ERİKLİ PEKMEZ KARAMELLİ KEK

>> 20 Kasım 2009 Cuma

P.D.Ç.S # 48 ELZEMHOBBY arkadaşıma kolaylıklar dilerim.






ELMALISI BURADA !!!!

ANANASLISI BURADA !!!


ERİKLİ PEKMEZ KARAMELLİ KEK

Orta boy borcam
2 yk esmer şeker (beyazda olur)- ojinali 4 yk şkr.
3 yk pekmez ( neli varsa, ben vardı erik kullandım) orjinali 1 çb dolusu
italyan eriği (borcam dolacak kadar yaklaşık 6-7 adet)


KEK HAMURU

1 yumurta !
2 yk şeker
2 yk yoğurt
1/2 mini çay bar. sıvı yağ + 1 tatlı kaşığı tereyağ
1 pk kab. tozu
1 çk vanilya özü veya 1 pk vanilya
6-7 yk elenmiş doğal un

YAPILIŞI

Borcam fırçayla yağlanır- eşit şekilde şeker serpilir
pekmez gezdirilir - erikler pekmezin üzerine dilim dilim yerleştirilir

Kek sırasıyla çırpılır ve eriklerin üzerine kaşık yardımıyla yayılır.
170* ısıda yaklaşık 25 dk süreyle pişirilir.


Yine ekim ayından bir tarif daha. Aslında bunları ilk kez de yapmıyorum geçen sene tesadüf, aynı gün aynı aya denk gelen ananaslısını yayınlamıştım sizlere.

Bu tarif kış aylarında yine özellikle çocuklar için çok besleyici, hem meyveyi hemde pekmezi bir arada kullanacağınız gerçekten ÖZEL bir Lezzete sahip, benim yıllardır mutlaka yapmak istediğim keklerin başında gelmektedir.Az malzemesiyle ekonomik, misafiriniz o anda gelse dahi hemen hazırlanıp 25 dk pişen hemende soğuyan bir kek olduğundan KURTARICI ,hemde CAN KURTARAN TARİFLERİMDENDİR :)

Şimdi sizler için biraz ayrıntılara dokunayım.
Hamuru hazırladığınızda çok az oluşu ! ve katı oluşu sizi sakın düşündürmesin.
Meyvelerin üzerine yayınca , fırında ısındıkça hamur kendi şeklini belirleyecek işin en güzel yanı burada olacaktır. Pişerken pekmez su salacak merak etmeyin !
Meyve -pekmezle piştikçe karamelleşip,fırından çıkıp soğudukça da ! mükemmel bir lezzete tavan yapacaktır. Ilıkken borcamı bir servis tabağına ters çevirip, afiyetle sunuma geçiniz. Manzara mükemmel görünecek gözlerinize...

( Orjinal tarif çok çok şekerli ve pekmezliydi, şekerden adeta kavruluyorsunuz. Ama öylede denemek isteyen olursa yukarıda orjinal miktarlarıda yazdım. )

HEPİNİZE ESENLİKLER AFİYETLER DİLİYORUM
..

* Beni soran dostlara teşekkür ederim, Kronik faranjit ve Sinüzitten muzdarip hallerdeyim. ,
Ama : SİZleri ve MASALIMI ihmal etmeme engel OLamıyor :))))
Çok sevgiler teşekkürler.

53 yorum:

Benhurum 20 Kasım 2009 10:26  

Bu harika görünüyor..
Erik pekmezini özelikklede karameli çok severim bu harika birleşimin formülünü sabırsızlıkla bekliyorum:)
Ellerinize ve emeğinize sağlık...
Sevgiler...

Sevgi Küçük 20 Kasım 2009 10:48  

Hemen yazar mısın?Merak ediyorum. Ne kadar şık ve güzel olmuş.Ellerine sağlık.:)

Unknown 20 Kasım 2009 11:07  

Canım sabırsızlıkla bekliyorum sunum her zamanki Nunu zerafeti faz
la söze gerek yok öpüyorum...

Esra 20 Kasım 2009 11:20  

Şahane gözüküyor,tarifi sabırsızlıkla bekliyorum...

Damak Tadı 20 Kasım 2009 11:26  

Heyecanla bekliyoruz tatlım..))

lavantalimon 20 Kasım 2009 11:48  

C anım ellerine sağlık
muhteşem olmuş.

Delfina ; 20 Kasım 2009 11:49  

tarifi okumadan karnının zili çalar mı insan yaa, nasıl iştah açıyor fotoğraf nasıl :)) bakalım tarifte ne süprizler var yine,Nunu markamızda...

Mutlu haftasonları canımın içi...

Hülya 20 Kasım 2009 11:49  

Ne kadar şık olmuş ellerine sağlık

pelince 20 Kasım 2009 12:28  

Nunucum pekmezli kekleri tek geçerim,çok leziz olmuştur eminim.. ellerine sağlık..
Bu arada çok geçmiş olsun...

Mutlu hafta sonları..

Benhurum 20 Kasım 2009 12:33  

Öncelikle çook geçmiş olsun acil şifalar diliyorum...

Tarfinizi en kısa zamanda uygulayacağım ve izlenimimi de sizinle paylaşacağım...

Adsız 20 Kasım 2009 12:34  

müthiş görünüyor aklı baştan alabilir haberin olsun.
bu arada da geçmişler olsun kuzum sana ya. bildim bileli yaşadın şu faranjiti -( zor !
kısa sürsün bu sefer inşallah.
nesrin.

Adsız 20 Kasım 2009 13:24  

canım nunum geçmiş olsun, mevlüt sonrası malumdu zaten.. aklına gelen başına gelen hesabı yani..
neyse geçecek elbet. harika görüntüye aşık olmamak elde değil nefis ötesi bu tarifin canım benim. ellerine sağlık. öpüyorum seni güzel arkadaşım.
SEVTAP

HUYSUZBALIK 20 Kasım 2009 13:48  

Eti Hoş beş de neymiş bunun yanında Nunucum. Çok doğru söylüyorsun hem lezzetli hem sağlıklı bir dolu alternatifimiz var. Ellerine sağlı. Bu arada geçmiş olsun. Sevgiler...

SEVGİLERİMLE 20 Kasım 2009 13:55  

Nefis gözüküyor cnm.Lezzetini düşünemiyorum bile.çok canım çekti.pekmez yemeyen çocuklar için bire bir..ellerine sağlık.

Sevgilerimle...

FİGEN KARAVAŞ 20 Kasım 2009 14:01  

:)))) bence de hastalık diye sakın ola ki tarifsiz bırakma:) Dikkat et kendine canım.Tarif cok guzel gorunuyor tam kıs tarifi.
Ellerine saglık ve saglıkla kal.
Figen Karavaş

Adsız 20 Kasım 2009 14:31  

fedakar meleğim benim, sen hasta yatağındada arasın, pişirirsin unutmazsın, kalp yapar, gönül alırsın sen bu yüzden farklısın bizim için. çok geçmiş olsun arkadaşım benim, pembe kurdelelerini sever afiyet olsun derim. ZEYNEP GÜNAL

ZencefilliÇörek 20 Kasım 2009 14:42  

canim cook gecmis olsun kendine dikkat et,
ve ellerine saglik kek ise bir harika olmus, ne kadar saglikli ve guzel, mutlaka denicem :)

Unknown 20 Kasım 2009 15:00  

çok geçmiş olsun.ve ellerinize saglık.

Adsız 20 Kasım 2009 15:10  

küsselime çokk geçmişler olsun emi.
zencefilin karanfilin mutlaka fincanındadır, portakal suyunda öyle. sen kendine en iyi bakanlardansın hemen geçsin bir an önce. güzeller güzeli tarifine bittim nasıl bişey böyle harikasın.
mine.k

Leylak Dalı 20 Kasım 2009 15:22  

Nunucum görünüm muhteşem, eminim tadı da öyledir.Ellerine sağlık. Aynen senin gibi kronik farenjit beni de perişan etti, geçmek bilmiyor ve çok öksürtüyor. ne yapalım ayakta kaldığımıza şükür. Bir an önce tam sağlığına kavuşman dileğiyle sevgiler yolluyorum...

Narince 20 Kasım 2009 16:01  

Çok geçmiş olsun NuNu. Kendine güzel bak. Şu güzel renkli kekin aklımı çeldi. Erik ve pekmez karamelleşince ne güzel bir lezzet çıkmıştır ortaya. Ellerin dert görmesin.

MUTFAKISTAN 20 Kasım 2009 16:02  

GECMIS OLSUN NUNUCUGUM
HAMARAT ARKADASIM KEK HARIKA GORUNUYOR ELLERINE SAGLIK
KENDINE IYI BAK CANIM
SEVGILER

hepsusluydum 20 Kasım 2009 16:21  

Nunucuğum merhaba :) Kekin nefis görünüyor, tadından da şüphem yok.Uzun zamandır ziyaretine gelemedim lakin ben ve oğluş grip salgınına yakalandık ama şükür korkulacak bir şey yok.Bir de bildiğin diğer durum vardı.Her akşam üstü İdilciğimizi görmeye gidiyorduk dayısıyla :( Çok şükür kavuştular şimdi.Sevgilerimle Zehr@

Adsız 20 Kasım 2009 16:42  

kekten öte afet bir hatuna benziyor be yav :)) mutlaka yapıcam arkadaşım.
sanada şifaen dualar yolladım geçmiş olsun yüzün hiç solmasın canım. selma.

SMİLENA 20 Kasım 2009 17:01  

şaheser olmuş.sunum,görünytü enfes şimdi bir dilim olsa da yesem....
ellerinizde öpüyorum

tub@ 20 Kasım 2009 17:33  

Nunucum öncelikle geçmiş olsun, kek harika görünüyor ellerine sağlık

sevgiler

boncuk mutfakta 20 Kasım 2009 17:37  

Geçmiş olsun Nunucum.Umarım en kısa zamanda atlatırsın.
Görüntü çok şık eline sağlık canım.
İyi tatiller dilerim.

Adsız 20 Kasım 2009 17:47  

nasıl bir kek bu pasta gibi çok hoş bişeymiş canım merakla tatmayı bekliyorum pazara mutlaka ilk sıraya alayım, bak tarif arıyordum.
elelrin dert görmesin. çokda geçmiş olsun fena yakaldı seni demek ah canım benim. dinlen nolur
iyi akşamlar güzelim
SEMRA.U

Pembe Tatlar 20 Kasım 2009 17:56  

ooo harika olmuş canım ya...

Mutlu hafta sonları...

aysegul 20 Kasım 2009 18:30  

Çok geçmiş olsun yaa Nuray ablacık.
Off yaa bu tarifi bende yapmalıyım
ama:(

Sağlıklı iyi hafta sonları...

Sevgi Küçük 20 Kasım 2009 21:10  

Ellerine sağlık ve çoook büyük geçmiş olsun. :(
Kendine dikkat et olur mu?Bu havalar farkına varmadan hepimizi çarpıveriyor.
Sevgiler

mutfakcini 20 Kasım 2009 21:25  

Çok ilginçmiş.Çay sofralarına ne çok yakışır.Kurdele de pek şık olmuş.Püf noktaları için teşekkürler,ben bi yerde yanlış yaptığımı düşünücektim kesin :)Kendine çok iyi bak lütfen.Geçmişler olsun..

Bulbulunyeri 20 Kasım 2009 22:20  

Canım,
öncelikle geçmiş olsun.Acil şifalar diliyorum.
Ellerine sağlık. Misss gibi kokular buraya kadar geldi.
Sevgiyle kal.

Bulbulunyeri 20 Kasım 2009 22:28  

Canım,
öncelikle geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.
Ellerine sağlık. Misss gibi kokular buraya kadar geldi.
Sevgiyle kal.

NEŞELİ MUTFAK 20 Kasım 2009 23:01  

nunucuğum geçmişler olsun bitanem Allah acil şifalar versin inşallah.
kek harika görünüyor ellerine sağlık.
sevgiler

Syhn 20 Kasım 2009 23:11  

bu varya tam benlik bişiye benziyor!!
ama keki güzel yapmıyor bizim fırın yaa... :(

neseersoy 21 Kasım 2009 00:27  

Nunucum , ellerine sağlık çok şık duruyor .
Aman çok geçmiş olsun biran önce atlatman dileğiyle.
Sevgilerimle.

Yelish 21 Kasım 2009 01:04  

Her zaman ki gibi giydirme ve susleme olayina hayran kaldim.

Cok gecmis olsun , ne zordur bilirim.
Kisa yaziyim ki simdi basinda agriyordur , ekrana cok bakma:)

sevgilerr

Unknown 21 Kasım 2009 12:00  

Canım ellerine sağlık harika görünü
yor.Her zamanki gibi harika bir su
num mutlu hafta sonları kocaman öpü
yorum...

Adsız 21 Kasım 2009 12:15  

her ikinizinde güzelliğine diyecek yok.. çok özendirici nunucum bu.
Ayrıca az birazda olsa iyi olmana sevindim. iyi dinlen. aman dikkatli ol.
öpüyorum seni iyi tatiller canım.
FERDA

balböcükleri 21 Kasım 2009 14:54  

aman yarebbiiiiim görüntüye bak ellerine sağlık erik olması ii olmuş ekşi mayhoş bir tat olur üzerinde bende istiyoooooom

eldivenlerim 21 Kasım 2009 14:59  

çok geçmiş olsun nunucuum, çok şık bir görüntü, Mmmmm,enfes gözüküyor, ellerine sağlık....

Adsız 21 Kasım 2009 16:19  

ne kadar zarifsin sen nunucum, çok güzel bir tarif vermissin ayrıca,hala erik görüyorum,ekimde yaptım demişsin ,bu eriklede olur değilmi,
sana acil şifalar dilerim ne zorlar o faranjit ve sinüzsit ah kıyamayız sana =((
elçin

İDEA 21 Kasım 2009 16:55  

Sevgili BİR DUT MASALI;
hASTAlığımda dualarınızı üzerimden eksik etmediiniz için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum size. Ve blğunuza gelirken yanımda nacizane bir buket çiçek getirdim kabul etmeniz dileğimle. sevgiler.

http://www.rehberalem.com/firmalar/23831/urun/buket_18.jpg

Unknown 21 Kasım 2009 18:59  

gecmıs olsun..ellerinize saglık:)

cansudere 21 Kasım 2009 20:41  

harila görünüyor ellerine saglık canım sevgiler...

Zeugma 21 Kasım 2009 21:55  

Çok süper bunlar..Ellerinize sağlık..
Tarifleri aldım, çok çok teşekkür ediyorum gerçekten..

Sevgilerimle..

akasyakokusu 21 Kasım 2009 22:47  

Nunu marka her tad güzeldir bencede...
Tescillidir hepside..Yine öyle bir zerafet olmuş canım benim..
Buraya geleli birçok meyve yiyoruz..Dolu dolu hurma ve mandalin var..Ama o erik yokmu benim çok sevdiğim erikleri göremedim ben..Hatta tektek ellerim sertmi diye mürdümleri çok severim..Neyse ben hevesimi seninkinden alayım...
Çok çok geçmişler olsun boğazlarda fazla takılma üzersin bizi hasta falanda olma..Birde burdan ben okuyayım seni bişeyciğin kalmaz..
Hadi bakalım şifalayla kal sevgilerimlee...

kelebeklisaniyeler 22 Kasım 2009 01:05  

Nunucum ne hos bir goruntu ne hos bir tarif emegine saglik arkadasim sahane olmus...ayrica geçmis olsun canimm insallah simdi daha iyisindir..opuyorum.

Sıcakpaylaşımlar-Aysel 22 Kasım 2009 11:50  

Yine tam senlik bir sunum... Sevgili Nunu ellerine emeklerine sağlık... Ayrıca çok çok geçmiş olsun, sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Kasım 2009 14:05  

Tek tek cevap veremesemde :( bilirimki hiç alınmazsınız..
herbirinize temennileriniz ve beğenileriniz için teşekkürler ediyorum..

Unknown 22 Kasım 2009 23:24  

elleine saglik canim nefis görünüyor sevgiler öptüm.

durutarifler 23 Kasım 2009 15:40  

Ata da ( benim oğluşum ) faranjit oldu. Şimdi iyi maşallah.
Sana da geçmişler olsun Nunu'cum

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP