ŞEFTALİ SOSLU, YOĞUN ÇİKOLATALI KEK

>> 2 Ağustos 2009 Pazar











ŞEFTALİ SOSLU YOĞUN ÇİKOLATALI KEK ( nUnU mArKa )

3 yumurta, 1 sb şeker , 1 sb lıght süt, 1/2 sb sıvı yağ, 2 yk dolusu kakao,
1 pk vanilya, 1 pk kabartma tozu, damla çikolata veya iri parçalara bölünmüş bol
çikolata, 2 sb + 2 yk dolusu elenmiş un ( arzu ederseniz sert bir şeftaliyide minik diimler yapıp kek içine koyabilirsiniz ! )

Sırasıyla kek hamuru hazırlanıp, 170* pişirilip soğumaya bırakılır.

ŞEFTALİ SOSU !

2 şeftali rondodan geçirilip püre yapılır
1 yk şeker ve 1.5 tatlı kaşığı mısır nişastası ile pişirilip,
İçine karamelize sos ilave edilir ve karıştırılır ve soğumaya bırakılır.
Tamamen soğuyunca ( oda sıcaklığında !! ) Çikolatalı kekin üzerine dökülüp
dinlendirilir. 1 saat içinde de yenmeye hazırdır..
(portakal- kayısı- vişne-erik ve elma ile denemiştim biliyorsunuz )

KARAMELİZE EDİLMİŞ ŞEFTALİ :

2 iri kuşbaşı doğranmış şeftali ( erik-elma-çilek-vişne-kayısı ile denendiler )
3 yk kaşığı üzüm pekmezi


Şeftali, mevsiminin altın çağını yaşadığı şu günlerde ,keyifle tüketip, faydalandığımız meyvelerin başında geliyor.
Karamel tadını ise,okadar severim ki, bu sevgi bana evde kalan pekmezleri değerlendirmek adına vede şeftaliyi soframızda sık görmek adınada çeşit çeşit lezzetler kazandırır oldu bu aylarda.
Pekmezle karamelize ettiğim tüm meyveleri kek, sütlü tatlılar ve başka çeşitlerle buluşturup NuNu mArKa' lara pek çok arkadaş kazandırdım.
Zaman elverdiğince tariflerimi paylaşmaya devam edeceğim. Ama bu tariifi de mutlaka şu güzel şeftali mevsiminde değerlendirin demeden edemeyeceğim....

AFİYETLER OLSUN SEVGİLİ ARKADAŞLAR

10 yorum:

Adsız 13 Ağustos 2009 08:03  

YA NE DİYECEĞİMİ BİLEMEDİM AÇTIĞIMDAN BERİ ,
HALA BAKIYORUMM..
AĞZIMDA AÇIK -)) FECİ BİŞEY BU YA.
semra.

Esra'nın Mutfağı 13 Ağustos 2009 10:35  

Mmm çikolata tadı ve şeftaliii....
Ynaına da kahvemi aldımmı tamam.

Unknown 13 Ağustos 2009 15:35  

şeftali kimbilir ne çok yakışmıştır.ellerine saglık.

Adsız 13 Ağustos 2009 18:25  

vay nunuşum vayy.
hemen yapasım geldi...
ve hemen yapmaya gidiyorum, keçiboynuzu pekmezi var elimde bakalım nasıl olacak.
ellerine sağlık canım benim.
asuman.

Damak Tadı 14 Ağustos 2009 10:29  

Şeftalili kekleri bende çok severim canım..Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..Görüntüsü bile yeterli kekin..Kocaman öpüyorum yanaklarından..



Sevgiler..

http://www.lezzetibol.com 15 Ağustos 2009 10:40  

Ellerine sağlık canım. Her zamanki gibi süper olmuş canım
sevgilerimle

HUYSUZBALIK 16 Ağustos 2009 17:11  

Bu Nunu markalara bitiyorum ben.ellerine sağlık Nunucum. Geçenlerde şeftali sosunu (ben şekerle yapmıştım bir dahakine pekmez denicem kesinlikle) muhallebinin üzerine döktüm öyle de nefis oldu görüntüsü tadı. Sevgiler...

pelince 17 Ağustos 2009 16:59  

Nunucum senin gibi harika bir kek olmuş,ellerine sağlık...
Bol bol dinlen...

Yelda 18 Ağustos 2009 22:07  

Tek kelimeyle
Süpersinnn

En kısa zamanda deneyeceğim
Sevgiler

rumma 5 Ekim 2009 23:00  

Kekin her türlüsünü çok severim...:)


Ellerinize sağlık

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP