ANASONLU GÜNKURULU (kayısı) LİMONLU KEK ( nUnU )

>> 23 Kasım 2009 Pazartesi

HAFTANIN ŞIK'I :))) NE DERSİNİZ ? :)



ANASONLU GÜNKURULU LİMONLU KEK ( nUnU)

3 yumuRta (oda ısısında)
1 sb şeker ( 1 parmaz az)
1/2 mini çb sıvı yağ
2 yk tereyağ (oda sısısında)
1 sb süt (oda ısısında)
1 çk vanilya özü ( veya 1 pk vanilya)
1 çk anAson (kesinlikle abartılı olmuyor Miktar korkmayın)
1 yk limon kaBuğu rendesi ( 1 limon)
6 adet iri günkuRusu (dilimlenmiş) (doğal kahverengi olan kayısıdır)
1/2 sb rendeLenmiş havuç
bir tutam kaRranfil tozu (çekilmiş-dövülmüş)
1 pk kabartma tozu
2 yk rendeLenmiş sütlü kuvertür çikolata
2.5- 3 sb elenmiş un (kıvama göre)

YAPILIŞI

Fırın 170* ısınsın
Kek çırpma sırasıyla ,gün kurusu ve çikolata hariç hepsini karıştırın
havuç su salabilir un miktarını kıvamına göre belirleyin.
yağlanmış kalıbınıza hamuru dökün ,üzerine dilimlenmiş gün kurularını dizin
en üzerine rendelenmiş çikolatayı serpin ve KARIŞTIRMAYIN !!!
Görüntüyü belirleyen çikolata rendeleri ve gün kuruları oluyor !!!!!

Lezzet olarak sıradışı diyebilirim !


Yine doğaçlama bir kek oldu, tek farkı içine anason girmesi. Havuç- karanfil- anason-limon kabuğu- çok farklı aromalar oluşturdu ve çikolata ile gün kurusu ilede birleşince çok tadına doyulmaz keyifli bir kek oldu. Anason severler için başka tariflerimde olacak.

Bilmem Anasonu severmisiniz ? O keskin tadı, aroması, girdiği yerdeki tek başına duruşu, hiç bir şeye benzemeyen kendine haslığını ben çok özel bulurum Ve daima da severdim. Boğazda doğup büyüyünce insan paşabahçeyi ve anasonu hatırlamadan edemiyor... Valide Sultan yıllar yılı hem gelen misafirlerini götürür, hemde kendi ihtiyaçları için paşabahçeye alışverişe giderdi.
ve ben en çok o mağazaya gelmeden önce , paşabahçe rakı fabrikasından boğaza yayılan buram buram Anason kokusunu metrelerce uzaklardan burnuma gelişini hissetmeye bayılırdım.Sonrada girdiğimiz mağazanın ışıl ışıl parlaklığı arasında keyif yapardım. Yapardım yapmasına da ; ama sıkı sıkı tembihlenen 'aman bişeye dokunmayasın ! sözünü işitmektende geri kalmazdım ( ben hiç dokunmadan dururmuydum ? :))) muzurdum muzur :)

HEPİNİZE GÖNLÜNÜZCE BİR HAFTA DİLİYORUM... LEZZETLER DAİMA DAMAĞINIZDA OLSUN
...

30 yorum:

akasyakokusu 23 Kasım 2009 08:57  

Heheheh heheh:)) Aynen o ışıl ışıl camlar-bardaklar..Antalya'dada vardı benim zamanımda hep oraya giderdik bizde..Çeyizimin çoğunu ordan almıştı annem:)))
Gelelim keke anasonu sevemedim ben yaa:)Bu görüntü sevdirmeyede yedirmeyede yetiyor açıkçası...O cici ellerine sağlık..

Ferkay 23 Kasım 2009 08:58  

Nefiiis Nunum yenmezmi bu kek.
Kocaman öpüldün..

aslı'nın mutfağı 23 Kasım 2009 09:13  

Günkurusuna bayılırım, ellerine sağlık Nunu'cum.. Kurdela ve ortasındaki çiçekle nefis bir poz vermiş kekin, afiyetler olsun.. Güzel bir hafta dilerim..

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Kasım 2009 09:19  

akasya kokusu
:))))
anason alışık olduğumuz lezzetlerden haklısın canım...


feray,
teşekkürler canımcım... yenir :)


aslı'nın mutfağı,
bende pek severim canım,
haftanın Şık'ı değlmi ?

Unknown 23 Kasım 2009 09:40  

kesinlikle haftanın şıkı. ellerine sağlık..

Nilgün Komar 23 Kasım 2009 09:43  

eline sağlık arkadaşım.. ben hiç denemdim anasonu kekin içinde ama tarifini aldım uygun bir zamanda denerim inşallah... şıklık konusunda diyecek birşey yok.. bencede haftanın şıkı !!!!

Magia da Inês 23 Kasım 2009 09:44  

Oi, amiga!
Estou revendo seu cantinho... continua tudo de bom...
Belo, criativo, nutritivo e saborosos, como sempre!...
Parabéns pelo seu talento!
Uma ótima semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Kasım 2009 10:25  

zencefil
:)) dimiii ama,sevgiler canım.



çelebi 74,
zaman zaman,denemek adına minik lezzetler gerekiyor, sevgiler.


magia da ines

:) thankyou your visit.
see you again good week.

Eya 23 Kasım 2009 10:30  

Nunucugum..ne müthis bir kadinsin SEN !!! o koydugun gül ne kadar da yakismis kekin ortasina. Tarif desem ayri bir lezzet, Anasonlu tadlara bailirim, ellerine saglik, güzel bir hafta diliyoum... sevgilerimle

zehra

Stil Direktoru 23 Kasım 2009 10:44  

Ah o bardaklar annemden arakladıklarım arasında varlar :) Kesinlikle haftanın şıkı ilk kare gül ortada enfes sunum yine birtanem

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Kasım 2009 10:52  

eya,
ayy.. mahçup oluyorum zehracığımmm :)) teşekkürlerrrr


stil direktörü,
edacığım inanılmaz bardaklar var gerçekten, incecik !!! eşsiz !
tatlı yorumuna sevgiler öpücükler..

lavantalimon 23 Kasım 2009 11:34  

Yine güller açmış:) ellerien sağlık
anason kokusu dediğin gibi abartlı değildir
harika kokusu var hiç abartı olurmu.

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Kasım 2009 11:38  

ammmman ne güzel bir gün ne güzel İstanbul nede güzelmiş arkadaşımın gülümün keki. çiçeklere çiçek yaraşır nefissin sen nefis canım.
iyi günler hayatım. SEVTAP

Adsız 23 Kasım 2009 11:48  

Gercekten de haftanin shiki bir kek, icerisindeki malzemeler de hem bol, hem de güzel. Ellerine saglik. Sevgilerimle.

atesböcegi 23 Kasım 2009 12:01  

nUnUcugum cooook güzel görünüyor. sunum harika. tadida eminim öyledir. alisilmisin disinda cok egzotiktir kisacasi nUnUcadir. ellerine saglik canim güzel bir hafta diliyorum. sevgiler

Hülya 23 Kasım 2009 12:18  

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık Sevgili Nunu....

HÜLYA 23 Kasım 2009 13:14  

yine harika bir kek olmuş. kekte anasonu hiç denemedim ama galiba sayende deneyeceğim öyle gzüel anlatmışsın ki... ellerine sağlık canım

Belgin 23 Kasım 2009 14:25  

Nunum, sakin gülme olurmu. Ama "Günkurusu" ne, ben ne duydum ne de gördüm, bir resmini koyman mümkün mü acaba.
Kek cok güzel görünüyor, sen yaparsinda güzel olmaz mi hic, ellerine saglik Nunum:)
Sevgilerimle

durutarifler 23 Kasım 2009 14:33  

AAA gerçekten çok şık olmuş. Eminim tadı da çok güzel olmuştur ellerine sağlık.

Adsız 23 Kasım 2009 15:39  

dünden beri gözüm kekte. bu çok güzel anacım yahu.
anasonu hayal ediyorum !! tümünü hayal de hayal ediyorum farklı bişey olmalı. elin sağlık. bunu bana yaptıracan inan. eline sağlık müthişsin sen .
öpüyorum canım.
SELMA.

Yemekbahane 23 Kasım 2009 16:11  

Kek müthiş duruyor Nunu.. Anason konusunda biraz düşündüm ama sonra neden olmasın dedim kendi kendime
Eline sağlık

Sevgiler,

Yemekbahane 23 Kasım 2009 16:11  

Kek müthiş duruyor Nunu.. Anason konusunda biraz düşündüm ama sonra neden olmasın dedim kendi kendime
Eline sağlık

Sevgiler,

kristalkelebek(aslı) 23 Kasım 2009 16:33  

Pek güzel pek şık olmuş valla, süslü mü süslü:).
Ellerine sağlık Nunucum:).
Sevgiler..
aslı

kristalkelebek(aslı) 23 Kasım 2009 16:33  

Pek güzel pek şık olmuş valla, süslü mü süslü:).
Ellerine sağlık Nunucum:).
Sevgiler..
aslı

ipek 23 Kasım 2009 20:40  

Nunucum yeme de yanında yat bu keki. Harike olmuş.

dogada.blogspot.ru 23 Kasım 2009 21:13  

Bu kadarmı güzel sunulur bir kek ben yemeye kıyamam bunu ellerine sağlık CANIM BENİM SEVGİLER

egeli 23 Kasım 2009 22:48  

BAK ŞİMDİ ÇOK CANIM İSTEDİ, YANINDA'DA BİR BARDAK SICACIK ÇAY!!!
ELİNE SAĞLIK NUNUM!!!!

sevimlimutfak 23 Kasım 2009 23:31  

Bir kek bu kadarmı şık olur. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Adsız 24 Kasım 2009 02:50  

Ellerinize sağlık.Çok güzel görünüyor.Poğaçanın tarifinı de bekliyorum.Sevgiler..

ARZU - ENGÜZELTATLAR 24 Kasım 2009 11:51  

Anasonun tadını hiç bilmiyorum ama kek süper görünüyor. Ellerine sağlık Nunu:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP