24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN

>> 24 Kasım 2009 Salı





Öğretmenler Gününün Kısa Tarihçesi

Türkler, ilk önceleri Göktürk ve Uygur alfabelerini kullanmışlardır. 8. Yüzyıldan itibaren, İslamiyetin kabul edilmesiyle birlikte Uygur alfabesi bırakılarak Arap alfabesine geçilmiştir.
Kurtuluş Savaşı'nı kazandıktan sonra, 29 Ekim 1923'te Cumhuriyet'i kuran ulu önder Atatürk, askeri ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda birçok yeniliği başlatmıştır. Bu yeniliklerden biri de, 1 Kasım 1928 tarihinde çıkarılan 1353 sayılı kanunla, Arap alfabesi yerine Latin alfabesinin kabulü olmuştur.Bu tarihten itibaren yeni harflerin öğrenilmesi ve okur yazar sayısının artırılması konusunda büyük bir seferberlik başlatılmıştır.
24 Kasım 1928 tarihinde açılan, Millet Mektepleri'nde, yaşlı, genç, çocuk, kadın... herkese yeni harflerle okuma yazma öğretilmiştir.

Millet Mektepleri'nin açılışı ve Atatürk'ün Başöğretmenliği kabul tarihi olan 24 Kasım günü, 1981 yılından beri Öğretmenler Günü olarak kutlanmaktadır.

BU HEDİYEDE TÜM ÖĞRETMENLERE GELSİN...
TÜM ÖĞRETMEN ARKADAŞLARIMI,
ÖĞRETMEN AKRABALARIMI,
VE ADAY ÖĞRETMENLERİMİZİ SEVGİYLE KUCAKLIYORUM.

13 yorum:

mutfakcini 24 Kasım 2009 08:54  

Ben de tüm öğretmenlerimizin bu gururlu ve onurlu gününü kutluyorum .

Leylak Dalı 24 Kasım 2009 08:54  

O öğretmenlerden emekli olanı teşekkür edip sana sevgilerini yolluyor...

Delfina ; 24 Kasım 2009 08:55  

Çok düşüncelisin Nunucum,öğretmenler ne kadar değerliler ülkemizde..Ben de sabah erkenden ilköğretmenim Özgül Tezbaşaran'a sımsıcak bir mesaj çektim.Onlar en güzel övgüleri ve ilgileri hakediyorlar değil mi canım...

Sevgiler,

Bir Dut Masalı - nUnU 24 Kasım 2009 09:13  

delfina,
ben öğretmenlerimi 2 sene arayla kaybettim, sabah erkenden resimlerimize bakıp gökyüzüne balonlardan kalpler çiçekler uçurdum, şimdi eminim onlarda bana gülümsüyordur,


Ebruli
kalben bizlerde canım...


Leylak Dalı
:)) bende canı gönülden...

IŞILCA TATLAR 24 Kasım 2009 11:02  

Nuray'cığım,
Bu kutsal mesleği yerine getiren öğretmen adayı olan kızım ve kardeşim olmak üzere tüm öğretmenlerimizin bu güzel gününü kutlar, aracı olduğun için de sana teşekkürlerimi sunarım.Sevgilerimle,

Bulbulunyeri 24 Kasım 2009 11:51  

Canım,
öğretmenler bir ülkenin medeniyete açılan kapısında olmazsa olmazı.Dilerim ülkemde ihmal edilen bu kurum gerçek yerini alır.
Güzel günler ümidiyle,
Sevgiyle kal.

Bir Dut Masalı - nUnU 24 Kasım 2009 12:17  

Işıl'ca Tatlar,
hepsine büyük görevler düşüyor , helede şu içinde bulunduğumuz çağ ve ZAMANDA !
Diliyorum ve inanıyorum ki AYDIN Öğretmenlerimiz mutlak peşini bırakmayacaklardır laik ve cumhuriyet yanlısı hedefimizin.


Bülbülün yeri, harika bir yaklaşımdı canım. haklısın.
sevgileriml arkadaşlar teşekkürler..

SAYGILAR TÜM BİLİNÇLİ VEFAKAR ÖĞRETMENLERİMİZE

Adsız 24 Kasım 2009 12:41  

kutlu olsun tabii nunum, kurucusunada sonsuz saygılar- uygulayıcınıda
nesrin.

neseersoy 24 Kasım 2009 13:23  

Ne güzel bir yazı , emeğine sağlık.
Tüm öğretmenlerimizin Öğretmeler Günü Kutlu olsun.
Sevgilerimle,
neseersoy

Adsız 24 Kasım 2009 14:17  

çok teşekkürler canım benim.
işimiz zor nunucum iliyorsun bu ülkede..
sevgiler yüreğine sağlık.
ESİN.

WarhaWk - Cenk 24 Kasım 2009 18:57  

Cumhuriyet öğretmenlerinin günü bir
gün değil,hergün kutlu olsun.
Sevgiler Saygılar , Cenk

masa 25 Kasım 2009 02:10  

teşekkür ederiz bu iyi dileklerin için

Özlem Mertler 25 Kasım 2009 09:24  

Enerji dolu yazılar, mesajlar, güzel yüreğin ile ilgili ipuçlarımız.
Teşekkürler, sevgiler NuNucum:)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP