GÜL BAHÇESİ PASTALAR

>> 10 Ekim 2009 Cumartesi








Görüntüsü yetiyor farkındayım.. Ayrıca bugüne dek hiç bir blogda görülmediğne EMİNİM !!
bende ilk gördüğüm zaman sanırım 5-6 yıl önceydi. Bir aylık dergide görmüş hayranlığımdan dilim tutulmuştu...
Yine enfes bir yaz,ve tam güllerin altın çağıydı..
Reçellik güllerden denemiş, hatta şekerden reçellenmeye yüz tutmuş gül yapraklarını teker teker yemiştik :))))
Sonraları pek çok çiçekle denemeler yaptım.. iri çiçekler en başarılı olanlarıdır. o eski resimleri henüz arayamadım ,albümlerin içinde bulmam gerekli, zamanı gelince mutlaka ekleyeceğim..

Pastaya gelince :
- istediğiniz bir pastayı yapın. Ne şekilde arzu ederseniz artık, neli olursa olsun tercih sizindir.. Üzeri soslu olsun yeterli.
- rengarenk iri güller seçin 15-20 adet.( daha azda olabilir büyüklüğüne göre)
- Gülleri teker teker bol suda yıkayın içlerinden böcekleri, üzerinden zirai ilaçları yıkayarak temizleyin mutlaka !!!!!!!!!!!!
- bir derin tabağa toz şeker- diğer derin geniş tabağa yumurta akları koyun ( 2-3 tane
-Güllerin uçlarını teker teker önce yumurta akına
- sonra toz şekere batırın
- bir tepsiye dizin ve fırının fan bölümünü çalıştırırak en düşük ayarad soğuk üflemesini sağlayarak az bir süre kurutun güllerin üzerindeki şekeri.
- sonra dikkatlice pastanın üzerine yerleştirin tek tek. Buzdolabında tutun.


- BU TAMAMEN GÖRSEL BİR PASTA.
- AMA GÖRENLERİN ASLA UNUTAMAYACAĞI BİR GÜZELLİK ELBETTEKİ :)

Hala güller bahçelerde varken son bir hamleyle DENEMEK İSTERSİNİZ BİLİYORUM....

HAYDİ BLOGLARIMIZI GÜLLERLE BEZELEYELİM...MİSLER SARDIRALIM..SONRA BENİM GİBİ EN SEVDİKLERİNİZE ARMAĞAN EDELİM..
SEVGİLERİMLE..
GÜZEL BİR HAFTASONU DİLİYORUM.. GÜZELLİKLERLE GERİ GELECEĞİM....

----------------------------------------------------------------------------------------------
GÜLENciğimin yorumuna ailecek ne çok güldük :)))

'' Ben böyle bir pasta yapsam armağan mı ederim? Ben böyle bir pasta yapsam önce gidip bir güzel mumyalatırım sonra da İngiltere'deki mumya müzesine bağışlar gözlerim kapanmasın diye göz kapaklarımda kibrit çöpü 24 saat başında nöbet tutarım.Mumyalanmış pastanın altında da

not:
BU PASTA MUMYALANMADAN ÖNCE YENEBİLİRDİ. BU MUMYALANMIŞ PASTA DÜNYANIN BÖYLE BİR GÖRSELLİKTEN MAHRUM KALMAMASI İÇİN GÜLEN'İN İNSANLIĞA BİR ARMAĞANIDIR. :))))))))

53 yorum:

mutfakcini 10 Ekim 2009 10:53  

gerçekten çok güzel,tablo gibi.Bahçemde açan son gülleri toplayıp denmeliyim.Teşekkürler paylaşım için.sevgiler.

zero 10 Ekim 2009 10:58  

İçi ayrı güzel, dışı ayrı güzel Nunucum, ne diyim bilmem ki! Yaratıcı insanın hali bir başka oluyor:) sevgiler

Flame 10 Ekim 2009 10:59  

Resmen şöeln tadında bir pasta. Ellerine sağlık canım. Beni şaşırtmaya devam ediyorsun :D

Pembe Tatlar 10 Ekim 2009 11:02  

Canım süper bir paylaşım şeker ve yumurta akı hiç aklıma gelmemişti gerçekten unutamayacağım pastalardan biri...
Ellerine sağlık canım mutlu hafta sonları...

MUTFAKISTAN 10 Ekim 2009 11:04  

Canim benim nasil guzel bir goruntu
Harika bir sunum
Afiyet olsun ellerine saglik

nazardeğmesin07 10 Ekim 2009 11:34  

Sevgili arkadaşım nasıl güzel bir görüntü vallahi ben kıyamazdım böyle güzel bir görüntüyü bozmaya harikasın gerçekten ellerine sağlık...

evcilik 10 Ekim 2009 11:37  

harika işte,tek kelimeyle harika,ötesi yok yani...
güllerin bu işlemle kurutulduğunu sanırım kokteyl süsü olarak kullanıldığını görmüştüm ama bir pastaya bu kadar yakışacağını ve fikir olacağını düşünememiştim.
kızımın doğumgününe hazırlayacağım harika bir fikir,paylaştığınız için teşekkürler..
selamlar,sevgiler.

Sevil Şahin 10 Ekim 2009 11:37  

NUNUCUM CANIM ABLAM VALLA SOFRADA EN MERAK ETTİĞİM TARİF BUYDU DMEK SEKER VE YUMURTA AKI VALLA SAHANESİN ABLACIM ELLERİNDEN HİÇ BİR SEY KAÇMIYOR

ŞAHANESİN SEN ŞAHANE
İYİKİ TANIDIM SENİ
KOCAMAN ÖPÜLDÜN ABLAM
ELLERİNE SAĞLIK

pelince 10 Ekim 2009 11:48  

Nunucum güllü pasta enfes,sofra dergisinde görmüştüm bende o zamanda bayılmıştım.. bendeki bir kitapta da menekşelerden yapmışlar,oda çok şık duruyor aklında olsun.. mor menekşe çok zarif olur mesela...
ellerine sağlık..

Sevgiler...

NzlGl 10 Ekim 2009 11:54  

Bloglar arasında yeni bir rüzgar esecek nunucuğum yine sizin sayenizde:)))
Gül pastalar !!!!!!!!!

bizimde gözlerimiz bayram edecek(benim midem değil:(((
iyi haftasonları diliyor , öpüyorum canım

Damak Tadı 10 Ekim 2009 12:18  

Söylenecek söz bulamadım bu güzellik karşısında canım..O güzel gönlüne,yüreğine,ellerine sağlık ince ruhlu Nuray'cığım..Kocaman öpüyorum seni..Anneciğinde ellerinden öpüp saygılarımı gönderiyorum..Kocaman sevgiler canım..

Tijen 10 Ekim 2009 14:23  

Yerim ben onu! Yok yok yemem. Bakarım. Ah benim NuNu'cuğum yine neler yapmışsın sen.

Eya 10 Ekim 2009 14:59  

Gönlü bu güller kadar güzel Nunucugum...tama sana layik bir pasta...sevgilerimle

zehra

Adsız 10 Ekim 2009 15:55  

gül yüzlüme bu yakışır zaten..
içi dışı senin gibi misssssss
bizde güzel haftasonu dileriz canım.
NESRİN

Adsız 10 Ekim 2009 15:56  

tatlım nunuşum, gerçekten enfes bir buluş bu. bin kere denesem bıkmam bu pastadan.
ama kesmeye elim varmazki.
FERDA.

Unknown 10 Ekim 2009 16:12  

Canım benim muhteşem ötesi bir pas
ta.Ellerine emeğine sağlık 40 yıl düşünsem aklıma gelmesdi.Mutlu haf
ta sonları öpüyorum...

boncuk mutfakta 10 Ekim 2009 16:53  

TAM SANA YAKIŞAN BİR PASTA, SENİN GİBİ.NE DİYEYİM SANA HARİKASIN,İYİKİ VARSIN.HEP GÖZÜMÜ,GÖNLÜMÜ AÇIYORSUN.

Adsız 10 Ekim 2009 17:32  

gül bahçesinin kraliçesi nunum,
işte sen....
tatlı ve güzel
sevtap

Adsız 10 Ekim 2009 17:51  

Bu pastaya bayildim, böyle seklini ilk defa görüyorum, süpersin vallahi... Ellerine saglik canim.

Ferkay 10 Ekim 2009 18:42  

Canım Nunum güllerin güzelliğinden pastayı yiyemiyeceğiz.
Öpüldün..

Adsız 10 Ekim 2009 18:57  

hep şok ettin geldiğimizde sofralarınla,
yaratıcılığınla, gördüklerine kattıklarınla, iyiki varsın hayatlarımızda canım arkadaşım.
bir tanecik nunucuğum benim.
iyi akşamlar güzel pazarlar canıma
SELMA.

Adsız 10 Ekim 2009 19:01  

NELER YAŞATIYORSUN BİZE,
SENİN GÖZLERİNLE HERŞEY ÇOK AMA ÇOK FARKLI NURAYCIĞIM.TIPKI OKUL YILLARIN GİBİ. HEP SIRADIŞI HEP İLGİ ODAĞI HEP FARKIN FARKLILIĞINDA İDİ ŞEKERCİĞİM.
ENFES BİR PASTA ŞEKLİ. EŞİNE RASTLAMADIM.... SEVGİLER ÇOK GÜZEL GÜNLER DİLERİM.
neslihan.

Nes-Kayfee / Nesli 10 Ekim 2009 19:25  

amanın bu ne güzel bişeydir böyle
ellerine sağlık

yesildomates 10 Ekim 2009 19:56  

gerçekten şuana kadar gördüğüm en nadide pastalardan biri olmuş..
ellerine sağlık..
arkadaşım sana yakışır..
sevgiler...

Adsız 10 Ekim 2009 20:35  

neler neler var sende nunuşum. sen sonsuz bir deryasın bana göre..
imkansız,
imkansızlaşıyor seninle.
bu güzellik için eline sağlık güzel arkadaşım. çok zarif.
GÜLDEN.Y

Syhn 10 Ekim 2009 21:53  

muhteşem görünüyor gerçekten!

meltem 10 Ekim 2009 21:54  

HAY ALLAH ASLINDA BEN DE ÇOK BECERİKLİYİM AYNISINI YAPARIM HEM DE GÖZÜM KAPALI AMA TUH BE BAHÇEMDE GÜL YOK:P YANİ OLSA YAPARIM DAAAAAAA:):)

BİLİYORUM BİLİYORUM İNANMADIN...
NAPİM BEN DE KENDİMİ KANDIRIYOM YAA:(

Adsız 10 Ekim 2009 21:57  

baktıkça bakasım geliyor, nasıl da kamaştırıyor insanın gözünü nunucum.
demek herşeyiyle yenebiliyor,
kimin aklına gelirki bir gül bu halde olsun.çok beceriklsin nunum vesselam.
elçin sarıyer.

NEŞELİ MUTFAK 10 Ekim 2009 22:53  

ellerine sağlık nunucuğum .valla senin blogunda görmesemde teke söyleyecegim bunu nunu yapmıştır olurdu .tam senlik yani.süpersin ya.gül kokulu öpücükler :))))))))))

Adsız 10 Ekim 2009 22:59  

canım iyi geceler,
bu delicesine güzel bişey.
akla hayale gelmez böyle yaratıp yakıştırmak.ne güzelsin sen ya..
hemde nasıl..
maşallah nunuma =) öpüyorum canım.
ESİN.

élif(keyf-i mutfak) 10 Ekim 2009 23:35  

yoruma gerek yok galiba..sen tüm içimizden geçenlere yazıya dökmüşsün zaten..gül neye düşerde yakışmaz zaten..inşallah bir dahaki pastamda benim de güllerim olacak:)

kristalkelebek(aslı) 11 Ekim 2009 00:07  

Nunucum işte aşkla yemek yapmak tam da böyle birşey:). Sevgini, gönlünün ışıltısını yansıtmışsın pastaya resmen, bayıldım...
Ellerine sağlık canım, harika bir görüntü..
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

Hayat 11 Ekim 2009 00:50  

Cidden sıradışı güzellikte...
Ellerine sağlık Nuray :))

kelebeklisaniyeler 11 Ekim 2009 01:41  

Nunucum selamlar canim, çok özledim seni nasilsin iyisindir insallah ve hersey yolundadir...güzel yorumlarin için tesekkürler unutulmamak çok hos beni mutlu ettin sagol arkadasim...Pastaya gelince ay ay ne diye bilirim ki muhtesem ötesi inan ilk kez gördüm görüntü harika ötesi o güller o kadar hos olmus ki, disi da içi de süper eline saglik...seni özledim kendine iyi bakman dilegiyle öpüyorum.

Adsız 11 Ekim 2009 09:04  

muhteşem arkadaş,
muhteşem kadın,
muhteşem insanın muhteşem pastası BUDUR
SEVGİLER HAYATIMA.
A.SEMA

Adsız 11 Ekim 2009 11:28  

öyle şeyler yapabiliyorsun ki nunucum daha neler yapacak diye hep bekliyorum, hep şaşırıyorum, hep şaşırtıyorsun.ben pes ettim bilesin.senle kimse yarışamaz.(ben haşa yarışmadım hiç zaten -)
büyüleyici bişey bu. gönlüm açıldı inan. iyi pazarlar canımın içi.selamlar.
SEMRA.Y

Bir Dilim Düş 11 Ekim 2009 11:39  

Tam da Nunucuğumun güzel gönlüne ve şıklığına layık bir pasta süperr :))

Sevgiler
Evren

Zehra Gürgen 11 Ekim 2009 12:08  

Nunum kesinlikle görsel bir şölen !!
Çok güzelll..çookk..bunu denemek istiyorum..

Adsız 11 Ekim 2009 12:29  

iyi pazarlar canım..
bende büyülendiğimi tekrar etmek istiyorum.
ilk fırsatta görüşmek üzere, bekliyorum ve seni öpüyorum biricik arkadaşım.
betül.a

Bir Dut Masalı - nUnU 11 Ekim 2009 12:34  

çok teşekkür ederim içten yorumlarınıza.. her şey sizin içindi.. sevgiler iyi pazarlar.


Betülcüğüm,
teşekkür ederim geleceğiz canım..
sevgi selam ve güzellikler tatlım.

Gülen Tezer 11 Ekim 2009 13:05  

Ben böyle bir pasta yapsam armağan mı ederim? Ben böyle bir pasta yapsam önce gidip bir güzel mumyalatırım sonra da İngiltere'deki mumya müzesine bağışlar gözlerim kapanmasın diye göz kapaklarımda kibrit çöpü 24 saat başında nöbet tutarım.

Mumyalanmış pastanın altında da not:
BU PASTA MUMYALANMADAN ÖNCE YENEBİLİRDİ. BU MUMYALANMIŞ PASTA DÜNYANIN BÖYLE BİR GÖRSELLİKTEN MAHRUM KALMAMASI İÇİN GÜLEN'İN İNSANLIĞA BİR ARMAĞANIDIR.

Bir Dut Masalı - nUnU 11 Ekim 2009 13:22  

GÜLENCİĞİMMM :)))
:)))))))))))))
:)))))))))))))
arkadaşlarımın MÜSADESİ İLE :

zekana, yorumlarına, hayat görüşüne AŞIĞIM :))))
nerdeyse ailecek özleyerek okuyoruz seni :))
çok teşekkürler güzelciğimm bizleri böylesine gülümsettiğin ve değer verdiğin için....

tub@ 11 Ekim 2009 13:28  

Tebrikler az gelir sanırım bu gerketen bi sanat eseri...
Söylenecek söz yok...

sadece 1 dilimde bede istiyorum :)))

selam ve dua ile

fuat gencal 11 Ekim 2009 13:56  

Merhabalar,
Bir sanat eseri gibi görünüyor ellerinize sağlık.

Unknown 11 Ekim 2009 17:11  

Bu ne guzel tablo Nunucum vallahi gozlerimi alamadim, gul hayrani biri olarak mutlaka deneyecegim senin gibi yapabilirmiyim bilemiyorum ama denemeye deger dogrusu.
Dogum gunumde birisi bana bu pastayi sunacak ahhh dunyalar benim olurdu:))))
ellerine saglik canim benim senin su daiane fikirlerine hayranim dunya tatlisi arkadasim benim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

Gülen Tezer 11 Ekim 2009 18:10  

Ama utandırıyorsunuz beni kuzum nunu'm:) Benim gibi birinin neredeyse bir aile tarafından izlenmesi değişik bir duygu; tıpkı şu gül buketinin altına saklanmış ve bir süre sonra cöe diye kendini gösterecek olan pasta gibi hoş bir tad bıraktı zihnimde..

angel 11 Ekim 2009 19:12  

harika bir pasta ya sadece bakmak bile yetiyor.ellerine saglik

Unknown 11 Ekim 2009 20:34  

nunucum çok parlak bir fikir.eline emeğine sağlık.(içide harika görünüyor)

http://www.lezzetibol.com 11 Ekim 2009 21:07  

Canım benim ENFES ENFES.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Unknown 11 Ekim 2009 22:09  

harika görünüyor canım zerafetin her konuda farkediliyor ellerine sağlık sevgiler

Güngör Ekinci Saglik 12 Ekim 2009 08:53  

Sevgili Nunu'cum,
önümüzdeki günlerde hemen deneyeceğim pastayı.Buna sadece pasta demek haksızlık olur ama. Bence Olağansütüpasta, Şahanepasta, yada Süpernununun süperpastası gibi bir isim koymak gerek.İnsan bunu yemeye kıyamaz valla. Ellerine sağlık.

Adsız 14 Ekim 2009 10:21  

DİLİM TUTULDU..
AKLIMDA DURDU GALİBA.
banu.F

Unknown 26 Temmuz 2010 11:30  

Harika olmuş ne güzel bakmaya kıyılmazki bu güllere bitanesin sen Nunucuğum ellerine yüreğine sağlık yaratıcılık bu işte...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP