009 11:24  

nunucum benim günaydın harika sultanım. ellerine sağlık bayıldım ben bu salata shovuna senin. başlı başına öğünler benim için.yanına inan balık bile istemem. hepsini denemeye alıcam.
damak tadımı oluşturup sofralara getirmek istiyorum. yılbaşı masamızı şenlendirip kulağını çınlatacağız demektir bu.
sevgiler ışıltılar arkadaşıma.
sema.n

Bir Dut Masalı - nUnU 5 Aralık 2009 11:27  

Sihirlim,
Ananası ham veya yarı olgun tercih ediyoruzki salataya uyum sağlasın. Nar ekşi olduğundan çok uyumlu. Ananasda öyle. Ttalı olursa ambiansı değişiyor !!!!
dediğim gibi değişiklik seven
farklı sofralar isteyen dostlara açık tarifler :))))
sende seveceksin.

birde tabii: damak tadımızın ezberini bozduruyorum ben :)))))
HEPİNİZE SEVGİLER ARKADAŞLAR

Adsız 5 Aralık 2009 12:04  

çok orjinal tadını merak ettim ya:) kardan adamlarda süper olmuş:))

Sevgiyle.

karamel mutfak 5 Aralık 2009 12:36  

ellerine salık nunucum eskiden bende bagdaştıramazdım ama şimdilerde severek yiyorum anananslı salataları.

Narince 5 Aralık 2009 12:47  

Elma ekşisini duymamıştım. Bana da Adana'dan geliyor: turunç ekşisi, nefis bir şey. Salatalar bizim dünyaca tanınmasınının mutlak olduğuna inandığım soslarımızla daha da bir lezzetli oluyor. Ellerine sağlık canım benim.

tub@ 5 Aralık 2009 14:14  

Ellerine sağlık Nunu'cum değişik değişik lezzetler sunuyorsun hep, maşallah :)

İyi haftasonları diliyorum, sevgiler

neslihan erzincan özgür 5 Aralık 2009 14:41  

ellerine sağlık canım.görüntüsü harika.sana da keyfili bir hafta sonu diliyorum.sevgilerimle...

TAZE NANE 5 Aralık 2009 16:03  

Güzel bir salata olmuş. Çok beğendim, sunumunda harika yani.
Sevgiler. Mutlu hafta sonları.

MADENİ CESARET, Funda Şenol 5 Aralık 2009 17:03  

selamlar

gazi ün. iletişim fakültesi'nde hocayım. alternatif medya araçlarından biri olarak bloglar ve blog yazarları hakkında çalışmalarım, yayınlanmış yazılarım var ve bu konuda ders veriyorum.
şu anda, yemek ve gurme blogları üzerine çalışıyorum. sizin blogunuzu ablamın (leylak dalı) takip ettikleri arasında olduğu için farkettim. ve çok ilgimi çekti.
sizin için sakıncası yoksa blog yazarlığı serüveniniz ve blogunuzun içeriği üzerine birkaç sorumu yanıtlar mısınız? tabii ki kimlik bilgileriniz gizli kalmak koşuluyla.
kimliğimi ve mesleki bilgilerimi gazi ün. iletişim fakültesi'nin sayfasından teyid edebilirsiniz. ayrıca laika@gazi.edu.tr adresinden de yazışabiliriz.
teşekkürler
doç.dr.funda şenol cantek
kullandığım e mail adresi: funda.senol@gmail.com

fatma 5 Aralık 2009 17:07  

YİNE SÜPER BİRŞEY YAPMIŞSINIZ YAPTIGINIZ ŞEYLER RESİM GİBİ DURUYOR ELLERİNİZE SAGLIK

Saglıklımutfak 5 Aralık 2009 17:18  

tam bana göre değişik bir lezzet,bri kaseyi alayım lütfen :) sevgiler

Cocukla Cocuk 5 Aralık 2009 17:28  

tatlı-ekşi tatları çok seviyorum ben bu salata bana uyar:)) sunum ve gorsel de harika ellerine sağlık:)

Adsız 5 Aralık 2009 17:37  

ben senin o kışlı kartaneli kaseni, kardanadamlarını ananaslarınla beraber yerim ayol
gülden .y

Adsız 5 Aralık 2009 17:39  

hayatım bu ne güzellik maşallah. vallahi senden korksun bu manavlar lokantalar.hoş çok şeyde alıyordur mutlaka onlar. aç artık bi yer nunum AÇ.!
müdavimin oluruz inan olsun.
MİNE.K

Adsız 5 Aralık 2009 17:39  

hayatım bu ne güzellik maşallah. vallahi senden korksun bu manavlar lokantalar.hoş çok şeyde alıyordur mutlaka onlar. aç artık bi yer nunum AÇ.!
müdavimin oluruz inan olsun.
MİNE.K

pelince 5 Aralık 2009 18:08  

Nunucum salata çok değişik ve çok güzel... ellerine sağlık..
Sevgiler yolluyorum..

Unknown 5 Aralık 2009 19:59  

Canım benim her zamanki gibi sayfana
gelince yüzümde kocaman bir gülümseme
oluyor.Sunumlarındaki zerafetine en baştan beri hayranım biliyorsun.Muhte
şem bir salata ve sunum harikasın ne diyeyim:))Maşallah 41 kere ellerine sağlık mutlu haftalar öpüyorum...

Baharcicegi 5 Aralık 2009 20:02  

Ananasi bende cok severim ama salatasini hic yemedim sen yaptiysan kesin nefis olmustur,sunumda istah acici ellerine saglik canim

Adsız 5 Aralık 2009 20:20  

KUZEN YAKTIN TARUMAR ETTİN BİZİ BU ANKARA ELLERİNDE. HEPİMİZ OOO ..AAAA YOK DAHA NE GİBİ SESLERLE EKRANDAYIZ. HERKESTEN DEVASA ÖPÜCÜKLER SELAMLAR VAR.
HARİKALAR DİYARINDA ALİCE OLDUK HABERİN OLA ahahhahahahahahahhah
AY İYİKİ VARSIN BEN NAPARDIM BU YABAN ELELRDE hahahahahhahaha
YA YA YA ŞA ŞA AŞAAAA NUNU NUNU ÇOK YŞA ( içerdeki tezahürat bu heheheh )
ÖPTÜM ŞEKER.. SELAM EVE
fifi.

NEŞELİ MUTFAK 5 Aralık 2009 20:54  

NUNUCUĞUM YİNE YAPMIŞSIN YAPACAGINI.:)))))))
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

Çınar 5 Aralık 2009 22:33  

Canım yaa, yine döktürmüşsün,şahanesinn sen de yaptıklarında.

Sevgiler canım

Adsız 5 Aralık 2009 22:53  

sevgili biricik arkadaşım
aklıma demin senle yazışırken ilk evli olduğun senen geldi. yanılmıyorsam çok çok büyük bir yemek davetine TEK BAŞINA hazırlanıyordun. henüz tm 21 yaşında yoktun bile. digital makineler nerdeeee o yıllarda. ama sen fotoğraf çekme hastalığına zaten yakalanmıştın. çek dedim masanını, mutlaka bakıcam..
ve şimdi gözlerimde harika lahana sarmaların, kabak tatlın,etli pilavın,bonfileleri sarıp doldurduğun ve iple sardığın, sonra böreklerin,çorban ve o yılların gözdesi amerikan salatan geldi.
VE SALATAN. hiç unutmam o görüntüsünüde.
SEN YANİ HEP BÖYLEYDİN.
benim canımın canı arkadaşım. ne diyeyim güzel yıllarımızı unutamam. hep herşeyiyle bir bütün güzeldin. yaradan seni sevdiklerini daima korusun. seni çok severim can nunum. çok hemde.
iyi geceler arkadaşım.ipek ellerine sağlık.
NESLİHAN.

Bir Dut Masalı - nUnU 5 Aralık 2009 23:43  

Neslicim
NERELERE GİTTİN BÖYLE SEN !!!!!
resimler duruyor ,ama ben belki 2o yıldır bakmadım onlara :)
aslında bazen merak ediyorum, neler yapıyormuşuz o yıllarda diye ?
yarın fırsat bulursam bakarım :)
tatlı sözlerin beni mutlu etti. varol canım sende. herşey karşılıklıdır. yıllar geride biz burada. allah bize sağlıkla yaşamak nasip eder dilerim. bende sizleri sevgiyle öpüyorum. aileye çok selam-sevgiler.
teşekkür ederim.

hayat 6 Aralık 2009 00:02  

Tatlı Nunucuğum, salatalar nefis şahane başka ne diyebilirim bilemiyorum.Ellerine emeğine sağlık.

Canım çok öptüm.Hayırlı pazarlar...

müjde 6 Aralık 2009 00:11  

Yine çok farklı ve leziz bir salata.Ellerine sağlık Nunucuğum.Sevgiler...

GELİNCİK MUTFAK 6 Aralık 2009 00:12  

ne değişik bir salata olmuş...gözlerimi alamadım...ellerine sağlık...

Magia da Inês 6 Aralık 2009 01:25  

Olá, amiga!
Conheci seu cantinho...
Lindo, criativo, nutritivo e delicioso!...
Amei mesmo!!!
Um ótimo fim de semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Magia da Inês 6 Aralık 2009 01:28  

Olá, amiga!
Conheci seu cantinho...
Lindo, criativo, nutritivo e delicioso!...
Amei mesmo!!!
Um ótimo fim de semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Tijen 6 Aralık 2009 14:09  

Ah sorma Nunuşum,
Ben de bayılırım ananasa. Türkiye'de ananas alma alışkanlığım hiç olmadı ama ananasın bol bulunduğu bir yerdeysem mutlaka sık sık yerim. Aklıma çoook yıllar öncesinden, Japonya günlerinden ananaslı bir anı geldi. Uzun uzun dilimleyip çubuklara takıp dondurma gibi veriyorlardı pazaryerlerinde. Olsa da yesem!

burcunokta 6 Aralık 2009 15:49  

Salata nefis, görüntü sanat eserigibi, ellerinize saglık. sevgiler.

hepsusluydum 6 Aralık 2009 18:40  

Eline sağlık Nunucum, ilginç olmalı.Denemeliyim..
Ben de sana vişne ekşisi ve karadut ekşisi önereceğim.Bu yaz yaptık annemle.Salatalara verdikleri renk ve aroma anlatılmaz güzellikte.Yapımları da çok kolay..Sevgilerimle Zehr@

nazardeğmesin07 6 Aralık 2009 18:57  

sağlık preblenlerim nedeniyle epeyce uğrayamadım güzel dilekler içeren yorumunuz çok teşekkür ederim arkadaşım sevgiler... Salataya bittim harika görünüyor ellerine sağlık.

boncuk mutfakta 6 Aralık 2009 21:27  

Eline sağlık Nunucum çok değişik ,farklı aromatik salata olmuş.

boncuk mutfakta 6 Aralık 2009 21:27  

Eline sağlık Nunucum çok değişik ,farklı aromatik salata olmuş.

Pembe Tatlar 6 Aralık 2009 21:54  

nunucuğum ben bunu kıyıpta yiyemem yanınamı yatsam ne:))

lavantalimon 7 Aralık 2009 09:39  

Ellerine sağlık
Yine bir ilginç tarif güzel sunum senden bekliyoruz bu artık senin için normal sayılıyor:)
ben ananası pişmiş yemiştim tropik meyveler içinde tek sevdiğim diyebilirim diğerlei bizlere çok yabancı.
ben yine elma, mandalina, portakal devam edeyim:))
çok sevgiler

birsence 7 Aralık 2009 10:03  

sultanım sen yine neler yaptın böyle ellerine sağlık nunum benim....mutlu bir hafta diliyorum sana...

Adsız 7 Aralık 2009 11:08  

so cute. Lovely recipe!

Bulbulunyeri 7 Aralık 2009 11:48  

Canım,
ne güzel görüntü öyle. Önce görüntü güzellliğiyle mest olduk. Tadı da kimbilir nasıl güzeldir.
Renklere bayıldım.
Sevgiyle kal.

MAVİANNE 7 Aralık 2009 12:26  

CANIM ÖĞLEN ÖĞLEN AĞZIM SULANDI
HERŞEY SÜPER GÖRÜNÜYOR
ELLERİNE SAĞLIK
GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM SANA

hdidem95 7 Aralık 2009 12:55  

çok şık tablo gibi eminim tadıda öyledir ellerine sağlık canım sevgiler

Sevgi Küçük 7 Aralık 2009 20:08  

ellerine sağlık çook değişik ve güzel bir salata olmuş. denemek lazım. :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP